Jak nazwać firmę kosmetyczną

Dobra nazwa może stać się przepustką w drodze do sukcesu. Jeśli Ci na tym zależy, musisz sprawić, aby była ona bardzo chwytliwa i oryginalna oraz dostępna dla każdego potencjalnego klienta. Obecnie na rynku kosmetycznym jest wiele firm dążących do wyróżnienia się. Jednym ze sposobów, by osiągnąć ten cel jest stworzenie odpowiedniej nazwy dla biznesu. Pamiętaj, że jej efektywność zależy nie tylko od właściwej budowy, ale również od oryginalności i merytorycznego przekazu. Jak zatem nazwać firmę kosmetyczną, aby móc wyróżnić się wśród konkurencji?

 


Co warto wiedzieć o branży kosmetycznej?

Polski rynek kosmetyczny należy do największych i najbardziej perspektywicznych branż krajowego przemysłu lekkiego. Zatrudnia ok. 23 tys. osób. Działa w niej kilkaset producentów. W produkcji kosmetyków i wyrobów toaletowych jest zarejestrowanych ponad 1200 podmiotów. Obecnie z produktów kosmetycznych korzysta coraz więcej Polaków, którzy częściej zwracają uwagę na swój wygląd. W 2020 roku Polska była na 14 miejscu w eksporcie produktów kosmetycznych co stanowi aż 3% całego światowego eksportu. Obecnie Polacy wydają ok.100 EUR rocznie na kosmetyki, a do 2025 roku wartość ta wzrośnie do 126 EUR. W Europie nasze kosmetyki są cenione ze względu na ich jakość oraz konkurencyjną cenę. Największy udział na rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2021 roku wyniosła ok. 2 mld EUR. Wg danych Cosmetics Europe Polska rynek kosmetyczny jest na 6 miejscu w Europie zaraz po Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Największy udział w wartości krajowej produkcji kosmetyków w 2021 roku miały produkty do pielęgnacji skóry (42%), kosmetyki kolorowe i do manicure (14%) oraz szampony i odżywki do włosów (13%).  Patrząc całościowo na rynek kosmetyczny można stwierdzić, że branża rozwija się w szybki tempie co staje się szansą na stworzenie prężnie działającego biznesu. Warto dodać, że rynek kosmetyczny w Polsce jest mocno konkurencyjny, dlatego Twoim zadaniem jest stworzenie takiej nazwy, która wyróżni się na rynku. Sięgnij po nasze wskazówki - dzięki nim stworzysz oryginalne rozwiązanie nazewnicze.    

 

Skąd czerpać inspiracje?

Wielu młodych przedsiębiorców ma problem ze zrobieniem tak zwanego pierwszego kroku. W przypadku tworzenia nazw jest to znalezienie odpowiedniego pomysłu. Pojawia się zatem podstawowe pytanie, skąd czerpać inspirację? Wbrew pozorom odpowiedź jest bardzo prosta... Inspiracją powinno być nasze otoczenie, baśnie, literatura, mitologia i wszystko, co tylko przyjdzie nam do głowy. Co więcej, pomocą służy również zawsze niezawodny Internet, który rozwija się coraz szybciej i potrafi bardzo pomóc, jednak należy pamiętać, żeby korzystać z jego zasobów z głową. Innym, często wykorzystywanym sposobem jest również przeglądanie popularnych, lecz niekiedy współcześnie omijanych, słowników w tym języka polskiego czy synonimów. Dzięki temu znacznie poszerzyć obszar poszukiwań idealnej nazwy dla firmy kosmetycznej.

Na podstawie analizy rynku polskiego można stwierdzić, że branża kosmetyczna jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się sektorów gospodarki. Nie dziwi więc fakt, że nie jest łatwo wybić się spośród ogromnej konkurencji.  Celem firm kosmetycznych jest wykreowanie produktów znanych na całym świecie.  Potwierdzeniem intensywnego rozwoju branży kosmetycznej jest coraz większa ilość otwieranych drogerii. Są one na tyle popularne, że ich nazwy są znane chyba każdemu: Rossmann, Hebe, Natura, Super-Pharm, Nazwy firm kosmetycznych często wykorzystują motywy związane z naturą i szeroko pojętym pięknem. Warto zaznaczyć, że branża kosmetyczna ma niezwykle szeroki obszar działania, dlatego niezwykle ciężko podać ogólne wytyczne pomagające stworzyć idealną nazwę. Przyjrzyjmy się może, jak poradziły sobie z tym już istniejące firmy:

  • Kosmetyki do pielęgnacji włosów – tę kategorię reprezentuje na przykład słynna firma Wella. Krótka, delikatnie brzmiąca nazwa z połączeniem bardzo tematycznego logo razem tworzą kompozycję idealną. 

  • Kosmetyki do pielęgnacji skóry – w tej kategorii przyjrzyjmy się firmie Vichy, której slogan reklamowy brzmi znajomo dla każdego: „zdrowie to podstawa, zacznij od skóry”. Sama nazwa Vichy nie ma jednak branżowych korzeni, ponieważ pochodzi od stolicy Państwa Francuskiego powstałego po upadku Francji w 1940 roku. Przykład ten pokazuje, że nazwa firmy może być oparta o branżowe inspiracje, ale nie jest to warunek konieczny. Nawet w takiej wersji może odnieść wielki sukces.

 

 

  • Perfumy – w kategorii perfum warto zwrócić uwagę na ciekawą nazwę Acqua di Gio od Giorgio Armani, gdzie nazwa oznacza “woda z Ziemi” co odzwierciedla świeżość i naturę, która była inspiracją dla stworzenia tego zapachu.  


Cechy dobrej nazwy

  • Unikanie polskich znaków – polskie znaki bywają problematyczne nie tylko dla obcokrajowców, dla Polaków również mogą nie być łatwe. Co więcej, występowanie polskich znaków może okazać się utrudnieniem w przypadku rejestracji domeny internetowej (a jest ona potrzebna, jeśli chcesz zaistnieć i odnieść sukces na rynku kosmetycznym), dlatego w miarę możliwości warto ich unikać.
  • Krótka i łatwa do wypowiedzenia –  chwytliwa nazwa powinna być, krótką, zwięzła i na temat, ponieważ takie właśnie cechy ułatwiają jej zapamiętywanie. Nie zapominaj o tym! Często mniej, znaczy więcej.
  • Powiązana z dostępną domeną internetową – w dzisiejszych czasach odpowiednio dopasowana (do nazwy) domena internetowa jest jednym z ważniejszych warunków, które musi spełniać dobra nazwa. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że zarówno promocja, jak i sama działalność w sieci jest obecnie niezwykle istotna, nie tylko w branży kosmetycznej, ale w przypadku wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw, dlatego też warto uwzględnić powyższą kwestię przy wyborze nazwy dla firm kosmetycznych i nie tylko.
  • Znaczenie w innych językach – ten aspekt jest bardzo ważny w przypadku firm, które planują działalność o charakterze międzynarodowym. W takim wypadku, jeśli zastanawiamy się jak nazwać firmę, najpierw powinniśmy sprawdzić jej znaczenie w innych językach. Zabieg ten pozwoli uniknąć wstydliwych wpadek, które mogą zaszkodzić reputacji naszej firmy.  Musisz o tym pamiętać, aby nie popełnić żadnej gafy i nie wpłynąć negatywnie na rozwój i działalność swojego przedsiębiorstwa. W Polsce dobrze znanym przykładem przedsiębiorstwa, które dopuściło się takiej wpadki jest niemiecka firma oświetleniowa Osram. Pomimo iż jej nazwa pochodzi od dwóch pierwiastków Osmu i Wolframu, to w języku polskim jej brzmienie jest trochę kontrowersyjne. 
  • Unikanie końcówek typu -ex, -med, -bud, -pol – Moda na dodawanie takich końcówek do nazw firm nadeszła w latach 90. To właśnie wtedy rynek zalało pełno nazw typu: Trumnex, Sutex, Jądrex... Niektóre firmy z takimi nazwami istnieją i funkcjonują do dzisiaj, ale z całą pewnością nie powinniśmy się na nich wzorować, tworząc nazwę dla swojego przedsiębiorstwa.
  • Brak podobieństwa do już istniejących nazw – chwytliwa nazwa musi być oryginalna. Dzięki temu będzie przykuwała uwagę konsumentów, ale także uchroni nas przed konsekwencjami prawnymi, które mogą się pojawić w przypadku naruszenia zastrzeżonego znaku towarowego.
  • Ukierunkowana na grupę docelową – Ważną kwestią jest również dobranie nazwy odpowiednio do grupy docelowej. Inne brzmienie powinny mieć firmy skierowane do szerszego grona, a inne ekskluzywne marki.

Podsumowując, warto pamiętać, że nazwa to niezwykle ważny element każdego przedsiębiorstwa. Stanowi ona wizytówkę firmy. Dzięki temu firma staje się zapamiętywana i polecana innym. Nazwy firm kosmetycznych oraz nazwy kosmetyków zazwyczaj kojarzą się albo ze zdrowiem i urodą, albo wyciszeniem i relaksem. Są również takie, których nazwy mówią o zmianie i poprawie wyglądu. Jest więc bardzo dużo koncepcji na odpowiedni i oryginalne nazywanie firm i zakładów kosmetycznych. Nikt nie jest jednak w stanie podać sprawdzonego przepisu, jak nazwać firmę kosmetyczną bądź jak nazwać grupy z kosmetykami, ale korzystając z powyższych wskazówek i znając branżę, w której działa przedsiębiorstwo na pewno uda się stworzyć coś odpowiedniego.

 

Poznaj historię jednej z największych marek kosmetycznych w Polsce  

DR IRENA ERIS - wszystko zaczęło się od jednego garnka i kremu

Firma została założona w 1983 roku przez Irene Szołomicką-Orfinger oraz jej męża Henryka Orfinger. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją i sprzedażą kosmetyków, a także prowadzi prace badawcze w branży kosmetycznej. Dr Irena Eris zaczynała od małego zakładu produkcyjnego i w ciągu ponad 30 lat przekształciła się w koncern farmaceutyczny. Irena Szołomicka-Orfinger odchodząc z pracy z Polfy i tworzać swoją własna markę miała tylko jedno marzenie, utrzymać się na rynku w branży. Obecnie jest jedną z najbardziej rozpoznawanych marek kosmetycznych w Polsce. Założony w Piasecznie zakład w lokalu po byłej piekarni początkowo produkowała tylko jeden rodzaj kremu, który był przygotowany w metalowym garnku i mieszamy wiertarką. Obecnie Eris zatrudnia ok. 800 pracowników, a w swoim asortymencie ma ok. 500 produktów i sprzedaje 25 mln sztuk kosmetyków rocznie. Nazwa firmy wywodzić się od imienia i nazwiska założycielki. Pani Irena posiada tytuł doktora farmacji, który obroniła na Humboldt-Universität zu Berlin. Dodanie tytułu naukowego do nazwy podkreśla jakość produktu oraz profesjonalne podejście do produkcji kosmetyków.

 

BIELENDA     

Bielenda została założona przez Barbarę Bielende w 1990 roku. Przedsiębiorstwo posiada swoją siedzibę w Krakowie. Firma jest jedną z liderów krajowych producentów, poszukujących przyjaznych dla skóry połączeń naturalnych składników z osiągnięciami biotechnologii. Jest wiodącą firmą na rynku kosmetycznym, tworząc produkty z myślą o indywidualnych potrzebach kobiet w różnym wieku. Kosmetyki Bielenda występują w licznych seriach i liniach tj. Vegan Friendly, Dr Medica, Rose Care, Carbo Detox, Botanic Formula. Nazwa firmy pochodzi od nazwiska założycielki, która gwarantuje jakość produktów swoim nazwiskiem.  

 

 

Skąd czerpać inspiracje do tworzenia nazwy?

Tworzenie nazwy firmy kosmetycznej jest ważnym zadaniem, który może mieć wpływ na przyszłe prowadzenie firmy. Im bardziej oryginalne i kreatywne pomysły, tym Twoja nazwa będzie bardziej atrakcyjna dla odbiorcy. Dla ułatwienia stworzyliśmy gotowe nazwy dla firmy z branży kosmetycznej, które dzięki swojej oryginalności przyciągną uwagę każdego klienta.  

Wykorzystaj rynkowe skojarzenia

Wybieraj takie rozwiązania nazewnicze, które kojarzą się pozytywnie z branżą. Dobre nazwy pozwolą Ci stworzyć silną markę. 

Przeprowadź badania rynkowe

Sprawdź co Twoja konkurencja robi, zbadaj jakie działania marketingowe podejmuje i co jest skuteczne. 

Stwórz osobowość marki

Nadaj marce osobowość, cechy charakterystyczne, którymi będzie się wyróżniać. 

Sprawdź kto będzie Twoim klientem

Zastanów się kto będzie Twoim klientem, zwróć uwagę na jego upodobania, predyspozycję oraz zainteresowania. Stwórz markę, która będzie odpowiedzią na jego potrzeby. 

Analiza rynku

Tworzenie nazwy jest trudnym zadaniem, które wymaga dokładnej analizy otoczenia branżowego. Wybranie nazwy identycznej lub podobnej w danej branży wiąże się z możliwością pojawienia się sporów i kolizji do znaków już zarejestrowanych przez innych. Dlatego warto dokonać analizy rynku, aby sprawdzić czy Twoja nazwa jest oryginalna i unikalna. 

Ponadczasowość 

Budując markę myśl perspektywicznie. Klasyczne rozwiązania nazewnicze będą najlepszym rozwiązaniem, który pozwoli Ci zbudować ponadczasową markę, która będzie Ci służyć na lata. 

 

Perspektywy rozwoju dla marki kosmetycznej 

Pomimo zawiłości gospodarczych i geopolitycznych, rynek kosmetyczny się ciągle rozwija tworząc nowe miejsca pracy dla biznesu. Wartość polskiego rynku kosmetycznego w Polsce w 2022 roku wyniosła ok. 27,7 mld złotych. Poniżej znajdziecie naszym zdaniem najważniejsze trendy, które wpływają na rozwój branży kosmetycznej. 

  • popularność zdrowego trybu życia i coraz większe zainteresowanie kosmetykami, które w swoim składzie posiadają naturalne składniki. 
  • powstanie eko-kosmetyków. 
  • wzrost znaczenia sprzedaży internetowej
  • synchronizacja kanałów dystrybucji
  • pojawienia się zjawiska clinical skincare, czyli połączenia wegańskich i organicznych składników z profesjonalnymi procesami biotechnologicznymi
  • skinimalism, czyli pielęgnacja oparta na zasadzie less is more - polegająca na tym aby ograniczyć ilość produktów do minimum, a zwrócić uwagę na jakość produktu. 
  • rynek kosmetyczny korzysta z nowości technologicznych, wykorzystując rozwiązania laboratoryjne

 

Poznaj wybrane marki kosmetyczne stworzone przez naszą kancelarię

Nasza kancelaria tworzy oryginalne i unikatowe nazwy dla firm kosmetycznych. Wszystko dzięki doświadczeniu ekspertów, którzy już od wielu lat zajmują się brandingiem. Dlatego chcieliśmy Ci pokazać efekt naszej pracy, która zawsze opiera się na tworzeniu nazwy w sposób profesjonalny. Wybierajmy takie rozwiązania nazewnicze, które stanowią solidny punkt wyjścia do tworzenia silnej i unikatowej marki. Poznaj niektóre z nich. 

 

SILKUM

Nazwa Silkum powstała dla firmy, która oferuje kosmetyki do pielęgnacji wymagającej skóry. Inspiracją do stworzenia nazwy były naturalne składniki z roślin używane jako kluczowy składnik produktu. Silkum specjalny produkt dedykowany osobom borykającym się z problemami skórnymi. Kosmetyki Silkum redukują niedoskonałości, zaczerwienienia skóry i zmniejszają objawy łuszczycy. Nazwa kosmetyku mówi sama za siebie - zapewnia skuteczne działanie, pomagając skórze odpocząć i stać się gładką jak jedwab. 

POVABE 

Marka Povabe została stworzona z myślą o osobach ceniących sobie subtelność, szyk i wyjątkowość. Firma sprzedaje mydła w płynie o oryginalnych i eleganckich zapachach. Dodatkowym atutem jest proste, eleganckie opakowanie, które przyciąga uwagę klienta. Inspiracją do stworzenia nazwy było słowo powabny(a), oznaczającego coś ujmującego, unikatowego, pociągającego oraz uroczego - bo taka jest właśnie marka Povabe. 

 

 

Jak zastrzec znak towarowy w branży kosmetycznej?   

  • Wybieraj tylko dobre rozwiązania

 Zanim dokonasz rejestracji znaku towarowego w Urzędzie Patentowym dokonaj analizy nazwy. Takie badanie powinno być dokonane na różnych płaszczyznach oraz poparte doświadczeniem i wiedzą specjalistów. Pomoc w tej kwestii znajdziesz na naszym serwisie. Jeżeli jednak zdecydujesz się na samodzielna pracę, samo sprawdzenie stron internetowych nie wystarczy. Przeprowadzenie analizy znaku pozwoli Ci uniknąć problemów związanych z podobieństwem lub identycznością znaków już zarezerwowanych. Dodatkowo poprawnie dokonana analiza znaku pomoże Ci uniknąć pojawienia się bezwzględnych i względnych przeszkód w rejestracji znaku towarowego.

  • Bądź bezpieczny  - dokonaj zastrzeżenie znaku towarowego

Poprawnie dokonana analiza znaku to klucz do zdobycia prawa ochronnego oraz powstania oryginalnej marki na rynku kosmetycznym. W Polsce cały proces rejestracji znaku towarowego trwa około 6-78 miesięcy i składa się z kilku etapów, których efektem jest uzyskanie prawa ochronnego trwającego 10 lat oczywiście z możliwością przedłużenie tego czasu na następne okresy. 

  • Bądź czujny  - monitoruj znaki towarowe

Jeżeli uzyskasz ochronę swojej marki, będziesz miał wyłączne prawo do jej używania. Ale ważne abyś zachował czujność i obserwował konkurencję. Istnieje ryzyko, że ktoś będzie nie tylko chciał się Twoimi pomysłami zainspirować ale może chcieć jej splagiatować. Kontrola rynku w branży nie może opierać się tylko na badaniu internetu. Do tego działania potrzebne są narzędzia, które takie badanie pomogą wykonać skrupulatnie. Pamiętaj, że samo uzyskanie prawa ochronnego nie uchroni Cię przed kopiowanie Twojej nazwy. Monitorowanie znaku towarowego leży po Twojej stronie. Potrzebujesz wsparcia - skorzystaj z naszej pomocy. 

Podsumowując, warto pamiętać, że nazwa to niezwykle ważny element każdego przedsiębiorstwa. Stanowi ona wizytówkę firmy. Dzięki temu firma staje się zapamiętywana i polecana innym. Nazwy firm kosmetycznych oraz nazwy kosmetyków zazwyczaj kojarzą się albo ze zdrowiem i urodą, albo wyciszeniem i relaksem. Są również takie, których nazwy mówią o zmianie i poprawie wyglądu. Jest więc bardzo dużo koncepcji na odpowiedni i oryginalne nazywanie firm i zakładów kosmetycznych. Nikt nie jest jednak w stanie podać sprawdzonego przepisu, jak nazwać firmę kosmetyczną bądź jak nazwać grupy z kosmetykami, ale korzystając z powyższych wskazówek i znając branżę, w której działa przedsiębiorstwo na pewno uda się stworzyć coś odpowiedniego.

 

Często zadawane pytania

Jak nazwać firmę kosmetyczną?

Często przedsiębiorcy rozpoczynający swoją działalność w branży kosmetycznej zastanawiają się skąd wziąć pomysł na nazwę firmy?. Przy tworzeniu chwytliwej nazwy kieruj się Twoim najbliższym otoczeniem. Zastanów się co lubi Twój klient i czego oczekuje od branży kosmetycznej. Wybierz nazwę firmy, która będzie wyróżniać Cię na rynku oraz szybko zostanie zapamiętana przez Twojego odbiorcę. Stwórz nazwę unikatową i chwytliwą oraz sprawdź znaczenie Twojego znaku w innych językach. Przykładowe i wolne nazwy firmy kosmetycznych znajdziesz na naszym serwisie klikając tutaj.

Czego unikać przy wyborze nazwy dla firmy kosmetycznej?

Podczas tworzenia znaku firmy kosmetycznej należy unikać opisowości i rodzajowości nazwy, ponieważ stanowią one  bezwzględne przeszkody rejestracji w Urzędzie Patentowym.  Pamiętaj, że jeżeli chcesz korzystać z generatora nazwy firmy, który jest udostępniony na stronach internetowych, musisz mieć świadomość, że propozycję znaków nie są w żaden sposób weryfikowane pod kątem prawnym i formalnym. Oznacza to, że nikt nie sprawdził czy są one wolnymi nazwami.

Jak chronić nazwę firmy kosmetycznej?

Ochronę nazwy firmy zapewnisz sobie rejestrują ją w Urzędzie Patentowym. Ale zanim to zrobisz należy wymyślić taką nazwę, która będzie spełniała wymogi formalne rejestracji nazwy firmy. Pamiętaj również aby zbadać znak pod kątem występowania przeszkód zastrzeżenia znaku towarowego. Wstępną weryfikację znaku możesz zrobić sam lub poprosić o pomoc naszą firmę brandingową. Specjaliści pomogą Ci stworzyć chwytliwą i unikalną nazwę firmy kosmetycznej oraz przejść przez cały proces rejestracji znaku towarowego w odpowiednim urzędzie.

 

Podobne wpisy

Nazwy dla firm budowlanych, remontowych i wykończeniowych-image

Nazwy dla firm budowlanych, remontowych i wykończeniowych

Jak nazwać sklep internetowy-image

Jak nazwać sklep internetowy

Dobra nazwa dla firmy - jak ją stworzyć?-image

Dobra nazwa dla firmy - jak ją stworzyć?

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

PERSONIS

poznaj naszą realizację >

SIRONES .com .pl negocjuj
2 domeny
ALLEMED .pl 2690 PLN
1 domena
IUVENE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
IUNONE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
CALLIEU .com .pl negocjuj
2 domeny
FENISE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
FIFFI .pl negocjuj
1 domena
ILERI .pl 2240 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook