Nazwy dla firm związanych ze zdrowiem, modą i urodą

Usługi kosmetyczne, medyczne, sklep odzieżowy a może producent obuwia?
Mamy doskonałe nazwy, które pomogą Ci rozwinąć biznes.
przeczytaj poradnik kupującego
ACMER .eu .pl negocjuj
2 domeny
FEINZ .eu .pl negocjuj
2 domeny
CZEKOLAVA .pl negocjuj
1 domena
ERCENO .com .pl negocjuj
2 domeny
ERKENO .com .pl negocjuj
2 domeny
ERKERO .com .pl negocjuj
2 domeny
ESNETO .com .pl negocjuj
2 domeny
HOSNETO .com .pl negocjuj
2 domeny
BRANT

poznaj naszą realizację >

VIRE .pl negocjuj
1 domena
VIREA .pl negocjuj
1 domena
VIRIA .pl negocjuj
1 domena
VITINO .pl negocjuj
1 domena
DUNEA .pl negocjuj
1 domena
DUNEO .pl negocjuj
1 domena
RALER .eu .pl negocjuj
2 domeny
ELLASTINE .pl .pl negocjuj
2 domeny
VELLIN .pl negocjuj
1 domena
PERSONIS

poznaj naszą realizację >

VICINE .pl negocjuj
1 domena
ABARUM .eu .pl negocjuj
2 domeny
PLATEO .pl negocjuj
1 domena
VITINE .pl negocjuj
1 domena
CERIO .pl negocjuj
1 domena
CLARSO .pl negocjuj
1 domena
EDISSO .pl negocjuj
1 domena
FAVEA .pl negocjuj
1 domena
ANVEA .pl negocjuj
1 domena
VILEO

poznaj naszą realizację >

CALLIA .pl negocjuj
1 domena
CALLOS .pl negocjuj
1 domena
SELNETO .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
NETTERO .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
CLEERSUN .com .pl negocjuj
2 domeny
CLEERSEN .com .pl negocjuj
2 domeny
PROMERSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
VELINE .pl negocjuj
1 domena
LUXINA .pl negocjuj
1 domena
CLETT

poznaj naszą realizację >

FINEZIS .pl negocjuj
1 domena
ESTIVIA .pl negocjuj
1 domena
APERA .pl negocjuj
1 domena
NETURO .eu .pl negocjuj
2 domeny
NETIXER .eu .pl negocjuj
2 domeny
NETTENE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
NETTERIS .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
NETTISE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
SOLNERIS .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
HENGOR

poznaj naszą realizację >

VININET .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
ZETTIS .eu .pl negocjuj
2 domeny
NETTINE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
NETISER .eu .pl negocjuj
2 domeny
TINETIC .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
LUXIRA .pl 2520 PLN
1 domena
LUXEO .pl negocjuj
1 domena
EFINET .eu .pl negocjuj
2 domeny
FINEZIA .pl negocjuj
1 domena
MUBI

poznaj naszą realizację >

FURORIA .pl 2230 PLN
1 domena
GLORINE .pl negocjuj
1 domena
CONETO .eu .pl negocjuj
2 domeny
VELNETIC .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
ADNETIC .eu .pl negocjuj
2 domeny
CONETIC .pl 2480 PLN
1 domena
CLEERU .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
LORDWOOD .pl 2670 PLN
1 domena
SITTNER .pl 2540 PLN
1 domena
MAESELLE

poznaj naszą realizację >

VORAB .pl 2530 PLN
1 domena
ASSITOR .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
CIRONES .com .pl negocjuj
2 domeny
OTEN .pl negocjuj
1 domena
DYDACTO .pl .pl 2370 PLN
2 domeny
KALLERT .pl negocjuj
1 domena
TIVLI .pl negocjuj
1 domena
DELETTA .pl 2860 PLN
1 domena
PANAPORA .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
COTIRO

poznaj naszą realizację >

ROSSLER .pl 3270 PLN
1 domena
LUNNIZ .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
LOEW .pl negocjuj
1 domena
ZICKER .pl 2650 PLN
1 domena
COTICA .pl negocjuj
1 domena
CAFETTA .pl negocjuj
1 domena
ACHY I OCHY .pl 2680 PLN
1 domena
VIGOVAGO .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
GRONER .pl negocjuj
1 domena
INUBI

poznaj naszą realizację >

BORGMANN .pl 2840 PLN
1 domena
MATTERN .pl 2570 PLN
1 domena
KETTIN .pl 2270 PLN
1 domena
ZINKE .pl 2620 PLN
1 domena
TERNUS .pl negocjuj
1 domena
GEEB .pl 2720 PLN
1 domena
TEDD .pl negocjuj
1 domena
PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
LORDSON .pl 2870 PLN
1 domena
MNIAMU

poznaj naszą realizację >

PROVIRE .pl 2370 PLN
1 domena
ROYALSON .pl 2540 PLN
1 domena
IUVENE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
IUNONE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
NIAMNIAM .pl negocjuj
1 domena
SIRONES .com .pl negocjuj
2 domeny
SUDETTI .com .pl negocjuj
2 domeny
CAVOSH .pl 2520 PLN
1 domena
CREER .pl 2780 PLN
1 domena
NANQ

poznaj naszą realizację >

CERAUX .com .pl negocjuj
2 domeny
COMPOSA .pl negocjuj
1 domena
DOTHIC .com .pl negocjuj
2 domeny
DOTTIK .com .pl negocjuj
2 domeny
FERONIE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
GERSIME .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
LILLIE .pl 2290 PLN
1 domena
LUNIZE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PRIMELL .pl 1980 PLN
1 domena
VLOR

poznaj naszą realizację >

AZALEE .pl 2390 PLN
1 domena
BALTIZZI .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
SILKEN .pl 2840 PLN
1 domena
SOLLE .pl negocjuj
1 domena
SORNA .eu .pl negocjuj
2 domeny
TAVTA .eu .pl negocjuj
2 domeny
VEVIO .eu .pl negocjuj
2 domeny
VIPSO .pl negocjuj
1 domena
CONIFE .pl negocjuj
1 domena
AGREN

poznaj naszą realizację >

COTICO .pl negocjuj
1 domena
COSSON .pl 2580 PLN
1 domena
KEPS .pl negocjuj
1 domena
SYNERGEN .pl negocjuj
1 domena
ROVO .pl negocjuj
1 domena
KRENA .eu .pl negocjuj
2 domeny
CORETA .pl 2640 PLN
1 domena
CHARMANT .pl 2490 PLN
1 domena
KETT .pl negocjuj
1 domena
TAIDER

poznaj naszą realizację >

BERARD .pl 2540 PLN
1 domena
SYNERGIK .pl 2680 PLN
1 domena
VITANE .pl negocjuj
1 domena
ILONNIC .com .pl negocjuj
2 domeny
XITE .pl negocjuj
1 domena
VEPO .pl negocjuj
1 domena
MELEA .pl negocjuj
1 domena
NATURIT .pl 2470 PLN
1 domena
REVERSA .pl 2280 PLN
1 domena
GRAZZIO

poznaj naszą realizację >

HELCARE .pl 2470 PLN
1 domena
RICHFIELD .pl 2560 PLN
1 domena
ZILEO .pl negocjuj
1 domena
WELCARE .pl negocjuj
1 domena
ALLICARE .pl negocjuj
1 domena
FIORNA .pl 2130 PLN
1 domena
UPLA .eu .pl negocjuj
2 domeny
VARESE .pl 2340 PLN
1 domena
ALLEMED .pl 2690 PLN
1 domena
VINSEN

poznaj naszą realizację >

CALLIEU .com .pl negocjuj
2 domeny
FENISE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
FIFFI .pl negocjuj
1 domena

Otwierasz swoją firmę albo chcesz wypromować własną markę? Nie wiesz od czego zacząć i jak się za to zabrać? Musisz pamiętać, że nazwa firmy to jej wizytówka i zaważy na pierwszym kontakcie z klientem oraz identyfikuje odpowiednie dane marki bądź produktu. Poniższy artykuł pokaże Ci przykładowe nazwy firm jednoosobowych oraz w jaki sposób zadbać o to, aby nazwa firmy stała się rozpoznawalna.

Tworząc swoją firmę bardzo ważne jest, aby wybrać chwytliwą, ciekawą oraz przyciągającą klientów nazwę. Gotowe nazwy dla firmy możesz znaleźć między innymi na stronie rmarket.pl. Znajdziesz tam również przykładowe nazwy firm, które mogą być dla Ciebie inspiracją. Jednak na samym początku należy zastanowić się nad dwiema najważniejszymi kwestiami. Po pierwsze, trzeba zastanowić się do kogo skierowana jest oferta. Można w tym celu stworzyć coś w rodzaju profilu klienta. Warto wykorzystać tutaj Internet, statystyczne dane czy marketingowe badania. Pozwoli to sprecyzować stan cywilny, wiek, hobby, zamożność czy inne dane, które wskazywałyby na osoby mogące kupić dany produkt czy zainteresować się usługą przedsiębiorstwa. Drugą kwestią jest idea produktu. Wszystkie usługi i marki posiadają konkretne zadania. Muszą posiadać w sobie odpowiednią wartość, której poszukuje konsument, chociaż czasami sam nie jest jeszcze tego świadomy. Przedsiębiorca musi pamiętać, że aby właściwie sprzedać usługę musi w odpowiedni sposób przedstawić i opowiedzieć jej historię. Wskazać zalety i scharakteryzować wszystko, co zyska klient po wybraniu firmy.

Rynek przedsiębiorczy posiada różne rodzaje branż. Wynikiem tego jest postrzeganie i rozumienie określonych zawodów przez ludzi. Dlatego też istnieje tak zwana konwencja nazewnicza, która ma za zadanie sklasyfikować i ułatwić przedsiębiorcom nazywanie ich firm czy produktów. Do najczęstszych sposobów nazywania firm zaliczane jest:

  • dodawanie przedrostka lub przyrostka kojarzącego się z daną branżą (w przypadku firm budowlanych czy remontowych jest to -bud; przykładowe nazwy firm to POLBUD, REMBUD);
  • firmy modowe czy odzieżowe stawiają na nazwy związane z wyglądem zewnętrznym (zazwyczaj nazwy zagraniczne; przykłady nazwy firmy to BIG STAR czy GINO ROSSI);
  • rynek IT stawia głównie na nazwy anglojęzyczne, które najczęściej nawiązują do geograficznych oznaczeń, profesji bądź są zupełnie abstrakcyjne.

Jeśli przedsiębiorca nie jest w stanie sam wymyślić nazwy dla swojej firmy bądź produktu można zgłosić się do firm zajmujących się namingiem. Czym jest naming? Jest jednym z podstawowych obszarów dziedziny kreowania wizerunku firmy. Polega na tworzeniu nazw dla reklamowych, produktów oraz firm. Firma namingowa przedstawi Ci przykładowe nazwy firmy jednoosobowej lub wykreuje Ci gotową nazwę dla firmy. Każdy wie, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Jeśli firma posiada dobrą nazwę, pomaga to w wywołaniu dobrego pierwszego wrażenia. Wyróżnić więc można pięć rad, które sprawią, że naming będzie skuteczny:

  • podstawą sukcesu jest myślenie kreatywne - schematyczne myślenie nie pomoże w  wybraniu właściwej nazwy, należy pozwolić na działanie wyobraźni;
  • nie należy być “za szybkim”, trzeba przemyśleć swoją decyzję - “pierwsza myśl jest najlepsza”, owszem, jednak jeśli chodzi o odnalezienie odpowiedniej nazwy dla firmy warto “przespać się” ze swoim pomysłem i dopiero zdecydować czy to jest właściwa decyzja;
  • najlepszy jest prosty przekaz - hasła reklamowe i slogany powinny być ograniczone w liczbie słów, chociaż nie zawsze jest to łatwe; należy również pamiętać, że nazwa nie może zawierać akronimów ani skrótowców;
  • skrajności nie są mile widziane - należy zachować równowagę między prostotą a przepychem; nazwa firmy musi budzić zainteresowanie i przyciągać uwagę konsumentów, jak i konkurencji;
  • zawsze najlepsza jest zespołowa praca - zdarza się, że dopiero osoba postronna potrafi rzucić inne spojrzenie na dany temat, może pomóc to w ustaleniu czy to, nad czym myślimy zapada w pamięć oraz czy nazwa w odpowiedni sposób identyfikuje usługi bądź produkty przedsiębiorstwa.

Nie wszystkie nazwy znajdują swoje miejsce w konwencji nazewniczej. Mnóstwo firm nie idzie za trendami co sprawia, że powstają zupełnie oryginalne i kreatywne nazwy, które są zarazem uniwersalne dla wielu branż, co jest wielkim plusem. Nazwa uniwersalna sprawia, że firma bądź marka jest bardziej rozpoznawalna i łatwiejsza do zapamiętania dla klientów oraz można ją łatwiej odróżnić od konkurencyjnych firm. Posiadają one zarówno całkowitą abstrakcję, jak i logiczne wytłumaczenie. Nazwy te mogą być tak samo skuteczne jak nazwy branżowe. Taka nazwa może zdobyć bardzo szeroką ochronę prawną, czyli stać się towarowym słownym znakiem.

Wyróżnić również można nazwy generyczne lub branżowe, które są całkowitym przeciwieństwem uniwersalnych nazw. W przypadku takich nazw należy wiedzieć, że posiadają one ścisłe skojarzenie z daną branżą przedsiębiorstwa. Główną zaletą tego sposobu nazewnictwa jest bardzo łatwe kojarzenie przez konsumenta nazwy z działalnością firmy. Wadą zaś jest fakt, iż podczas rozszerzenia działalności nazwa będzie musiała zostać zmieniona (przez wąski zakres nazwy). Ponadto na konkurencyjnym rynku można znaleźć wiele podobnych nazw a nazwa generyczna nie jest prawnie chroniona jako towarowy znak słowny.

Jak efektywnie nazwać firmę?

Dla skuteczności działania nazwy przedsiębiorstwa bądź marki ważne jest, aby zachowane były cechy wspólne. Wypromowanie danej marki bez jednej z cech wspólnych jest możliwe, jednak nie jest to takie łatwe i kosztuje bardzo dużo czasu oraz znaczniejszych nakładów. Należy więc pamiętać, że nazwa firmy musi być:

  1. unikalna - taka nazwa zawiera indywidualny przekaz i sens, co sprawia, że jest wyjątkowa wśród konkurencji. Czasami jest ona abstrakcyjna i może odnosić się do konkretnego rodzaju oferty czy działalności.
  2. dopasowana - jak sama cecha mówi, nazwa powinna być dostosowana do rynku i działalności oraz być przekonująca dla konsumenta. Powinna również poprzez samo swoje brzmienie wywoływać pozytywne skojarzenia, emocje oraz uczucia u klientów. Dzięki temu łatwiej jest również wypromować firmę.
  3. bezpieczna - nazwa nie może być taka sama, jak nazwa przedsiębiorstwa o innej działalności. Pomaga w tym zastrzeżenie nazwy jako towarowego znaku. Nazwa bezpieczna musi być również przystosowana do językowego oraz kulturowego kontekstu. Nie może być obraźliwa czy posiadać słowa, których w potocznym znaczeniu nie należy używać.

Podczas wyboru nazwy przedsiębiorstwa bądź marki należy więc pamiętać, aby była ona bardzo fantazyjna i przede wszystkim unikalna. W celu wyróżnienia się wśród konkurencji nie można zapominać o uczynieniu nazwy abstrakcyjnej a dzięki jej niepowtarzalności nie będzie problemu z rejestracją nazwy jako towarowego znaku.

Tworząc nazwę firmy warto pamiętać, aby była ona językowo uniwersalna, to znaczy, aby jej znaczenie nie było niestosowne w innych językach (przede wszystkim angielskim, niemieckim, francuskim oraz hiszpańskim). Pomocne może być również przeszukanie Internetu, jednak nie tylko stron stricte rozrywkowych, ale również typowo związanych z daną branżą. Dobrym pomysłem jest również tworzenie neologizmów i łączenie nieoczywistych słów. Bardzo dobrą inspiracją do utworzenia nazwy firmy jest po prostu najbliższe otoczenie. Następnym krokiem może być sięgnięcie do literatury (baśnie, mitologia). Na samym końcu warto również zajrzeć do słowników. Nazwa dla przedsiębiorstwa powinna być pod ochroną UPRP (urząd patentowy), a w tym celu należy zgłosić ją jako znak towarowy. Dzięki temu nazwa zabezpieczona będzie na 10 lat.

Znak towarowy - co to jest?

Warto w tym miejscu określić czym jest znak towarowy oraz kto ma prawo do zarejestrowania takiego znaku. Współcześnie znak towarowy uważany jest nie tylko jako wizytówka firmy, ale także jako środek przekazu reklamy oraz informacji. Może nim być rysunek, logo, wyraz, melodia, slogan reklamowy czy symbol. Ma on za zadanie ustalić skąd pochodzi usługa czy produkt, a także sprecyzować zakres ochrony praw, które przysługują właścicielowi. Można wyróżnić cztery korzyści, które niesie za sobą zarejestrowanie nazwy firmy jako znaku towarowego:

  1. Po zastrzeżeniu znaku firma posiada wyłączne prawo do danej nazwy i może beż żadnych obaw czy problemów reklamować i rozwijać przedsiębiorstwo bądź markę.
  2. Znak towarowy jest najlepszym aparatem do walki z konkurencją, szczególnie nieuczciwą.
  3. Po zarejestrowaniu znaku towarowego przedsiębiorca otrzymuje ochronne świadectwo posiadające gwarancję posiadanych praw. Świadectwo to przedstawia bardzo dokładnie czyja jest dana firma, kiedy została zgłoszona do urzędu oraz usługi bądź produkty, których nazwa została zastrzeżona.
  4. Każdy znak towarowy posiada swoją wartość, co oznacza, że zarejestrowanie znaku może przynieść korzyści majątkowe właścicielowi przedsiębiorstwa. Podczas promocji danej marki firma musi nie tylko poświęcić wiele czasu, ale również sporo kapitału. Im więcej czasu i finansów wkłada się w wyrobienie odpowiedniej renomy firmy, tym większą wartość zyskuje samo przedsiębiorstwo. Jeśli zajdzie taka potrzeba, można swój znak towarowy sprzedać, obciążyć bądź wynająć.

 

Każdy znak towarowy należy zgłosić w Urzędzie Patentowym RP. Jeśli firma ma działać na rynkach zagranicznych należy zgłosić jej nazwę w wybranym przez siebie kraju poprzez system rejestracji znaków towarowych tego kraju albo, dzięki międzynarodowym systemów rejestracji, zgłosić nazwę firmy w wielu krajach jednocześnie. W takim przypadku znak towarowy zastrzega się w EUIPO czyli Urzędzie Unii Europejskiej  ds. Własności Intelektualnej. W podaniu o znak towarowy należy podać dane osoby zgłaszającej, nazwę znaku jak i skalę ochrony. Osobą zgłaszającą znak towarowy może być zarówno osoba fizyczna, która posiada własną działalność gospodarczą, jak i osoba prawna (spółka jawna, cywilna, akcyjna czy partnerska). Do osób zgłaszających wliczane są także banki, fundacje, wyższe uczelnie, spółdzielnie, kościoły, jednostki terytorialnego samorządu czy stowarzyszenia.

pokaż więcej
f
facebook