Zastanawiałeś się kiedyś, jaka powinna być dobra nazwa dla Twojej firmy oraz skąd taką nazwę wziąć? W tym artykule znajduje się kilka podstawowych wytycznych dotyczących tworzenia nazw oraz tendencji nazewniczych branży motoryzacyjno – transportowej.
Dobra nazwa jest niezwykle ważna dla firmy z punktu widzenia jej rozpoznawalności na rynku. Co więcej, to właśnie w oparciu o nazwę buduje się całą markę. Powinna być ona zatem chwytliwa i skuteczna. Co zrobić, aby tak właśnie było? Oto kilka podstawowych cech, jakimi powinna charakteryzować się dobra nazwa:
Jaka powinna być dobra nazwa? Przede wszystkim powinna mieć wolną domenę i niepowtarzalny charakter, a także być krótka i dopasowana do potrzeb grupy docelowej.
A teraz przejdźmy do konkretów dotyczących analizy nazw firm branży transportowej i motoryzacyjnej. Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy setki nazw i przebadaliśmy je pod kątem wykorzystywanych trendów i tendencji nazewniczych. Wzięliśmy pod uwagę przede wszystkim: komisy samochodowe, firmy transportowe, car detailing, warsztaty samochodowe, firmy kurierskie oraz sklepy z częściami samochodowymi.
Tendencje w branży motoryzacyjnej i transportowej wydają się dość jednolite. Nie do końca. Zobacz, że komisy samochodowe rzeczywiście często używają przedrostka "auto", jednak wśród nich z pewnością znajdziesz bardziej interesujące nazwy. Firmy transportowe często korzystają z przedrostka "trans", podkreślając tym samym branżę, w której pracują. Inne firmy wykorzystują słowa, które pokazują szybkość wykonywanych usług. Ale i tutaj znajdziemy nazwy odbiegające od głównych nurtów.Car detaling dopasowuje nazwy do typu usług, które oferują. Jeżeli są to myjnie, to zazwyczaj używają słów związanych z czystością. Niektóre wskazują na stałą dostępność swoich usług.Warsztaty samochodowe nazywane są najczęściej imieniem właścicieli. Można spotkać różne wariacje ze słowem "moto" lub podobnymi. Inaczej ma to się do sklepów z częściami samochodowymi, które nazwą od razu sugerują, jakimi częściami samochodowymi te firmy handlują.Ostatnie z tej grupy to firmy kurierskie, które nazwą wskazują na wiele różnych cech. Jedne podkreślają szybkość swoich usług, inne posługują się zdecydowanie humorystycznymi nazwami.Widzisz, że w branży motoryzacyjno - transportowej jest mnóstwo. Możesz wybrać swoją ścieżkę spośród wyżej przedstawionych. Jeżeli chcesz, to możesz również znaleźć nazwę, która będzie skutecznie wyróżniać Twoją firmę na tle innych.
Pamiętaj, że przy wyborze nazwy powinieneś raczej unikać nazw tendencyjnych, ponieważ nie są one wystarczająco charakterystyczne, aby mogły pomóc Twojej firmie zaistnieć wśród konkurencji. Jak mogłeś zauważyć po powyższych przykładach, wiele jest nazw tendencyjnych, ale można również wyłapać przykłady ciekawych i oryginalnych nazw.
Oprócz wyboru chwytliwej nazwy ważna jest również jej ochrona. W tym celu zarejestruj znak towarowy oraz zapewnij jej monitoring. Dzięki temu uchronisz się przed nieczystymi zagraniami ze strony konkurencji, która może wykorzystywać Twoją markę w celu promocji swoich usług.
Ochrona nazwy jest tak samo ważna, jak i sam jej wybór. Zagwarantuj więc swojej marce bezpieczeństwo i zastrzeż nazwę jako znak towarowy.
Jeżeli poznałeś już najważniejsze wymogi i tendencje nazewnicze w branży transportowo-motoryzacyjnej, to czas na wybór dobrej nazwy dla swojej firmy. W tym celu zapoznaj się z bazą nazw dostępną na naszym serwisie Rmarket.pl. Jeżeli natomiast poszukujesz nazwy ukierunkowanej na Twoje indywidualne potrzeby, to skontaktuj się z nami, a na pewno postaramy się stworzyć nazwę spełniającą Twoje wymagania.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >