Nazwa dla firmy sprzątającej
Powstawanie i rozwój nowych firm, nie tylko korporacji ale i sektora MŚP sprzyja rozwojowi branży oferującej usługi sprzątania. Na sukces w tej branży składa się wiele czynników, jednym z nich jest odpowiednia nazwa firmy. Poniższy artykuł pomoże Ci wybrać właściwą i najbardziej chwytliwą nazwę firmy sprzątającej, dzięki której wyróżnisz się wśród konkurencji.


Powstawanie i rozwój nowych firm, nie tylko korporacji ale i sektora MŚP sprzyja rozwojowi branży oferującej usługi sprzątania. Na sukces w tej branży składa się wiele czynników, jednym z nich jest odpowiednia nazwa firmy. Poniższy artykuł pomoże Ci wybrać właściwą i najbardziej chwytliwą nazwę firmy sprzątającej, dzięki której wyróżnisz się wśród konkurencji.

Co warto wiedzieć o branży usług firm sprzątających?
Branż usługowa to bardzo szeroka gałąź gospodarki, w której można wymienić min. firmy sprzątające. Obecnie ten dział cieszy się większą popularnością, nie tylko w sferze publicznej ale również indywidualnej. Cechuje się różnorodnością, jest odporna na recesję i zmiany gospodarcze. Napędzana jest zmianą stylu życia ludzi, rosnącą liczbą nieruchomości oraz wzrostem świadomości ekologicznej. W branży liczy się przede wszystkim jakość wykonywanych usług. Konkurencja na rynku jest spora, prześcigając klientów coraz to lepszymi i atrakcyjnymi ofertami. To zmusza nowych przedsiębiorców do tworzenia oryginalnych i chwytliwych nazw. Dlatego nie bagatelizuj zadania jakim jest tworzenie nazwy. Stwórz ciekawe rozwiązanie nazewnicze, które wyróżni Cię na rynku oraz pomoże Ci zdobyć zaufanie wśród klientów.
Czym charakteryzują się nazwy firm sprzątających?
Nazwy firm sprzątających często wynikają z rodzaju wykonywanych usług, związane są tematem sprzątania czy terenem, na którym działa firma. Poniżej wymieniliśmy kilka trendów nazewniczych, które pomogą Ci wybrać najlepszą opcję dla biznesu.
Profil działania
Wybór usług sprzątania jako branży, w której chcemy prowadzić działalność gospodarczą, nie jest jedyną ważną decyzją, jaką podejmujemy przed wejściem na rynek. Kolejnym kamieniem milowym jest precyzyjne, szczegółowe określenie, jakie usługi konkretnie oferujemy, to znaczy decydujemy, co nasza firma będzie sprzątać i gdzie. Ustalamy, czy oferowane przez nas usługi będą wykonywane w hotelach, restauracjach, szkołach i uniwersytetach, czy może wykonywana działalność będzie dotyczyła mycia okien w miejskich wieżowcach. Określenie profilu działania ułatwi nam podjęcie decyzji jak wybraćnazwę dla firmy sprzątającej, piorącej lub zajmującej się innymi profilami usług zapewniania czystości.
Made in Poland
Wśródnazw firm sprzątających, w procesie namingowym panuje trend wzorowania się na języku angielskim. Na rynku usług sprzątania systematycznie pojawiają się firmy o charakterystycznych, obcojęzycznych nazwach typu: „Clean”, „AutoCleaner”, „White Clean House” itp. Przedsiębiorcy nagminnie korzystają z tego utartego schematu, zapominając o naszej polskiej jakości. Działając lokalnie warto się zastanowić czy „Błysk” naprawdę odstaje brzmieniem i strukturą od „White Clean House”. Co więcej, polska nazwa dla firmy sprzątającej jest łatwiejsza do zapamiętania i wymówienia przez potencjalnych klientów. Zważywszy na specyfikę tej branży, znaczna część firm ogranicza swoje działanie do rynku lokalnego, dlatego zadbanie o polską, łatwą do zapamiętania i wymówienia nazwę jest pierwszym krokiem, jaki należy uczynić przy decydowaniu, jak wybrać nazwę dla firmy.
Żartobliwy połysk
Jak nazwać firmę sprzątającą? Po prostu zabawnie? Każdy z nas pamięta kultowe zwroty i wyrażenia z filmów Machulskiego i Lubaszenki. Żartobliwa, prosta nazwa firmy łatwo zapada w pamięć klientom, tak samo jak dialogi filmów lat 90-tych zostały zapamiętane przez wielbicieli kina. Stworzenie humorystycznej, żartobliwej nazwy firmysprzątającej, tak by przedsiębiorstwo sprawiało jednocześnie wrażenie profesjonalnego jest nie lada wyzwaniem, dlatego trzeba uważać i robić to ostrożnie i z głową. Warto jednak zainwestować w takie działanie, ponieważ humorystyczna nazwa nie tylko przyciąga uwagę potencjalnych klientów, ale także wyróżnia firmę na tle konkurencji. „Pucuś”, „Szop pracz”- to jedne z wielu przykładów takich humorystycznych nazw.
Krótko, zwięźle i na temat
Krótka nazwa to dobra nazwa. Nie odkryjemy Ameryki tym stwierdzeniem, ale nie o to chodzi. Ważne byśmy o tym pamiętali i korzystali z tej maksymy w procesie tworzenia nazwy dla firmy sprzątającej. To nie wszystko, o czym warto pamiętać. Nawet jeśli postaramy się o nazwę polską, krótką, żartobliwą, jednak nie będzie ona wywoływać pozytywnych skojarzeń z branżą, to nasza ciężka namignowa praca, pójdzie na marne. Jakże trafną nazwę dla firmy sprzątającej prezentuje firma „Tekla”. Podkreślony został w ten sposób dynamizm i wszechstronność usług oferowanych przez to przedsiębiorstwo.
Poznaj historię jednej z największych firm sprzątających w Polsce
IMPEL - Jak nadać impuls do działania?
Firma powstała we Wrocławiu w 1990 roku. Obecnie zatrudnia ok. 40 tys. pracowników. Impel jest liderem firm sprzątających w Polsce oferująca usługi klientom biznesowym oraz indywidualnym. Nazwa Impel w wolnym tłumaczeniu oznacza gotowość, nadanie impulsu, popychanie do wykonywanych czynności. Użycie tego słowa prawdopodobnie miało za zadanie pokazać siłę marki gotową w każdym momencie do działania, aby w sposób precyzyjny wykonać powierzone zadania.

Skąd czerpać inspirację do stworzenia nazwy dla firmy sprzątającej
Stwórz misję firmy
Zastanów się czym Twoja firma będzie się wyróżniać. Jakie wartości chcesz przekazać. Wybierz cechy, które będą odpowiedzią branży, na której działasz i zamień ją w unikalną wartość firmy.
Analiza konkurencji
Zgadaj nazwy firm konkurencyjnych, sprawdź na jakim terytorium działają. To ułatwi Ci pozycjonowanie marki w branży.
Wykorzystaj słowniki
Weź do ręki słownik języka polskiego, języków obcych, synonimów czy słów bliskoznacznych. Zapisuj słowa, które Ci się podobają. Łącz je lub miksuj, a dzięki temu uda Ci się stworzyć uniwersalną i oryginalną nazwę.
Burza mózgu
Zapisuj wszystkie pomysły na kartce. Zapytaj znajomych o zdanie. Ale pamiętaj, nie każde oznaczenie może być Twoją nazwą. Może okazać się, że niektóre oznaczenia są już używane przez innych przedsiębiorców.
Testowanie
Podziel się swoimi pomysłami z innymi. Do tworzenie nazwy najlepiej podchodzić kilka razy z odstępem czasowym. Patrz na swoje pomysły z dystansem. Nie wszystkie nazwy, które Ci się podobają mogą podobać się innym.
Twórz nazwę dla klienta
Nazwa firmy powinna podobać się Twojemu klientowi. To dla niego tworzysz produkt lub świadczysz usługi.
Perspektywy rozwoju firm sprzątających
Zdaniem specjalistów z dziedziny gospodarki, rynek firm sprzątających jest bardzo dynamiczny oraz elastyczny. W branży pojawiają się ciągle nowe przedsiębiorstwa, oferujące usługi sprzątające. Coraz bardziej popularny staje się outsourcing usług, czyli zlecanie firmom zewnętrznym sprzątanie pomieszczeń biurowych. Poniżej znajdziecie naszym zdaniem najważniejsze trendy warte wyróżnienia.
Poznaj markę firmy sprzątającej, którą stworzyliśmy
VLOR
Nazwa powstała dla firmy, która zajmuje się sprzątaniem biur i fabryk. Pomysłem projektu było stworzenie marki, która ułatwiłaby komunikację oraz nadała marce ropoznawalność. Inspiracją do tworzenie nazwy było słowo VLOER oznaczajacego - PODLOGĘ. Nawiązuje również do angielskiego słowa FLOOR. W języku polskim nazwa brzmi dość abstrakcyjnie, jest krótka i łatwa do zapamiętania. Poniżej przedstawiamy logo, które jest uzupełnieniem projektu. Oznaczenie jest minimalistyczne, zawiera kolor zielony nawiązujący do czystości i ekologii.

Jak zastrzec znak towarowy dla nazwy firmy sprzątającej
Abyzastrzec nazwę firmysprzątającej należy podjąć kilka kroków. Poniżej znajdziesz wskazówki jak chronić swoją markę przed kradzieżą.
Zbadaj dostępność znaku
Przed zgłoszeniem nazwy do Urzędu Patentowego przeprowadź wstępną analizę znaku, która pomoże Ci uniknąć podobieństwa i identyczności do znaków już zgłoszonych lub zarejestrowanych w urzędzie.
Wybierz odpowiednią klasyfikację towarowo-usługową
Zdefiniuj dokładnie w jakich kategoriach towarów i usług będzie działać marka.
Wypełnij wniosek o rejestrację
Aby ubiegać się o zastrzeżenie znaku towarowego należy odpowiednio przygotować oznaczenie pod kątem formalno-prawnym
Wnieść odpowiednią opłatę rejestracyjną
Opłatę za zgłoszenie i rejestrację znaku towarowego należy dokonywać na odpowiednie konto wskazane na stronach urzędu. Podczas dokonywania opłat urzędowych należy być ostrożny, gdyż coraz więcej nieuczciwych podmiotów wykorzystując nieuwagę przedsiębiorców wysyła fałszywe wezwania do zapłaty, licząc na łatwy i szybki zysk.
Czekaj cierpliwie na prawo ochronne
Zastrzeżony znak towarowy uprawnia Cię do stosowaniaR w kółeczku. Jednak pamiętaj samo zgłoszenie znaku nie uprawnia Cię do używania tego symbolu. Możesz go umieszczać przy logo czy nazwie tylko wtedy gdy otrzymasz już prawo ochronne do znaku.
Nie zapominaj o monitorowaniu znaku
To zadanie należy do Ciebie. Urząd Patentowy podczas analizy nie sprawdza dostępności znaku i nie bada zgłoszone oznaczenie pod kątempodobnych i identycznych oznaczeń.
Recepta na dobrą nazwę dla firmy sprzątającej
Wybieraj nazwy jasne i zrozumiałe
Proste i krótkie nazwy szybciej zapadają w pamięć odbiorcy. Nazwy zbyt skomplikowane mogą wprowadzać dezorientację i zamieszanie.
Twórz nazwy kojarzone z branżą
Staraj się wybierać takie oznaczenia, które naturalnie wpisują się w branżę usługową. Inspiracją do tworzenia nazwy mogą być słowa związane z czystością, higieną oraz porządkiem.
Stwórz nazwę unikalną
Wybieraj nazwy, które się wyróżniają. Swoją oryginalnością i atrakcyjnością zdobędziesz klienta, który dzięki oryginalności i unikalności nazwy zdecyduje się na Twoją ofertę.
Pozytywne skojarzenia
Staraj się wybierać nazwę pozytywnie kojarzoną, która wzbudza zaufanie.
Dopasowanie do grupy docelowej
Stwórz obraz Twojego potencjalnego klienta, sprawdź jego preferencje i oczekiwania. Odpowiadając na potrzeby odbiorcy zdobądź jego zaufanie, dzięki czemu Twoja marka stanie się popularniejsza.
Sprawdź dostępność domeny internetowej
Dobrze jest aby nazwa firmy była tożsama z nazwa domeny internetowej. Obecnie funkcjonowanie firmy w przestrzeni online jest ważne dla budowania zasięgu firmy.
Wu Wu Wu – czyli dlaczego warto założyć stronę firmy.
Minął czas, kiedy ludzie szukali informacji o usługach sprzątania poprzez anonse zawarte w różnego rodzaju dziennikach. Radiowe i prasowe ogłoszenia zostały wyparte przez Internet. Ciężko sobie wyobrazić wyszukanie tej najlepszej oferty pomijając Internet. Co więcej, aby firma mogła rywalizować z najlepszymi, musi znaleźć swoje miejsce w sieci. Aby tak się stało, potrzebna jest strona internetowa. Poza znalezieniem wolnej domeny warto zadbać, by była ona jak najlepsza i najpowszechniejsza, to znaczy pokusić o założenie strony z końcówką: -.pl, -.com lub -.eu.
Często zadawane pytania
Poznaj odpowiedzi na popularne pytania
Aby stworzyć nazwę firmy sprzątającej na początku dobrze jest określić nasz profil działania, co i gdzie konkretnie chcemy zaproponować klientowi. W procesie tworzenia nazwy dla firmy, weź pod uwagę słowa, które nawiązują do branży. Stwórz nazwę krótką, która będzie szybko zapamiętywana oraz wywoływała pozytywne emocje wśród odbiorców. Nazwa firmy, która jest chwytliwa i nowoczesna pomoże Ci stworzyć markę często wybieraną na rynku oraz zyskać popularność klientów.
Często przedsiębiorcy zastanawiają się jak wymyślić nazwę firmy, która będzie chwytliwa i nowoczesna. Jednak w procesie tworzenia marki należy unikać przesłanek, które jednoznacznie wykluczają możliwości rejestracji znaku towarowego oraz mogą przyczynić się do powstania problemów prawnych i finansowych. Informacje o przeszkodach rejestracji znaku towarowego znajdziesz klikająctutaj.
Jeżeli chcesz chronić swoją nazwę firmy, należy ją zarejestrować w odpowiednim urzędzie patentowym. Ubiegając się o prawo ochronne należy przejść pozytywnie przez proces rejestracji znaku towarowego. Aby jednak znak nie został odrzucony przez urząd musi spełniać określone warunki rejestracyjne. Dlatego tak ważne jest aby nazwa Twojej firmy spełniała określone wymogi. Jeżeli chcesz uniknąć błędów oraz zaoszczędzić czas na przygotowanie nazwy dla Twojej firmy zgłoś się do nas klikająctutaj.

Marcin Setlak
Prawnik, CEO w kancelarii Brandelaw. Specjalizuje się kreacji marek oraz własności intelektualnej. Stworzył ponad 300 marek firm i produktów. Wykładowca w Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza oraz Akademii Leona Koźmińskiego.