Poszukujesz inspiracji, która pozwoli Ci stworzyć nazwę dla firmy informatycznej. Odkryj tajniki kreacji unikalnej nazwy dla Twojego biznesu, który nie tylko wyróżni Cię na rynku, ale także zapadnie w pamięć klientów. Przekrocz granice kreatywności i poznaj sekrety tworzenia nazwy, która stanie się symbolem Twojego sukcesu w świecie technologii.
Branża informatyczna to dziedzina, która charakteryzuje się wykorzystywaniem technologii do przekazywania informacji. Obejmuje wiele aspektów w tym programowanie, inżynierie, cyberbezpieczeństwo, czy produkcję i dystrybujcę sprzętu komputerowego. Branża IT cechuje się bardzo szybkim rozwojem, dużym zapotrzebowaniem na specjalistów, innowacyjnym podejściem do prowadzenia biznesu oraz dużymi wydatkami. Wg ekspertów z branży w 2030 roku na świecie będzie brakować ok. 85 milionów specjalistów/pracowników. W Polsce na dzień dzisiejszy pracuje ok. pół miliona osób co stanowi 1,7 % krajowego PKB. Polski sektor IT zajmuje trzecie miejsce pod względem konkurencyjności w Europie Środkowej i Wschodniej, zaraz po Estonii i Litwie i co najważniejsze jego wartość ciągle rośnie. Branżę IT można podzielić na trzy główne sektory tj. produkcja i sprzedaż sprzętu komputerowego, tworzenie oprogramowania oraz usługi informatyczne. W 2019 roku światowy rynek IT osiągnął astronomiczną wartość i wyniósł ok. 2,4 biliona dolarów. Ale to nie wszystko wartość ta wzrosła w 2022 roku do 5 bilionów dolarów. Co prawda uwzględnione zostały różne sektory związane z technologią informatyczną, sprzętem komputerowym czy oprogramowaniem ale jej wielkość daje dużo do myślenia i stwarza ogromne perspektywy rozwojowe dla Twojego biznesu.
Branża IT jest dość szeroką gałęzią składającą się z wielu kategorii, które staraliśmy się usystematyzować. Poniżej znajdziesz kilka kategorii nazewniczych, które przybliżą Cię do tematyki brandingu nazw informatycznych.
Przy tworzeniu nazwy dla firmy informatycznej warto zwrócić uwagę na osiem podstawowych wskazówek:
1. Główną wskazówką jest długość nazwy - powinna być ona krótka. Dzięki temu szybciej zapadną potencjalnemu klientowi w pamięć, a co za tym idzie, jest nazwą prostą do powtórzenia. Warto w tym przypadku również pamiętać, że firmy informatyczne bardzo często funkcjonują również na zagranicznych rynkach, dlatego też krótka i prosta nazwa będzie bardziej odpowiednia.
2. Pamiętając o tym, że firma informatyczna może działać również na zagranicznych rynkach, należy sprawdzić czy nazwa dla firmy jest uniwersalna również w innych językach (francuski, niemiecki, hiszpański i angielski). Oznaczenie nie powinno zawierać znaków polskich, nawet jeśli będzie działała jedynie na terenie kraju.
3. Każda firma musi spełnić odpowiednie prawne wymogi. Należy sprawdzić czy nazwa dla firmy informatycznej wykreowana przez Ciebie nie została już zarejestrowana przez jakiś inny podmiot. Niestety, jeśli już jest, nie masz prawa do używania takiego towarowego znaku, ponieważ prawo polskie przewiduje dla osoby posługującej się tym znakiem karę grzywny.
4. Podczas tworzenia znaku towarowego firmy informatycznej należy sprecyzować swoją grupę docelową. Wiek potencjalnych klientów, ich miejsce zamieszkania, wykształcenie, jak również to czy dane osoby znają branżę IT. Dzięki temu o wiele łatwiej jest dopasować nazwę właściwego grona odbiorców.
5. Współcześnie przeminął trend z lat 80’ czy 90’ (kończące się na -pol lub -ex), dlatego też nie warto używać tego typu nazw dla przedsiębiorstwa.
6. Tworząc nazwę firmy informatycznej musisz pamiętać o unikaniu powtarzalności nazw. Niektóre firmy tworzą nazwy zbliżone do nazw największych istniejących już firm, jednak działanie to jest na granicy prawa i uczciwości. Pamiętaj, że aby wybić się na rynku branżowym nie chodzi o to, żeby naśladować, tylko na tym, żeby być oryginalnym.
7. Należy sprawdzić czy wybrana przez nas domena internetowa jest dostępna. Można to zrobić poprzez strony oferujące tego typu domeny. Współcześnie internetowy marketing to kluczowy etap tworzenia firmy.
8. Wymyślając nazwę dla przedsiębiorstwa informatycznego należy kierować się wyrażeniami oraz słowami, które dobrze kojarzą się właśnie z tą branżą. To właśnie nazwa może ujawniać czym dokładnie Twoja firma się zajmuje. Należy pamiętać, że nazwa nie ma prawa wprowadzać w błąd Twojego klienta.
Branża IT jest jedną z najbardziej rozwijających się gałęzi gospodarki na świecie. Poniżej znajdziesz kilka obecnych trendów, które naszym zdaniem pomogą Ci nadać kierunek działalności firma i dać szansę osiągnięcie wymarzonego sukcesu.
ASISSTUM
Asisstum to marka, która zajmuje się marketingiem online oraz tworzenia stron internetowych. Nazwa od razu kojarzy się z angielskim słowem ASSIST, które oznacza “pomagać”, “wspierać”. Obietnicąa marki jest profesjonalne wsparcie dla klientów poprzez pomoc od specjalistów. Marka ASISSTUM informuje klienta, że udzieli mu pomocy na każdym etapie jego działalności dając wsparcie w postaci efektownych działań promocyjnych i marketingowych w taki sposób aby osiągnąć sukces.
IP DESK
Marka została stworzona dla systemu, który wspiera pracę rzeczników patentowych oraz działów prawnych w firmach. Dzięki niemu w łatwy sposób można zarządzać portfolio znaków towarowych, wynalazków czy też wzorów przemysłowych, jak również prowadzić inne sprawy w zakresie własności intelektualnej. Nazwa marki składa się z dwóch części. Pierwszy człon odnosi się do zwrotu INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS czyli pojęcia prawa własności intelektualnej. Natomiast drugi człon DESK oznacza po prostu biurko, gdzie pracują specjaliści z dziedziny własności intelektualnej. Nazwa IP DESK idealnie odzwierciedla specyfikę pracy. Daje wrażenie, że jest zawsze pod ręką i wspiera swojego użytkownika na co dzień. Nazwa w pewien sposób sugeruje, że system ma wiele zastosowań. Aby dopełnić projekt, wymyśliliśmy logo, które swoją kolorystyką oraz odpowiednio dobraną czcionką zwróci uwagę każdego klienta.
Rejestracja znaku towarowego w Urzędzie Patentowym musi być poprzedzone wstępną analizą znaku. Dobrze zrobiona analiza pomoże Ci sprawdzić możliwość uzyskania ochrony prawnej. Badanie znaku przed rejestracją jest o tyle ważne, ponieważ uchroni Cię przed powstaniem bezwzględnych i względnych przesłanek rejestracji znaku towarowego. Wstępna analiza znaku jest ważna, gdyż pozwoli Ci uniknąć rejestracji znaku podobnego lub identycznego do tych oznaczeń już zarezerwowanych przez konkurencję. Jeżeli Twój znak spełnia wytyczne formalno-prawne będziesz mógł dokonać zgłoszenia znaku towarowego. W Polsce proces rejestracyjny znaku trwa ok. 6-7 miesięcy.
Przy wyborze nazwy firmy nie podejmuj pochopnej decyzji. Tworzenie odpowiedniego oznaczenia to nie łatwa sprawa. Warto do brandingu podejść jak do zadania i realizować je krok po kroku. Podczas tworzenia nazwy pamiętaj, że to ona będzie reprezentować Twoją firmę z klientami, partnerami biznesowymi czy pracownikami. Logo firmy będzie umieszczane na dokumentach i umowach związanych z Twoją działalnością biznesową.
W branży informatycznej nie ma miejsca na bycie zwyczajnym. Prowadząc firmę w branży it musisz się ciągle rozwijać, podejść do tworzenie nazwy w sposób kreatywny i innowacyjny. Dlatego wybieraj takie rozwiązania, które pozwolą Ci zaistnieć na rynku w taki sposób aby zostać No 1. Twoja marka powinna być ponadczasowa i sprawiać wrażenie, że jesteś nowoczesną firmą.
Tworząc nazwę dla firmy z branży IT realizuj tylko ciekawe pomysły. Twoim zadaniem jest zbudować atrakcyjną nazwę, która swoim brzmieniem zaciekawi każdego klienta.
Niestety nie. Tworząc nazwę upewnij się czy Twoje oznaczenie spełnia wszystkie wymogi potrzebne do rejestracji znaku towarowego. Do przesłanek, które z urzędu odrzucają możliwości zastrzeżenia znaku to opisowość i rodzajowość znaku. Nazwa nie powinna wprowadzać w błąd odbiorcę ale również zawierać symbole narodowe oraz oznaczenia organizacji międzynarodowych.
Stwórz nazwę, która odzwierciedla misję i wartości firmy. Unikaj zbyt skomplikowanych nazw, a wybieraj takie, które będą ponadczasowe i wspomagać rozwój firmy.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >