Nazwy dla firm z rynku finansów i nieruchomości

Chciałbyś założyć własną działalność? W takim razie na pewno nie raz zastanawiałeś się, jak nazwać firmę. W tym artykule znajdziesz wiele wskazówek nazewniczych oraz analizę nazw firm z branży finansów i nieruchomości. 

 

Rynek finansowy i rynek nieruchomości

Rynek finansowy oraz rynek nieruchomości są bardzo istotnymi segmentami każdej gospodarki. Na rynku finansowym znajdziesz dwie grupy. Uczestniczą w nim ci, którzy potrzebują kapitału. To oni odpowiedzialni są za popyt. Odpowiedzią na ich potrzeby jest drugą grupa uczestników, która posiada nadwyżki kapitałowe.

Dzięki takiej współpracy kapitał jest efektywnie wykorzystywany, co optymalizuje działanie gospodarki. Pożyczający kapitał zyskują określoną stopę zwrotu ze swojej inwestycji, a otrzymujący kapitał dysponują zasobami niezbędnymi do realizacji zamierzonych przedsięwzięć. 

Rynek nieruchomości to istotna kwestia gospodarcza jak i polityczna. To tutaj ludzie zgłaszają zapotrzebowanie na nieruchomości. Deweloperzy oraz zbywcy nieruchomości odpowiadają na ten popyt. 

Również debata polityczna często tyczy się rynku nieruchomości. W świadomości sporej części społeczeństwa oraz elity politycznej, państwo w istotnym stopniu odpowiedzialne jest za zapewnienie mieszkań swoim obywatelom. Ten model polityczny ma swoje odzwierciedlenie w rozwiązaniach takich jak kasa mieszkaniowa.

 

Walka o klienta 

Zarówno na rynku finansowym jak i nieruchomości funkcjonują firmy świadczące szeroki wachlarz usług. Rynek finansowy to duży wybór chociażby instrumentów finansowych, podmiotów oferujących pożyczki i kredyty czy też usług księgowania. Rynek nieruchomości to deweloperzy i pośrednicy nieruchomości.

Rynki te są istotne dla świata gospodarki. Przyciągają wielu przedsiębiorców. Wiele firm walczy o klienta. Jak wygrać wyścig z konkurencja? Elementów, o które trzeba zadbać jest wiele. Niezaprzeczalnie musisz oferować usługi na wysokim poziomie i trafiać w potrzeby w klientów. Jednak coraz ważniejszym elementem staje się wizerunek Twojej firmy.


Zadbaj o unikalność Twojej nazwy

Na wizerunek Twojej firmy składa się wiele rzeczy. Jednak to, z czym na początku spotyka się Twój klient jest nazwa. To za pośrednictwem nazwy Twojej działalności odwoła się on do wysokiej jakości Twoich usług. Nazwa łącznie z innymi elementami tworzącymi obraz Twojej firmy wpłynie na pozyskiwanie oraz utrzymywanie klientów.

Unikalna nazwa wyróżni Cię spośród konkurencji. Stawiając na oryginalność w ramach strategii namingowej sprawisz, że nazwa zagości w świadomości Twoich przyszłych, jak i stałych klientów. Warto poświęcić zasoby i czas na odpowiednią nazwę dla Twojej firmy. Na co zwrócić uwagę przy wyborze nazwy?

 

Czym powinna charakteryzować się dobra nazwa?

Ciężko podać jeden konkretny przepis na dobrą nazwę dla firmy, ale postępując zgodnie z podstawowymi wskazówkami, można stworzyć ciekawą i chwytliwą nazwę. A oto kilka z nich: 

  1.  Krótka – kwestią podstawową jest fakt, że dobra nazwa nie powinna być długa. Przekombinowana nazwa będzie nie tylko trudna do zapamiętania, ale także do zapisania. 
  2.  Wolna domena – skoro już mowa o zapisywaniu nazwy, to ma to częściowo związek również z wyszukiwaniem firmy w internecie oraz z wykupieniem dla niej domeny. Skuteczna nazwa zatem powinna posiadać wolą domenę, aby brzmienie nazwy i adresu strony internetowej było ze sobą zbieżne. 
  3.  Dostosowane do konkretnej grupy odbiorców – zastanawiając się, jak nazwać firmę, powinieneś najpierw scharakteryzować grupę docelową, na którą chcesz ukierunkować swoją ofertę, np. młodzi czy starsi. Każda bowiem grupa cechuje się pewnymi preferencjami i oczekiwaniami, które dobra nazwa dla firmy z branży finansów i nieruchomości powinna spełniać.
  4.  Sprawdzona w innych językach – aby uniknąć wpadek nazewniczych, przed podjęciem ostatecznej decyzji sprawdź znaczenie tej nazwy w językach obcych, a szczególnie w językach tych krajów, w których chcesz udostępniać swój produkt. Przykładem 

 

Nazwa dla firmy z rynku finansów i nieruchomości

 

Dobra nazwa ma za zadanie kreować pierwsze wrażenie konsumentów na temat danej firmy. W tym celu dla swojej firmy wybieraj nazwy, które są krótkie, posiadają wolną domenę internetową, są uniwersalne językowo oraz dopasowane do grupy docelowych klientów.

 

Różnorodność nazw firm z branży finansów i nieruchomości

Chwytliwa nazwa  niewątpliwie może pomóc w sukcesie firmy, dlatego warto w nią dobrze zainwestować. Jej zadaniem bowiem jest wyróżnianie przedsiębiorstwa spośród konkurencji. Aby ułatwić Ci wybór jak najlepszej nazwy dla Twojej firmy, przeanalizowaliśmy setki nazw z branży finansów i nieruchomości. W tym celu wzięliśmy pod uwagę głównie biura księgowe, instytucje oferujące kredyty i pożyczki, pośredników nieruchomości, a także agencje ubezpieczeniowe i inwestycyjne. 

  • Biura księgowe – Wśród nazw biur rachunkowych odnaleźć można dużą różnorodność nazewniczą. Pierwszą z omawianych trendów są nazwy z anglojęzycznym słowem tax, czyli podatek, np. Key Tax, Tax Care oraz Libertax. 

Drugą tendencją są nazwy podkreślające jakość oferowanych usług, do tej grupy należą między innymi: Perfekta, Alfa i Omega i Golden Leader. Trzecim, a zarazem najciekawszym nurtem są nazwy związane z pojęciami pochodzącymi z rachunkowości, np. CashFlow lub Saldo.

  • Instytucje kredytowo-pożyczkowe – w tym przypadku bez wątpienia najpowszechniejsze okazały się nazwy ze słowem kredyt, do nazw z tej grupy należą: ProfiCredit, Business Credit, czy Kredito24. Inną grupą są nazwy podkreślające szybkość wykonywania usługi, np. SMS Kredyt oraz Ekspres Kasa. 

Do dobrych nazw, które są jednocześnie bardziej oryginalne, zaliczyć można: Monetic, Kasomat oraz Weksel Bank.

  • Pośrednicy nieruchomości – w tym przypadku zdecydowanie królują nazwy nawiązujące do specyfiki produktów, jakimi są głównie domy i mieszkania. 

W ten sposób powstało wiele nazw taki jak np. Idea Home, HomeData oraz Inny Dom. Wśród nazw nietypowych wyróżnić można: Belweder Nieruchomości oraz 4te piętro.

  • Agencje ubezpieczeniowe – podstawowym produktem oferowanym przez agencje są ubezpieczenia na życie i dlatego właśnie wiele nazw nawiązujących do tej terminologii, np. Open Life, Generali Życie, czy Metlife. Do mniej tendencyjnych nazw należą, np. 4value oraz UNIQA.
  • Biura inwestycyjne – Biura inwestycyjne często przybierają nazwy ze słowem consulting, np. 2w consulting oraz SMB consulting, ale również nazwy, które podkreślają działalność na skalę międzynarodową. Chwytliwe nazwy tego typu prezentują się następująco: Euro Direct, Euro Invest, Euro Agro Consulting. Do nazw mniej tendencyjnych zaliczamy np. agencję inwestycyjną Ostoja lub Maritum.

 

Nazwa dla firmy z rynku finansów i nieruchomości

 

Zbierzmy najważniejsze trendy w jednym miejscu. Biura księgowe zazwyczaj używają anglojęzycznego słowa "tax". Inne podkreślają nazwą wysoką jakość swoich usług. Najciekawiej wypadają nazwy związane z terminami pochodzącymi z rachunkowości.


Instytucje świadczące kredyty i pożyczki, bardzo często wykorzystują w różnych kombinacjach słowo "kredyt". Niektóre z tych instytucji podkreślają szybkość swoich usług. Inne wybierają inne, oryginalne nazwy.


Pośrednicy nieruchomości najchętniej wybierają nazwy kojarzące sie z ich branżą. Jedne są bardziej oczywiste, inne całkowicie oryginalne, jednak ciągle oscylują wokół branży nieruchomości.

Agencje ubezpieczeniowe bezpośrednio pokazują, że oferują ubezpieczenia na życie i takie są ich nazwy.

Biura inwestycyjne nierzadko wykorzystują słowo "consulting", a inne biura wskazują na działalność międzynarodową.
Jak widzisz, możesz kierować się wyżej wymienionymi trendami, ale pamiętaj, że możesz wybrać całkowicie oryginalną nazwę firmy. 

Teraz kiedy już wiesz, na co zwrócić uwagę przy wyborze dobrej nazwy dla swojej firmy z branży finansów i nieruchomości, zapraszamy do zapoznania się z bazą nazw dostępną w serwisie rmarket.pl. Warto zaznaczyć, że wszystkie nazwy zamieszczone w bazie spełniają omawiane powyżej kryteria, więc kupując u nas nazwę, nie będziesz już musiał martwić się o nic więcej.  

Kiedy dokonasz już wyboru odpowiedniej nazwy, pamiętaj, że warto również zadbać o jej ochronę i dokonać rejestracji znaku towarowego.

 

Często zadawane pytania

Jaką wybrać nazwę dla firmy z branży finansów i nieruchomości? 

Już na początku zakładania działalności, przedsiębiorca stawia sobie pytanie - jaką wybrać nazwę dla swojej firmy? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jednak aby znak był chwytliwy i rozpoznawalny należ zastosować kilka ważnych zasad tworzenia marki. Wybierając oznaczenie sprawdź czy posiada wolną domenę. Ważne jest aby znak towarowy był tożsamy z nazwą domeny. W trakcie tworzenia nazwy firmy stwórz obraz Twojego potencjalnego klienta, zbadaj jego zainteresowania, potrzeby, preferencje. To wszystko ułatwi Ci stworzyć skuteczną nazwę oraz dobrze ukierunkować swoją ofertę.  

Czego unikać przy wyborze nazwy dla firmy z branży finansów i nieruchomości?

Branża finansów i nieruchomości jest dość rozległą gałęzią gospodarki. Na nią składają się min. agencje ubezpieczeniowe, biura inwestycyjne, biura księgowe, firmy kredytowe, kancelarie nieruchomości itd. To od Ciebie zależy jaką wybierzesz nazwę firmy. Jednak unikaj wyrazów skomplikowanych, trudnych w wymowie, posiadających polskie znaki. To wszystko utrudnia klientowi odbiór Twojej marki. Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa była pozbawiona wad skontaktuj się z nami klikając tutaj.    

Jak chronić nazwę firmy z branży finansów i nieruchomości?

Podstawą do ochrony nazwy firmy jest jej zastrzeżenie w urzędzie patentowym. Jednak nie każda nazwa firmy spełnia warunki rejestracyjne. Aby mogła zostać zastrzeżonym znakiem towarowym musi spełnić szereg wymogów formalno-prawnych. Wymyślając nazwę firmy zbadaj ją pod kątem bezwzględnych przesłanek odmowy rejestracji znaku. Jeżeli uważasz, że to zadanie jest dla Ciebie zbyt trudne albo po prostu nie masz czasu zapytaj nas o pomoc klikając tutaj. Jeżeli natomiast podejmiesz rękawicę i chcesz stworzyć ciekawą i unikatową nazwę, unikając bezwzględnych i względnych przesłanek rejestracji znaku, kliknij tutaj aby dowiedzieć się czym są i dlaczego należy je omijać . 

Podobne wpisy

Nazwy dla firm instalacyjnych i elektrycznych-image

Nazwy dla firm instalacyjnych i elektrycznych

Nazwa dla firmy dekarskiej-image

Nazwa dla firmy dekarskiej

Przykłady nazw firm-image

Przykłady nazw firm

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

VLOR

poznaj naszą realizację >

SIRONES .com .pl negocjuj
2 domeny
AVERTEN .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PREMERSON .com .pl negocjuj
2 domeny
REFINSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
AVEREN .pl 2790 PLN
1 domena
PROMERON .pl 2340 PLN
1 domena
REFINENCE .pl 2340 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook