Jak nazwać firmę zajmującą się przewozem osób

Chcesz świadczyć usługi przewozu osób i nie wiesz jak nazwać swoją firmę? Wśród rosnącego popytu i konkurencji, nazwa Twojej firmy odegra ważną rolę w walce o klienta. Z niniejszego artykułu dowiesz się więcej o skutecznym podejściu do nazwania Twojej firmy oferującej przewóz osób.

Kondycja rynku 

Żyjemy w wieku globalizacji. Zwiększona mobilność sprawia, że możemy przemieszczać się łatwiej, szybciej i taniej. Jednak nie wszędzie dojedziemy koleją, a transport lotniczy jest jeszcze bardziej ograniczony. Wielu ludzi również nie decyduje się na własny samochodów. Koszty benzyny, stanie w korkach czy szukanie miejsca parkingowego może być dość uprzykrzające.

Według raportu przewozu ładunków i pasażerów w 2018 roku opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) transport samochodowy to najpopularniejsza forma przewozu pasażerów. Skorzystało z niej prawie 340 tysięcy ludzi. Przejechali oni niecałe 17 000 milionów kilometrów.

Silną konkurencją dla transportu przewozowego stanowi transport kolejowy. Od czterech lat systematycznie przybywa pasażerów. W roku 2018 kolej wybrało prawie 310 tysięcy pasażerów, przebywając 21 000 tysięcy kilometrów.

Rozwój przewozu pasażerów 

Sektor przewozu pasażerów wydaje się być w dobrej kondycji. Pojawia się wiele firm oferujących przewóz osób busami i autokarami. Transportem drogowym dociera się do klientów z dużych jak i tych mniejszych miejscowości.

Firmy przewozowe konkurują o klienta zwiększając jakość swoich usług. Komfort jazdy poprawia się z roku na rok. Rozwijana jest również sieć połączeń. Ważnym czynnikiem jest również cena przewozu. Pasażerowie kuszeni są cenami często zaczynającymi się od złotówki.

Wybierając przewóz busem lub autokarem oszczędzisz pieniądze. Szczególnie gdy wybierasz się za granicę. O ile zakupisz bilet wcześniej, możesz liczyć na przejazd po niskiej cenie. Wygoda jazdy, która była niegdyś problemem, jest sukcesywnie poprawiana. 

Oprócz przewozu pasażerów pomiędzy miejscowościami, działają też firmy oferujące przejazd na żądanie. Wynajęcie autokaru czy busa staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem dla firm jak i klientów indywidualnych. Cena oraz jakość tych przewozów staję się z roku na rok coraz atrakcyjniejsza dla klientów.


Firmy przewozowe z aplikacją

W temacie firm przewozowych nie sposób wspomnieć o rewolucji, która miała miejsce na tym rynku parę lat temu. Firma Uber to najbardziej rozpoznawalna marka wśród firm oferujących przewóz osób za pomocą aplikacji na telefon. Zapoczątkowało to wysyp firm tego typu.

Uber, czy, działający w europie, estoński Bolt, to rozwiązania, które dzięki aplikacji łączą kierowców i pasażerów chcących skorzystać z przewozu. Głównym atutem tego rozwiązania jest konkurencyjna cena.

Silna obecność firm przewozowych opierających swoją działalność na aplikacji jest źródłem wielu kontrowersji. Swój sprzeciw głośno manifestują taksówkarze, którym coraz ciężej jest konkurować z firmami pokroju Bolt.

Mimo wszystko, firmy taksówkarskie również starają się iść z duchem czasu. Wiele z nich wdrożyło swoje własne aplikacje, aby sprostać wymaganiom rynku, który w ostatnich czasach uległ bardzo istotnym zmianom.

Jak zdobyć klienta?

Jak konkurować na takim rynku? Trzeba zwiększać jakość swoich usług oraz dbać o konkurencyjne ceny. Budowanie przyjaznej marki jest także bardzo ważnym czynnikiem. Przyjazny obraz Twojej firmy przewozowej gwarantuje lojalność klientów i idąca za tym mocną pozycję na rynku.

Budowanie marki to wymagające zadanie. Jednak przynosi to pożądane efekty. Jak się za to zabrać? Warto podkreślić rolę kierowcy. To ta osoba jest twarzą Twojej firmy przewozowej, która jest w bezpośrednim kontakcie z Twoim klientem. Gdy kierowca jest przyjaźnie nastawiony oraz oferuję pomoc, wtedy procentuje to rosnącym poziomem zadowolenia z usługi wśród pasażerów.

Co więcej, to jak nazwiesz swoją firmę może mieć bardzo duży wpływ na Twój sukces. Nazwa to pierwsza rzecz, z która napotyka klient. To przez jej pryzmat widzi on Twoją działalność oraz tworzy obraz Twojej działalności.

To z jaką nazwą spotka się Twój potencjalny pasażer decyduje o tym czy skorzysta on z Twojej usługi. Ma to również wpływ na budowanie marki Twojej firmy przewozowej i konwersję nowego klienta w klienta lojalnego Twojej marce.

Chwytliwa nazwa

Jak więc nazwać firmę oferująca przewóz osób? Nazwa spełnia parę ważnych funkcji. Jest ona swoista wizytówka tego co oferujesz. To jak nazwiesz swoją firmę decyduję o wydźwięku oraz atrakcyjności Twojej usługi na konkurencyjnym rynku.

Zbadaj rynek. Gdy poznasz rozwiązania wykorzystywane na rynku, wiesz co jest popularnym trendem w nazewnictwie. Pozwala Ci to sprawdzić co działa, a co jest nietrafionym pomysłem. Widzisz, które nazwy przyciągają klientów, a które nie mają wartości wyróżniającej.

Pamiętaj, że nazwa nie może być długa. Stawiając na krótką nazwę zwiększasz szanse na to, że Twoja marka pozostanie w świadomości klienta. Przykładami świetnie funkcjonujących nazw są wcześniej wspomniani giganci na rynku - Bolt i Uber.

Nazwy te eksponują również kolejny bardzo ważny element, o którym musisz pamiętać. Obie te nazwy są nazwami oryginalnymi. Pozwalają one wyróżnić się na rynku i być o krok przed konkurencją. Nazwa Uber sugeruje wysoką jakość usługi. Synonimem słowa “uber” w języku angielskim jest przedrostek ‘mega’.

Nazwa “Bolt” jest ciekawym rozwiązaniem, które łączy w sobie zwięzłość, oryginalność, a jednocześnie silnie nawiązuje do wykonywania oferowanej usługi na wysokim poziomie. Nazwa “Bolt” sugeruje ten element, w którym firma jest najbardziej konkurencyjna, mianowicie szybkość dojazdu w miejsce docelowe.

Najpopularniejsze rozwiązania

Wśród firm oferujących przewóz osób zaobserwujesz pewne trendy. Przeglądając bazę firm znajdujących się na rynku zauważysz, że najwięcej nazw wprost sugeruje nazwę wykonywanej usługi. Słowo “bus” figuruje w większości nazw. Przykłady to bardzo dobrze radzący sobie przewoźnik Flixbus. Inne przykłady to mniejsze firmy jak Contbus, Interbus lub Edbus

Inne częste rozwiązanie to tworzenie nazw zawierających słowo “trans”. Nawiązuje to do przewozu pasażerów. Przykłady to SanoTrans, TolTrans czy Trans-Express. Ta ostatnie odnosi się również do jakości wykonywanej usługi. Trans-Express to firma przewozowa, która zawiezie Cię w wybranej miejsce szybko.

Firmy również decydują się na przywołanie nazwą obrazu podróży. Takim rozwiązaniem jest użycie angielskiego słowa oznaczającego podróż - travel. Przykłady to Fox Travel, Falco Travel. Inne słowo tego typu to ‘tour’, wykorzystane między innymi w nazwie “Grand Tour Venus” lub “MiszTour” 

Kolejna strategia to nawiązywanie do linii przewozowej. Tutaj również firmy wybierają angielskie słowo “line”. Przykłady to ProLine lub Speedline. Ta druga zwięźle łączy ze sobą nawiązanie do linii przewozu oraz faktu, że dostaniesz się w wybrane miejsce w krótkim czasie.

Oryginalna nazwa wyróżnia

Jak możesz zaobserwować po nazwach wspomnianych w poprzednich akapitach, na rynku firm przewozu osób panują pewne trendy jeżeli chodzi o nazewnictwo. Jednak jeżeli chcesz się wyróżnić na rynku musisz postawić na oryginalną nazwę.

Kreatywne podejście do nazwania Twojej firmy pozwoli Ci na odróżnienie się od konkurencji i przykucie uwagi potencjalnego klienta. Oryginalna, fantazyjna nazwa może czerpać z wielu źródeł. Bądź otwarty na pomysły i inspiracje.

Firmy oferujące przewóz osób, które postawiły na nazwy oryginalne to między innymi Agmar czy Asik. Kolejnym przykładem może być firma Avia. Na tle dziesiątek firm zawierających jeden z popularnych słów nawiązujących do rodzaju usługi, takich jak bus, trans lub tour, te wymienione w tym akapicie posiadają wartość wyróżniająca.

Dodatkowym atutem posiadania oryginalnej nazwy jest to, że możesz zapewnić jej ochronę prawną. Daje to dużo, szczególnie gdy na rynku istnieje nieuczciwa konkurencja, gotowa wykorzystać nieetyczne zagrania aby zdobyć klienta.

Firmy oferujące przewóz osób to rynek, który ma się dobrze. Rośnie konkurencyjność wśród oferowanych usług, a klienci mogą cieszyć się niższymi cenami, lepszym standardem oraz większa ilością oferowanych połączeń.

Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potraktuj poważnie to jak nazwiesz swoją firmę przewozu osób. Obserwuj rynek i bądź na bieżąco z tym co działa, a co nie przynosi oczekiwanych efektów. Postaw na oryginalną nazwę. Wyróżni to Twoja firme na tle innych, które w większości podążają za utartymi schematami nejmingowymi. 

Unikalna nazwa Twojej firmy przewozu osób to również możliwość ochrony prawnej. Jest to dużym atutem gdy rywalizujesz na rynku z nieuczciwymi konkurentami.

Podobne wpisy

Ciekawa nazwa firmy-image

Ciekawa nazwa firmy

Jak nie nazywać firmy - tych znaków nie zastrzeżesz-image

Jak nie nazywać firmy - tych znaków nie zastrzeżesz

Nazwy dla firm związanych z domem i ogrodem-image

Nazwy dla firm związanych z domem i ogrodem

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image

Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image

Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image

Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image

Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image

Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

KOMPETIKA

poznaj naszą realizację >

PROMERSO .com .eu .pl negocjuj
#biznes #transport #doradztwo
ABARE .eu .pl 2460 PLN
#budownictwo #instalacje #biznes
PROMERON .pl 2140 PLN
#biznes #transport #uniwersalna
PROVERY .pl 2470 PLN
#biznes #transport #uniwersalna
SALVER .pl 2840 PLN
#budownictwo #biznes #transport
SEVIS .pl negocjuj
#budownictwo #biznes #transport
TULCARS .com .eu .pl negocjuj
#samochód #transport #kurier
HOORIDE .eu .pl 2870 2450 PLN
#transport #firma #kurier
pokaż więcej

Prosty sposób na nazwę Twojej firmy

Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.

f
facebook