Budując wizerunek swojej firmy szczególną uwagę zwróć na to jak poprawnie zbudować jej system identyfikacyjny. Pierwszą rzeczą która charakteryzuje twoje być lub nie być w świadmości klientów jest nazwa jaką nadasz swojej firmie. Wydawać by się mogło że ma ona drugorzędne znaczenie jednak w procesie długofalowego budowania swojego wizerunku okazuje się że to z nazwą splecione są konkretne znaczenia i skojarzenia konsumentów. Warto więc poświęcić czas i zastanowić się jaka powinna być najlepsza nazwa dla firmy którą prowadzimy:
Źródła: Fotolia.com
A kreatywne myślenie może być nawet przyjemne. Pod warunkiem że otworzysz się na bodźce przychodzące z zewnątrz. Tworzenie nazwy dla firmy, sloganów firmowych i haseł reklamowych może być świetną zabawą o ile puścisz wodze swojej fantazji. Pamiętaj – każdy pomysł jest ważny, żadnego nie pomijaj, zapisuj wszystkie. Nawet z tych niedorzecznych można w konsekwencji wyciągnąć coś inspirującego.
Pośpiech w procesie tworzenia nie jest wskazany. Oczywiście możesz liczyć na łut szczęścia i przebłysk oświecenia w procesie tworzenia nazwy dla firmy, ale to zazwyczaj są płonne nadzieje. Tworzenie nazwy dla produktu kieruje się podobnymi zasadami. Jeśli już wpadniesz na jakiś pomysł to daj sobie czas na oswojenie się z nim. Być może za kilka godzin przestaniesz uważać go za tak genialny, a może wpadniesz na nowy – bardziej chwytliwie brzmiący od poprzedniego. Nazwa dla firmy czy nazwa dla produktu będą twoją wizytówką, warto więc poświęcić na stworzenie ich więcej czasu.
Głównie dla ucha. Bo istota prawidłowego tworzenia nazwy opiera się na prostocie przekazu. W sensie brzmienia i zapamiętywalności. Po co robić trójczłonową nazwę, której w pierwszej chwili nikt nie jest w stanie zapamiętać? Jeśli sądzisz że klient będzie się wysilał żeby ją zarejestrować w pamięci to jesteś w ogromnym błędzie. Uprość maksymalnie to, co uprościć możesz. Nadaj temu przyjemne i mile kojarzące się brzmienie. To zaprocentuje!
Oprócz zapamiętywalności warto aby nazwa dla firmy lub produktu była charakterystyczna i wyróżniająca się na tle wszystkich innych. Czy myślisz że taki rezultat osiągniesz końcówką "-pol", "-bud" czy "-ex"? Czy użycie słów "Top", "Centrum" czy "Max" brzmi zachęcająco? Zdecydowanie nie! Dlatego skup się na unikaniu schematów i powielaniu tego co już zastosowali inni. Niech nazwa kojarzy się z branżą w której działasz, ale bez czerpania wzorców z konkurencji w tej dziedzinie. Zabłyśnij innowacyjnością, klienci to docenią.
W procesie koncepcyjnym nie jesteś sam. W tworzenie nazwy dla firmy i haseł i sloganów reklamowych włącz swoich wpółpracowników. Myślcie wspólnie nad najwłaściwszą koncepcją, wzajmnie motywujcie się do myślenia, inspirujcie się i dzielcie pomysłami. Wybór najwłaściwszego powinien zależeć od opinii ludzi, którzy po raz pierwszy stykają się z daną nazwą. Przedstaw swoim znajomym kilka konceptów i za jakiś czas zapytaj który z nich zapadł im w pamięć. Dzięki temu dowiesz się czy to co zrobiliście ma sens.
Nazwa to fundament, na którym będziesz budował Swoją firmę, jej marketing i pozycję na rynku. To nie Twoje produkty, towary czy usługi, a właśnie nazwa nawiązuje pierwszy kontakt z Twoim odbiorcą. To jakie oznaczenie wybierzesz może mieć ogromny wpływ na relację z klientami, pracownikami czy partnerami biznesowymi. To ona będzie Ciebie reprezentowała w branży i na niej będziesz opierać reklamę.
Przy tworzeniu nazwy marki nie narzucaj sobie z góry określonego czasu, który przeznaczysz na wybór tej wyjątkowej nazwy. Daj sobie czas, zapisuj wszystko co przyjdzie Ci do głowy i odczekaj kilka dni aby spokojnie przeanalizować wszystkie za i przeciw. Wybieraj te nazwy, które będą przyjazne dla ucha odbiorcy i łatwe do zapamiętania. Spraw aby Twoja nazwa wywoływała pozytywne emocje i była kojarzona z czymś przyjemnym. Pamiętaj nie nawiązuj do nazw już zarezerwowanych, co mogłoby spowodować powstania niepotrzebnych sporów i działać na niekorzyść dla Twojej firmy.