O tym jak ważny jest dobry adres przekonuje się praktycznie każdy, kto prowadzi np. zakład fryzjerski przy ruchliwej ulicy. Z domenami jest podobnie. Dobry adres może pomóc Ci wypromować biznes i ułatwić jego odnalezienie potencjalnym klientom. Z tego artykułu dowiesz się jaką nazwę domeny wybrać, by wyróżnić się wśród mnóstwa adresów www, które można znaleźć w Internecie.
Przy tworzeniu nazw dla domen internetowych firm nieprzerwanie panuje jedna zasada. Nazwa domeny powinna być taka sama jak nazwa firmy. Kiedyś zadanie było łatwe. Przedsiębiorca nadawał nazwę swojej firmie a potem rejestrował domenę o nazwie identycznej. Dzisiaj sprawa jest znacznie trudniejsza. W Internecie panuje „tłok” i bardzo często tworzone nazwy są zwyczajnie zajęte. Żadna nazwa dla firmy nie zda egzaminu, jeżeli okaże się, że nazwa domeny o takim samym brzmieniu jest już zarejestrowana, dlatego odmiennie niż kiedyś, już przy tworzeniu choćby propozycji nazwy dla firmy, należy sprawdzić dostępność koherentnych domen.
Warunkiem priorytetowym przy wyborze dobrej nazwy dla Twojej firmy powinno być sprawdzenie, czy dana nazwa posiada wolną domenę. Ważne jest bowiem, aby domena internetowa była taka sama jak nazwa firmy.
O ile, w przypadku nazw firm najlepiej, gdy nazwa domeny jest tak taka sama jak oznaczenie handlowe naszego biznesu, o tyle nazwy dla produktów i usług nie rodzą takich problemów. Jeżeli dla swoich produktów lub usług nie masz konkretnej marki, wystarczy że użyjesz nazwy pospolitej (ogólnej). To nie oznacza jednak, że problemy w ogóle się tu nie pojawiają. Nazwy domen, służące promocji oferty mogą być (lecz nie muszą) znacznie bardziej generyczne (ogólne oznaczenia, nazwy i słowa używane potocznie), to znaczy że – o ile uda się znaleźć taką domenę – stronę internetową dotyczącą usługi tworzenia nazw dla firm, zarejestruj pod nazwą tworzenienazw.pl. Problem jednak w tym, że coraz ciężej znaleźć wolne oznaczenia generyczne. W zależności od branży, czasami graniczy to wręcz z cudem. Bardzo często pojawia się dodatkowe utrudnienie w postaci kosztu takiej domeny. Do niedawna najdroższą domeną, jaką zakupiono w Polsce była nazwa generyczna „opony.pl”. Jej cena wysniosła prawie 1 000 000 zł!
Nieodpowiednia nazwa domeny internetowej może znacznie utrudnić budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie. Rynek domen w Polsce i na świecie rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Trendy zmieniają się błyskawicznie, jednak istnieje kilka stałych, uniwersalnych reguł, których zastosowanie powinno znacznie ułatwić stworzenie i wybór najlepszej nazwy dla domeny internetowej.
Mimo tego, że od kilku lat istnieje oficjalne przyzwolenie na rejestrację domen zawierających znaki diakrytyczne, to zdecydowanie lepiej tego unikać. Ludzie bowiem przywykli już do pisania adresów internetowych nie zawierających polskich znaków.
Nazwa domeny internetowej firmy, produktu czy usługi ma takie samo znaczenie, jak nazwy handlowe używane w kontaktach biznesowych w realnym świecie. Adres www reprezentuje Cię w sieci, gdzie znacznie szybciej możesz dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów. Odpowiednio stworzona nazwa domeny internetowej, tak samo jak nazwa firmy, przyciąga klientów, ułatwia budowanie świadomości marki i zwiększa szanse na sukces.
Wszystkie proponowane przez nas nazwy posiadają wolną domenę internetową. Dzięki temu otrzymujesz nie tylko dobry pomysł na nazwę swojej firmy czy produktu, ale również atrakcyjny adres domenowy.
Wybierając domenę internetową dobrze jest aby nazwa firmy i nazwa domeny były tożsame. Obecnie jednak to zadanie jest utrudnione ponieważ coraz więcej domen jest już zarezerwowane. Dlatego już na początku tworzenia firmy warto sprawdzić czy domena o takiej samej nazwie jest wolna. Rejestracja nazwa firmy i nazwa domeny o takim samym brzmieniu ułatwi klientowi wyszukanie Twojego produktu w sieci jak również w realu. Pamiętaj aby Twoja nazwa domeny była prosta, szybko zapamiętywana przez klientów, unikatowa jak również bezpośrednia. To wszystko sprawi, że klient szybciej i sprawniej znajdzie Twój produkt i wybierz go spośród wielu oferowanych na rynku.
Wybierając domenę internetową weź pod uwagę aspekty marketingowe jak również pozycjonowanie Twojej nazwy w znanych wyszukiwarkach. Wybierając domenę, która będzie ogólna, zwróć uwagę aby dodać do niej elementy, które odróżni Cię od tych znaków już zarejestrowanych. Pamiętaj jednak aby Twoja nazwa nie była zbyt długa, co mogłoby zniechęcić Twojego klienta do kliknięcia. Poprawnie dobrana nazwa domeny internetowej ułatwi Ci kontakt z odbiorcą, przyciągnie klienta i zwiększy szanse na sukces.