Nazwa dla firmy z branży modowo-odzieżowej

Jeśli myślisz o założeniu własnej działalności, to pewnie zastanawiasz się również jak wybrać dla niej chwytliwą nazwę. Artykuł ten powstał właśnie, w odpowiedzi na powyższe rozważania i jest zbiorczym zestawieniem tendencji nazewniczych firm z branży modowo-odzieżowej.

Recepta na dobrą nazwę

Czy istnieje przepis na dobrą nazwę dla firmy z branży modowo-odzieżowej? Niestety nie ma gotowego planu, który pozwoli stworzyć idealną nazwę. Są jednak pewne wskazówki, które powinieneś znać, jeśli zastanawiasz się jak nazwać firmę, a oto kilka z nich:

  1.  Prosta budowa– chwytliwa nazwa powinna być krótka, zwięzła i na temat. Wbrew pozorom to właśnie takie nazwy są łatwiejsze do zapamiętania, niż skomplikowane frazy, które często są zwyczajnie przekombinowane.
  2.  Ukierunkowana a grupę docelową – Dobrze dobrana nazwa, powinna być dopasowana do potrzeb jej potencjalnych klientów. Jeśli na przykład prowadzisz firmę sprzedającą ubrankami dla dzieci, to powinieneś wybrać nazwę delikatną, subtelnie nawiązującą do tematyki związanej z dziećmi. 
  3.  Niepowtarzalna – Kolejną kwestią, na którą musisz zwrócić uwagę, jest sprawdzenie, czy podobna nazwa nie została już zarejestrowana jako znak towarowy. W przeciwnym razie użycie jej będzie oczywistym naruszeniem cudzego znaku towarowego, co pociągnie za sobą konsekwencje prawne. 
  4.  Posiadająca wolną domenę – Warunkiem koniecznym do wybrania dobrej nazwy jest również sprawdzenie, czy dana nazwa posiada wolną domenę internetową, aby firma mogła sprawnie funkcjonować w sieci. 
  5.  Sprawdzona również w innych językach – W celu uniknięcia niezręcznych wpadek, dobra nazwa powinna zostać przebadana pod kątem jej tłumaczeń w językach obcych. 

 

Nazwa dla firmy z branży modowo - odzieżowej

 

Dobra nazwa powinna mieć prostą budowę oraz wolną domenę, a także być oryginalna, uniwersalna oraz ukierunkowana na konkretną grupę docelową. 

 

Czym charakteryzują się nazwy branży modowo-odzieżowej? 

Znając podstawowe wytyczne sugerujące, jaka powinna być chwytliwa nazwa dla firmy, przyjrzyjmy się konkretnym przykładom z branży odzieżowo-modowej. Specjalnie dla Ciebie wybraliśmy i przebadaliśmy setki nazw. W celu odnalezienia stosowanych tendencji i trendów wzięliśmy pod uwagę: sklepy z odzieżą, sklepy z butami, a także usługi krawieckie. 

  • Sklepy odzieżowe – Oczywiście sklepy z odzieżą to nadal dosyć szeroka grupa, ponieważ w ich skład wchodzą: odzież damska, męska i dziecięca. W związku z tym różnorodność nazw również będzie na tym tle widoczna. Chwytliwe nazwy sklepów dla dzieci zazwyczaj tematycznie nawiązują do postaci z bajek lub wykorzystują zdrobnienia, np. Smyk, Pinokio, Skrzat. Sklepy z odzieżą damską często odnoszą się do piękna i wyglądu zewnętrznego, tworząc nazwy typu: Bellissima, NewLook czy BodyLook. Sklepy z odzieżą męską natomiast bardzo często stosują zapożyczenia z języków obcych, np. Giacomo Conti, Sir Arthur, czy też Concierge. 
  • Sklepy obuwnicze – Sklepy z butami prezentują czasem nazwy nawiązujące wprost do tematyki oferowanych produktów. Do nazw tego typu należą między innymi: Pantofelek, Malinowe Obcasy oraz Buciory. Oczywiście odnaleźliśmy również wiele nazw zupełnie odbiegających od powyższego nurtu, np. Spectrum, Avant, czy Bata. 
  • Zakłady krawieckie – Wśród wielu dobrych nazw zakładów krawieckich, zauważyliśmy, że często są one powiązane z prowadzoną działalnością. Nazwami tego typu są, np. Igiełka, Przystanek Haft, czy Szycie na miarę. Zdarzają się również ciekawe nazwy o zabarwieniu humorystycznym takie jak: Tańcowała Igła z Nitką lub Spontan. 

 

Nazwa dla firmy z branży modowo - odzieżowej

 

Przyjrzyjmy się bliżej trendom z branży modowo - odzieżowej, ponieważ wydają się dość ciekawe. Wśród sklepów odzieżowych panuje różnorodność, szczególnie wśród sklepów dla dzieci, które nazwą, bardzo często nawiązują do bajek lub wykorzystują zdrobnienia. 
Butiki dla kobiet odwołują się najczęściej do wyglądu zewnętrznego, a sklepy z odzieżą dla mężczyzn zapożyczają terminy z języków obcych.
Sklepy obuwnicze chętnie wykorzystują słowa związane z branżą. Podobne działanie widzimy wśród zakładów krawieckich, które równie często wykorzystują słowa związane z branżą, występują też nazwy humorystyczne, co z pewnością przyciąga uwagę klienta.
Patrząc na główne trendy w nazewnictwie w branży modowo - odzieżowej, możesz obrać podobną drogę i iść zgodnie z nimi, jednak pamiętaj, że możesz wybrać nazwę zgoła inną, świeżą, która z pewnością wyróżni Twoją firmę spośród innych. 

Jeśli przebrniesz już przez pierwszy etap, jakim jest wybór właściwej nazwy, pamiętaj o dalszej trosce o nią. Możesz tego dokonać poprzez zastrzeżenie znaku towarowego, a także jego późniejszy monitoring. 

Ochronę wybranej nazwy zagwarantuje Ci zastrzeżenie znaku towarowego oraz jego późniejszy monitoring. 

Teraz kiedy wiesz już, jak powinna wyglądać dobra nazwa dla firmy modowo-odzieżowej, nadszedł czas, aby zapoznać się z zasobami nazw dostępnymi w naszym serwisie. Wszystkie nasze nazwy spełniają powyżej opisywane wymogi, więc Tobie pozostaje jedynie wybór tej najlepszej. 

 

Często zadawane pytania

Jaką wybrać nazwę dla firmy z branży modowo-odzieżowej?

Tworząc nazwę dla firmy z branży modowo-odzieżowej należy sprawdzić kto będzie Twoim odbiorcą. Jakie ma upodobanie, preferencje, co lubi i czego oczekuje od Twojej marki. Stwórz nazwę prostą w budowie, która będzie zapamiętywana, a jednocześnie wyróżniała się wśród konkurencji. Wymyślając nazwę firmy sprawdź czy domena internetowa o takiej samej nazwie co Twoja firma jest dostępna. Ponieważ dobrze jest aby obie te nazwy były tożsame, co ułatwia identyfikację marki. 

Czego unikać przy wyborze nazwy firmy z branży modowo-odzieżowej?

Branża modowo-odzieżowa jest gałęzią, która bardzo szybko się rozwija. Konkurecja w branży jest ogromna. Aby Twoja nazwa była atrakcyjna należy unikać nazw, które zostały już wykorzystane przez innego przedsiębiorcę. Koniecznie sprawdź Swój znak w bazie znaków zastrzeżonych, unikaj oznaczeń zbyt długich, skomplikowanych, trudnych w wymowie. Stwórz nazwę oryginalną, unikatową oraz nowoczesną, która pozwoli Ci się wyróżnić na rynku.     

Jak chronić nazwę firmy odzieżowej?

Jeżeli stworzyłeś już nazwę, która spełnia Twoje oczekiwania, idź za ciosem i zadbaj o jej ochronę. Ochronę dla marki zyskujesz zastrzegając ją w odpowiednim urzędzie patentowym. Uzyskane prawo ochronne daje Ci gwarancje, że zastrzeżona nazwa firmy należy wyłącznie do Ciebie i możesz ją umieszczać na swoich produktach, towarach, etykietach jak również swobodnie wykorzystywać w reklamach.       

Podobne wpisy

Nazwa dla firmy reklamowej-image

Nazwa dla firmy reklamowej

Nazwy dla firm z branży IT-image

Nazwy dla firm z branży IT

Czym się różni oznaczenie R od TM?-image

Czym się różni oznaczenie R od TM?

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

MAESELLE

poznaj naszą realizację >

SIRONES .com .pl negocjuj
2 domeny
SUDETTI .com .pl negocjuj
2 domeny
BARONE .pl 2440 PLN
1 domena
IUVENE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
IUNONE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
CALLIEU .com .pl negocjuj
2 domeny
FIFFI .pl negocjuj
1 domena
MESSAE .com .pl negocjuj
2 domeny
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook