// // //

Nazwy dla firm z branży zdrowie i uroda

Planujesz założyć własną działalność? Skoro do nas trafiłeś, to prawdopodobnie zastanawiasz się jak nazwać firmę z branży zdrowie i uroda. W tym artykule poznasz wiele wskazówek oraz trendów nazewniczych dla tej właśnie branży. 

 

Nazwa dla firmy z branży zdrowie i uroda

 

Co warto wiedzieć o branży zdrowie i uroda?

Branża zdrowie i uroda charakteryzuje się szerokim zakresem usług, produktów i działań związanych ze zdrowiem, medycyną estetyczną, pielęgnacją ciała oraz poprawą jego wyglądu. Rynek ten jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Rosnąca świadomość społeczna, zdrowy styl życia, pielęgnacja skóry - to wszystko przyczynia się do wzrostu popytu na produkty i usługi medyczno-kosmetyczne. Obecnie na branżę zdrowie i uroda ma wpływ rosnąca popularność mediów społecznościowych w tym Instagram, Youtube czy Tik Tok. Influencerzy, trenerzy personalni czy celebryci często promują produkty i trendy związane z rynkiem kosmetycznym i medycyną estetyczną. Branża zdrowie i uroda to szereg usług, które opierają się na wykonywaniu masażu, zabiegów kosmetycznych czy makijażu. Wg raportu Ceneo  “E-commerce w Polsce. Trendy zakupowe 2022” - prawie połowa Polek robi zakupy online. Największą grupę kupujących online stanowią kobiety w wieku 35-44 lat. Zdrowie i uroda znajduje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych branż w statystykach. Serwis pocodi.com podaje, że przeciętna Polka wydaje miesięcznie ok. 117 złotych na kosmetyki. Co więcej to odpowiedni skład produktu, a nie jej cena decyduje o zakupie. Obecne trendy i szybki rozwój branży daje Ci możliwość stworzenia marki, która dzięki odpowiednio dobranej nazwie oraz uzyskaniu prawa ochronnego stanie się najczęściej wybieraną firmą na rynku w branży zdrowie i uroda. 

 

Trendy nazewnicze branży zdrowie i uroda

Jak pewnie zauważyłeś, każda branża cechuje się pewnymi tendencjami nazewniczymi. Specjalnie dla Ciebie przeanalizowaliśmy setki nazw dużych i małych firm z branży zdrowie i uroda. W naszej analizie Szczególną uwagę zwróciliśmy szczególną uwagę na na salony fryzjerskie, zakłady kosmetyczne, przychodnie lekarskie, firmy medyczne oraz poradnie dietetyczne. Wśród badanych nazw zauważyliśmy zarówno oryginalne i chwytliwe nazwy, jak i nazwy nieco bardziej tendencyjne. Przyjrzyjmy się zatem wybranym przykładom:

  • Zakłady fryzjerskie – obecnie salony fryzjerskie utożsamiane są z miejscem twórczym, a sami fryzjerzy są artystami, dlatego też nawiązując do tego toku rozumowania wiele salonów przybiera nazwy takie jak: Atelier Stylissimo, Creative Group, AirArtist. Zdarzają się również nazwy humorystyczne, np. Łysol, Ciach Ciach, czy Mafia Piękna. Różnorodność wśród dobrych nazw salonów fryzjerskich jest zatem bardzo duża.
  • Zakłady kosmetyczne – są to zdecydowanie miejsca kojarzone z pięknem i urodą stąd wiele nazw nawiązuje do tej właśnie tematyki, np. Beauty Center, Beauty Makeover, Strefa Piękna. Inny tropem są nazwy sugerujące, że zakłady kosmetyczne to miejsca wypoczynku i wyciszenia, np. Body&Soul i Sensual. Zdarzają się również chwytliwe nazwy, które stanowią obietnicę pewnej zmiany i poprawy, np. New Image, Evolution oraz Sleeping Beauty.
  • Przychodnie – Nazwy przychodni z pewnością mają charakter bardziej poważny. Często nawiązują do specyfiki swojej działalności poprzez użycie przedrostka „med”, np. Medicover, Dom Medica, Green Medica. W celu podkreślenia jakości oferowanych usług i renomy firmy, stosowane są nazwy typu: MedExpert, czy RoyalMed. Oczywiście zdarzają się również nazwy zupełnie odbiegające od głównego nurtu branżowego takie jak: Gryf, Sinus oraz Dagis.
  • Firmy medyczne – W przypadku firm medycznych występuje duża różnorodność nazewnicza ze względu na spore zróżnicowanie asortymentu poszczególnych przedsiębiorstw. Wśród przebadanych nazwa znalazły się nazwy tendencyjne, takie jak: Medix, Medikon, czy Medisquad, ale również nietypowe i ciekawe nazwy, np. Dar Terapi, Arat oraz CITO.
  • Poradnie dietetyczne – Ostatnią analizowaną grupą są niezwykle aktywnie powstające w ostatnim czasie poradnie dietetyczne. Jeśli zastanawiasz się, jak nazwać firmę z tej branży to zapewne zainteresują Cię następujące przykłady: Fit Dietetyk, Fitazja, FitoBello. Charakterystycznym, bardzo modnym trendem w ostatnim czasie są również nazwy nawiązujące do zdrowej żywności, takie jak np. ekoDietetyk, NatureHouse oraz GreenFit. 

 

Gałąź rynku z zakresu zdrowia i urody ma wiele interesujących trendów. Na przykład salony fryzjerskie często nawiązują do kunsztu wykonywanej pracy. Inne zakłady fryzjerskie chcą przyciągnąć klientów nazwami humorystycznymi.
Salony kosmetyczne stawiają na nazwy kojarzone z urodą, pięknem, a inne salony sugerują swoją nazwą, że ich salon to miejsce relaksu i wyciszenia. Inne obiecują poprawę lub zmianę wyglądu. W tych dwóch przypadkach salony mają wiele ciekawych koncepcji na nazwę dla firmy. 
Za to przychodnie tworzą nazwy bardziej poważne. Z tego względu często łączą nazwę z cząstką "med". Nierzadko, przychodnia chce podkreślić jakość oferowanych usług oraz renomę firmy. 
Mimo podobnej branży, firmy medyczne posługują się większą różnorodnością, ze względu na zróżnicowanie oferowanych usług i produktów. Dlatego na rynku można spotkać nazwy z członem "med", ale występują też inne nazwy, odbiegające od trendu. Ostatnia kategoria z branży to poradnie dietetyczne, które najczęściej nawiązują do zdrowego, ekologicznego żywienia. 
Widzisz, że zależnie od branży, namingowe trendy są bardzo różne. Dla Ciebie jest to świetna wiadomość, bo możesz iść w tym kierunku lub możesz wybrać całkowicie inną, oryginalną nazwę dla swojej firmy.

 

Poznaj historię jednej z największych marek kosmetycznych w Polsce 

 

INGLOT (011885464)

  - Firma z Przemyśla, która podbiła świat kosmetyczny 

Firma powstała w 1983 roku. Została założona przez Wojciecha Inglota, który z wykształcenia był chemikiem i pasjonatem dziedziny. To właśnie z jego inicjatywy w latach 80-tych powstał pierwszy lakier do paznokci marki Inglot. Później pojawiły się cienia do powiek i pomadki do ust. Pomysł na założenie firmy zrodziła się z chęci stworzenia wysokiej jakości kosmetyków, które będą dostępne dla szerokiego grona klientów. Pierwszy sklep firmy Inglot powstał w Zakopanem. Popularność firmy przyniosło wprowadzenie innowacyjnego systemu Swatch Freedom System, który pozwala klientom na indywidualne skomponowanie palety kosmetyków. Lata 90-te to ekspansja marki na rynki międzynarodowe. Obecnie sklepy Inglot są w ponad 80 krajach na całym świecie. Nazwa firmy pochodzi od założyciela Wojciecha Inglota. Obecnie marka jest jedną z najbardziej rozpoznawanych firm w branży kosmetycznej. Zaczynając od produkcji płynu do czyszczenia głowic magnetofonowych poprzez stworzenie “oddychających” lakierów do paznokci, Wojciech Inglot stworzył firmę znaną na całym świecie. Podkreśleniem rangi firmy jest obecność w marketingu takich artystów jak Britney Spears oraz Jennifer Lopez, które są  ambasadorkami marki. Wojciech Inglot odegrał znaczącą rolę w rozwoju i znacząco wpłynął na sukces swojej firmy. Innowacyjne podejście, determinacja i pasja do kosmetyków stworzyły globalną markę. Na samą myśl o kosmetykach trwałych, zrobionych ze starannością oraz dobrej jakości każda kobieta wymieni właśnie produkty firmy Inglot. 

 

 

Skąd czerpać inspirację do stworzenia nazwy dla branży zdrowie i uroda? 

Budowanie silnej marki jest zadaniem wieloetapowym, wymagającym sporo pracy oraz poświęconego czasu. Dlatego pierwszym krokiem jest stworzenie oryginalnej i chwytliwej nazwy, która szybko zapadnie w pamięć klienta. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć unikalne rozwiązanie nazewnicze. 

 

Analiza rynku 

Przeanalizuj istniejące firmy na rynku i sprawdź jakimi nazwami się posługują. Spróbuj znaleźć niszę dla Twojej firmy oraz wyróżnić ją na tle swojej konkurencji. 

 

Budowanie trendów i słów kluczowych

Zbadaj obecne trendy w branży zdrowie i uroda. Weź pod uwagę aspekty ekologiczne, zdrowotne, nawiązanie do natury. Przeanalizuj popularne słowa kluczowe. Wybierz te, które zaciekawią Twojego odbiorcę. 

 

Wykorzystaj słowniki  

Inspiracji do tworzenia nazwy warto poszukać w słownikach wyrazów obcych, wyrazów bliskoznacznych czy w słownikach języka polskiego. 

 

Burza mózgów

Siedząc razem z przyjaciółmi, zapisujcie wszystko co przyjdzie Ci do głowy. Tworzenie nazwy jest zadaniem etapowym. Nie podejmuj nieprzemyślanych decyzji. 

 

Sprawdź jakie emocje wywołuje nazwa

Zastanów się czy nazwa jest przyjazna dla ucha odbiorcy. Dopasuj nazwę do oczekiwań i potrzeb Twojego klienta. 

 

Testowanie nazwy 

Po wybraniu kilka nazwa sprawdź, która najbardziej się podoba. Zbierz opinię swoich znajomych. Możesz również zwrócić się o pomoc do całkiem przypadkowo spotkanych osób. Ich zdanie może okazać się dość ważne, ponieważ do oceny oznaczenie podchodzą bez emocji w sposób obiektywny. 

 

Perspektywy rozwoju branży zdrowie i uroda - szanse dla Twojego biznesu

  • wzrost popularności znaczenie ekologii oraz naturalności. Konsumenci coraz częściej szukają produktów wytworzonych z naturalnych składników bez substancji chemicznych. 
  • wykorzystanie innowacyjnych technologii podczas  zabiegów medycyny estetycznej 
  • rola wellnessu i self-care, czyli podniesienie świadomości równowagi pomiędzy ciałem, umysłem a duchem. Klienci coraz częściej szukają produktów i usług, które wspierają ich dobre samopoczucie. 
  • personalizacja produktowa. Analiza skóry, włosa pomaga spersonalizować produkty kosmetyczne do pielęgnacji. 
  • social media i influencer marketing. Media społecznościowe odgrywają ogromną rolę w branży zdrowie i uroda. Firmy wykorzystują platformy społecznościowe do budowania świadomości marki, promowania produktów i usług. 

 

Poznaj wybrane marki z branży zdrowie i uroda stworzone przez naszą kancelarię     

CALLIOE   

Zadaniem naszej kancelarii było stworzenie takiej nazwy, która by idealnie pasowała do produktów kosmetycznych. Inspiracją do stworzenia nazwy była grecka muza, która jest symbolem piękna. KALIOPE to idealna postać, która podkreśla skuteczność produktów oraz ich działanie. Dopełnienie projektu było stworzenie logo, które prezentujemy poniżej.

MAESELLE  

Nazwa powstała dla firmy zajmującej się produkcją kosmetyków wykorzystywanych w zabiegach medycyny estetycznej. Produkty są stosowane do pielęgnacji twarzy oraz delikatnej skóry wokół oczu. Projekt nazewniczy miał podkreślić, że kosmetyki MAESELLE są skuteczne oraz dedykowane świadomym klientom chcącym pozbyć się niedoskonałości , ktore powstają na skórze. Naszą inspiracją do stworzenia nazwy było słowo pochodzące z języka francuskiego  - MADEMOISELLE, które oznacza młodą kobietę. Chcieliśmy aby nasza marka kojarzyła się z pięknem, elegancją oraz energią i młodością. MAESELLE to również nawiązanie do chińskiej bogini mórz MAZU, co daje pozytywne skojarzenie z marką. Dodatkowym wyzwaniem naszego zespołu było stworzenie logo. Posiada ono ciekawy efekt optyczny. Patrząc na oznaczenie masz wrażenie poruszających się fal na morzu. Logo nawiązuje również do linii papilarnych lub struktury skóry widocznych pod mikroskopem. Slogan AGELESS EVERYDAY - to  świetne uzupełnienie strategii marki. Pokazuje mocne przesłanie i kojarzy się z efektywnością produktu. Wszystkie elementy tworzą spójną całość, co tworzy silną markę w branży zdrowie i uroda. 

 

 

Jak zastrzec znak towarowy w branży zdrowie i uroda?    

Zastrzeżenie nazwy firmy z branży zdrowie i uroda jest ważnym krokiem, który zapewnia Ci ochronę marki przed jej bezprawnym wykorzystywaniem. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci się zapoznać z procedurą rejestracji znaku towarowego.

  1. Badanie dostępności -  przed złożeniem wniosku o rejestrację znaku warto przeprowadzić badanie dostępności, aby upewnić się że wybrane przez Ciebie oznaczenie nie koliduje z tym już zarezerwowanym. Badanie wstępne znaku jest nieodłącznym elementem, które pomaga przejść przez cały proces rejestracji nazwy firmy bez większych przeszkód i uzyskać ochronę na znak towarowy. 
  2. Zgłoszenie wniosku  - złożenie wniosku o rejestrację może odbyć się drogą tradycyjną, elektroniczną oraz faxem. Wniosek powinien zawierać informacje o właścicielu znaku z odpowiednio przygotowaną klasyfikacją towarowo-usługową oraz należy wnieść odpowiednią opłatę urzędową. 
  3. Analiza znaku przez eksperta urzędu patentowego -  urzędnik sprawdza zgłoszenie pod kątem wymogów formalno-prawnych. Jeżeli nie znajdziesz bezwzględnych i względnych przesłanek odmowy rejestracji znaku zostanie opublikowany w Biuletynie. 
  4. Publikacja zgłoszenia - publikacja zgłoszenia w oficjalnym biuletynie daje możliwość zgłoszenia ewentualnych sprzeciwów przez osoby trzecie, które mogą uważać, że zgłoszenie narusza ich prawa. 
  5. Udzielenie ochrony - zazwyczaj proces rejestracji trwa 6-7 miesięcy, pod warunkiem braku sprzeciwu do znaku zgłoszonego. Ochrona prawna znaku towarowego trwa 10 lat i można ją przedłużać nieskończoną ilość razy. 

 

Cechy dobrej nazwy

Nazwa jest niezwykle ważnym elementem, który wyróżnia przedsiębiorstwo wśród konkurencji. Na sukces firmy wpływa wiele czynników i to właśnie logo czy nazwa  jest jednym z nich.Jeśli więc zastanawiasz się, jak nazwać firmę z branży zdrowie i uroda, to przede wszystkim powinieneś wziąć pod uwagę poniższe wytyczne:

  • Krótko i na temat – Chwytliwa nazwa, to taka, która szybko wpada w ucho i łatwo ją zapamiętać. Postaraj się więc wybrać nazwę o prostej budowie i składni oraz przyjemnym brzmieniu. 
  • Wolna domena – W dzisiejszych czasach obecność i promocja w internecie to nieodłączny element działalności każdego przedsiębiorstwa, dlatego tak istotne jest, aby wybrana nazwa miała wolną domenę.
  • Przekaz nazwy - Dobra nazwa powinna być dopasowana do rodzaju usług i produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo. Nie jest to warunek konieczny, ale jego realizacja pomaga w budowaniu całościowego i spójnego wizerunku firmy. 
  • Uniwersalna językowo – Tę kwestię powinieneś wziąć pod uwagę szczególnie wtedy, gdy planujesz rozszerzyć swoją działalność również na rynki międzynarodowe. W takiej sytuacji podstawowym krokiem powinno być działanie prewencyjne, mające na celu sprawdzenie znaczenia wybranej nazwy w językach obcych. Dzięki temu unikniesz ewentualnych wpadek nazewniczych jak, np. koncern Forda, który jeden ze swoich modeli samochodów nazwał Fort Pinto. Dla Brazylijczyków bowiem pinto oznacza męskie genitalia. 

Jeśli chcesz, aby nazwa Twojej firmy była efektywna, to zadbaj o jej budowę, przekaz merytoryczny oraz oryginalność. Pamiętaj, że dobra nazwa może skutecznie przyczynić się do sukcesu przedsiębiorstwa.

 

Często zadawane pytania

Jak nazwać firmę z branży zdrowie i uroda?

Tworzenie dobrej i bezpiecznej nazwy firmy jest długotrwałym i czasochłonnym procesem, który możesz sobie skrócić wybierając wykwalifikowanych specjalistów. Eksperci pomogą Ci wymyślić unikalną, oryginalną i nowoczesną nazwę, która stanie się wizytówką Twojej marki. Wybierając nazwę firmy z branży zdrowie i uroda sprawdź dostępności domeny intenrentowej, ponieważ w obecnych czasach promocja w internecie jest ważnym, jak nie najważniejszym elementem marketingowym. Twoja nazwa firmy powinna być dopasowana do rodzaju usługi i oferowanych produktów. Wybierz takie oznaczenie, które będzie spójna z branżą. Możesz skorzystać z gotowych nazw firm, które przygotowaliśmy na naszym serwisie.

Czego unikać przy wyborze nazwy dla firmy z branży zdrowie i uroda?

Podczas tworzenia nazwy firmy z branży zdrowie i uroda zbadaj dokładnie bazę znaków towarowych, które zostały zastrzeżone w urzędzie patentowym. Nie wybieraj tych nazw, które są już zarezerwowane przez innych przedsiębiorców. Może to spowodować powstanie niepotrzebnych kolizji i sporów. Unikaj znaków długich, skomplikowanych i trudnych w wymowie. 

Jak chronić nazwę firmy z branży zdrowie i uroda?

Kreowanie nazw firmy jest ważnym elementem budowania marki i pozycji na rynku. Aby ją skutecznie chronić przed działaniem nieuczciwej konkurencji należy zadbać o jej zastrzeżenie w odpowiednim urzędzie patentowym. W Polsce jest nim Urząd Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, natomiast w krajach członkowskich Unii Europejskiej - Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Jednak aby dokonać zastrzeżenia nazwy firmy należy spełnić określone warunki prawne i formalne. Więcej na temat zastrzeżenia znaku towarowego znajdziesz tutaj.  

Podobne wpisy

Nazwa dla firmy dekoracyjnej-image

Nazwa dla firmy dekoracyjnej

Kto może zarejestrować znak towarowy?-image

Kto może zarejestrować znak towarowy?

Uniwersalne nazwy dla firm-image

Uniwersalne nazwy dla firm

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

VLOR

poznaj naszą realizację >

ALLEMED .pl 2690 PLN
1 domena
BARONE .pl 2440 PLN
1 domena
IUVENE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
IUNONE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
CALLIEU .com .pl negocjuj
2 domeny
FENISE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
FIFFI .pl negocjuj
1 domena
ILERI .pl 2240 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook