Myślisz o otworzeniu własnej działalności, ale brakuje Ci pomysłu na nazwę? Dobra nazwa powinna spełniać kilka podstawowych cech, aby godnie wyróżniała firmę na tle konkurencji. W tym artykule przeczytasz, jak nazwać firmy związaną z domem i ogrodem.
“My house is my castle” głosi angielskie powiedzenie. Inny przekaz oferuje hiszpańskie “Mi casa es su casa”. Gość w dom, Bóg w dom, przytaknelibyśmy pochodząc z nad Wisły. Nasze domy są dla nas istotnymi miejscami. Mówiąc o domu nie zawsze mamy na myśli budynek, w którym mieszkamy. To często nasz dom rodzinny. A kiedy wracamy z podróży lub pobytu w innym miejscu do miejsca gdzie mieszkają nasi bliscy, wracamy właśnie do domu.
Staramy się żeby nasze domy były najpiękniejszymi budowlami. Dbamy o to jak będą wyglądały z zewnątrz i o to jak wyglądać będzie ich wnętrze. Ozdabiamy je też ogrodami, które tworzą harmonijną całość z budowlą, w której mieszkamy. Nic dziwnego, że na tak ważna potrzebę ludzką rynek oferuję wiele usług i produktów.
Jak zachęcić ludzi do korzystania z usług właśnie Twojej firmy? Z pewnością klient wybierze dobrą jakość usług. Jednak to co kupujący wybiera to również wizja, która przyświeca Twojej firmie. To jak myśli o Tobie klient istotnie rzutuje na jego decyzje zakupowe. Zadbaj więc o spójny wizerunek Twojej firmy jeśli działasz w branży związanej z domem i ogrodem.
Szczególnie ważnym elementem w budowie Twojej marki jest jej nazwa. To z nią jako pierwszą spotyka się potencjalny kupujący kiedy widzi Twój sklep, Twoją stronę internetową lub słyszy, gdy działa magia marketingu szemranego. Poświęć czas na wybranie oryginalnej nazwy, aby odróżnić się od konkurencji. Za pomocą odpowiedniej nazwy zwięźle przekażesz misję jaką jest dla Ciebie działalność Twojej firmy.
Ciężko by było podać definicję idealnej nazwy, ponieważ każda firma ma inne potrzeby i oczekiwania. Jedno jest pewne, chwytliwa nazwa powinna wyróżniać dane przedsiębiorstwo na rynku. Czym, więc dobra nazwa powinna się charakteryzować?
Dobra nazwa powinna spełniać kilka warunków, takich jak: merytoryczny przekaz, poprawność językowa, wolna domena internetowa i prosta budowa.
Jeśli zastanawiasz się jak nazwać firmę, to musisz wiedzieć, że każda branża charakteryzuje się pewnymi trendami nazewniczymi. Tym razem przyjrzymy się firmom związanym z domem i ogrodem. Przeanalizowaliśmy setki nazw istniejących już firm. Wzięliśmy pod uwagę zarówno większe, jak i mniejsze firmy z zakresu architektury, architektury wnętrz, projektowania ogrodów, sprzątania, mebli oraz przeprowadzek.
Jednakże wśród nazw biur projektowych, można również odnaleźć nieco bardziej kreatywne i nietypowe nazwy podkreślające, że architektura jest również sztuką np. Linia-Art, SteelArte, Designe Atelier.
Druga grupa natomiast to nazwy, które są zapożyczeniami z języków obcych, przede wszystkim z języka włoskiego, np. Progetti Architektura, Suspenzo, Vena. W tym przypadku oczywiście również występują dobre nazwy, które nie wpisują się w żadną tendencję takie jak: Boho Studio, czy Pracownia Śmiała.
Do nazw takich możemy zaliczyć: Green up, Geenownia, Malwa, czy Konwalia. Wiele nazw zawiera także anglojęzyczne słowo „garden” np. Garden Koncept i Just Garden. Nazwy mniej tendencyjne natomiast, to między innymi: 4Seasons, StylOut, czy Kaskada.
Bardzo popularne stało się również oferowanie poprzez nazwę ekologicznych metod sprzątania, np. Eko-Blask, EcoLux, ecosteam24 lub po prostu zwyczajnej pomocy, np. HomeHelp. SOS-Dom.
Rynek związany z domem i ogrodem jest polem do popisu dla twórców nazw. Jednak zawsze można wyodrębnić kilka głównych nurtów namingowych.
Na przykład biura architektoniczne stosują zazwyczaj terminy związane z tą branżą. Można znaleźć również nazwy, które łączą się z członem "art". Z kolei architektura wnętrz dopasowuje nazwy do specyfiki wykonywanych usług. Inne biura tworzą nazwy w języku włoskim.
Branża ogrodnicza, jak można się domyślić, wybiera nazwy związane zielenią, naturą.
Firmy sprzątające nawiązują nazwą do swoich usług lub pomocy. Przedsiębiorstwa meblarskie przybierają nazwy wskazujące na gatunek drewna lub wykorzystują angielskie słowo "design".
Firmy przeprowadzkowe często wykorzystują słowo "trans", ale równie często można spotkać humorystyczne nazwy.
Wśród firm zajmujących się domem i ogrodem panuje duża różnorodność nazewnicza. Zastanów się nad tym kto będzie Twoim klientem i dopasuj nazwę do odbiorcy. Możesz iść drogą jak wyżej wymienione firmy, ale masz również możliwość wyboru oryginalnej nazwy firmy.
Kiedy już zdecydujesz jak nazwać swoją firmę związaną z domem i ogrodem, kolejnym krokiem powinna być jej rejestracja w celu zapewnienia ochrony. Dzięki temu przez długie lata będziesz mógł bezpiecznie budować swoją markę bez obawy na zagrożenie płynące ze strony nieuczciwej konkurencji.
Teraz kiedy wiesz już, na co zwrócić uwagę wybierając dobrą nazwę dla swojej firmy, to nie czekaj dłużej i zapoznaj się z bazą nazw dostępną w serwisie rmarket.pl
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >