Tworzenie nazwy dla firmy z branży modowo-odzieżowej jest trudnym zadaniem, który wymaga czasu i wytrwałości. Rynek modowy jest niezwykle dynamiczny i wymaga ciągłego dostosowania się do panujących trendów. Dlatego Twoim zadaniem jest stworzenie wyjątkowej i atrakcyjnej nazwy firmy, która pozwoli Ci wyróżnić się na rynku. Czytając nasz artykuł dowiesz się jaką nazwę wybrać dla firmy z branży odzieżowej.
Pomimo zmian gospodarczych oraz sytuacji międzynarodowej, branża modowa nadal się rozwija. Odzież oraz obuwie to zaraz po kosmetykach najpopularniejsze produkty, które są kupowane za pomocą stron i portali internetowych, a media społecznościowe służą do podejmowania decyzji. Przeprowadzone badania na konsumentach wykazały, że aż 62% woli robić zakupy online od tych w sklepach stacjonarnych, a 53% ankietowanych twierdzi, że wybiera zakupy online ponieważ są szybkie oraz wygodne. Branża odzieżowa pomimo zmienności szybko dostosowuje się do sytuacji rynkowej, ciągle zwiększając bazę klientów. Dlatego Twoim zadaniem jest stworzenie chwytliwej i oryginalnej nazwy, która wyróżni Cię na rynku. Tylko kreatywne pomysły pomogą Ci osiągnąć cele biznesowe i stworzyć trwałe więzi z odbiorcą. Co ważne wybieraj rozwiązania unikatowe, unikając podobieństw lub identyczności nazw do tych już zajętych. Aby być bezpiecznym na rynku dokonaj zastrzeżenie znaku towarowego, które uchroni Cię przed działaniem nieuczciwej konkurencji oraz powstania kolizji do innych nazw. Wszystkie te działania ułatwią Ci budowania dobrej relacji z klientem oraz pozwolą zbudować silną identyfikację z produktem bądź usługą. Tworzenie nazwy z branży modowo-odzieżowej jest zadaniem, które wymaga podążania za trendami, a wybranie odpowiedniego rozwiązania nazewniczego pomoże Ci stworzyć najlepszą wizytówkę dla firmy.
Znając podstawowe wytyczne sugerujące, jaka powinna być chwytliwa nazwa dla firmy, przyjrzyjmy się konkretnym przykładom z branży odzieżowo-modowej. Specjalnie dla Ciebie wybraliśmy i przebadaliśmy setki nazw. W celu odnalezienia stosowanych tendencji i trendów wzięliśmy pod uwagę: sklepy z odzieżą, sklepy z butami, a także usługi krawieckie.
Przyjrzyjmy się bliżej trendom z branży modowo - odzieżowej, ponieważ wydają się dość ciekawe. Wśród sklepów odzieżowych panuje różnorodność, szczególnie wśród sklepów dla dzieci, które nazwą, nawiązują do bajek lub wykorzystują zdrobnienia. Butik dla kobiet odwołują się najczęściej do wyglądu zewnętrznego, a sklepy z odzieżą dla mężczyzn zapożyczają terminy z języków obcych. Sklepy obuwnicze chętnie wykorzystują słowa związane z branżą. Podobne działanie widzimy wśród zakładów krawieckich, które równie często wykorzystują słowa związane z branżą, występują też nazwy humorystyczne, co z pewnością przyciąga uwagę klienta.Patrząc na główne trendy w nazewnictwie w branży modowo - odzieżowej, możesz obrać podobną drogę i iść zgodnie z nimi, jednak pamiętaj, że możesz wybrać nazwę zgoła inną, świeżą, która z pewnością wyróżni Twoją firmę spośród innych.
Jeśli przeszedłeś już przez pierwszy etap, jakim jest wybór właściwej nazwy, pamiętaj o dalszej trosce o nią. Możesz tego dokonać poprzez zastrzeżenie znaku towarowego, a także jego późniejszy monitoring oznaczenia.
Polska marka oferująca modną i elegancką odzież, stworzoną z myślą o kobiecym pięknie. Firma została założona przez projektantkę Barbarę Chwesiuk w 1992 roku. Obecnie posiada ok. 60 salonów firmowych w Polsce. Ubrania Bialcon są produkowane w kraju z najlepszej jakości materiałów o bardzo precyzyjnym wykonaniu. Firma powstała w Białej Podlaskiej. Prawdopodobnie to miasto Bielsko Biała oraz imię właścicielki było inspiracją do stworzenia unikatowego rozwiązania nazewniczego. Bialcon to marka, która łączy w sobie klasyczne i uniwersalne rozwiązania modowe, które są zaprojektowane z pasją oraz szczególną starannością. Marka stawia na precyzję oraz polską produkcję. Bialcon to marka, która daje kobiecie poczuć się wyjątkowo.
Jest to serwis internetowy poświęcony modzie z siedzibą we Wrocławiu. Obecnie jest częścią Wirtualnej Polskiej Holding. Pełni rolę wirtualnej galerii, która składa się z ok. 400 sklepów internetowych z odzieżą i obuwiem. Marka została założona w Polsce w 2012 roku przez Marcina Czyżewskiego i Roberta Wolanina. Firma zaczynała jako platforma, która umożliwiała tworzenie wirtualnych szaf z ubraniami oraz dzielenie się pomiędzy nimi przez klientów. Szybko zyskała popularność, gdzie klienci mogli kupować odzież i modowe dodatki. Dziś Domodi to e-commerce fashion platform, oferująca swoim klientom dostęp do największych polskich i międzynarodowych marek w jednym miejscu. Firma współpracuje z Answer, Cropp, Reserved czy Calvin Klein. Domodi jest dobrym przykładem powstania start-up. Prawdopodobnie inspiracją do stworzenia nazwy było słowo “dom” oraz “moda”. Kombinacja tych dwóch słów dobrze odzwierciedla charakter produktów, które w łatwy sposób można zamówić do domu.
Stworzenie świetnej i chwytliwej nazwy marki modowej nie jest łatwym zadaniem, ponieważ branża ciągle się rozwija, a tego efektem jest pojawiania się coraz to różnorodnych firm w branży. Dlatego do Ciebie należy przeanalizowanie wszystkich pomysłów, które pozwolą Ci wybrać optymalną opcję nazewniczą.
Zapoznaj się z branżą modową. Sprawdź co robi konkurencja, czym się charakteryzuje, jakich słów kluczowych używa. Wybieraj takie rozwiązania, które wyróżnią Cię unikalną nazwą.
Zakładając firmę poznaj rynek odzieżowy. Sprawdź jakie są preferencje i oczekiwania klienta. To pozwoli Ci stworzyć odpowiedni wizerunek marki.
Stworzenie oryginalnej marki jest trudnym zadaniem i wymaga długotrwałej strategii. Wybór klasycznych, uniwersalnych rozwiązań nazewniczych pozwoli Ci stworzyć silną markę na lata. Pamiętaj - klasyka nigdy nie wychodzi z mody.
Twoją inspiracją do tworzenia nazwy może być Internet, który obecnie jest głównym źródłem informacji. Jednak przy tym działaniu bądź ostrożny i dobrze zbadaj sprawę. Przed podjęciem decyzji dokonaj skrupulatnej analizy i sprawdź wiarygodność informacji.
Wzorowanie się na światowych markach jest możliwe pod warunkiem, że unikniesz ich kopiowania. Granica między oryginalnością a plagiatem jest dość cienka i nawet niewielki podobieństwo może spowodować powstania kolizji.
Eksperci, którzy badają zjawiska gospodarcze zgadzają się co do tego, że branża modowa przeszła i przechodzi ewolucję związanych z obecnością zmian kulturowych, ekonomicznych i technologicznych. Wszystko to stworzyło możliwość dla Twojej marki.
Analizując wszystkie te trendy można dojść do wniosku, że śledząc nowości w modzie stworzysz uniwersalną nazwę dostosowaną do rynkowego otoczenia. Myśląc o promocji i marketingu firmy zwróć uwagę na ciągle rosnące znaczenie zakupów online. Dlatego warto jest zbudować taki znak, który będzie posiadał wolna domenę internetową. Ochroni Cię to przed działaniem nieuczciwej konkurencji, która mogłaby wykorzystać Twoją dobrą pozycję na rynku.
Projekt powstał dla firmy odzieży męskiej, która szukała nazwy dla swoich koszul. Naszym zadaniem było stworzenie takiej nazwy, która wyróżni się na rynku i będzie spójna z misją i wizją firmy. Dlatego chcieliśmy podkreślić wyjątkowość produktu i stworzyć unikatowe oznaczenie. Vimonte to połączenie dwóch słów VI - pochodzącego od VIKTORII czyli ZWYCIĘSTWA oraz MONTE, MOUNTAIN - oznaczającego góry. Nazwa sugeruje, że mamy do czynienia z marką, która wspiera klienta w ciężkiej pracy, w taki sposób aby osiągnął zamierzony cel, rezultat, sukces. Idea marki to osiągnięcie najwyższego szczytu góry, ale tylko gdy podejmiesz wysiłek aby go zdobyć. Vimonta to marka, która pomimo trudności jakie napotka mężyczyna podczas wykonywania swojej pracy, pomaga w osiągnięciu zamierzonego rezultatu.
Nazwa powstała dla marki odzieżowej. Inspiracją do stworzenia nazwy było słowo VITE pochodzącego od łacińskiego słowa oznaczającego ŻYCIE. Vitesi to świetna nazwa, która pokazuje że marka zachowuje świeżość oraz “idzie z prądem” za trendami odzieżowymi. Nazwa niesie ze sobą dużo energii i mocy co pomaga jej się wyróżniać na rynku.
Jeśli rozpoczynasz działalność gospodarczą w branży modowej czeka na Ciebie wiele zadań. Jednym z nich jest zapewnienie ochrony znaku towarowego na rynku odzieżowym. Wybierając nazwę dla firmy zwróć uwagę czy dane oznaczenie jest już przez kogoś używane. Sprawdzenie informacji w sieci może nie wystarczyć. Dlatego abyś mógł ubiegać się o zastrzeżenie nazwy firmy dokładnie zbadaj rynek, wykonując wstępną analizę znaku towarowego. Dzięki temu unikniesz powstawania bezwzględnych i względnych przeszkód rejestracji znaku towarowego. Poprawnie dokonana analiza nazwy uchroni Cię przed odrzuceniem rejestracji znaku i upewnisz się czy wybrany znak nie jest podobny do nazw firm w tej samej branży. Ważne jest aby wykonać ten krok aby uniknąć możliwości pojawienia się problemów i konfliktów. W ten sposób możesz bez przeszkód zarejestrować go w Urzędzie Patentowym. Sprytnym rozwiązaniem jest wybranie takiej nazwy, która będzie mieć wolną domenę internetową. Dzięki temu klient szybciej identyfikuje Twoją markę i nawiąże szybki kontakt.
Czy istnieje przepis na dobrą nazwę dla firmy z branży modowo-odzieżowej? Niestety nie ma gotowego planu, który pozwoli stworzyć idealną nazwę. Są jednak pewne wskazówki, które powinieneś znać, jeśli zastanawiasz się jak nazwać firmę, a oto kilka z nich:
Dobra nazwa powinna mieć prostą budowę oraz wolną domenę, a także być oryginalna, uniwersalna oraz ukierunkowana na konkretną grupę docelową.
Tworząc nazwę dla firmy z branży modowo-odzieżowej należy sprawdzić kto będzie Twoim odbiorcą. Jakie ma upodobanie, preferencje, co lubi i czego oczekuje od Twojej marki. Stwórz nazwę prostą w budowie, która będzie zapamiętywana, a jednocześnie wyróżniała się wśród konkurencji. Wymyślając nazwę firmy sprawdź czy domena internetowa o takiej samej nazwie co Twoja firma jest dostępna. Ponieważ dobrze jest aby obie te nazwy były tożsame, co ułatwia identyfikację marki.
Branża modowo-odzieżowa jest gałęzią, która bardzo szybko się rozwija. Konkurecja w branży jest ogromna. Aby Twoja nazwa była atrakcyjna należy unikać nazw, które zostały już wykorzystane przez innego przedsiębiorcę. Koniecznie sprawdź Swój znak w bazie znaków zastrzeżonych, unikaj oznaczeń zbyt długich, skomplikowanych, trudnych w wymowie. Stwórz nazwę oryginalną, unikatową oraz nowoczesną, która pozwoli Ci się wyróżnić na rynku.
Jeżeli stworzyłeś już nazwę, która spełnia Twoje oczekiwania, idź za ciosem i zadbaj o jej ochronę. Ochronę dla marki zyskujesz zastrzegając ją w odpowiednim urzędzie patentowym. Uzyskane prawo ochronne daje Ci gwarancje, że zastrzeżona nazwa firmy należy wyłącznie do Ciebie i możesz ją umieszczać na swoich produktach, towarach, etykietach jak również swobodnie wykorzystywać w reklamach.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >