Planujesz założyć własną działalność? Skoro do nas trafiłeś, to prawdopodobnie zastanawiasz się jak nazwać firmę z branży zdrowie i uroda. W tym artykule poznasz wiele wskazówek oraz trendów nazewniczych dla tej właśnie branży.
Branża zdrowie i uroda charakteryzuje się szerokim zakresem usług, produktów i działań związanych ze zdrowiem, medycyną estetyczną, pielęgnacją ciała oraz poprawą jego wyglądu. Rynek ten jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Rosnąca świadomość społeczna, zdrowy styl życia, pielęgnacja skóry - to wszystko przyczynia się do wzrostu popytu na produkty i usługi medyczno-kosmetyczne. Obecnie na branżę zdrowie i uroda ma wpływ rosnąca popularność mediów społecznościowych w tym Instagram, Youtube czy Tik Tok. Influencerzy, trenerzy personalni czy celebryci często promują produkty i trendy związane z rynkiem kosmetycznym i medycyną estetyczną. Branża zdrowie i uroda to szereg usług, które opierają się na wykonywaniu masażu, zabiegów kosmetycznych czy makijażu. Wg raportu Ceneo “E-commerce w Polsce. Trendy zakupowe 2022” - prawie połowa Polek robi zakupy online. Największą grupę kupujących online stanowią kobiety w wieku 35-44 lat. Zdrowie i uroda znajduje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych branż w statystykach. Serwis pocodi.com podaje, że przeciętna Polka wydaje miesięcznie ok. 117 złotych na kosmetyki. Co więcej to odpowiedni skład produktu, a nie jej cena decyduje o zakupie. Obecne trendy i szybki rozwój branży daje Ci możliwość stworzenia marki, która dzięki odpowiednio dobranej nazwie oraz uzyskaniu prawa ochronnego stanie się najczęściej wybieraną firmą na rynku w branży zdrowie i uroda.
Jak pewnie zauważyłeś, każda branża cechuje się pewnymi tendencjami nazewniczymi. Specjalnie dla Ciebie przeanalizowaliśmy setki nazw dużych i małych firm z branży zdrowie i uroda. W naszej analizie Szczególną uwagę zwróciliśmy szczególną uwagę na na salony fryzjerskie, zakłady kosmetyczne, przychodnie lekarskie, firmy medyczne oraz poradnie dietetyczne. Wśród badanych nazw zauważyliśmy zarówno oryginalne i chwytliwe nazwy, jak i nazwy nieco bardziej tendencyjne. Przyjrzyjmy się zatem wybranym przykładom:
Gałąź rynku z zakresu zdrowia i urody ma wiele interesujących trendów. Na przykład salony fryzjerskie często nawiązują do kunsztu wykonywanej pracy. Inne zakłady fryzjerskie chcą przyciągnąć klientów nazwami humorystycznymi.Salony kosmetyczne stawiają na nazwy kojarzone z urodą, pięknem, a inne salony sugerują swoją nazwą, że ich salon to miejsce relaksu i wyciszenia. Inne obiecują poprawę lub zmianę wyglądu. W tych dwóch przypadkach salony mają wiele ciekawych koncepcji na nazwę dla firmy. Za to przychodnie tworzą nazwy bardziej poważne. Z tego względu często łączą nazwę z cząstką "med". Nierzadko, przychodnia chce podkreślić jakość oferowanych usług oraz renomę firmy. Mimo podobnej branży, firmy medyczne posługują się większą różnorodnością, ze względu na zróżnicowanie oferowanych usług i produktów. Dlatego na rynku można spotkać nazwy z członem "med", ale występują też inne nazwy, odbiegające od trendu. Ostatnia kategoria z branży to poradnie dietetyczne, które najczęściej nawiązują do zdrowego, ekologicznego żywienia. Widzisz, że zależnie od branży, namingowe trendy są bardzo różne. Dla Ciebie jest to świetna wiadomość, bo możesz iść w tym kierunku lub możesz wybrać całkowicie inną, oryginalną nazwę dla swojej firmy.
INGLOT (011885464)
- Firma z Przemyśla, która podbiła świat kosmetyczny
Firma powstała w 1983 roku. Została założona przez Wojciecha Inglota, który z wykształcenia był chemikiem i pasjonatem dziedziny. To właśnie z jego inicjatywy w latach 80-tych powstał pierwszy lakier do paznokci marki Inglot. Później pojawiły się cienia do powiek i pomadki do ust. Pomysł na założenie firmy zrodziła się z chęci stworzenia wysokiej jakości kosmetyków, które będą dostępne dla szerokiego grona klientów. Pierwszy sklep firmy Inglot powstał w Zakopanem. Popularność firmy przyniosło wprowadzenie innowacyjnego systemu Swatch Freedom System, który pozwala klientom na indywidualne skomponowanie palety kosmetyków. Lata 90-te to ekspansja marki na rynki międzynarodowe. Obecnie sklepy Inglot są w ponad 80 krajach na całym świecie. Nazwa firmy pochodzi od założyciela Wojciecha Inglota. Obecnie marka jest jedną z najbardziej rozpoznawanych firm w branży kosmetycznej. Zaczynając od produkcji płynu do czyszczenia głowic magnetofonowych poprzez stworzenie “oddychających” lakierów do paznokci, Wojciech Inglot stworzył firmę znaną na całym świecie. Podkreśleniem rangi firmy jest obecność w marketingu takich artystów jak Britney Spears oraz Jennifer Lopez, które są ambasadorkami marki. Wojciech Inglot odegrał znaczącą rolę w rozwoju i znacząco wpłynął na sukces swojej firmy. Innowacyjne podejście, determinacja i pasja do kosmetyków stworzyły globalną markę. Na samą myśl o kosmetykach trwałych, zrobionych ze starannością oraz dobrej jakości każda kobieta wymieni właśnie produkty firmy Inglot.
Budowanie silnej marki jest zadaniem wieloetapowym, wymagającym sporo pracy oraz poświęconego czasu. Dlatego pierwszym krokiem jest stworzenie oryginalnej i chwytliwej nazwy, która szybko zapadnie w pamięć klienta. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć unikalne rozwiązanie nazewnicze.
Przeanalizuj istniejące firmy na rynku i sprawdź jakimi nazwami się posługują. Spróbuj znaleźć niszę dla Twojej firmy oraz wyróżnić ją na tle swojej konkurencji.
Zbadaj obecne trendy w branży zdrowie i uroda. Weź pod uwagę aspekty ekologiczne, zdrowotne, nawiązanie do natury. Przeanalizuj popularne słowa kluczowe. Wybierz te, które zaciekawią Twojego odbiorcę.
Inspiracji do tworzenia nazwy warto poszukać w słownikach wyrazów obcych, wyrazów bliskoznacznych czy w słownikach języka polskiego.
Siedząc razem z przyjaciółmi, zapisujcie wszystko co przyjdzie Ci do głowy. Tworzenie nazwy jest zadaniem etapowym. Nie podejmuj nieprzemyślanych decyzji.
Zastanów się czy nazwa jest przyjazna dla ucha odbiorcy. Dopasuj nazwę do oczekiwań i potrzeb Twojego klienta.
Po wybraniu kilka nazwa sprawdź, która najbardziej się podoba. Zbierz opinię swoich znajomych. Możesz również zwrócić się o pomoc do całkiem przypadkowo spotkanych osób. Ich zdanie może okazać się dość ważne, ponieważ do oceny oznaczenie podchodzą bez emocji w sposób obiektywny.
CALLIOE
Zadaniem naszej kancelarii było stworzenie takiej nazwy, która by idealnie pasowała do produktów kosmetycznych. Inspiracją do stworzenia nazwy była grecka muza, która jest symbolem piękna. KALIOPE to idealna postać, która podkreśla skuteczność produktów oraz ich działanie. Dopełnienie projektu było stworzenie logo, które prezentujemy poniżej.
MAESELLE
Nazwa powstała dla firmy zajmującej się produkcją kosmetyków wykorzystywanych w zabiegach medycyny estetycznej. Produkty są stosowane do pielęgnacji twarzy oraz delikatnej skóry wokół oczu. Projekt nazewniczy miał podkreślić, że kosmetyki MAESELLE są skuteczne oraz dedykowane świadomym klientom chcącym pozbyć się niedoskonałości , ktore powstają na skórze. Naszą inspiracją do stworzenia nazwy było słowo pochodzące z języka francuskiego - MADEMOISELLE, które oznacza młodą kobietę. Chcieliśmy aby nasza marka kojarzyła się z pięknem, elegancją oraz energią i młodością. MAESELLE to również nawiązanie do chińskiej bogini mórz MAZU, co daje pozytywne skojarzenie z marką. Dodatkowym wyzwaniem naszego zespołu było stworzenie logo. Posiada ono ciekawy efekt optyczny. Patrząc na oznaczenie masz wrażenie poruszających się fal na morzu. Logo nawiązuje również do linii papilarnych lub struktury skóry widocznych pod mikroskopem. Slogan AGELESS EVERYDAY - to świetne uzupełnienie strategii marki. Pokazuje mocne przesłanie i kojarzy się z efektywnością produktu. Wszystkie elementy tworzą spójną całość, co tworzy silną markę w branży zdrowie i uroda.
Zastrzeżenie nazwy firmy z branży zdrowie i uroda jest ważnym krokiem, który zapewnia Ci ochronę marki przed jej bezprawnym wykorzystywaniem. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci się zapoznać z procedurą rejestracji znaku towarowego.
Nazwa jest niezwykle ważnym elementem, który wyróżnia przedsiębiorstwo wśród konkurencji. Na sukces firmy wpływa wiele czynników i to właśnie logo czy nazwa jest jednym z nich.Jeśli więc zastanawiasz się, jak nazwać firmę z branży zdrowie i uroda, to przede wszystkim powinieneś wziąć pod uwagę poniższe wytyczne:
Jeśli chcesz, aby nazwa Twojej firmy była efektywna, to zadbaj o jej budowę, przekaz merytoryczny oraz oryginalność. Pamiętaj, że dobra nazwa może skutecznie przyczynić się do sukcesu przedsiębiorstwa.
Tworzenie dobrej i bezpiecznej nazwy firmy jest długotrwałym i czasochłonnym procesem, który możesz sobie skrócić wybierając wykwalifikowanych specjalistów. Eksperci pomogą Ci wymyślić unikalną, oryginalną i nowoczesną nazwę, która stanie się wizytówką Twojej marki. Wybierając nazwę firmy z branży zdrowie i uroda sprawdź dostępności domeny intenrentowej, ponieważ w obecnych czasach promocja w internecie jest ważnym, jak nie najważniejszym elementem marketingowym. Twoja nazwa firmy powinna być dopasowana do rodzaju usługi i oferowanych produktów. Wybierz takie oznaczenie, które będzie spójna z branżą. Możesz skorzystać z gotowych nazw firm, które przygotowaliśmy na naszym serwisie.
Podczas tworzenia nazwy firmy z branży zdrowie i uroda zbadaj dokładnie bazę znaków towarowych, które zostały zastrzeżone w urzędzie patentowym. Nie wybieraj tych nazw, które są już zarezerwowane przez innych przedsiębiorców. Może to spowodować powstanie niepotrzebnych kolizji i sporów. Unikaj znaków długich, skomplikowanych i trudnych w wymowie.
Kreowanie nazw firmy jest ważnym elementem budowania marki i pozycji na rynku. Aby ją skutecznie chronić przed działaniem nieuczciwej konkurencji należy zadbać o jej zastrzeżenie w odpowiednim urzędzie patentowym. W Polsce jest nim Urząd Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, natomiast w krajach członkowskich Unii Europejskiej - Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Jednak aby dokonać zastrzeżenia nazwy firmy należy spełnić określone warunki prawne i formalne. Więcej na temat zastrzeżenia znaku towarowego znajdziesz tutaj.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >