Logo dla firmy fotograficznej
Logo stanowi swego rodzaju wizytówkę dla firmy. Nic dziwnego, ponieważ jest ono charakterystyczną kompozycją, która jest graficznym odzwierciedleniem nazwy. Jak zatem stworzyć logo dla firmy fotograficznej?


Logo stanowi swego rodzaju wizytówkę dla firmy. Nic dziwnego, ponieważ jest ono charakterystyczną kompozycją, która jest graficznym odzwierciedleniem nazwy. Jak zatem stworzyć logo dla firmy fotograficznej?
Czym jest logo?
Logo jest to graficzna forma reprezentująca daną markę. Jej zadaniem jest przyciąganie uwagi potencjalnego klienta oraz wypracowanie emocjonalnego przywiązania do danej marki, czy produktu.Dobre logo, powinno budzić w mniejszym lub większym stopniu pewne skojarzenia z branżą, do jakiej należy przedsiębiorstwo. Jak stworzyć logo i gdzie należy je umieszczać? Bez wątpienia logo buduje pierwsze wrażenie, dlatego warto, aby było charakterystyczne i przyciągało uwagę. Projektowanie logo powinno się zacząć od dogłębnej analizy danego przedsiębiorstwa. Należy tutaj wziąć pod uwagę takie aspekty, jak branża, w której działa oraz grono odbiorców docelowych.
Jak już zostało wspomniane powyżej, logo jest tylko jednym z elementów stanowiących wizualną prezentację firmy, dlatego też ważne jest, aby współgrało ono z pozostałymi elementami, a przede wszystkim znazwą firmy fotograficznej. Częstym elementem wiążącym te dwa człony jest wybór gamy kolorystycznej.

Rodzaje loga
Powszechnych jest kilka typów wykorzystywanych przyprojektowaniu loga firmy:
Główne motywy wykorzystywane w logach firm branży fotograficznej
W branży fotograficznej, jak i w każdej innej występują pewne tendencje przy tworzeniu logo firmy.
1. Bez wątpienia najpowszechniejsze jest wykorzystywanie grafik podstawiających narzędzie pracy każdego fotografa, czyli aparatu. Tak jak pokazują poniższe przykłady, można to zrobić na wiele sposobów. Pierwsze logo po prostu wykorzystuje aparat jako główny element przyciągający uwagę, natomiast w drugim przypadku aparat stanowi tylko pomysłowy dodatek w postaci symbolicznie przerobionej literki.
2. Kolejnym pwszechnie wykorzystywanym schematem przy projektowaniu logo firmy fotograficznej jest wykorzystanie grafiki symbolizującej obiektyw aparatu.
3. Pomimo istniejących trendów, wiele światowych firm zdecydowało się jednak na loga zupełnie nienawiązujące do tematyki branży fotograficznej. Przykładem takich firm są marki światowej sławy takie jak Nikon oraz Minolta.

4. Kolejną powszechną formą loga dla firm fotograficznych jest wykorzystanie imienia lub nazwiska właściciela połączonego z minimalistyczną zazwyczaj formą graficzną.
Często jednak zdarza się, że nawet po przeczytaniu wielu poradników dotyczących tworzenia logo nadal nie mamy żadnych konkretnych pomysłów, jak stworzyć logo dla własnej firmy. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy fachowców. Zaprezentują oni wiele propozycji, spośród których na pewno uda się wybrać tą, która najlepiej spełni nasze oczekiwania.
Logo dla firmy fotograficznej, tak samo, jak i w przypadku innych branży powinno być charakterystyczne i pomysłowe. Podczas projektowania można wykorzystać elementy i symbole typowe, budzące jednoznaczne skojarzenia z daną branżą, jednak nie jest to konieczne. Wszelkiego rodzaju przejawy kreatywności pozwolą potencjalnym odbiorcom na indywidualnie i świeże spojrzenie na firmę co odróżni naszą firmę od konkurencji.

Marcin Setlak
Prawnik, CEO w kancelarii Brandelaw. Specjalizuje się kreacji marek oraz własności intelektualnej. Stworzył ponad 300 marek firm i produktów. Wykładowca w Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza oraz Akademii Leona Koźmińskiego.