Wybór nazwy domeny

O tym jak ważny jest dobry adres przekonuje się praktycznie każdy, kto prowadzi
np. zakład fryzjerski przy ruchliwej ulicy. Z domenami jest podobnie. Dobry adres może pomóc Ci wypromować biznes i ułatwić jego odnalezienie potencjalnym klientom. Z tego artykułu dowiesz się jaką nazwę domeny wybrać, by wyróżnić się wśród mnóstwa adresów www, które można znaleźć w Internecie. 

Jaką nazwę domeny internetowej wybrać?

Przy tworzeniu nazw dla domen internetowych firm nieprzerwanie panuje jedna zasada. Nazwa domeny powinna być taka sama jak nazwa firmy. Kiedyś zadanie było łatwe. Przedsiębiorca nadawał nazwę swojej firmie a potem rejestrował domenę o nazwie identycznej. Dzisiaj sprawa jest znacznie trudniejsza. W Internecie panuje „tłok” i bardzo często tworzone nazwy są zwyczajnie zajęte. Żadna nazwa dla firmy nie zda egzaminu, jeżeli okaże się, że nazwa domeny o takim samym brzmieniu jest już zarejestrowana, dlatego odmiennie niż kiedyś, już przy tworzeniu choćby propozycji nazwy dla firmy, należy sprawdzić dostępność koherentnych domen.

Wybór nazwy domeny

Warunkiem priorytetowym przy wyborze dobrej nazwy dla Twojej firmy powinno być sprawdzenie, czy dana nazwa posiada wolną domenę. Ważne jest bowiem, aby domena internetowa była taka sama jak nazwa firmy.

O ile, w przypadku nazw  firm najlepiej, gdy nazwa domeny jest tak taka sama jak oznaczenie handlowe naszego biznesu, o tyle nazwy dla produktów i usług nie rodzą takich problemów. Jeżeli dla swoich produktów lub usług nie masz konkretnej marki, wystarczy że użyjesz nazwy pospolitej (ogólnej). To nie oznacza jednak, że problemy w ogóle się tu nie pojawiają. Nazwy domen, służące promocji oferty mogą być (lecz nie muszą) znacznie bardziej generyczne (ogólne oznaczenia, nazwy i słowa używane potocznie), to znaczy że – o ile uda się znaleźć taką domenę – stronę internetową dotyczącą usługi tworzenia nazw dla firm, zarejestruj pod nazwą tworzenienazw.pl. Problem jednak w tym, że coraz ciężej znaleźć wolne oznaczenia generyczne. W zależności od branży, czasami graniczy to wręcz z cudem. Bardzo często pojawia się dodatkowe utrudnienie w postaci kosztu takiej domeny. Do niedawna najdroższą domeną, jaką zakupiono w Polsce była nazwa generyczna „opony.pl”. Jej cena wysniosła prawie 1 000 000 zł!  

Jak stworzyć dobrą nazwę domeny 

Nieodpowiednia nazwa domeny internetowej może znacznie utrudnić budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie. Rynek domen w Polsce i na świecie rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Trendy zmieniają się błyskawicznie, jednak istnieje kilka stałych, uniwersalnych reguł, których zastosowanie powinno znacznie ułatwić stworzenie i wybór najlepszej nazwy dla domeny internetowej.

  • Jeżeli jako nazwę domeny internetowej chcesz zarejestrować nazwę ogólną (pospolitą), która jest jednak już zarejestrowana i używana przez inny podmiot, musisz dodać jakiś element, który dostatecznie odróżni ją od tej już zarejestrowanej (np. oznaczenie lokalizacji, w której działasz: tworzenienazwlublin.pl). Wystrzegaj się jednak tego zabiegu w sytuacji, gdy nazwa domeny stanie się zbyt długa i ciężka w zapamiętaniu. Nie wpłynie to pozytywnie na aspekt marketingowy domeny.
  • W branży panuje spór w kwestii wykorzystania w nazwie, oznaczenia ogólnego (generycznego). Część twórców nazw twierdzi, że to świetne rozwiązanie, jeżeli zależy Ci na wysokich pozycjach  w wyszukiwarce Google. Algorytm, który plasuje daną stronę w wynikach, docenia strony, których nazwa stanowi jednocześnie jedną z fraz kluczowych, na które pozycjonuje się daną stronę. Inni wskazują, że nie ma to tak wielkiego znaczenia i że lepiej zwrócić uwagę na aspekt marketingowy. Najkorzystniej znaleźć złoty środek i stworzyć nazwę domeny która sprawdzi się pod kątem marketingowym oraz pokryje w pewnym stopniu frazę kluczową serwisu. Nazwy generyczne posiadają tę zaletę, że w bezpośredni i jasny sposób wskazują odbiorcom, na jaką stronę wchodzą. Mimo wszystko warto pamiętać, że wypozycjonować można każdą nazwę domeny, więc większy priorytet przy wyborze powinna mieć jednak atrakcyjność marketingowa.
  • Jeżeli nazwa domeny, którą chcesz zarejestrować jest dwuczłonowa, zastanów się, czy adres ma być pisany ciągiem „tworzenienazw.pl” czy z myślnikiem „tworzenie-nazw.pl”. Większość specjalistów zgodnie popiera pierwsze rozwiązanie. Jest znacznie bardziej intuicyjny i większość internautów właśnie taki zapis będzie stosować. Żeby mieć pewność, że nikt nie pominie naszej domeny, możemy zarejestrować obie wersje i ruch z jednej przekierować na tę właściwą. 
  • Nie stosuj znaków diakrytycznych. Od kilku lat Polacy mogą rejestrować nazwy domen, które zwierają w sobie „ś” „ć” „ż” „ł” i inne polskie znaki. Nie warto jednak takich nazw rejestrować z tego względu, że większość użytkowników sieci, przyzwyczaiła się do pisania z pominięciem polskich znaków. Taką mamy rzeczywistość, że ludziom żyjącym w ciągłym biegu znacznie wygodniej pisać bez diakrytyków i już mało kogo to nawet razi. W tym przypadku, podobnie jak zaproponowaliśmy w punkcie powyżej, można zarejestrować obie wersje nazwy domeny i kumulować cały ruch na jednej z nich.
  • Ważną kwestią jest wybór rozszerzenia rejestrowanej domeny. W Polsce najpopularniejsza jest niezmiennie nasza krajowa domena „.pl”. Nieco mniej popularne ale również bardzo często wykorzystywane to „.eu” oraz „.com”. Pamiętaj, że nawet jeżeli poszukiwana przez Ciebie nazwa domeny będzie już zarejestrowana z rozszerzeniem „.pl”, istnieje szansa, że oznaczenie to będzie dostępne pod innym sufiksem. Upewnij się przy tym, że nie naruszasz takim działaniem czyjegoś prawa do zastrzeżonego znaku towarowego lub znaku renomowanego. Badanie takie możesz zlecić kancelarii brandingowej Brandelaw.pl 

Wybór nazwy domeny

Mimo tego, że od kilku lat istnieje oficjalne przyzwolenie na rejestrację domen zawierających znaki diakrytyczne, to zdecydowanie lepiej tego unikać. Ludzie bowiem przywykli już do pisania adresów internetowych nie zawierających polskich znaków.

Nazwa domeny internetowej firmy, produktu czy usługi ma takie samo znaczenie, jak nazwy handlowe używane w kontaktach biznesowych w realnym świecie. Adres www reprezentuje Cię w sieci, gdzie znacznie szybciej możesz dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów. Odpowiednio stworzona nazwa domeny internetowej, tak samo jak nazwa firmy, przyciąga klientów, ułatwia budowanie świadomości marki i zwiększa szanse na sukces.

Wsystkie proponowane przez nas nazwy posiadają wolną domenę internetową. Dzięki temu otrzymujesz nie tylko dobry pomysł na nazwę swojej firmy czy produktu, ale również atrakcyjny adres domenowy. 

Nazwy dla firm instalacyjnych i elektrycznych

Jeżeli szukasz nazwy dla firmy elektrycznej lub wentylacyjnej, to dobrze się składa, bo zebraliśmy dla Ciebie mnóstwo nazw firm, charakterystycznych dla branży instalacyjnej. Ponadto z artykułu dowiesz się, jakie cechy posiada dobra nazwa firmy.

czytaj więcej

Jak dopasować nazwę domeny do nazwy firmy

Odpowiednio skonstruowana nazwa firmy wraz z nazwą jej strony www, to w dzisiejszych czasach najważniejszy element budowania wizerunku każdej liczącej się firmy. W tym artykule dowiesz się jak odpowiednio dopasować nazwę domeny do nazwy firmy.

czytaj więcej

Jak zastrzec nazwę firmy

Chcesz chronić swoją markę, ale nie wiesz jak zastrzec nazwę firmy, z jakich etapów składa się cała procedura rejestracyjna oraz gdzie możesz dokonać zgłoszenia. Z naszego artykułu dowiesz się wszystkiego, co jest Ci potrzebne, aby wybrać najkorzystniejszą opcję rejestracji dla siebie. 

czytaj więcej

Unikalne i bezpieczne nazwy na sprzedaż

Każda nazwa posiada wolną domenę i jest gotowa do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.

f