Ostatnimi laty na rynku przeważają sklepy, przede wszystkim internetowe. Rozwój Internetu sprawił, że w zasadzie wszystko robimy online. Jednak jaka powinna być nazwa sklepu internetowego, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów? Co zawrzeć w nazwie sklepu, aby wyróżnić go wśród konkurencji? Poniższy artykuł pomoże Ci najfajniejszą nazwę dla Twojego sklepu.
Jeszcze do niedawna robienie zakupów bez wychodzenia ze swojego domu było czymś w rodzaju luksusu, jednak zmienił to rozwój Internetu. Trend kupowania przez Internet rozwija się bardzo szybko odkąd wystarczy jedno kliknięcie myszką. Sklepy internetowe przynoszą wiele korzyści, szczególnie dla klientów. Nie trzeba szukać danego sklepu w galeriach, a przede wszystkim, w ogóle wychodzić z domu. Kolejnym plusem jest to, że sklepy internetowe czynne są 24h przez siedem dni w tygodniu! Rozkwita rynek internetowych sklepów, czyli zwiększa się konkurencja. Jak można się wśród nich wyróżnić? Przede wszystkim właściwą, oryginalną nazwą, która przyciągnie do Ciebie potencjalnych klientów.
Jak w przypadku każdej firmy, na relacje z klientami oddziałuje jej nazwa. Ważne jest więc, aby wybrać nazwę, która sprawdzi się na rynku i będzie dobra jakościowo. Zwróć uwagę na to, co oferujesz klientom, czyli jaka jest branża Twojej firmy. Świetnym punktem wyjścia jest w takim przypadku analiza rynku. Prześledź nazwy konkurentów, dzięki czemu uzyskasz ogólny obraz całej sytuacji. Główną funkcją nazwy jest odróżnienie od siebie sklepów. Nie możesz posiadać nazwy, która już do kogoś należy. Wiedząc, jakie nazwy posiadają Twoi konkurenci nie będziesz musiał się bać, że Twoja nazwa będzie taka sama. Musisz również pamiętać, że sklepy internetowe różnią się od siebie domeną, dlatego też musisz sprawdzić dostępność domeny.
Każdy klient nadaje opinię sklepowi na podstawie jego nazwy. Warto więc sprawić, żeby nazwa sklepu była prosta do zapamiętania. Wtedy na pewno zapadnie klientom w pamięć i nie będą oni mieli żadnych problemów z ponownym odnalezieniem Twojego sklepu. W 2018 roku portal opineo.pl ujawnił raport sklepów internetowych i podał, jakie nazwy przyniosły firmom sukces:
Przeglądając sklepy internetowe można odnaleźć na przykład Etuo.pl - sklep zajmujący się sprzedażą telefonów oraz akcesoriów do telefonów. Nazwa bardzo prosta, kojarząca się z etui, w które zazwyczaj “ubieramy” telefony. Od razu po nazwie można rozpoznać jaka jest oferta sklepu.
W pierwszej dziesiątce rankingu z 2018 roku znajduje się nazwa siglo.pl. Posiada ona również w swojej ofercie tablety, telefony czy smartfony. Nazwa wpada w ucho i jest fantazyjna, a jednocześnie ciekawa i prosta. Genezą nazwy jest słowo pochodzenia hiszpańskiego - “singlo” - które oznacza wiek.
Do równie oryginalnych i ciekawych nazw sklepów internetowych zaliczyć można AM76 - marka zajmująca się sprzedażą oraz wypożyczaniem gier. Mamy tu do czynienia z abstrakcją, która sprawdziła się idealni i na pewno dzięki swojej fantazji utkwiła w pamięci klientów i przyciągnęła ich do siebie. Taki sposób na pewno zapewnia prawną ochronę dla sklepu internetowego.
Warto również wspomnieć o sklepie internetowym Larica.pl oferującym wiele produktów dla kobiet. Przede wszystkim torebki oraz buty. Nazwa firmy budzi ciekawość i jest oryginalna, co na pewno zadziałało na korzyść firmy.
Co zrobić aby nazwa sklepu internetowego przyniosła sukces Twojej marki? Przede wszystkim zajmij się zbadaniem konkurencji i rynku swojej branży. Następnym ważnym krokiem jest zebranie informacji o Twoim internetowym sklepie i skupienie się na tym, co oferuje Twoja firma. Zadbaj również o swoich klientów. Pomyśl, jaka nazwa może im się spodobać, aby jak najczęściej wybierali właśnie Twój sklep internetowy. Musisz też pamiętać, aby sprawdzić dostępność domeny dla Twojego sklepu.
Pamiętaj więc, aby nazwa sklepu internetowego była krótka, prosta, oryginalna i wyróżniała się na rynku. Poszukaj inspiracji w różnych źródłach. Zastanów się też nad nazwami sugerującymi Twoją ofertę sprzedażową, jednak są tak zmodyfikowane że zachęcają klientów, aby częściej zaglądali do Twojego sklepu internetowego.
Nazwa firmy jest bardzo ważnym elementem, na którym powinna się opierać dobra marka. Znak towarowy to Twoja wizytówka i szansa na nawiązanie długotrwałej relacji z klientem. To ona ma za zadanie przyciągnąć odbiorcę i zwiększyć szanse na wybranie właśnie Ciebie spośród tak dużej konkurencji. Tworząc markę, stwórz nazwę oryginalną, ciekawą i atrakcyjną. Wymyślenie nazwy firmy jest procesem czasochłonnym, który wymaga odpowiedniego doświadczenia i wiedzy. Jeżeli chcesz abyśmy przygotowali Ci nazwę kliknij tutaj.
Podczas tworzenia nazwy firmy nie wystarczy aby była unikatowa i atrakcyjna. Wybierając nazwę firmy należy unikać bezwzględnych i względnych przesłanek odmowy rejestracji znaku towarowego. Przeszkody te jednoznacznie wskazują jakie znaki nie mogą uzyskać prawa ochronnego. Jeżeli chcesz abyśmy pomogli Ci zweryfikować znak i sprawdzić czy nazwa Twojej firmy spełnia wymogi formalno-prawne kliknij tutaj.
Stworzenie nazwy firmy, która spełni Twoje wszystkie oczekiwania jak również odpowiada na potrzeby klientów, to nie wszystko co możesz zrobić dla Twojej marki. Aby zbudować firmę na solidnych fundamentach zadbaj o ochronę Twojej nazwy firmy. Uzyskane prawo ochronne pozwoli Ci na swobodne korzystanie ze znaku oraz daje Ci narzędzia do ochrony nazwy firmy przed działaniem nieuczciwej konkurencji. Dlaczego tak ważne jest zastrzeżenie znaku towarowego znajdziesz klikając tutaj.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >