Jak nazwać firmę budowlaną?

Nazwy firm budowlanych w Polsce wskazują na to, że większość właścicieli nie przywiązuje wagi do nazewnictwa swoich przedsiębiorstw. Nie ma wątpliwości co do tego, że najważniejsza jest jakość i solidność, ale co w sytuacji, gdy większość nazw lokalnych firm budowlanych jest do siebie podobna? 


budowa

Źródło: Fotolia.com

 

Co warto wiedzieć o rynku budowlanym?

Budownictwo jest jedną z największych gałęzi światowej gospodarki. W Polsce na rynku budowlanym pracuje ok.1,2 mln osób, a 11-12% rocznego dochodu sektora publicznego pochodzi właśnie z budownictwa. Do głównych czynników wpływających na rozwój firm budowlanych można zaliczyć ciągle rosnące zapotrzebowanie na mieszkania i lokale użytkowe, inwestycje infrastrukturalne finansowane z środków unijnych, a także rozwój technologii. W ostatnich latach rynek budowlany odnotowuje ciągły wzrost, a wynikiem tego są inwestycje w drogi i kolej oraz popytu na usługi wykończeniowo-budowlane ze strony prywatnych inwestorów. Wg Głównego Urzędy Statystycznego w 2020 roku wartość produkcji budowlano-montażowej wzrosła do 238,4 mln złotych. Polski rynek budowlany cechuje się dużą dynamiką i zróżnicowaniem. Oczywiście konkurencja w branży jest ogromna. Dlatego zadbaj aby się wyróżnić na rynku. W promocji marki pomoże Ci dobrze dobrana nazwa, dlatego już w momencie jej kreacji przyłóż się do tego zadania. Stwórz wyjątkowe rozwiązanie nazewnicze, które pozycjonuje Twój biznes na rynku. 

 

Skąd czerpać inspiracje do tworzenia nazwy? 

Na rynku panuje bardzo duża konkurencja, a młodsze pokolenia są przyzwyczajone do nietuzinkowej reklamy, która ma za zadanie przyciągnąć ich uwagę do bombardowania przez slogany, reklamy i niepospolite działania marketingowe. To oni teraz stają się głównymi klientami firm budowlano – usługowych, których przyciągają nie tylko solidność wykonania ale również odpowiednie działania marketingowe. Powielanie złych wzorców nazewniczych, np. BuDom czy inny MarexPol jest kiepskim wyborem. Poświęcenie odpowiedniej ilości czasu i zaangażowanie może jednak zaowocować stworzeniem ciekawej nazwy dla firmy budowlanej.

Dobra nazwa firmy budowlanej powinna być przede wszystkim krótka. Zwięzłą nazwę nie tylko łatwiej powtórzyć, ale też szybciej zapamiętać. Nawet jeżeli przedsiębiorstwo w przyszłości zechce rozszerzyć swoją działalność na rynki zagraniczne, krótka nazwa firmy nie będzie stanowiła problemu – o ile określenie będzie równie łatwe w wymowie dla cudzoziemca i nie będzie oznaczać czegoś niewłaściwego w obcym języku. 

 

Jak nazwać firmę budowlaną by nadać nazwie profesjonalne brzmienie? 

Przedsiębiorstwo powinno być kojarzone z wysoką jakością prowadzonej działalności, a nie ujawniać jedynie imienia właściciela przedsiębiorstwa jak ma to miejsce w przypadku nazwy JanuszPol. Oczywiście nikt nie wymaga od przedsiębiorcy, żeby stał się już na samym początku rekinem marketingu, jednak klientów trzeba do siebie przekonać, pokazać, że jest się firmą budującą solidnie i na czas. Jeżeli jednak przedsiębiorca nie ma czasu lub chęci, by zastanawiać się jak nazwać firmę budowlaną, może zlecić tworzenie nazwy firmy i produktów profesjonalnej agencji brandingowej. Profesjonaliści z pewnością zadbają, by stworzona nazwa posiadała wszystkie niezbędne cechy. Dobra nazwa dla firmy budowlanej musi oddawać cały jej charakter – pokazać, w czym się specjalizuje. Nazwa Bilders nawiązuje do angielskiego słowa builders – budowniczy. Jasno informuje, że firma specjalizuje się w budowie  i remoncie obiektów. Z kolei przedsiębiorstwo Foresta sygnalizuje, że oferuje ciekawe rozwiązania w szerokim zakresie bram i ogrodzeń leśnych. Firma świadczy swoje usługi również klientom zagranicznym, więc nazwa jest nawiązaniem do angielskiego słowa forest – las. Określenie zapada w pamięć i jest łatwe w wymowie dla obcokrajowca.

 

 

Pomysłem na dobrą nazwę dla firmy budowlanej może być również zestawienie dwóch różnych wyrazów. Oczywiście nie chodzi tu o zderzenie, np. imienia właściciela przedsiębiorstwa z końcówką -ex - myślimy o bardziej kreatywnym podejściu. Warto poszukać słów związanych z działalnością przedsiębiorstwa, których połączenie stworzy wyraz niosący całkowicie nowy przekaz i zgoła odmienne brzmienie.Powyższe przykłady nazw firm budowlanych są inspirowane wyrazami angielskimi, ale bez przeszkód można stworzyć nazwę z polskich słów, tak jest w przypadku firmy Mostostal Wrocław S.A. Od razu można mniej więcej określić czym zajmuje się to przedsiębiorstwo – firma oferuje specjalistyczne usługi w zakresie wykonawstwa i montażu konstrukcji stalowych.

Cały proces tworzenia nazw dla firm budowlanych może wydawać się trudny. Czas, kreatywność i odpowiednie zaangażowanie sprawią jednak, że nazwa firmy na pewno wyróżni się na tle konkurencji. Uwierz, że potencjalny klient nie przejdzie obojętnie, widząc nazwę Bilders lub Foresta w gąszczu Januszex'ów. Podczas kreowania nazwy dla firmy budowlanej, warto kierować się powyższymi radami. Wbrew pozorom zabawa w tworzenie nazwy dla firmy nie jest trudna. Na około jest pełno inspiracji, wystarczy tylko je wychwycić i wykorzystać. Ten Etap tworzenia nazwy dla firmy jest kluczowy -  "być albo nie być" na rynku. Jeżeli mimo wszystko, nie wiesz jak nazwać firmę budowlaną, poszukaj odpowiedzi dla siebie w naszym serwisie lub skorzystaj z usług profesjonalnej agencji namingowej. Ta inwestycja na pewno Ci się opłaci.

 

Poznaj historię jednej z największych marek budowlanych w Polsce   

SKANSKA (R.394771)

Przedsiębiorstwo jest jednym z największych firm budowlanych w Polsce. Powstało w 1997 roku. Od tego czasu realizuje prestiżowe projekty z różnych sektorów tj. budownictwo mieszkaniowe, biurowe, przemysłowe, drogowe, kolejowe czy energetyczne. Skanska Polska jest częścią globalnej grupy Skanska, która działa w ponad 70 krajach na całym świecie. Zatrudnia ponad 30 tys. pracowników. Skanska powstała w 1887 roku w Szwecji. Początkowo nosiła nazwę Aktiebolaget Skånska Cementgjuteriet i zajmowała się produkcją betonowych elementów. Już w XX wieku zajmowała się budowaniem szwedzkiej infrastruktury. Inspiracją do stworzenia nazwy był region południowej Szwecji - Skania, gdzie firma została założona przez Rudolfa Fredrika Berga.  

 

 

BUDIMEX (R.243861)

Przedsiębiorstwo jest jedną z największych firm budowlanych w Polsce. Powstało jako Biuro Urządzeń i Doradztwa Inwestycyjnego i początkowo zajmowała się współpracą z zagranicznymi partnerami. W latach 60 i 70-tych zajmowała się głównie budowaniem hoteli, szpitali czy stadionów. Lata 80-te to czasy kiedy Budimex zajął się również rynkiem nieruchomości. W 1998 roku został przejęta przez hiszpański koncern Ferrovial. Swoje oznaczenie zawdzięcza pierwotnej nazwie firmy opartej na słowach budownictwo, import, eksport. Ostatnia litera nazwy - x, daje wrażenie, że mamy do czynienia z firmą międzynarodową i nowoczesną. Dzięki czemu marka staje się bardziej prestiżowa. 

Dobra nazwa dla firmy budowalnej

Kreacja nazwy jest jednym z najważniejszych zadań jakich czeka przedsiębiorców podczas budowania marki budowlanej. Potrzeba na to sporo czasu i przede wszystkich dobrych pomysłów. Pamiętaj  - im bardziej kreatywne pomysły tym lepiej. Poniżej wypisaliśmy kilka wskazówek na znalezienie fajnej nazwy dla Twojej firmy. Wybieraj tylko trafne rozwiązania i nie zapominaj, że proste pomysły są najlepsze. Ułatwiają zapamiętanie i nawiązanie szybkiej relacji z klientem.

Zbadaj rynek budowlany  

Sprawdź czym zajmuje się Twoja konkurencja, jak się nazywa. Inspiruj się innymi ale przy tym bądź oryginalny i wybieraj tylko unikatowe rozwiązania. 

Sprawdź jak działają najlepsi

Zwróć uwagę na ofertę najpopularniejszych marek w branży i sprawdź co je wyróżnia. Pamiętaj tylko, że ich nazewnictwo i marketing może być tylko inspiracją - nie kopiuj pomysłów, unikaj konfliktów i powstania kolizji do nazw już zarezerwowanych. 

Sprawdź Internet

Zajrzyj do sieci. Obecnie jest to główne źródło informacji. Wyszukiwanie stron internetowych pomoże Ci poznać aktualne trendy i ocenić atrakcyjność Twojej oferty

Ponadczasowość

To jaką nazwę wybierzesz dla firmy może zaważyć na przyszłości i powodzeniu marki. Dlatego szukaj nazw uniwersalnych, klasycznych, które posłużą Ci na lata. 

Inspiruj się mitologią, literaturą lub nazwami geograficznymi 

Często dobre skojarzenia z nazwa firmy to połowa sukcesu marki budowlanej. Dobre, pozytywne słowa przyciągają uwagę odbiorcy, który lubi powracać myślami do przeszłości, historii, wspomnień czy ulubionych filmów lub książek. 

 

Perspektywy rozwoju marki budowlanej 

Rynek budowlany jest obecnie napędzany zapotrzebowaniem na budownictwo mieszkaniowe oraz realizacją inwestycji publicznych, poprawą infrastruktury drogowej, kolejowej oraz przemysłowym i zbrojeniowym. Poniżej znajdziesz obecne trendy w branży. Dostosowanie się do nich do Ci szansę zbudowania silnej marki. 

 

Trendy w branży budowlanej  

  • pojawienie się nowych technologii z zastosowaniem programów i aplikacji budowlanych,
  • ciągle zapotrzebowanie na nowe mieszkania,
  • popularność budynków komercyjnych, biurowych,
  • ekologiczne rozwiązania mieszkaniowe,
  • realizacja programów rządowych związanych z ograniczeniem surowca węgla kamiennego i brunatnego,
  • wzrost znaczenia polskiej branży budowlanej na arenie międzynarodowej,
  • automatyzacja pracy


 

Poznaj wybrane marki budowlane stworzone przez nasza koncelarię   

PRAXTON

Nazwa powstała dla firmy remontowo-budowlanej. Inspiracją do stworzenia nazwy były słowo PRAKTYKA. Natomiast morfem TON oznacza coś kreatywnego i innowacyjnego. Dlatego firmę PRAXTON określa się jako przedsiębiorstwo wykonujące swoją pracę w sposób fachowy, oparty na wiedzy i doświadczeniu. PRAXTON działa na rynku polskim jak i niemieckim. Nazwa nie kojarzy się jedynie ze słowem pochodzenia polskiego. Dobrze brzmi również w języku niemieckim. Poniżej przedstawiamy logotyp, który swoją minimalistką kojarzy się z branża techniczno-budowalną. 

KENGER    

Nazwa powstała dla firmy budowlanej, która kojarzy się z solidnością i stabilnością. Słowo KENGER nie posiada konkretnego znaczenia w języku polskim. Jest nazwą wskazującą na techniczne wykonywanie usług. Posiada mocne brzmienie co odzwierciedla charakter marki związanej z rynkiem budowlanym. Gdy budujesz własny dom, szukasz najlepszych rozwiązań. Bez pomocy profesjonalistów może Ci się to nie udać. I dlatego powstała marka KENGER - która pomaga w realizacji marzeń mieszkaniowych. Poniżej prezentujemy logo, które zostało zaprojektowane w męskim stylu, kojarzone z budownictwem i fachowością. 

Jak zastrzec znak towarowy w branży budowlanej

Zbudowanie silnej i stabilnej marki na rynku budowlanym jest ważnym i dość długotrwałym zadaniem, które czeka każdego młodego przedsiębiorcę. Warto zacząć od początku i wybrać oryginalne i chwytliwe oznaczenie, które spełnia wszystkie wymogi znaku towarowego. Bezpieczeństwo Twojej marki jest bardzo ważne, a uzyskanie prawa ochronnego pozwoli Ci swobodnie funkcjonować na rynku branżowym. Jednak przed dokonaniem rejestracji znaku towarowego wykonaj analizę nazwy pod kątem unikalności oraz oryginalności. Unikaj oznaczeń podobnych i identycznych, które przysparzają problemy i powstania konfliktów pomiędzy konkurencją na rynku. Aby przeprowadzić skrupulatną analizę oznaczenia należy poświęcić temu zadaniu sporo czasu i uwagi. Jeżeli potrzebujesz w tej kwestii pomocy sprawdź naszą ofertę. 

Wstępne budowanie znaku pozwoli Ci uniknąć odrzucenie Twojego zgłoszenia przez eksperta Urzędu Patentowego. Jeżeli uznasz, że Twoje oznaczenie spełnia wszystkie wymogi formalno-prawne możesz złożyć wniosek do odpowiedniego urzędu patentowego i ubiegać się o rejestrację oznaczenia. Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej jest odpowiednia instytucją, do której należy się zgłosić ubiegając się o krajowe prawo ochronne do znaku. Jeżeli chcesz otrzymać status wspólnotowego znaku towarowego należy zgłosić się do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Wnioski zgłoszeniowe można składać drogą tradycyjną, faxem lub elektronicznie. 

 

Recepta na dobrą nazwę dla firmy budowlanej       

Tworzenie nazwy jest dość wymagającym zadaniem, a znalezienie idealnego oznaczenia dla firmy budowlanej jest dość trudne. Twoim zadaniem jest wybrać takie oznaczenie, które wyróżni Cię na rynku. Poniżej znajdziesz kilka cech, które w tym pomogą. 

Oryginalna nazwa firmy budowlanej powinna być unikatowa ponieważ pozwoli jej to wyróżnić się na rynku. 

Rozpoznawana  -  krótka i prosta nazwa firmy budowlanej ułatwia jej zapamiętaniea, przez co marka staje się bardziej zapamiętywana przez klienta. 

Dostępna - dobrze jest aby nazwa firmy i nazwa domeny internetowej były tożsame, ułatwia to nawiązanie kontaktu z klientem, szybsze zidentyfikowanie produktu. 

Uniwersalna - nazwa firmy budowlanej powinna być zrozumiała dla odbiorcy i trafiać do jak największej grupy odbiorców. 

 

Często zadawane pytania

Jak nazwać firmę budowlaną?

Często nazwa dla firmy jest kluczowym elementem w tworzeniu marki i jej pozycji na rynku. Skąd wziąć pomysł na nazwę firmy? - to często zadawane pytanie, które towarzyszy przedsiębiorcy który chce wymyślić ciekawe i chwytliwe nazwy. Podczas tworzenia nazwy firmy budowlanej możesz posilić się dostępnym na stronach internetowych generatorem nazwy firmy, jak również kupić gotową nazwę od firmy brandingowej. Obecnie na rynku panuje ogromna konkurencja, a Twój odbiorca szuka coś więcej niż solidności i profesjonalności. Aby przyciągnąć jego uwagę stwórz uniwersalną i nowoczesną nazwę firmy. 

Czego unikać przy wyborze nazwy dla firmy budowlanej?

 Podczas tworzenia nazwy dla firmy budowlanej, zwróć uwagę aby była ona krótka. Nie wybieraj zbyt długich i skomplikowanych znaków, które nie zostaną zapamiętane. Unikaj pomysłów na nazwę dla Twojej firmy zaczerpniętych z tych już istniejących i funkcjonujących na rynku branżowym, ponieważ może to doprowadzić do powstania kolizji i sporów z innymi przedsiębiorcami. Kreator nazwy firmy, dostępny na stronach internetowych pomoże Ci wymyślić nazwę firmy, ale nie sprawdzi czy jest już ona zarezerwowana. 

Jak ochronić nazwę firmy budowlanej? 

Podstawą do ochrony znaku towarowego jest zastrzeżenie nazwy firmy budowlanej w odpowiednim urzędzie patentowym. Jednak przed tym działaniem należy wybrać znak, który będzie spełniał warunki rejestracji jak również będzie unikatowy, abstrakcyjny, oryginalny. Wszystkie te cechy pomogą Ci zbudować ciekawą nazwę z możliwości jej ochrony przepisami prawnymi. Kreując nazwę firmy sprawdz Ci Twoja konkurencja nie używa już identycznej lub podobnej nazwy firmy , ponieważ jest to względna przeszkoda w rejestracji znaku towaorwego. Więcej na temat zastrzeżenia znaku towarowego dowiesz się klikając tutaj.

 

 

 

Podobne wpisy

Nazwa firmy-image

Nazwa firmy

Nazwy dla firm motoryzacyjnych i transportowych-image

Nazwy dla firm motoryzacyjnych i transportowych

Nazwa dla firmy komputerowej-image

Nazwa dla firmy komputerowej

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

VIMONTE

poznaj naszą realizację >

PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
AVEREN .pl 2790 PLN
1 domena
PROVERY .pl 2470 PLN
1 domena
ARCHOE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PROVIRE .pl 2370 PLN
1 domena
SALVER .pl 2840 PLN
1 domena
SELVES .pl 2740 PLN
1 domena
SEVIS .pl negocjuj
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook