Powstawanie i rozwój nowych firm, nie tylko korporacji ale i sektora MŚP sprzyja rozwojowi branży oferującej usługi sprzątania. Na sukces w tej branży składa się wiele czynników, jednym z nich jest odpowiednia nazwa firmy. Poniższy artykuł pomoże Ci wybrać właściwą i najbardziej chwytliwą nazwę firmy sprzątającej, dzięki której wyróżnisz się wśród konkurencji.
Branż usługowa to bardzo szeroka gałąź gospodarki, w której można wymienić min. firmy sprzątające. Obecnie ten dział cieszy się większą popularnością, nie tylko w sferze publicznej ale również indywidualnej. Cechuje się różnorodnością, jest odporna na recesję i zmiany gospodarcze. Napędzana jest zmianą stylu życia ludzi, rosnącą liczbą nieruchomości oraz wzrostem świadomości ekologicznej. W branży liczy się przede wszystkim jakość wykonywanych usług. Konkurencja na rynku jest spora, prześcigając klientów coraz to lepszymi i atrakcyjnymi ofertami. To zmusza nowych przedsiębiorców do tworzenia oryginalnych i chwytliwych nazw. Dlatego nie bagatelizuj zadania jakim jest tworzenie nazwy. Stwórz ciekawe rozwiązanie nazewnicze, które wyróżni Cię na rynku oraz pomoże Ci zdobyć zaufanie wśród klientów.
Nazwy firm sprzątających często wynikają z rodzaju wykonywanych usług, związane są tematem sprzątania czy terenem, na którym działa firma. Poniżej wymieniliśmy kilka trendów nazewniczych, które pomogą Ci wybrać najlepszą opcję dla biznesu.
Wybór usług sprzątania jako branży, w której chcemy prowadzić działalność gospodarczą, nie jest jedyną ważną decyzją, jaką podejmujemy przed wejściem na rynek. Kolejnym kamieniem milowym jest precyzyjne, szczegółowe określenie, jakie usługi konkretnie oferujemy, to znaczy decydujemy, co nasza firma będzie sprzątać i gdzie. Ustalamy, czy oferowane przez nas usługi będą wykonywane w hotelach, restauracjach, szkołach i uniwersytetach, czy może wykonywana działalność będzie dotyczyła mycia okien w miejskich wieżowcach. Określenie profilu działania ułatwi nam podjęcie decyzji jak wybrać nazwę dla firmy sprzątającej, piorącej lub zajmującej się innymi profilami usług zapewniania czystości.
Wśród nazw firm sprzątających, w procesie namingowym panuje trend wzorowania się na języku angielskim. Na rynku usług sprzątania systematycznie pojawiają się firmy o charakterystycznych, obcojęzycznych nazwach typu: „Clean”, „AutoCleaner”, „White Clean House” itp. Przedsiębiorcy nagminnie korzystają z tego utartego schematu, zapominając o naszej polskiej jakości. Działając lokalnie warto się zastanowić czy „Błysk” naprawdę odstaje brzmieniem i strukturą od „White Clean House”. Co więcej, polska nazwa dla firmy sprzątającej jest łatwiejsza do zapamiętania i wymówienia przez potencjalnych klientów. Zważywszy na specyfikę tej branży, znaczna część firm ogranicza swoje działanie do rynku lokalnego, dlatego zadbanie o polską, łatwą do zapamiętania i wymówienia nazwę jest pierwszym krokiem, jaki należy uczynić przy decydowaniu, jak wybrać nazwę dla firmy.
Jak nazwać firmę sprzątającą? Po prostu zabawnie? Każdy z nas pamięta kultowe zwroty i wyrażenia z filmów Machulskiego i Lubaszenki. Żartobliwa, prosta nazwa firmy łatwo zapada w pamięć klientom, tak samo jak dialogi filmów lat 90-tych zostały zapamiętane przez wielbicieli kina. Stworzenie humorystycznej, żartobliwej nazwy firmy sprzątającej, tak by przedsiębiorstwo sprawiało jednocześnie wrażenie profesjonalnego jest nie lada wyzwaniem, dlatego trzeba uważać i robić to ostrożnie i z głową. Warto jednak zainwestować w takie działanie, ponieważ humorystyczna nazwa nie tylko przyciąga uwagę potencjalnych klientów, ale także wyróżnia firmę na tle konkurencji. „Pucuś”, „Szop pracz”- to jedne z wielu przykładów takich humorystycznych nazw.
Krótka nazwa to dobra nazwa. Nie odkryjemy Ameryki tym stwierdzeniem, ale nie o to chodzi. Ważne byśmy o tym pamiętali i korzystali z tej maksymy w procesie tworzenia nazwy dla firmy sprzątającej. To nie wszystko, o czym warto pamiętać. Nawet jeśli postaramy się o nazwę polską, krótką, żartobliwą, jednak nie będzie ona wywoływać pozytywnych skojarzeń z branżą, to nasza ciężka namignowa praca, pójdzie na marne. Jakże trafną nazwę dla firmy sprzątającej prezentuje firma „Tekla”. Podkreślony został w ten sposób dynamizm i wszechstronność usług oferowanych przez to przedsiębiorstwo.
Firma powstała we Wrocławiu w 1990 roku. Obecnie zatrudnia ok. 40 tys. pracowników. Impel jest liderem firm sprzątających w Polsce oferująca usługi klientom biznesowym oraz indywidualnym. Nazwa Impel w wolnym tłumaczeniu oznacza gotowość, nadanie impulsu, popychanie do wykonywanych czynności. Użycie tego słowa prawdopodobnie miało za zadanie pokazać siłę marki gotową w każdym momencie do działania, aby w sposób precyzyjny wykonać powierzone zadania.
Zastanów się czym Twoja firma będzie się wyróżniać. Jakie wartości chcesz przekazać. Wybierz cechy, które będą odpowiedzią branży, na której działasz i zamień ją w unikalną wartość firmy.
Zgadaj nazwy firm konkurencyjnych, sprawdź na jakim terytorium działają. To ułatwi Ci pozycjonowanie marki w branży.
Weź do ręki słownik języka polskiego, języków obcych, synonimów czy słów bliskoznacznych. Zapisuj słowa, które Ci się podobają. Łącz je lub miksuj, a dzięki temu uda Ci się stworzyć uniwersalną i oryginalną nazwę.
Zapisuj wszystkie pomysły na kartce. Zapytaj znajomych o zdanie. Ale pamiętaj, nie każde oznaczenie może być Twoją nazwą. Może okazać się, że niektóre oznaczenia są już używane przez innych przedsiębiorców.
Podziel się swoimi pomysłami z innymi. Do tworzenie nazwy najlepiej podchodzić kilka razy z odstępem czasowym. Patrz na swoje pomysły z dystansem. Nie wszystkie nazwy, które Ci się podobają mogą podobać się innym.
Nazwa firmy powinna podobać się Twojemu klientowi. To dla niego tworzysz produkt lub świadczysz usługi.
Zdaniem specjalistów z dziedziny gospodarki, rynek firm sprzątających jest bardzo dynamiczny oraz elastyczny. W branży pojawiają się ciągle nowe przedsiębiorstwa, oferujące usługi sprzątające. Coraz bardziej popularny staje się outsourcing usług, czyli zlecanie firmom zewnętrznym sprzątanie pomieszczeń biurowych. Poniżej znajdziecie naszym zdaniem najważniejsze trendy warte wyróżnienia.
Nazwa powstała dla firmy, która zajmuje się sprzątaniem biur i fabryk. Pomysłem projektu było stworzenie marki, która ułatwiłaby komunikację oraz nadała marce ropoznawalność. Inspiracją do tworzenie nazwy było słowo VLOER oznaczajacego - PODLOGĘ. Nawiązuje również do angielskiego słowa FLOOR. W języku polskim nazwa brzmi dość abstrakcyjnie, jest krótka i łatwa do zapamiętania. Poniżej przedstawiamy logo, które jest uzupełnieniem projektu. Oznaczenie jest minimalistyczne, zawiera kolor zielony nawiązujący do czystości i ekologii.
Aby zastrzec nazwę firmy sprzątającej należy podjąć kilka kroków. Poniżej znajdziesz wskazówki jak chronić swoją markę przed kradzieżą.
Przed zgłoszeniem nazwy do Urzędu Patentowego przeprowadź wstępną analizę znaku, która pomoże Ci uniknąć podobieństwa i identyczności do znaków już zgłoszonych lub zarejestrowanych w urzędzie.
Zdefiniuj dokładnie w jakich kategoriach towarów i usług będzie działać marka.
Aby ubiegać się o zastrzeżenie znaku towarowego należy odpowiednio przygotować oznaczenie pod kątem formalno-prawnym
Opłatę za zgłoszenie i rejestrację znaku towarowego należy dokonywać na odpowiednie konto wskazane na stronach urzędu. Podczas dokonywania opłat urzędowych należy być ostrożny, gdyż coraz więcej nieuczciwych podmiotów wykorzystując nieuwagę przedsiębiorców wysyła fałszywe wezwania do zapłaty, licząc na łatwy i szybki zysk.
Zastrzeżony znak towarowy uprawnia Cię do stosowania R w kółeczku. Jednak pamiętaj samo zgłoszenie znaku nie uprawnia Cię do używania tego symbolu. Możesz go umieszczać przy logo czy nazwie tylko wtedy gdy otrzymasz już prawo ochronne do znaku.
To zadanie należy do Ciebie. Urząd Patentowy podczas analizy nie sprawdza dostępności znaku i nie bada zgłoszone oznaczenie pod kątem podobnych i identycznych oznaczeń.
Proste i krótkie nazwy szybciej zapadają w pamięć odbiorcy. Nazwy zbyt skomplikowane mogą wprowadzać dezorientację i zamieszanie.
Staraj się wybierać takie oznaczenia, które naturalnie wpisują się w branżę usługową. Inspiracją do tworzenia nazwy mogą być słowa związane z czystością, higieną oraz porządkiem.
Wybieraj nazwy, które się wyróżniają. Swoją oryginalnością i atrakcyjnością zdobędziesz klienta, który dzięki oryginalności i unikalności nazwy zdecyduje się na Twoją ofertę.
Staraj się wybierać nazwę pozytywnie kojarzoną, która wzbudza zaufanie.
Stwórz obraz Twojego potencjalnego klienta, sprawdź jego preferencje i oczekiwania. Odpowiadając na potrzeby odbiorcy zdobądź jego zaufanie, dzięki czemu Twoja marka stanie się popularniejsza.
Dobrze jest aby nazwa firmy była tożsama z nazwa domeny internetowej. Obecnie funkcjonowanie firmy w przestrzeni online jest ważne dla budowania zasięgu firmy.
Minął czas, kiedy ludzie szukali informacji o usługach sprzątania poprzez anonse zawarte w różnego rodzaju dziennikach. Radiowe i prasowe ogłoszenia zostały wyparte przez Internet. Ciężko sobie wyobrazić wyszukanie tej najlepszej oferty pomijając Internet. Co więcej, aby firma mogła rywalizować z najlepszymi, musi znaleźć swoje miejsce w sieci. Aby tak się stało, potrzebna jest strona internetowa. Poza znalezieniem wolnej domeny warto zadbać, by była ona jak najlepsza i najpowszechniejsza, to znaczy pokusić o założenie strony z końcówką: -.pl, -.com lub -.eu.
Aby stworzyć nazwę firmy sprzątającej na początku dobrze jest określić nasz profil działania, co i gdzie konkretnie chcemy zaproponować klientowi. W procesie tworzenia nazwy dla firmy, weź pod uwagę słowa, które nawiązują do branży. Stwórz nazwę krótką, która będzie szybko zapamiętywana oraz wywoływała pozytywne emocje wśród odbiorców. Nazwa firmy, która jest chwytliwa i nowoczesna pomoże Ci stworzyć markę często wybieraną na rynku oraz zyskać popularność klientów.
Często przedsiębiorcy zastanawiają się jak wymyślić nazwę firmy, która będzie chwytliwa i nowoczesna. Jednak w procesie tworzenia marki należy unikać przesłanek, które jednoznacznie wykluczają możliwości rejestracji znaku towarowego oraz mogą przyczynić się do powstania problemów prawnych i finansowych. Informacje o przeszkodach rejestracji znaku towarowego znajdziesz klikając tutaj.
Jeżeli chcesz chronić swoją nazwę firmy, należy ją zarejestrować w odpowiednim urzędzie patentowym. Ubiegając się o prawo ochronne należy przejść pozytywnie przez proces rejestracji znaku towarowego. Aby jednak znak nie został odrzucony przez urząd musi spełniać określone warunki rejestracyjne. Dlatego tak ważne jest aby nazwa Twojej firmy spełniała określone wymogi. Jeżeli chcesz uniknąć błędów oraz zaoszczędzić czas na przygotowanie nazwy dla Twojej firmy zgłoś się do nas klikając tutaj.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >