Logo dla firmy fotograficznej

Logo stanowi swego rodzaju wizytówkę dla firmy. Nic dziwnego, ponieważ jest ono charakterystyczną kompozycją, która jest graficznym odzwierciedleniem nazwy. Jak zatem stworzyć logo dla firmy fotograficznej?

Czym jest logo?

Logo jest to graficzna forma reprezentująca daną markę. Jej zadaniem jest przyciąganie uwagi potencjalnego klienta oraz wypracowanie emocjonalnego przywiązania do danej marki, czy produktu. Dobre logo, powinno budzić w mniejszym lub większym stopniu pewne skojarzenia z branżą, do jakiej należy przedsiębiorstwo. Jak stworzyć logo i gdzie należy je umieszczać? Bez wątpienia logo buduje pierwsze wrażenie, dlatego warto, aby było charakterystyczne i przyciągało uwagę. Projektowanie logo powinno się zacząć od dogłębnej analizy danego przedsiębiorstwa. Należy tutaj wziąć pod uwagę takie aspekty, jak branża, w której działa oraz grono odbiorców docelowych. 

Jak już zostało wspomniane powyżej, logo jest tylko jednym z elementów stanowiących wizualną prezentację firmy, dlatego też ważne jest, aby współgrało ono z pozostałymi elementami, a przede wszystkim z nazwą firmy fotograficznej. Częstym elementem wiążącym te dwa człony jest wybór gamy kolorystycznej. 

 

firma fotograficzna - logo

 

Rodzaje loga 

Powszechnych jest kilka typów wykorzystywanych przy projektowaniu loga firmy:

  • Znak graficzny – Jest to najczęściej bardzo abstrakcyjna forma graficzna. Stanowi ona uniwersalny sposób reprezentowania marki, nadający się dla każdej branży. Jego głównym atutem jest powszechność (brak barier językowych) jednak w początkowych fazach promocji marki, sam znak graficzny może okazać się niewystarczający. Wówczas niezbędne może się okazać użycie również nazwy.
  • Emblemat – Jest to typ logo, w którym nazwa firmy występuje w bogato zdobionej otoczce. Nadaje to marce bez wątpienia charakter bardziej prestiżowy, co wiąże się jednak również z pewnymi minusami. Mianowicie zawęża to w pewnym sensie grono potencjalnych odbiorców, ponieważ produkt prestiżowy nie jest produktem dla każdego.
  • Postać – Ten typ charakteryzuje się wykreowaniem na potrzeby marki postaci, która będzie identyfikowana z jej produktami czy usługami. Taka forma loga budzi zazwyczaj dużą sympatię wśród odbiorców, co pozwala na szybkie nawiązanie zaufania.
  •  Logotyp – stanowi graficzną interpretację pełnego brzmienia nazwy, czyli jest to po prostu połączenie nazwy i znaku graficznego. Zdecydowanym plusem takiego logo jest jego duża  czytelność i rozpoznawalność. Jest to najchętniej wybierany typ logo firm fotograficznych.
  • Glif – W przeciwieństwie do logotypów wykorzystuje on nie całą nazwę, a najczęściej tylko jej pierwszą literę.
  • Monogram – Monogramy łączą poszczególne litery, inicjały tworząc jedną, spójną całość. 


Główne motywy wykorzystywane w logach firm branży fotograficznej

W branży fotograficznej, jak i w każdej innej występują pewne tendencje przy tworzeniu logo firmy. 

1. Bez wątpienia najpowszechniejsze jest wykorzystywanie grafik podstawiających narzędzie pracy każdego fotografa, czyli aparatu. Tak jak pokazują poniższe przykłady, można to zrobić na wiele sposobów. Pierwsze logo po prostu wykorzystuje aparat jako główny element przyciągający uwagę, natomiast w drugim przypadku aparat stanowi tylko pomysłowy dodatek w postaci symbolicznie przerobionej literki.

 

2. Kolejnym pwszechnie wykorzystywanym schematem przy projektowaniu logo firmy fotograficznej jest wykorzystanie grafiki symbolizującej obiektyw aparatu.

3. Pomimo istniejących trendów, wiele światowych firm zdecydowało się jednak na loga zupełnie nienawiązujące do tematyki branży fotograficznej. Przykładem takich firm są marki światowej sławy takie jak Nikon oraz Minolta.

 

jakie logo dla firmy fotograficznej

4. Kolejną powszechną formą loga dla firm fotograficznych jest wykorzystanie imienia lub nazwiska właściciela połączonego z minimalistyczną zazwyczaj formą graficzną. 

Często jednak zdarza się, że nawet po przeczytaniu wielu poradników dotyczących tworzenia logo nadal nie mamy żadnych konkretnych pomysłów, jak stworzyć logo dla własnej firmy. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy fachowców. Zaprezentują oni wiele propozycji, spośród których na pewno uda się wybrać tą, która najlepiej spełni nasze oczekiwania.


Logo dla firmy fotograficznej, tak samo, jak i w przypadku innych branży powinno być charakterystyczne i pomysłowe. Podczas projektowania można wykorzystać elementy i symbole typowe, budzące jednoznaczne skojarzenia z daną branżą, jednak nie jest to konieczne. Wszelkiego rodzaju przejawy kreatywności pozwolą potencjalnym odbiorcom na indywidualnie i świeże spojrzenie na firmę co odróżni naszą firmę od konkurencji. 

Podobne wpisy

„Zippo Moment”, czyli historia kultowej marki-image

„Zippo Moment”, czyli historia kultowej marki

Jak nazwać sklep dropshippingowy?-image

Jak nazwać sklep dropshippingowy?

Od apteki do ciasta, czyli historia marki Dr. Oetker-image

Od apteki do ciasta, czyli historia marki Dr. Oetker

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

VOLETO

poznaj naszą realizację >

SYNCORE .pl 2840 PLN
1 domena
PROVIRE .pl 2370 PLN
1 domena
SEVIS .pl negocjuj
1 domena
FIFFI .pl negocjuj
1 domena
MOBIFUN .pl .pl 2730 PLN
2 domeny
GEEB .pl 2720 PLN
1 domena
UPLA .eu .pl negocjuj
2 domeny
WEBUSE .pl negocjuj
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook