Rynek usługowy jest branżą wymagającą. Ciągle powstają nowe firmy, których "być czy nie być" zależy od zainteresowania klientów ich marką. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, więc nazwa firmy usługowej, usłyszana po raz pierwszy musi zachwycić. Oprócz tego, nazwa musi zawierać jeszcze kilka cech, które zdecydują o sukcesie firmy.
Źródło: Fotolia.com
Jeżeli szukasz wskazówek, bo nie wiesz jak nazwać swoją firmę usługową, to świetnie trafiłeś. Ale pamiętaj – nie znajdziesz tutaj gotowej propozycji nazwy. Wykorzystaj mądrze podpowiedzi oraz zainspiruj się przykładami istniejących już firm, a osiągniesz satyfsakcję.
Przede wszystkim musisz wiedzieć, skąd czerpać inspirację. Dobra wiadomość jest taka, że źródeł jest ogromna ilość. Sięgnij po sprawdzony Słownik Języka Polskiego. Musisz wiedzieć, że pierwsza litera nazwy firmy sprzyja sukcesowi. Sprawdzono, że w krajach anglojęzycznych, w tej roli najlepiej sprawdzają się litery: T, O, A. Najsłabiej wypadają litery: J, K, Q. T. Oczywiście istnieją wyjątki, ale o ich triumfie decydowały również inne czynniki. Czytaj słowa, zatrzymuj się nad najciekawiej brzmiącymi, łącz z innymi, mieszaj, ale rób to rozsądnie, z logiką.
Idąc tropem źródeł tradycyjnych, nie zapomnij zajrzeć do baśni lub mitologii, pełnych fantazyjnych terminów, z których na pewno wyciągniesz coś ciekawego.Nie możesz zapomnieć o największym medium XXI wieku, jakim jest Internet. Tam znajdziesz mnóstwo inspiracji, ponieważ bezustannie powstaje świeża treść w postaci memów, video czy blogów. Wystarczy tylko dobrze poszukać, przemyśleć i tak jak w przypadku literatury, zatrzymać się nad oryginalnie brzmiącymi słowami lub sloganami. Pamiętaj, żeby efektywnie wykorzystać dostępne źródła, musisz działać z wyobraźnią i otwartą głową. Źródłem natchnienia mogą być historie największych i najbardziej znanych koncernów na świecie. Nawet nie podejrzewasz, jakie opowieści kryją się za nazwami firm i produktów, z których korzystasz na co dzień.
Wiesz już gdzie szukać pomysłu, więc teraz podpowiem Ci, czym się kierować przy tworzeniu nazwy dla firmyusługowej.Kluczową cechą jest odpowiednia długość nazwy. Ciekawe jest, że nazwy najpopularniejszych światowych marek składają się z jednej lub dwóch sylab, np. Apple, Kler, Wittchen. Sukces krótkiej nazwy tkwi w tym, że termin jest łatwo zapadający w pamięć, a przez to bez trudu można go powtórzyć. W razie rozszerzenia działalności na rynki zagraniczne, obcokrajowiec również nie będzie miał problemu z powtórzeniem krótkiej nazwy firmy. Naturalnie, wcześniej powinno się sprawdzić przynajmniej w pięciu językach, czy słowo nie oznacza czegoś niewłaściwego.Nie jest nowością, że nazwa firmy usługowej powinna być unikalna. Powinna, bo jak chcesz się wybić z tłumu innych firm? Wyżej proponuję Ci źródła, z których możesz skorzystać, żeby stworzyć oryginalną nazwę. I nie, na Miłość Boską, nie twórz nazwy z końcówkami – bud, – ex, – pol, – mar, to było modne dekadę temu, teraz to obciach. Przedsiębiorcy często zapominają sprawdzić stworzoną nazwę pod kątem prawnym. Akurat ten krok jest bardzo ważny, ponieważ prawo polskie przewiduje karę grzywny dla użytkującego zarejestrowany znak towarowy (m.in. nazwę firmy), jeżeli użytkownik nie jest upoważniony do korzystania z niego.
Tworząc nazwę firmy usługowej, pamiętaj, żeby nazwa była dopasowana do Twojego biznesu. Aby to zrobić, określ grupę docelową, której dedykujesz swoją usługę. Następnie pomyśl, jakie korzyści przyniesie usługa. Następnie skonstruuj bazę wyrażeń, które najlepiej oddają to, czym zajmuje się Twoje przedsiębiorstwo oraz jakie cechy i wartości posiada lub chce przekazać swoją nazwą.Mam nadzieję, że wiesz już jak stworzyć nazwę dla firmy usługowej. Nie zapominaj o otwartym umyśle na niezwykłe pomysły. Nie kopiuj ich również od innych, stwórz coś nowego, co zaskoczy i przyciągnie klientów. Ostatecznym wyjściem jest zlecenie tego zadania firmie namingowej, która zajmie się tym zadaniem profesjonalnie. Oczywiście zachęcam do samodzielnego podjęcia próby, bo kto jak nie Ty zna najlepiej swój własny biznes?
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >