Chcesz założyć własną firm? Obecnie jesteś na etapie poszukiwania dla niej dobry nazwy? W takim razie świetnie trafiłeś. W ty artykule znajdziesz wiele wskazówek mówiących, jak nazwa firmę marketingowo lub reklamową.
Wśród marketingowych rozwiązań znacząco rozpędzonym trendem jest marketing online. Jest on szczególnie widoczne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Według raportu przygotowanego przez CS Group Polska “Rynek marketingu online dla MSP w Polsce” sektor MSP stanowi 99.8% przedsiębiorstw w Polsce. 75% z nich zleca działania e-marketingowe. Marketingowcy najczęściej wspierają sprzedaż oraz odpowiedzialni są za promocję i budowanie strategii.
Rynek reklamy w Polsce w roku 2018 wart był 9,5 mld złotych według Starcom. Do dobrej kondycji rynku przyczyniło się między innymi duże wydarzenie sportowe jakim były Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, który odbył się w Rosji. Według analiz IAB Polska/PwC AdEx firmy w Polsce wydały na reklamę online 4,5 mld złotych, co równo jest wzrostowi 17 procent.
Niewiele poniżej połowy tych środków wydana została na reklamy graficzne. W drugiej kolejności, trochę ponad 30% swojego budżetu reklamowego przedsiębiorstwa przeznaczały na marketing w wyszukiwarkach.
Jak widać po powyższych akapitach, sytuacja na rynku reklamy i marketingu jest dobra. Prognozy są równie optymistyczne. Agencja Zenith prognozuję dalszy wzrost branży w roku 2019 o 5.3%.
Jak odnaleźć się na tak dużym rynku, na którym działa wiele firm? Wysokiej jakości usługa, dobra komunikacja i obsługa klienta są bezdyskusyjnym elementami wpływającymi na Twój sukces. Jednak oferując usługi z zakresu marketingu i reklamy nie zapomnij o potrzebie promocji własnej marki.
Na branding składa się wiele elementów. Jednak pierwszym z nich, który spotkają Twoi klienci jest nazwa Twojej firmy. Dobra nazwa wyróżni Cię na rynku. Unikalne nazewnictwo sprawia, że Twoja firma przyciągnie nowych klientów i zostanie na długo w ich świadomości. Dodatkowo, oryginalna strategia namingowa umożliwi Ci zapewnienie ochrony Twojej nazwy
Szukając idealnej nazwy dla swojej firmy, na pewno zastanawiałeś się, czym powinna się ona charakteryzować. Jest kilka wskazówek, które pomagają kształtować chwytliwe nazwy. Jeśli wybierając nazwę, będziesz ich przestrzegać, to jest duże prawdopodobieństwo, że będzie ona skuteczna. Tak więc po kolei, dobra nazwa powinna:
Teraz kiedy znasz już podstawowe wytyczne, które trzeba wziąć pod uwagę przy wyborze dobrej nazwy, przejdźmy do konkretów. Specjalnie dla Ciebie przeprowadziliśmy analizę wielu nazw z branży marketingowo-reklamowej ze szczególnym uwzględnieniem: agencji reklamowych, agencji PR, agencji interaktywnych oraz studiów fotograficznych.
Nazwy takie, jak powyższe nie mają zdolności wyróżniających, przez co nie spełniają swojego podstawowego zadania. Odnaleźliśmy jednak kilka ciekawych przykładów dobrych nazw zakładów fotograficznych: COTAM, Zygzak oraz nieco humorystyczne Robi Foto.
Wydawać się może, że pośród firm marketingowych i reklamowych istnieją jedynie niepowtarzalne, oryginalne nazwy. Nic bardziej mylnego. Można wyróżnić kilka głównych trendów. Agencje reklamowe chętnie wybierają nazwy ze słowem "design". Równie często sugerują, że agencja jest dostępna dla wszystkich, wykorzystując anglojęzyczne słowa.Z kolei agencje PR wskazują na wysoki priorytet dialogu oraz komunikację międzyludzką. W obydwu agencjach znajdą się oczywiście nazwy mniej tendencyjne.
Agencje interaktywne jasno wskazują na powiązania z mediami, inne, poprzez nazwę, pokazują swój kunszt wykonywanych usług.
Studia fotograficzne są już mniej ciekawe, bo najczęściej wykorzystują słowo "foto", tym samym wprost nawiązując do branży. Naturalnie istnieją też bardziej wyróżniające lub humorystyczne nazwy.
Znając już liczne tendencje nazewniczych branży marketingowo-reklamowej możesz iść tą drogą, ale możesz również postawić na nazwy oryginalne. Pozytywnie wpłyną one bowiem na kreowanie własnej niepowtarzalnej marki.
Podsumowując, różnorodność nazw branży marketingowo-reklamowej jest bardzo duża. Poczynając od nazw tradycyjnych, nawiązujących do powszechnych tendencji nazewniczych, a kończąc na naprawdę fajnych i chwytliwych nazwach.
Teraz kiedy wiesz już, na co zwrócić uwagę przy wyborze nazwy dla swojej firmy, zachęcamy do zapoznania się z bazą nazw dostępnych na portalu rmarket.pl. Znajdziesz tam wiele ciekawych nazw, spełniających wszystkie omawiane powyżej cechy dobrej nazwy.
Na koniec, pamiętaj również o ochronie swojej marki. Możesz tego dokonać, zastrzegając swój znak towarowy. Dodatkowym aspektem sprzyjającym ochronie tego znaku jest również zalecany monitoring ewentualnych zagrożeń i prób jego naruszenia.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >