Jak nazwać swoją firmę?

Budując wizerunek swojej firmy szczególną uwagę zwróć na to jak poprawnie zbudować jej system identyfikacyjny. Pierwszą rzeczą która charakteryzuje twoje być lub nie być w świadmości klientów jest nazwa jaką nadasz swojej firmie. Wydawać by się mogło że ma ona drugorzędne znaczenie jednak w procesie długofalowego budowania swojego wizerunku okazuje się że to z nazwą splecione są konkretne znaczenia  i skojarzenia konsumentów. Warto więc poświęcić czas i zastanowić się jaka powinna być najlepszanazwa dla firmyktórą prowadzimy:

Marcin Setlak
Artykuł napisany pod redakcją
Marcin Setlak
22.04.2025 - 2 min czytania
Jak nazwać swoją firmę?

Budując wizerunek swojej firmy szczególną uwagę zwróć na to jak poprawnie zbudować jej system identyfikacyjny. Pierwszą rzeczą która charakteryzuje twoje być lub nie być w świadmości klientów jest nazwa jaką nadasz swojej firmie. Wydawać by się mogło że ma ona drugorzędne znaczenie jednak w procesie długofalowego budowania swojego wizerunku okazuje się że to z nazwą splecione są konkretne znaczenia  i skojarzenia konsumentów. Warto więc poświęcić czas i zastanowić się jaka powinna być najlepszanazwa dla firmyktórą prowadzimy:

1702061441161.jpg

Źródła: Fotolia.com

Myślenie nie boli

A kreatywne myślenie może być nawet przyjemne. Pod warunkiem że otworzysz się na bodźce przychodzące z zewnątrz. Tworzenie nazwy dla firmy, sloganów firmowych i haseł reklamowych może być świetną zabawą o ile puścisz wodze swojej fantazji. Pamiętaj – każdy pomysł jest ważny, żadnego nie pomijaj, zapisuj wszystkie. Nawet z tych niedorzecznych można w konsekwencji wyciągnąć coś inspirującego.

Jak się człowiek spieszy...

Pośpiech w procesie tworzenia nie jest wskazany. Oczywiście możesz liczyć na łut szczęścia i przebłysk oświecenia w procesie tworzenia nazwy dla firmy, ale to zazwyczaj są płonne nadzieje. Tworzenie nazwy dla produktu kieruje się podobnymi zasadami. Jeśli już wpadniesz na jakiś pomysł to daj sobie czas na oswojenie się z nim. Być może za kilka godzin przestaniesz uważać go za tak genialny, a może wpadniesz na nowy – bardziej chwytliwie brzmiący od poprzedniego. Nazwa dla firmy czy nazwa dla produktu będą twoją wizytówką, warto więc poświęcić na stworzenie ich więcej czasu.

Łatwo, miło i przyjemnie

Głównie dla ucha. Bo istota prawidłowego tworzenia nazwy opiera się na prostocie przekazu. W sensie brzmienia i zapamiętywalności. Po co robić trójczłonową nazwę, której w pierwszej chwili nikt nie jest w stanie zapamiętać? Jeśli sądzisz że klient będzie się wysilał żeby ją zarejestrować w pamięci to jesteś w ogromnym błędzie. Uprość maksymalnie to, co uprościć możesz. Nadaj temu przyjemne i mile kojarzące się brzmienie. To zaprocentuje!

Bez papugowania

Oprócz zapamiętywalności warto aby nazwa dla firmy lub produktu była charakterystyczna  i wyróżniająca się na tle wszystkich innych. Czy myślisz że taki rezultat osiągniesz końcówką "-pol", "-bud" czy "-ex"? Czy użycie słów "Top", "Centrum" czy "Max" brzmi zachęcająco? Zdecydowanie nie! Dlatego skup się na unikaniu schematów i powielaniu tego co już zastosowali inni. Niech nazwa kojarzy się z branżą w której działasz, ale bez czerpania wzorców z konkurencji w tej dziedzinie. Zabłyśnij innowacyjnością, klienci to docenią.

1702061440452.jpg

Źródła: Fotolia.com

Burza mózgów

W procesie koncepcyjnym nie jesteś sam. W tworzenie nazwy dla firmy i haseł i sloganów reklamowych włącz swoich wpółpracowników. Myślcie wspólnie nad najwłaściwszą koncepcją, wzajmnie motywujcie się do myślenia, inspirujcie się i dzielcie pomysłami. Wybór najwłaściwszego powinien zależeć od opinii ludzi, którzy po raz pierwszy stykają się z daną nazwą. Przedstaw swoim znajomym kilka konceptów i za jakiś czas zapytaj który z nich zapadł im w pamięć. Dzięki temu dowiesz się czy to co zrobiliście ma sens.

Poznaj odpowiedzi na popularne pytania

Marcin Setlak

Marcin Setlak

Prawnik, CEO w kancelarii Brandelaw. Specjalizuje się kreacji marek oraz własności intelektualnej. Stworzył ponad 300 marek firm i produktów. Wykładowca w Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza oraz Akademii Leona Koźmińskiego.

Podobne wpisy

W tym miejscu znajdziesz wartościowe artykuły i porady, w których dzielimy się wiedzą
z zakresu tworzenia nazw i zastrzegania znaków towarowych.

Wszystkie artykuły

Masz pytania? Chcesz nawiązać współpracę?

Napisz wiadomość na [email protected] lub skorzystaj z formularza kontaktowego. Odpowiemy w ciągu 24 godzin.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie. Przeczytaj jak przetwarzamy Twoje dane. Dowiedz się więcej na polityka prywatności.