Rynek firm medycznych w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie. Usługi medyczne stają się coraz istotniejsze w perspektywie wydłużającego się średniego wieku społeczeństwa. Jak nazwać gabinet lekarski, aby wyróżnić się na rynku? Ten artykuł udzieli Ci odpowiedzi na to pytanie.
Problemy zdrowotne towarzyszą nam, niestety, cały czas. Rzadko kiedy umiemy poradzić sobie z nimi sami. Często jedynym wyjściem jest udanie się do lekarza. Szczególnie wtedy, gdy cierpimy na schorzenie przewlekłe lub potrzebujemy specjalistycznej opinii.
Deloitte w swoim raporcie “2019 Global Health Care Outlook - Shaping the future”, twierdzi, że istnieją 3 czynniki wpływające na koszty opieki zdrowotnej. Pierwszy z nich to starzejące się społeczeństwo. Przybywa ludzi w powyżej 65. roku życia. Obecnie stanowią oni 11.6% światowej populacji.
Drugi czynnik to kontrola chorób zakaźnych. Łączy się to z dodatkowymi kosztami na szczepienia. Na obraz rynku medycznego równie istotnie wpływają choroby przewlekłe. Przybywa osób cierpiących na choroby serca i tych zmagających się z nowotworami. Wzrasta również liczba cukrzyków.
Gdzie udają się Polacy gdy mają problem zdrowotny? Wyjściowa opcja szukania pomocy to udanie się do placówek Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). Jednak w oczach pacjentów są to usługi stojące na względnie niskim poziomie. A tym, co najbardziej doskwiera jest długi czas oczekiwania. W szczególności jeżeli potrzebujesz konsultacji z lekarzem specjalistą. Kolejki mogą sięgać paru, lub nawet parunastu miesięcy.
Polacy coraz częściej wybierają prywatne gabinety lekarskie. Kolejek nie ma, a postępująca cyfryzacja pozwala umówić wizytę przez internet. Wielu pacjentów czuje również, że prywatnie ich potrzeby są wysłuchane w większym stopniu niż w oddziałach NFZ. Tradycyjnie spośród gabinetów lekarskich najczęściej odwiedzamy gabinety stomatologiczne. Drugie w kolejności są gabinety lekarzy specjalistów.
Według raportu PMR Healthcare Market Experts, Polacy, w roku 2018, na prywatne usługi medyczne wydali 25 miliardów złotych. Dynamika rozwoju rynku określana jest na 10.8%. Rynek usług medycznych w Polsce rośnie.Przyczynia się do tego między innymi rosnąca popularność finansowania pracownikowi pakietu medycznego przez pracodawcę. Coraz więcej firm oferuje opłacenie prywatnej opieki medycznej jako dodatek do wynagrodzenia. Zapewnia to gabinetom lekarskim wpływy z usług opłacanych abonamentowo.
O sukcesie na rynku gabinetów lekarskich świadczy wiele czynników. Niezaprzeczalnie, o tym czy zdobędziesz klientów stanowi jakość i rzetelność wykonywanych usług. To, czy klient jest zadowolony, po tym jak odwiedzi Twój gabinet lekarski, z pewnością stanowi główny wyznacznik sukcesu. To wszystko prawda.
Jednak przy dużej konkurencji działania marketingowe stają się coraz ważniejszym elementem w osiągnięciu przewagi na rynku. Branding - czyli sprawienie, że klient jest świadomy istnienia Twojej marki - ma ogromne znaczenie.
Wśród narzędzi brandingowych wyróżnia się naming. Sa to działanie mające na celu zmaksymalizowanie skuteczności nazwy, którą posługuje się Twój gabinet lekarski. Dlaczego jednak jest to takie ważne?
Nazwa, obok innych czynników, buduje wizerunek Twojej marki w oczach potencjalnych klientów. Nazewnictwo odwołuje się do obszaru językowego. Nazwa spełnia również funkcję referencyjną. Oznacza to, że jeżeli ktokolwiek będzie chciał zakomunikować coś o Twoim gabinecie lekarskim, posłuży się on jednym lub paroma słowami, które odwołują się do Twojej działalności.
Z tego płynie parę wniosków. Twoja nazwa powinna być niezbyt rozbudowana i w miarę prosta. W przypadku zbyt długiej nazwy, potencjalny klient będzie miał trudności z jej zapamiętaniem. Musisz zadbać również o to jak nazwa brzmi. Jeżeli jest przyjemna dla ucha, działa to na Twoją korzyść. Możesz to sprawdzić powtarzając nazwę wielokrotnie na głos. Warto też zapytać paru osób o ich odczucia.
Możesz nadać nazwie pewną chwytliwość fonetyczna wykorzystując aliteracje. Aliteracja to po prostu zastosowanie pewnego dźwięku wielokrotnie. Kiedy Twoja nazwa zawiera zestaw tych samych dźwięków, brzmi ona lepiej. Przykład takiego rozwiązania to nazwa, która na pewno słyszałeś - Coca Cola.
Jeśli chcesz aby nazwa Twojego gabinetu lekarskiego była unikalna, spójrz jak wyglądają nazwy gabinetów Twojej konkurencji. Rynek ten cechuje się dużą różnorodnością. Gabinety świadczą usługi o zakresie ogólnym lub specjalizują się w pewnym obszarze.
Rodzaj działalności determinuje często nazewnictwo. Wśród gabinetów stomatologicznych zauważysz, że panujący trend to użycie w nazwie afiksu “dent”. Przywołuje on synonimiczną nazwę dla stomatologa, mianowicie “dentysta”. Przykłady to białostocki gabinet Karedent, gdański Dentus czy lubelski Denteamed. Nazwy te sugerują czym zajmuje się dany gabinet.
Gabinet specjalistyczny, w zależności od rodzaju oferowanych usług, zawierać będzie odpowiedni przedrostek. Tak więc gabinety oferujące pomoc w zakresie neurologii, typowo zawierają w nazwie słowo “neuro”. Gabinety kardiologiczne wybierają “kardio” lub “cardio”. Przykładem odstępstwa od tej reguły są nazwy odwołujące się do polskiego słowa “serce”, jak gabinet “Nasze Serce”.
Jeżeli chodzi o gabinety lekarskie o zakresie ogólnym, najczęstszym motywem jest przedrostek “med”. Taka nazwa wprost wskazuje czym zajmuje się dana działalnośc. Przykłady to Tommed, Medika, lub bardziej dosadny Med-Med.
Na ciekawe rozwiązanie nazewnicze zdecydował się warszawski gabinet Pro Famila 2000. Słowo “pro” jest skrótem od “profesjonalny”, “familia” sugeruje, że skorzystać z usługi gabinetu może cała rodzina. Zaś liczbę 2000 można odczytywać jako nawiązanie do technologicznie zaawansowanych rozwiązań oferowanych przez firmę.
Myśląc o wyborze nazwy, postaw na jej oryginalność. Nada to nazwie wartości odróżniającej. Oznacza to, że to jak nazywa się Twój gabinet lekarski wyróżni Cię spośród konkurencyjnych gabinetów.
Inspirację do stworzenia unikalnej nazwy możesz czerpać z wielu źródeł. Na początku warto sprawdzić jakie nazwy funkcjonują na rynku i jakie rozwiązanie zapewni Ci oryginalność. Warto też sięgnąć do języków obcych.
Postaraj się, aby nazwa, na która się zdecydujesz była spójna z całością wizerunku jaki chcesz przedstawić klientom. Pomysł o tym kim jest Twój klient. Zadbaj o spójność między elementami wystroju Twojego gabinetu, elementami graficznymi takimi jak logo oraz Twoją nazwą. Nazwa powinna komunikować koherentny obraz Twojej marki.
Zadbaj o to, by nazwa była prosta i przyjemna dla ucha. Pamiętaj, że to przez pryzmat nazwy postrzegana jest Twoja działalność. Spraw aby nazwa była spójna z wizerunkiem jaki chcesz przedstawić klientowi.
Wybierając oryginalną i ciekawą nazwę wspierasz sukces Twojego gabinetu lekarskiego. Stawiaj na nazwy unikalne. Wyróżni Cię to na rynku i sprawi, że potencjalni pacjenci zainteresują się właśnie Twoim gabinetem.
Tworząc nazwę dla gabinetu lekarskiego należy kreatywnie podejść do sprawy. Zbadaj branżę, w której chcemy działać. Badając swoją nazwę należy sprawdzić jak fukcjinuje konkurencja, jakich nazw używają. Stwórz nazwę, która będzie chwytliwa, nowoczesna i ciekawa. Możesz skorzystać z naszych propozycji, które udostępniliśmy tutaj.
Podczas tworzenia nazwy dla gabinetu lekarskiego unikaj zbyt długich i skomplikowanych nazw, które mogą utrudnić ich wymowę i odbiór przez Twojego potencjalnego klienta. Stwórz nazwę spójną z Twoją działalnością, zwróć uwagę na charakterystyczne słowa występujące w branży, niech będą Twoją inspiracją w procesie tworzenia nazwy firmy. Zbadaj znak pod kątem występowania bezwzględnych i względnych przesłanek odmowy rejestracji znaku, których wystąpienie uniemożliwia jego zastrzeżenie w odpowiednim urzędzie. Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na temat przeszkód rejestracji znaku kliknij tutaj.
Już podczas tworzenia nazwy firmy w tym nazwy gabinetu lekarskiego musisz wybrać taką, która spełnia wymogi rejestracyjne. Przed zgłoszeniem znaku do Urzędu Patentowego należy każdą nazwę zbadać, przeanalizować i sprawdzić pod kątem występowania tej marki już na rynku. Jeżeli podczas tej analizy napotkasz na znak, który już istnieje w bazie nazw zastrzeżonych, szukaj dalej. Rejestracja znaku identycznego lub podobnego do tego już funkcjonującego na rynku może przysporzyć Ci wielu kłopotów prawnych jak i finansowych.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >