Jeśli myślisz o założeniu własnej działalności, to pewnie zastanawiasz się również jak wybrać dla niej chwytliwą nazwę. Artykuł ten powstał właśnie, w odpowiedzi na powyższe rozważania i jest zbiorczym zestawieniem tendencji nazewniczych firm z branży modowo-odzieżowej.
Czy istnieje przepis na dobrą nazwę dla firmy z branży modowo-odzieżowej? Niestety nie ma gotowego planu, który pozwoli stworzyć idealną nazwę. Są jednak pewne wskazówki, które powinieneś znać, jeśli zastanawiasz się jak nazwać firmę, a oto kilka z nich:
Dobra nazwa powinna mieć prostą budowę oraz wolną domenę, a także być oryginalna, uniwersalna oraz ukierunkowana na konkretną grupę docelową.
Znając podstawowe wytyczne sugerujące, jaka powinna być chwytliwa nazwa dla firmy, przyjrzyjmy się konkretnym przykładom z branży odzieżowo-modowej. Specjalnie dla Ciebie wybraliśmy i przebadaliśmy setki nazw. W celu odnalezienia stosowanych tendencji i trendów wzięliśmy pod uwagę: sklepy z odzieżą, sklepy z butami, a także usługi krawieckie.
Przyjrzyjmy się bliżej trendom z branży modowo - odzieżowej, ponieważ wydają się dość ciekawe. Wśród sklepów odzieżowych panuje różnorodność, szczególnie wśród sklepów dla dzieci, które nazwą, bardzo często nawiązują do bajek lub wykorzystują zdrobnienia. Butiki dla kobiet odwołują się najczęściej do wyglądu zewnętrznego, a sklepy z odzieżą dla mężczyzn zapożyczają terminy z języków obcych.Sklepy obuwnicze chętnie wykorzystują słowa związane z branżą. Podobne działanie widzimy wśród zakładów krawieckich, które równie często wykorzystują słowa związane z branżą, występują też nazwy humorystyczne, co z pewnością przyciąga uwagę klienta.Patrząc na główne trendy w nazewnictwie w branży modowo - odzieżowej, możesz obrać podobną drogę i iść zgodnie z nimi, jednak pamiętaj, że możesz wybrać nazwę zgoła inną, świeżą, która z pewnością wyróżni Twoją firmę spośród innych.
Jeśli przebrniesz już przez pierwszy etap, jakim jest wybór właściwej nazwy, pamiętaj o dalszej trosce o nią. Możesz tego dokonać poprzez zastrzeżenie znaku towarowego, a także jego późniejszy monitoring.
Ochronę wybranej nazwy zagwarantuje Ci zastrzeżenie znaku towarowego oraz jego późniejszy monitoring.
Teraz kiedy wiesz już, jak powinna wyglądać dobra nazwa dla firmy modowo-odzieżowej, nadszedł czas, aby zapoznać się z zasobami nazw dostępnymi w naszym serwisie. Wszystkie nasze nazwy spełniają powyżej opisywane wymogi, więc Tobie pozostaje jedynie wybór tej najlepszej.
Tworząc nazwę dla firmy z branży modowo-odzieżowej należy sprawdzić kto będzie Twoim odbiorcą. Jakie ma upodobanie, preferencje, co lubi i czego oczekuje od Twojej marki. Stwórz nazwę prostą w budowie, która będzie zapamiętywana, a jednocześnie wyróżniała się wśród konkurencji. Wymyślając nazwę firmy sprawdź czy domena internetowa o takiej samej nazwie co Twoja firma jest dostępna. Ponieważ dobrze jest aby obie te nazwy były tożsame, co ułatwia identyfikację marki.
Branża modowo-odzieżowa jest gałęzią, która bardzo szybko się rozwija. Konkurecja w branży jest ogromna. Aby Twoja nazwa była atrakcyjna należy unikać nazw, które zostały już wykorzystane przez innego przedsiębiorcę. Koniecznie sprawdź Swój znak w bazie znaków zastrzeżonych, unikaj oznaczeń zbyt długich, skomplikowanych, trudnych w wymowie. Stwórz nazwę oryginalną, unikatową oraz nowoczesną, która pozwoli Ci się wyróżnić na rynku.
Jeżeli stworzyłeś już nazwę, która spełnia Twoje oczekiwania, idź za ciosem i zadbaj o jej ochronę. Ochronę dla marki zyskujesz zastrzegając ją w odpowiednim urzędzie patentowym. Uzyskane prawo ochronne daje Ci gwarancje, że zastrzeżona nazwa firmy należy wyłącznie do Ciebie i możesz ją umieszczać na swoich produktach, towarach, etykietach jak również swobodnie wykorzystywać w reklamach.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >