Poszukujesz dobrej nazwy dla swojej firmy? Specjalnie dla Ciebie przebadaliśmy setki nazw firm z branży IT. Odnaleźliśmy zarówno powtarzające się konwencje nazewnicze, jak i ciekawe, oryginalne nazwy.
Branża IT to dynamiczny sektor, który obejmuje różne aspekty związane z technologią, oprogramowaniami i komunikacją. Rosnący rynek komputerowy przyciąga duże inwestycje zarówno ze strony prywatnych firm jak i dostępności pomocy publicznej. Branża IT często przechowuje nasze dane w celach biznesowo-sprzedażowych co napędza gospodarkę krajową i światową. Tym samym pomaga rozwijać biznesy młodych przedsiębiorców i dawać im miejsce do działania. W ostatnich latach zauważamy spadek zainteresowania sprzętem komputerowym, a rosnące znaczenie programów i aplikacji. Zjawisko to wynika z przesyceniem rynku sprzętem i akcesoriami komputerowymi oraz stawianiem na rozwój technologizacji miejsc pracy. Światowa branża IT jest obecnie szacowana na ok. 2,5 bilionów dolarów. A wg danych Gartner w 2024 roku inwestycje w IT globalnie urosną do 5,04 bln dol. Prognozuje się, że w Polsce wartość ta w 2024 roku wyniesie ok. 100 mld złotych. To całkiem sporo jak na 38 milionowy kraj. Dane te jednoznacznie wskazują, że w branżę IT warto inwestować i wybierać ją jako miejsce swojej pracy oraz prowadzonego biznesu.
Znając już kwestie teoretyczne dotyczące wyboru dobrej nazwy, przejdźmy do konkretów związanych z branżą IT. Specjalnie dla Ciebie przeprowadziliśmy analizę wielu nazw istniejących obecnie firm, zarówno tych mniej, jak i bardziej znanych. W tym celu skupiliśmy się na: usługach programistycznych, firmach informatycznych oraz telekomunikacji. Dzięki temu odnaleźliśmy pewne tendencje nazewnicze branży IT, a także ciekawe nazwy na które z pewnością warto zwrócić uwagę.
W branży IT możemy wyróżnić kilka dominujących trendów w namingu. W firmach programistycznych górują nazwy zawierające branżowe słowo software, inne firmy nawiązują do technologii. Z kolei firmy informatyczne, które nawiązują do ich podstawowego narzędzia pracy, stosują nazwy firm, zawierające człon "komp". Inne firmy informatyczne, poprzez nazwę, obiecują pomoc. Usługi telekomunikacyjne zazwyczaj wykorzystują cząstkę "tel" lub angielskie słowo "voice".Widzisz, że trendy w namingu są różne, dlatego wybierając nazwę dla firmy możesz podjąć podobną strategię, czyli korzystając z trendów lub wybierając całkiem nową, wyróżniającą się nazwę firmy.
Branża IT, jak i każda inna charakteryzuje się pewnymi konwencjami nazewniczymi. Nie należy ich jednak ślepo naśladować, ponieważ znacznie skuteczniejsze są nazwy oryginalne. Takie właśnie nazwy znajdziesz w bazie dostępnej na Rmarket.pl.
Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że znacznie bardziej chwytliwe są nazwy oryginalne i niepowtarzalne. W celu pozyskania takiej właśnie nazwy zapraszamy do zapoznania się z bazą nazw dostępną na portalu Rmarket.pl. Zawiera ona bowiem duży wybór różnorodnych nazw, spełniających wszystkie podstawowe wymogi nazewnicze.
Kiedy już zdecydujesz się na idelaną nazwę dla swojej firmy z branży IT, to pamiętaj również o jej zastrzeżeniu w celu zapewniania odpowiedniej ochrony dla swojej marki.
CD PROJEKT RED (ZTUE 014722912)
Firma została założona w 1994 roku w Warszawie przez Marcina Iwińskiego i Michała Kicińskiego. Zamiłowanie twórców firmy do gier komputerowych dało początek stworzenia najpopularniejszej firmy zajmującej się zapewnieniem rozrywki swoim graczom. Początkowo CD Projekt zajmował się ściąganiem z zagranicy, gier aby nimi handlować. Już po dwóch latach działalności firma zaczęła wydawać gry z polskimi instrukcji w krajowych opakowaniach. Pierwszym sukcesem było stworzenie pełnej polskiej lokalizacji gry Baldur’s Gate, gdzie można było posłuchać głosów takich artystów jak Piotr Fronczewski, Wiktor Zborowski czy Marian Opania. W 2007 roku swoją premierę miała gra Wiedźmin, która się okazała bestsellerem, zyskując popularność na całym świecie. Projekt wynosił blisko 20 mln złotych i pracowało przy nim ok. 100 osób. Zyskał ponad 100 nagród międzynarodowych, a już po trzech dniach od premiery grę kupiło 35 tys. osób. Inspiracją do stworzenia nazwy było nawiązanie do płyt CD, które były początkowo sprzedawane przez założycieli firmy. Natomiast słowo Projekt odzwierciedla specyfikę firmy, która tworzy, wytwarza, realizuje. W 2014 roku powstało logo CD Projekt, które zawiera postać ptaka (REDbirds) - czyli Kardynał Szkarłatny, który uosabia i identyfikuje branże gier i nadaje firmie charakterystyczności. Użycie koloru czerwonego jest kojarzone z branżą gier komputerowych, podkreśla siłę, energię i kreatywność CD Projekt.
Jeśli chcesz znaleźć ciekawą nazwę dla firmy z branży IT, przeglądanie stron internetowych może okazać się za mało efektywne. Oczywiście warto wiedzieć jak nazywa się konkurencja i czym się zajmuje. Ale Twoim zadaniem jest stworzenie unikatowej i bezpiecznej nazwy. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą stać się Twoją inspiracją.
Słowa kojarzone z branżą
Słowa kluczowe użyte w nazwie firmy przybliżają do wyboru Twojego produktu lub usługi. Jednak wybieraj rozwiązania oryginalne i unikatowe, które pozwolą Ci się wyróżnić na rynku.
Stwórz katalog wartości
Zbudowanie odpowiedniej strategii firmy pomoże Ci wybrać odpowiednią nazwę, która będzie oddawać charakterystykę przedsiębiorstwa.
Wykorzystaj słowniki
Wykorzystanie słowników tj. języka polskiego, synonimów czy słownika wyrazów obcych pomoże Ci stworzyć ciekawe rozwiązanie nazewnicze o oryginalnym brzmieniu.
Zaciekaw klienta
Klient wybierając produkt bądź usługę powinien mieć poczucie, że ma do czynienia z niezawodną firmą o unikalnej nazwie, która robi wrażenie i spełnia oczekiwania klientów.
Ponadczasowość
Wymyślając nazwę firmy - myśl przyszłościowo. Wybrana przez Ciebie nazwa będzie służyć Ci na lata. Dlatego dobrze jest wybierać rozwiązania klasyczne i nie opierać się na tymczasowych trendach.
INTIGRIS
Nazwa INTIGRIS powstała dla firmy IT, która specjalizuje się w usługach integracyjnych i wdrożeniowych w obszarze finansów i telekomach. Inspiracją do stworzenia nazwy była INTEGRACJA, co podkreśliło charakter marki bazującej na współpracy systemów informatycznych. Dodatkowo stworzony slogan RESPONSIBLE THINKING podkreśla filozofię i wizję firmy skupiającej się na braniu odpowiedzialności za wspólne działanie. INTIGRIS wspiera swojego klienta w poszukiwaniu najlepszych dla niego rozwiązań. Uzupełnieniem całego projektu było stworzenie logo, które prezentujemy poniżej. Sygnet przypominający głowę tygrysa symbolizuje wspierający instynkt, siłę oraz towarzyszące przy tym emocje.
DELEGATE
Nazwa DELEGATE powstała dla firmy informatycznej. Stanowiła rebranding marki, która posiadała ponad 30 letnie doświadczenie w branży. Podstawą do jej stworzenia stało się słowo DELEGATE, co z języka angielskiego oznacza DELEGOWAĆ. Nazwa podkreśla działalność marki polegającej na pomocy w codziennym funkcjonowaniu firmy. Dopełnieniem projektu stał się opracowany slogan “INNOWACJE SĄ W CENIE”, który doskonale oddaje charakter firmy i informuje o jej działalność. Logo przedstawione poniżej ostatecznie dopełniło projekt, nadają marce odpowiednią dobraną wizualizacje.
CODENCY
Nazwa CODENCY powstała dla agencji, która ściśle zajmuje się szeroko rozumianymi technologiami informatycznymi w tym programowaniem komputerowym. Inspiracją do stworzenia nazwy było słowo CODE oznaczające KOD i nawiązujące do kodowania oraz słowo AGENCY czyli AGENCJA. Połączenie tych dwóch słów spowodowało powstanie nazwa CODENCY, która idealnie nawiązuje do “AGENCJI OD KODOWANIA”.
IP DESK
Nazwa powstała dla systemu, który umożliwia przechowywanie i dzielenie się danymi za pomocą sieci. IP DESK został stworzony aby ułatwić pracę kancelariom prawnym, które min. specjalizują się w prawie własności intelektualnej. Nazwa składa się z dwóch członów. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z pojęciem INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS - czyli prawo własności intelektualnej, a drugi człon DESK po prostu oznacza BIURKO - miejsce gdzie ekspert do spraw własności intelektualnej pracuje i szuka najlepszych rozwiązań. IP DESK jest narzędziem, które jest pod ręką i pomaga w codziennej pracy. Dopełnieniem projekt było dodanie logo, ktore dzięki niebiesko-białej kolorystyce oraz odróżniającej się czcionce przyciąga wzrok odbiorcy.
Rejestracja znaku towarowego zapewnia ochronę marki zapewniając jej bezpieczne funkcjonowanie na rynku. Aby zastrzec nazwę firmy z branży IT należy zgłosić wniosek do Urzędu Patentowego i spełnić określone warunki formalno-prawne. Poniżej znajdziesz kilka wytycznych, które pomogą Ci zrozumieć cały proces rejestracji znaku.
Główną funkcją nazwy jest wyróżnianie firmy na rynku wśród konkurencji, dlatego ważne jest, aby nazwa była skuteczna i chwytliwa. Zastanawiasz się pewnie jak tego dokonać... W odpowiedzi na Twoje rozważania prezentujemy kilka podstawowych cech, jakie muszą posiadać dobre nazwy firm z branży IT:
Szukasz pomysłu na nazwę firmy z branży IT? Chcesz aby była ona oryginalna i wyróżniająca się na rynku? - oto kilka przykładów jak należy budować markę w tej branży. Nazwa firmy powinna być prosta, łatwa do zapamiętania. Przy wyborze oznaczenia firmy koniecznie sprawdź dostępności domeny internetowej o tej samej nazwie, co jest niezwykle ważne w tej dziedzinie działalności gospodarczej. Pomysły na nazwę firmy możesz czerpać z otoczenia biznesowego. Pamiętaj nazwa firmy powinna być dopasowana do Twojej grupy docelowej, wieku oraz zainteresowań klientów. Stwórz ciekawy i chwytliwy znak, który będzie przyciągać klienta swoją oryginalnością i pomysłowością.
Wybór nazwy firmy jest bardzo ważnym elementem, który wpłynie na przyszłość Twojej marki. Nie jeden przedsiębiorca zastanawia się jak wymyślić nazwę firmy, która będzie odpowiadała na potrzeby klienta. Tworząc znak firmy możesz skorzystać z dostępnych generatorów nazw, które są udostępniane na stronach internetowych. Jednak pamiętaj kreując nazwę dla firmy unikaj rozwiązań, które nie badają znaku pod kątem ich zarezerwowania przez innych przedsiębiorców. Wybierając gotowe nazwy firmy, zwróć uwagę czy autor podczas ich tworzenia sprawdzał czy nazwa jest wolna na rynku branżowym.
Tworząc chwytliwą i nowoczesna nazwę firmy, zadbaj o jej bezpieczne funkcjonowanie na rynku. To bezpieczeństwo zapewnisz sobie poprzez zastrzeżenie nazwy firmy, produktu czy usługi w Urzędzie Patentowym. Wymyśl taki znak, który będzie unikalny i zapamiętywany. Unikaj przesłanek odmowy rejestracji znaku towarowego, które uniemożliwiają rejestrację znaku ( tzw. bezwzględne i względne przeszkody rejestracji znaku towarowego). Więcej na tema przeszkodą w rejestracji znak towarowy znajdziesz klikając tutaj.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >