Jak nazwać firmę zajmującą się przewozem osób

Chcesz świadczyć usługi przewozu osób i nie wiesz jak nazwać swoją firmę? Wśród rosnącego popytu i konkurencji, nazwa Twojej firmy odegra ważną rolę w walce o klienta. Z niniejszego artykułu dowiesz się więcej o skutecznym podejściu do nazwania Twojej firmy oferującej przewóz osób.

 

Kondycja rynku transportowego

Żyjemy w wieku globalizacji. Zwiększona mobilność sprawia, że możemy przemieszczać się łatwiej, szybciej i taniej. Jednak nie wszędzie dojedziemy koleją, a transport lotniczy jest jeszcze bardziej ograniczony. Wielu ludzi również nie decyduje się na własny samochodów. Koszty benzyny, stanie w korkach czy szukanie miejsca parkingowego może być dość uprzykrzające.

Branża transportowa na duży wkład w rozwój gospodarczy kraju. Rynku transportowym zatrudnienia ok. 203 tys. osób. W 2022 roku cały sektor transportu, spedycji i logistyki był szacowany na 375 miliardów złotych. Pod względem PKB sektor odpowiada za 7% polskiej gospodarki. 

 

Rozwój przewozu pasażerów 

Sektor przewozu pasażerów wydaje się być w dobrej kondycji. Pojawia się wiele firm oferujących przewóz osób busami i autokarami. Transportem drogowym dociera się do klientów z dużych jak i tych mniejszych miejscowości.

Firmy przewozowe konkurują o klienta zwiększając jakość swoich usług. Komfort jazdy poprawia się z roku na rok. Rozwijana jest również sieć połączeń. Ważnym czynnikiem jest również cena przewozu. 

Wybierając przewóz busem lub autokarem oszczędzisz pieniądze. Szczególnie gdy wybierasz się za granicę. O ile zakupisz bilet wcześniej, możesz liczyć na przejazd po niskiej cenie. Wygoda jazdy, która była niegdyś problemem, jest sukcesywnie poprawiana. 

Oprócz przewozu pasażerów pomiędzy miejscowościami, działają też firmy oferujące przejazd na żądanie. Wynajęcie autokaru czy busa staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem dla firm jak i klientów indywidualnych. Cena oraz jakość tych przewozów staję się z roku na rok coraz atrakcyjniejsza dla klientów.



Firmy przewozowe z aplikacją

W temacie firm przewozowych nie sposób wspomnieć o rewolucji, która miała miejsce na tym rynku parę lat temu. Firma Uber to najbardziej rozpoznawalna marka wśród firm oferujących przewóz osób za pomocą aplikacji na telefon. Zapoczątkowało to wysyp firm tego typu.

Uber, czy, działający w europie, estoński Bolt, to rozwiązania, które dzięki aplikacji łączą kierowców i pasażerów chcących skorzystać z przewozu. Głównym atutem tego rozwiązania jest konkurencyjna cena.

Silna obecność firm przewozowych opierających swoją działalność na aplikacji jest źródłem wielu kontrowersji. Swój sprzeciw głośno manifestują taksówkarze, którym coraz ciężej jest konkurować z firmami pokroju Bolt.

Mimo wszystko, firmy taksówkarskie również starają się iść z duchem czasu. Wiele z nich wdrożyło swoje własne aplikacje, aby sprostać wymaganiom rynku, który w ostatnich czasach uległ bardzo istotnym zmianom.

 

Jak zdobyć klienta?

Jak konkurować na takim rynku? Trzeba zwiększać jakość swoich usług oraz dbać o konkurencyjne ceny. Budowanie przyjaznej marki jest także bardzo ważnym czynnikiem. Przyjazny obraz Twojej firmy przewozowej gwarantuje lojalność klientów i idąca za tym mocną pozycję na rynku.

Budowanie marki to wymagające zadanie. Jednak przynosi pożądane efekty. Pytanie jak się za to zabrać? Warto podkreślić rolę kierowcy. To ta osoba jest twarzą Twojej firmy przewozowej, która jest w bezpośrednim kontakcie z klientem. Gdy kierowca jest przyjaźnie nastawiony oraz oferuję pomoc, wtedy procentuje to rosnącym poziomem zadowolenia z usługi wśród pasażerów.

Co więcej, to jak nazwiesz swoją firmę może mieć bardzo duży wpływ na Twój sukces. Nazwa to pierwsza rzecz, z która napotyka klient. To przez jej pryzmat widzi on Twoją działalność oraz tworzy obraz Twojej firmy.

To z jaką nazwą spotka się Twój potencjalny pasażer decyduje o tym czy skorzysta on z Twojej usługi. Ma to również wpływ na budowanie marki Twojej firmy przewozowej. 

 

 

Najpopularniejsze rozwiązania nazewnicze w branży trnasportowej

Wśród firm oferujących przewóz osób zaobserwujesz pewne trendy. Przeglądając bazę firm znajdujących się na rynku zauważysz, że najwięcej nazw wprost sugeruje nazwę wykonywanej usługi. Słowo “bus” figuruje w większości nazw. Przykłady to bardzo dobrze radzący sobie przewoźnik Flixbus. Inne przykłady to mniejsze firmy jak Contbus, Interbus lub Edbus.

Inne rozwiązanie to tworzenie nazw zawierających słowo “trans”. Nawiązuje to do przewozu pasażerów. Przykłady to SanoTrans, TolTrans czy Trans-Express. Ta ostatnie odnosi się również do jakości wykonywanej usługi. Trans-Express to firma przewozowa, która zawiezie Cię w wybranej miejsce szybko.

Firmy również decydują się na przywołanie nazwą obrazu podróży. Takim rozwiązaniem jest użycie angielskiego słowa oznaczającego podróż - travel. Przykłady to Fox Travel, Falco Travel. Inne słowo tego typu to ‘tour’, wykorzystane między innymi w nazwie “Grand Tour Venus” lub “MiszTour” 

Kolejna strategia to nawiązywanie do linii przewozowej. Tutaj również firmy wybierają angielskie słowo “line”. Przykłady to ProLine lub Speedline. Ta druga zwięźle łączy ze sobą nawiązanie do linii przewozu oraz faktu, że dostaniesz się w wybrane miejsce w krótkim czasie.

 

Poznaj historię jednej z największych marek transportowych w Polsce i w Europie 

SINDBAD (017963314)

Firma transportowa powstała w 1983 roku. Zajmuje się międzynarodowym przewozem osób. Początkowo specjalizowała się w połączeniach autokarowych z Polski do Niemiec, a obecnie działa na terenie całej Europy. Prawdopodobnie swoją nazwę zawdzięcza bohaterowi z arabskich baśni  - Sindbadowi Żeglarzowi, który był miłośnikiem podróży i odkrywania nowych miejsc. Nazwa to symbolizuje przygodę, pasję oraz podróż - to wszystko co jest związane z podróżowaniem. Jest przykładem dopasowania nazwy firmy do jej wizji i misji oraz to, że podczas tworzenia brandu można szukać inspiracji również w ulubionych książkach czy filmach.  

BlaBlaCar (010813236)

Choć nie jest to typowa firma transportowa, to jednak warto wspomnieć o tej marce. Jest to największa na świecie sieć transportowa, oparta na społeczności, która się łączy aby wspólnie dotrzeć do miejsca docelowego. W ten sposób zmniejszane są koszty podróży. BlaBlaCar umożliwia łatwe wyszukiwanie i rezerwowanie przejazdów za pomocą Internetu lub aplikacji mobilnych. Użytkownicy serwisu mogą sprawdzić opinie i ceny członków społeczności. Pomysł na serwis zrodził się we Francji podczas świąt Bożego Narodzenia. Frederic Mazzella, twórca platformy chciał wrócić do domu na rodzinny obiad. Lecz transport komunikacją publiczną był wykluczony z powodu braku miejsc i dużego zatłoczenia. Zauważył również, że często w samochodach jest sporo miejsc ponieważ podróżują w nich jedynie kierowcy. Nazwa serwisu jest efektem określenia stopnia rozmowności podróżujących. Logując się do społeczności określamy czy jesteśmy mało rozmowni (Bla), lubimy rozmawiać (Bla Bla) czy uwielbiamy rozmawiać (BlaBlaBla). W ten sposób osoby razem podróżujące mają podobne upodobania oraz wiedzą czego mogą oczekiwać od towarzyszy podróży. a usługa jest dopasowana do preferencji klientów. BlaBlaCar działa w krajach i zrzesza 90 milionów użytkowników. Nazwa jest humorystyczna, przyciąga uwagę, a przez swoją popularność stała się bardzo skuteczna. 

Skąd czerpać inspiracje do stworzenia nazwy dla marki transportowej? 

Zakładając firmę na pewno zastanawiasz się nad jej nazwą. Aby cieszyć się popularnością wybieraj oznaczenia, które zostaną szybko zapamiętane przez Twojego klienta. Niestety młodzi przedsiębiorcy często bagatelizują lub pomijają to ważne zadanie - niestety to błąd. Nazwa firmy to najlepsza wizytówka jaką można stworzyć. To właśnie ona reprezentuje ją podczas kontaktu z klientem czy pracownikiem. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które naszym zdaniem mogą Cię zainspirować. 

Badanie rynku   

Zrób research rynku. Sprawdź jak działa Twoja konkurencja, jak się nazywa. Wybieraj dla siebie oryginalne i unikatowe rozwiązania. 

Sprawdź obecne trendy  

Wybieraj takie nazwy, które oddają trend branży transportowej. Twórz nazwy, które są przyjazne dla ucha klienta. 

Myśl przyszłościowo 

Buduj markę na lata. Myśl perspektywicznie oraz ponadczasowo. Klasyczne rozwiązania stają się najlepszymi rozwiązaniami, które przetrwają próbę czasu. 

Osobowość marki

Przedstaw markę jako postać, człowieka, który posiada osobowość. Cechy, które wyróżniają człowieka, wyróżnią Twoją markę. Dobranie odpowiedniego charakteru - osobowości sprawi że nazwa stanie się bardziej przyjazna dla klienta. 

 

Perspektywy rozwoju marki transportowej

Przed firmami zajmującymi się przewozem osób stoi wiele wyzwań i szans dla rozwoju biznesu w branży. Obecnie rynek transportowy jest dość elastyczny i szybko się dostosowuje do obecnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej. Poniżej znajdziesz obecne trendy na rynku, które pomogą Ci w budowaniu silnej marki

  • Automatyzacja transportu - wykorzystanie pojazdów, które redukują koszty paliwa, wzrost znaczenia pojazdów elektrycznych.
  • Rosnące znaczenie platform, które pozwalają na zamówienie usług transportowych od dużej bazy usługodawców. 
  • Cyfrowi giganci - pojawienie się dużych spółek, które powstały dzięki technologii cyfrowej tj. Uber, Bolt czy BlaBlaCar.
  • Zrównoważony rozwój - stosowanie ekologicznych paliw, które pozwalają dbać o środowisko naturalne, ograniczanie emisji spalin i hałasu, integracja różnych środków transportu.  

 

Poznaj markę transportową stworzoną przez naszą kancelarię 

 

SPEDLINE 

Nazwa powstała dla firmy transportowej zajmującej się przewozem osób. Oznaczenie pochodzi od dwóch słów SPEED co oznacza szybkość i prędkość oraz LINE oznaczającego trasę albo drogę. Spedline to dobra i innowacyjna nazwa dla usług transportowych. Nazwa jest obietnicą szybkiego transportu zapewniającego najwyższe standardy wykonywanych usług. Poniżej prezentujemy logo, które zaprojektowaliśmy. Duża litera S w logotypie ilustruje krętą drogę oraz szybkość, co jest jedną z cechą najważniejszych w branży transportowej.  

 

 

Jak zastrzec znak towarowy w branży transportowej?  

Zastrzeżenie znaku towarowego jest ważnym ale i korzystnym rozwiązaniem, które pozwoli chronić nazwę, logo czy slogan firmy. Zastrzeżony znak towarowy daje Ci wyłączne prawo do korzystania z nazwy na danym terenie (krajowym, europejskim, międzynarodowym) i pozwala zwalczać nieuczciwe działanie konkurencji. Aby zastrzec znak towarowy w branży transportowej należy podjąć kilka kroków.  

 

  1. Dokonaj wstępnej analizy znaku przez specjalistów. Sprawdź wymogi formalno-prawne oznaczenia i koniecznie zweryfikuj czy Twoja nazwa nie koliduje z znakami towarowymi, które są już zajęte przez innych przedsiębiorców. Pamiętaj kto pierwszy ten lepszy. Nie zwlekaj ze zastrzeżeniem nazwy ponieważ ktoś może Cię uprzedzić. 
  2. Wybierz obszar i zakres ochrony znaku. Odpowiednio dobrana klasyfikacja oraz obszar Twojej ochrony pozwoli Ci bezpiecznie funkcjonować na rynku transportowym.    
  3. Czekaj cierpliwie na uzyskanie prawa ochronnego. Samo zgłoszenie znaku towarowego do odpowiedniego Urzędu Patentowego nie uprawnia Cię do stosowania R w kółeczku. Ten symbol możesz używać dopiero po otrzymaniu prawa do znaku. 
  4. Monitoruj zastrzeżony znak. To zadanie należy do Ciebie. Urząd Patentowy nie sprawdza podobieństwa i identyczności zgłaszanego znaku do tych już zastrzeżonych.   

 

Jaka powinna być nazwa firmy transportowej?

 

Oryginalna nazwa wyróżnia

Kreatywne podejście do nazwania Twojej firmy pozwoli Ci na odróżnienie się od konkurencji i przykucie uwagi potencjalnego klienta. Oryginalna, fantazyjna nazwa może czerpać z wielu źródeł. Bądź otwarty na pomysły i inspiracje.

Firmy oferujące przewóz osób, które postawiły na nazwy oryginalne to między innymi Agmar czy Asik. Kolejnym przykładem może być firma Avia. Na tle dziesiątek firm zawierających jeden z popularnych słów nawiązujących do rodzaju usługi, takich jak bus, trans lub tour, te wymienione w tym akapicie posiadają wartość wyróżniającą.

Dodatkowym atutem posiadania oryginalnej nazwy jest to, że możesz zapewnić jej ochronę prawną. Daje to dużo, szczególnie gdy na rynku istnieje nieuczciwa konkurencja, gotowa wykorzystać nieetyczne zagrania aby zdobyć klienta.

Firmy oferujące przewóz osób to rynek, który ma się dobrze. Rośnie konkurencyjność wśród oferowanych usług, a klienci mogą cieszyć się niższymi cenami, lepszym standardem oraz większą ilością oferowanych połączeń.

Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potraktuj poważnie to jak nazwiesz swoją firmę przewozu osób. Obserwuj rynek i bądź na bieżąco z tym co działa, a co nie przynosi oczekiwanych efektów. Postaw na oryginalną nazwę. Wyróżni to Twoją firmę na tle innych, które w większości podążają za utartymi schematami nejmingowymi. 

Unikalna nazwa Twojej firmy przewozu osób to również możliwość ochrony prawnej. Jest to dużym atutem gdy rywalizujesz na rynku z nieuczciwymi konkurentami.

 

Chwytliwa nazwa zapamiętuje

Jak więc nazwać firmę oferująca przewóz osób? Nazwa spełnia parę ważnych funkcji. Jest ona swoistą wizytówką tego co oferujesz. To jak nazwiesz swoją firmę decyduję o wydźwięku oraz atrakcyjności Twojej usługi na konkurencyjnym rynku.

Zbadaj rynek. Gdy poznasz rozwiązania wykorzystywane na rynku, wiesz co jest popularnym trendem w nazewnictwie. Pozwala Ci to sprawdzić co działa, a co jest nietrafionym pomysłem. Widzisz, które nazwy przyciągają klientów, a które nie mają wartości wyróżniającej.

Pamiętaj, że nazwa nie może być długa. Stawiając na krótką nazwę zwiększasz szanse na to, że Twoja marka pozostanie w świadomości klienta. Przykładami świetnie funkcjonujących nazw są wcześniej wspomniani giganci na rynku - Bolt i Uber.

Nazwy te eksponują również kolejny bardzo ważny element, o którym musisz pamiętać. Obie te nazwy są nazwami oryginalnymi. Pozwalają one wyróżnić się na rynku i być o krok przed konkurencją. Nazwa Uber sugeruje wysoką jakość usługi. Synonimem słowa “uber” w języku angielskim jest przedrostek ‘mega’.

Nazwa “Bolt” jest ciekawym rozwiązaniem, które łączy w sobie zwięzłość, oryginalność, a jednocześnie silnie nawiązuje do wykonywania oferowanej usługi na wysokim poziomie. Nazwa “Bolt” sugeruje ten element, w którym firma jest najbardziej konkurencyjna, mianowicie szybkość dojazdu w miejsce docelowe.

 

Często zadawane pytania 

Jaką nazwę wybrać dla firmę zajmującą się przewozem osób?

Wybierając nazwę dla firmy zajmującej się przewozem osób, na początek dobrze jest przeanalizować słownictwo branżowe, które może podsunąć Ci sporo pomysłów. Podczas tworzenia nazwy firmy przewozowej ustal, kto będzie Twoim klientem i do kogo chcesz kierować swoją ofertę. Twoja nazwa firmy powinna odpowiadać na jego potrzeby. Fajny i ciekawy znak, to taki który przyciąga odbiorcę. Nazwa firmy przewozowej powinna nawiązywać do bezpieczeństwa i wygody. Jeżeli chcesz więcej się dowiedzieć o procesie tworzenia atrakcyjnej, bezpiecznej, unikatowej nazwy firmy kliknij tutaj . Jeżeli natomiast chcesz aby ktoś zrobił to za Ciebie kliknij tutaj .

Czego unikać przy tworzeniu nazwy firmy przewozowej?

Proces tworzenia nazwy firmy nie jest wcale taki prosty jakim na początku się wydaje. Dobrze skonstruowana nazwa firmy powinna być oryginalna i unikatowa. Ale to nie wszystko. Aby bezpiecznie budować markę na rynku należy unikać bezwzględnych i względnych przeszkód rejestracji znaku towarowego. Nie tylko dlatego, że ich wystąpienie może uniemożliwić rejestrację znaku towarowego, ale dlatego, że ich pojawienie może przysporzyć Ci wiele kłopotów prawnych i finansowych. Jeżeli chcesz uniknąć popełnienia błędów podczas tworzenia nazwy firmy kliknij tutaj.

Jak chronić nazwę firmy przewozowej? 

Często zakładać działalność przedsiębiorca zadaje sobie pytanie jak nazwać firmę?. A czy zastanawiałeś się jak chronić swoją nazwę firmy i czy warto to robić? Odpowiedź jest prosta. Oczywiście, żę tak. Zastrzegają znak w Urzędzie Patentowym zapewniasz sobie ochronę nazwy firmy na najbliższe 10 lat, oczywiście z możliwością przedłużenia jej na kolejny okres. Dzięki temu możesz bezpiecznie funkcjonować na rynku i budować swoją markę w sposób stabilny posiadający konkretne narzędzia do walki z nieuczciwą konkurencją. Oczywiście korzyści posiadania zastrzeżonego znaku towarowego jest wiele więcej. Jeżeli chcesz o nich się dowiedzieć kliknij tutaj.


Podobne wpisy

Jak nazwać agencję marketingową?-image

Jak nazwać agencję marketingową?

Jak nazwać swoją firmę?-image

Jak nazwać swoją firmę?

Nazwa dla firmy dekoracyjnej-image

Nazwa dla firmy dekoracyjnej

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

VARBON

poznaj naszą realizację >

PROMERON .pl 2340 PLN
1 domena
PROVERY .pl 2470 PLN
1 domena
SALVER .pl 2840 PLN
1 domena
SEVIS .pl negocjuj
1 domena
HOORIDE .eu .pl 2870 PLN
2 domeny
ELOWAY .pl 2650 PLN
1 domena
MOERS .pl 2170 PLN
1 domena
ZEITER .pl 2630 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook