Jak nazwać firmę usługową?

Rynek usługowy jest branżą wymagającą. Ciągle powstają nowe firmy, których "być czy nie być" zależy od zainteresowania klientów ich marką. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, więc nazwa firmy usługowej, usłyszana po raz pierwszy musi dać się zapamiętać. Oprócz tego, nazwa musi zawierać jeszcze kilka cech, które zdecydują o sukcesie firmy. 

Jeżeli szukasz wskazówek, bo nie wiesz jak nazwać swoją firmę usługową, to świetnie trafiłeś. Ale pamiętaj – nie znajdziesz tutaj gotowej propozycji nazwy. Wykorzystaj mądrze podpowiedzi oraz zainspiruj się przykładami istniejących już firm, a osiągniesz satyfsakcję.

 

Co warto wiedzieć o branży usługowej

Branża usługowa to jeden z trzech zaraz po rolnictwie i przemyśle działów gospodarki narodowej. Jej zakres jest bardzo szeroki i najprościej można go podzielić na usługi materialne, w tym handle, transport, hotelarstwo, gastronomia czy drobne rzemiosło i usługi niematerialne, do których zaliczamy edukację, ochronę zdrowia, opiekę społeczną oraz działalność kulturalną. W Polsce wzrost znaczenia branży usługowej datowany jest na początek lat 90-tych. Jej rozwój jest wyznacznikiem potencjału gospodarczego kraju. Dlatego inwestycja w branżę usługową jest dobrym pomysłem, który może przyniesie Ci sukces. Jednak musisz wiedzieć, że konkurencja na rynku jest coraz większa. Tworząc markę wyróżniaj się jakością i efektywnością. W tym pomoże Ci odpowiednio wybrana nazwa firmy. Branża usługowa posiada ogromny potencjał, wykorzystaj go, wybierz odpowiednią nazwę dla firmy usługowej. Jeżeli potrzebujesz chwytliwej i fajnej nazwy sprawdź jakie propozycje nazewnicze przygotowaliśmy. 

 

Kilka praktycznych wskazówek jak tworzyć nazwę firmy

Kluczową cechą jest odpowiednia długość nazwy. Ciekawe jest, że nazwy najpopularniejszych światowych marek składają się z jednej lub dwóch sylab, np. Apple, Kler, Wittchen. Sukces krótkiej nazwy tkwi w tym, że termin jest łatwo zapadający w pamięć, a przez to bez trudu można go powtórzyć. W razie rozszerzenia działalności na rynki zagraniczne, obcokrajowiec również nie będzie miał problemu z powtórzeniem krótkiej nazwy firmy. Naturalnie, wcześniej powinno się sprawdzić przynajmniej w pięciu językach, czy słowo nie oznacza czegoś niewłaściwego. Nie jest nowością, że nazwa firmy usługowej powinna być unikalna.

Tworząc nazwę firmy usługowej, pamiętaj, żeby nazwa była dopasowana do Twojego biznesu. Aby to zrobić, określ grupę docelową, której dedykujesz swoją usługę. Następnie pomyśl, jakie korzyści przyniesie usługa. W kolejnym kroku skonstruuj bazę wyrażeń, które najlepiej oddają to, czym zajmuje się Twoje przedsiębiorstwo oraz jakie cechy i wartości posiada lub chce przekazać swoją nazwą.

Mam nadzieję, że wiesz już jak stworzyć nazwę dla firmy usługowej. Nie zapominaj o otwartym umyśle na niezwykłe pomysły. Nie kopiuj ich również od innych, stwórz coś nowego, co zaskoczy i przyciągnie klientów. Ostatecznym wyjściem jest zlecenie tego zadania firmie namingowej, która zajmie się tym zadaniem profesjonalnie. Oczywiście zachęcam do samodzielnego podjęcia próby, bo kto jak nie Ty zna najlepiej swój własny biznes?

Branża usługowa do bardzo szeroka dziedzina gospodarki, która wyróżnia się dużym stopniem zróżnicowania. Dlatego też jej nazewnictwo jest dość różne i uzależnione od rodzaju wykonywanych działań.  Nazwy firm usługowych powinny odzwierciedlać rodzaj i zakres świadczonych usług, ale co najważniejsze wyróżniać się na tle konkurencji, budząc zaufanie swoich klientów.

 

Poznaj historię największych firm usługowych w Polsce

 

CINKCIARZ.PL 

Cinkciarz.pl to firma, która wykonuje usługi finansowe. Została założona w 2010 roku przez Marcina Pióro, który już od roku 2006 zajmował się wymianą walut. Później to tylko rozwój polegający na dołączeniu do organizacji SWIFT, co przyczyniło się do wzrostu poziomu bezpieczeństwa transakcji. Już w 2015 roku firma stworzyła markę -  CONOTOXIA, której celem jest promować usługi na rynku zagranicznym. W pierwszej połowie 2018 roku portal Cinkciarz.pl wprowadził ofertę przekazów pieniężnych. Kolejnym etapem wskazującym na rozwój portalu było wprowadzenie pożyczki dla każdego oraz wygodnych kart walutowych. Obrót firmy w 2020 roku wyniósł ok. 24 mld złotych, w 2021 kwota ta wzrosła do 33 mld złotych. Cinkciarz to nazwa aluzyjna. Inspiracją do jej powstania prawdopodobnie była osoba, która w okresie PRL prowadziła niekoniecznie legalne obroty walutowe. Zajmowała się kupowaniem i sprzedawaniem dolarów amerykańskich. Słowo cinkciarz pochodzi od angielskiego zwrotu change money. Nazwa cinkciarz odnosi się do rodzaju wykonywanych usług, przez co przyciąga uwagę klienta. 

 

 

INTER CARS

Inter cars to polska firma, która zajmuje się dystrybucją zamiennych części do samochodów oraz pojazdów użytkowych. Została założona przez Krzysztofa Oleksowicza, Piotra Oleksowicza i Andrzeja Olszewskiego. Celem powstania firmy było zdobycie pozycji lidera w branży motoryzacyjnej. W 1996 roku spółka otworzyła swój pierwszy centralny magazyn w Warszawie. W 2004 roku zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecnie posiada ok. 570 filii w 21 krajach Europy. Nazwa Inter cars nawiązuje do działalności firmy. Inspiracją do jej powstania mogły być wyścigi rajdowe, pasja współwłaścicieli. Ta atrakcyjna nazwa stała się popularna dzięki nowoczesnemu brzmieniu i pomogła stworzyć silną markę, która jest kojarzona przez wszystkich miłośników motoryzacji.  

 

 

Skąd czerpać inspirację do stworzenia nazwy dla firmy usługowej?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, skąd czerpać inspirację. Dobra wiadomość jest taka, że źródeł jest ogromna ilość. Sięgnij po sprawdzony Słownik Języka Polskiego. Musisz wiedzieć, że pierwsza litera nazwy firmy sprzyja sukcesowi. Sprawdzono, że w krajach anglojęzycznych, w tej roli najlepiej sprawdzają się litery: T, O, A. Najsłabiej wypadają litery: J, K, Q. Oczywiście istnieją wyjątki, ale o ich triumfie decydowały również inne czynniki. Czytaj słowa, zatrzymuj się nad najciekawiej brzmiącymi, łącz z innymi, mieszaj, ale rób to rozsądnie, z logiką.

Idąc tropem źródeł tradycyjnych, nie zapomnij zajrzeć do baśni lub mitologii, pełnych fantazyjnych terminów, z których na pewno wyciągniesz coś ciekawego. Nie możesz zapomnieć o największym medium XXI wieku, jakim jest Internet. Tam znajdziesz mnóstwo inspiracji, ponieważ bezustannie powstaje świeża treść w postaci memów, video czy blogów. Wystarczy tylko dobrze poszukać, przemyśleć i tak jak w przypadku literatury, zatrzymać się nad oryginalnie brzmiącymi słowami lub sloganami. Pamiętaj, żeby efektywnie wykorzystać dostępne źródła, musisz działać z wyobraźnią i otwartą głową. 

Źródłem natchnienia mogą być historie największych i najbardziej znanych koncernów na świecie. Nawet nie podejrzewasz, jakie opowieści kryją się za nazwami firm i produktów, z których korzystasz na co dzień.

Znalezienie odpowiedniej nazwy w branży usługowej jest nie lada wyzwaniem. Musisz wiedzieć, że wybranie odpowiedniego oznaczenia dla firmy dobrze pozycjonuje Twoją  markę i zapewni Ci możliwość osiągnięcia sukcesu. Lecz aby to się udało stwórz taką nazwę, która będzie nowoczesnym i unikalnym rozwiązaniem dla Twojego biznesu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, skąd czerpać pomysły na nazwę Twojej firmy. Nasze podpowiedzi pomogą Ci stworzyć unikalne i atrakcyjne oznaczenie. 

Zbadaj internet 

Zacznij od najprostszego i sprawdź co znajdziesz w wyszukiwarce Google. Oczywiście zarezerwowane nazwy mogą być dla Ciebie tylko inspiracją. Pamiętaj kopiowanie i naśladowanie innych nie przynosi żadnych korzyści, a wręcz przeciwnie może przysporzyć wiele kłopotów. 

Słowa kluczowe 

W tworzeniu nazwy pomogą Ci słowa kluczowe, które pozwalają pozycjonować firmę na rynku w taki sposób aby stała się popularną i najczęściej wybierana przez klientów. 

Ucz się od najlepszych 

Twoją inspiracją mogą być najlepsi w Twojej branży. Przeanalizuj ich rozwój oraz to w jaki sposób budowali swój wizerunek oraz tożsamość. Zwróć również uwagę czym odróżniają się od konkurencji. Wybierz to co im wyszło najlepiej. 

Pomoc bliskich   

W wybraniu nazwy mogą pomóc Ci najbliżsi. Dzięki ich kreatywności i pomysłowości możesz stworzyć fajną nazwę, która zyska popularność. 

Badanie rynku 

Sprawdzenie rynku, który Cię otacza może ukierunkować Twoje wybory. Zwróć uwagę jak nazywa się Twoja konkurencja, w jaki sposób prowadzi kampanię reklamową i jakie działania marketingowe przynoszą rezultaty. 

Symbolika i metafory 

Kiedy tworzysz nazwę dla swojej firmy możesz spróbować wykorzystać symbole i metafory. Twoją inspiracją mogą być nazwy geograficzne, kolory czy literatura bądź sztuka. Ciekawym pomysłem może okazać się odwołanie do postaci historycznych.

 

Perspektywy rozwoju dla firmy usługowej

Branża usługowa w Polsce ma duży potencjał rozwoju dzięki temu, że jest to sektor zróżnicowany i dynamiczny. Udział zatrudnienia w usługach to ponad 58% ogółu pracujących. W kraju jest coraz większe zapotrzebowanie na pracowników o wysokich kwalifikacjach i kompetencjach. Perspektywy rozwoju branży usługowej są duże, a oto niektóre z nich:

  1. Rozwój usług cyfrowych - Inwestycja w technologię przy prowadzeniu firmy usługowej to jedna z ważnych jaki nie najważniejszych elementów. Innowacyjne rozwiązania oraz wykorzystywanie internetu sprzyja rozwojowi platform e-learningowych jak również tworzenia nowych modeli biznesowych, które poprawiają jakość i bezpieczeństwo. 
  2. Rozwój usług zielonych - Ochrona środowiska i ekologia są obecnie ważne w każdej dziedzinie gospodarki. Wśród usług, które wybierają ekologiczne podejście do biznesu to energetyka odnawialna, usługi turystyczne czy opieka zdrowotna. 
  3. Rozwój usług kreatywnych - Wykorzystywanie wiedzy i umiejętności w branży usługowej jest motorem napędowym dla branży reklamowej, architektonicznej czy sztuki. 
  4. Wprowadzanie i popularyzacja wielu usług -Przykładem takiej strategii może być portal Amazon, który ciągle rozwija swoja ofertę.     
  5. Rozszerzenie rynku docelowego - Coraz częściej firmy poszukują nowych grup klientów docelowych. Przykładem takiej firmy jest Uber, która oferuje usługi transportowe w ponad 60 krajach. 
  6. Rozwój tożsamości marki - Polega na budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Tutaj tworzenie atrakcyjnej marki lub logo staje się wizytówką firmy oraz obowiązkowym elementem dobrej identyfikacji wizualnej. Takim przykładem jest firma Apple, która stworzyła markę, kojarzoną każdemu z jabłkiem. 

 

Poznaj wybrane marki stworzone przez naszą kancelarię

 

VLOR 

Nazwa powstała dla firmy świadczącej usługi, która specjalizuje się w sprzątaniu dużych obiektów takich jak biura czy fabryki. VLOR to krótka nazwa, dzięki czemu można ją szybko zapamiętać. Powstała na bazie niderlandzkiego słowa VLOER, które oznacza PODŁOGĘ. Jej pochodzenie i atrakcyjne brzmienie pozwoliło zbudować rozpoznawalną markę. Uzupełnieniem projektu było stworzenie logo, które idealnie oddaje główny przekaz firmy. Dzięki temu, że znak słowno-graficzny jest minimalistyczny, ułatwia jego odbiór.

VOLETO 

To unikalna nazwa, która powstała dla przeglądarki ubezpieczeniowej. Celem projektu było upozycjonowanie marki na rynku ubezpieczeniowym i usługowym. Nazwa odwołuje się do wyrażeń “WOLĘ TO, CHCĘ TO”, co podkreśla możliwość wyboru, który jest przywilejem każdego współczesnego klienta. Dopełnieniem projektu było stworzenie logo, które dzięki swojej prostocie oraz przyciągającej grafice szybko zdobyło szerokie grono zainteresowanych. 

MUBI 

Nazwa Mubi to oznaczenie, które powstało aby reprezentować niezawodnego partnera stworzonego do pomocy w wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego. Nazwa podkreśla mobilność, szybkość i profesjonalizm firmy. Mubi to nie tylko platforma porównująca polisy ubezpieczeniowe ale to również zespół ekspertów gotowych pomóc przez całą dobę, siedem dni w tygodniu przez telefon czy e-maila. Nazwa nie tylko dobrze brzmi ale szybko wpada w pamięć, wzbudzając zaufanie. Inspiracją do stworzenia nazwy było słowo MOBILNY, MOBILNOŚĆ, kojarzone z pojazdami, przemieszczaniem się i transportem. Uzupełnieniem projektu było stworzenie logo, które prezentujemy poniżej. 

Jak zastrzec znak towarowy w branży usługowej?

Aby zastrzec znak towarowy, musisz mieć na uwadze parę rzeczy. Przed dokonaniem zgłoszenia do Urzędu Patentowego należy dane oznaczenie odpowiednio sprawdzić pod kątem formalno-prawnym. Takie badanie polega na dokonaniu wstępnej analizy znaku. Analiza nazwy firmy jest kluczowa i zapobiega pojawieniu się bezwzględnych i względnych przesłanek odmowy rejestracji znaku towarowego. Wybierając nazwę dla Twoje firmy nie podejmuj szybkich decyzji. Tylko unikalne i oryginalne oznaczenia mają szansę na rejestrację w Urzędzie Patentowym. Unikalnie podobieństwa do znaków już zgłoszonych lub zarezerwowanych uchroni Cię przed sporami i konfliktami z konkurencją. Gdy już otrzymasz prawo ochronne, będziesz mógł poczuć się swobodnie i zacząć promować oraz reklamować markę. Od momentu uzyskania prawa ochronnego będziesz mógł śmiało używać symbolu R w kółeczku, co nada Twojej firmie wyższego statusu i prestiżu. Dodatkowo symbol ten informuje Twojego klienta, że ma do czynienia z zarejestrowanym znakiem towarowym w Urzędzie Patentowym. 


Kilka praktycznych wskazówek jak tworzyć nazwę firmy

Wiesz już gdzie szukać pomysłu, więc teraz podpowiem Ci, czym się kierować przy tworzeniu nazwy dla firmy usługowej.Kluczową cechą jest odpowiednia długość nazwy. Ciekawe jest, że nazwy najpopularniejszych światowych marek składają się z jednej lub dwóch sylab, np. Apple, Kler, Wittchen. Sukces krótkiej nazwy tkwi w tym, że termin jest łatwo zapadający w pamięć, a przez to bez trudu można go powtórzyć. W razie rozszerzenia działalności na rynki zagraniczne, obcokrajowiec również nie będzie miał problemu z powtórzeniem krótkiej nazwy firmy. Naturalnie, wcześniej powinno się sprawdzić przynajmniej w pięciu językach, czy słowo nie oznacza czegoś niewłaściwego.

 

Często zadawane pytania 

Jak nazwać firmę usługową?

Wybór odpowiedniej nazwy dla firmy usługowej to ważna sprawa, która ma duży wpływ na jej wizerunek i rozpoznawalność. Dlatego warto poświęcić trochę czasu na stworzenie czegoś wyjątkowego. Postaraj się zbudować łatwą do zapamiętania i chwytliwą nazwę, która stanie się popularna wśród odbiorców. 

Czego unikać przy tworzeniu nazwy dla firmy usługowej?

Znalezienie idealnej nazwy dla Twoje firmy usługowej to nie lada wyzwanie. Nie wszystkie nazwy czy logo mogą uzyskać prawo ochronne. Przy wyborze oznaczenia zwróć uwagę jakich nazw używa konkurencja. Unikaj już zarezerwowanych przez innych. Dodatkowo zwróć uwagę na bezwzględne przesłanki odmowy rejestracji znaku towarowego, których pojawienie się  powoduje oddalenie wniosku rejestracyjnego przez urzędnika. 

Jak zastrzec nazwę firmy usługowej?

Aby zarejestrować znak towarowy należy złożyć wniosek rejestracyjny do Urzędu Patentowego. Jeśli chcesz chronić swoją nazwę w kraju, zgłoszenia należy dokonać w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej.  Ale jeśli chcesz być znak towarowy był chroniony szerzej odpowiednim urzędem będzie Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej lub Światowa Organizacja Własności Intelektualnej. 

 

Podobne wpisy

Logo dla firmy fotograficznej-image

Logo dla firmy fotograficznej

Nazwa dla firmy dekarskiej-image

Nazwa dla firmy dekarskiej

Jak nazwać firmę medyczną-image

Jak nazwać firmę medyczną

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

SECRA

poznaj naszą realizację >

SIRONES .com .pl negocjuj
2 domeny
AVERTEN .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PREMERSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
AVEREN .pl 2790 PLN
1 domena
PROMERON .pl 2340 PLN
1 domena
ALLEMED .pl 2690 PLN
1 domena
PROVERY .pl 2470 PLN
1 domena
PROVIRE .pl 2370 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook