Nazwy dla firm motoryzacyjnych i transportowych

Zastanawiałeś się kiedyś, jaka powinna być dobra nazwa dla Twojej firmy oraz skąd taką nazwę wziąć? W tym artykule znajduje się kilka podstawowych wytycznych dotyczących tworzenia nazw oraz tendencji nazewniczych branży motoryzacyjno – transportowej.

Cechy dobrej nazwy

Dobra nazwa jest niezwykle ważna dla firmy z punktu widzenia jej rozpoznawalności na rynku. Co więcej, to właśnie w oparciu o nazwę buduje się całą markę. Powinna być ona zatem chwytliwa i skuteczna. Co zrobić, aby tak właśnie było? Oto kilka podstawowych cech, jakimi powinna charakteryzować się dobra nazwa:

  1.  Krótka i prosta – im nazwa jest mniej zawiła, tym łatwiej będzie ją zapamiętać. Zbyt skomplikowana budowa utrudnia nie tylko jej zapamiętywanie, ale i pisownie, co znacznie utrudnia np. wyszukiwanie firmy w sieci. 
  2.  Wola domena – inną bardzo ważną kwestią jest wolna domena internetowa. Dlaczego jest to tak ważne? Nie przez przypadek mówi się, że jeśli nie ma czegoś w internecie, to nie ma tego w ogóle. Każda szanująca się firma powinna mieć więc swoją oficjalną stronę internetową. Co więcej, internet jest doskonałym miejscem na promocję przedsiębiorstwa. 
  3.  Dopasowana do grupy docelowej – zanim zdecydujesz się jak nazwać firmę, najpierw powinieneś się zastanowić, czym charakteryzuje się Twoja grupa docelowa. Czy będą to osoby młode, czy starsze, czy produkt ma przeznaczenie powszechnego użytku, czy też posiada miano produktu prestiżowego? Wszystkie te kwestie powinny mieć wpływ na charakter nazwy dla Twojej firmy. 
  4.  Niepowtarzalna – ważne jest, aby wybrana nazwa była oryginalna. Unikaj więc stosowania sylab -ix, -ex, -pol. Nazwy tego typu pochodzą z trendu, który pojawił się w latach 90. i dalsze naśladowanie go nie ma sensu. 

Nazwa dla firmy motoryzacyjnej i transportowej

Jaka powinna być dobra nazwa? Przede wszystkim powinna mieć wolną domenę i niepowtarzalny charakter, a także być krótka i dopasowana do potrzeb grupy docelowej. 

Jak prezentują się nazwy firm z branży transportowej i motoryzacyjnej?

A teraz przejdźmy do konkretów dotyczących analizy nazw firm branży transportowej i motoryzacyjnej. Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy setki nazw i przebadaliśmy je pod kątem wykorzystywanych trendów i tendencji nazewniczych. Wzięliśmy pod uwagę przede wszystkim: komisy samochodowe, firmy transportowe, car detailing, warsztaty samochodowe, firmy kurierskie oraz sklepy z częściami samochodowymi. 

  • Komis samochodowy – w przypadku komisów samochodowych przeważają przede wszystkim nazwy zawierające przedrostek „auto”. Powstałe w ten sposób nazwy prezentują się następująco: Auto Cumar, Lux Auto Centrum, AutoHero. Można jednak odnaleźć również bardziej pomysłowe nazwy, np. Rajcars lub Odyssey Dealer. 
  • Firmy transportowe – w przypadku nazw dla firm transportowych wyróżnić możemy trzy główne tendencje. Pierwszą z nich są nazwy ze słowem trans, np. Trans Mar, Kris Trans, czy LUKtrans. Drugim powszechnie wykorzystywanym motywem jest podkreślane szybkości wykonywanej usługi, np. InSPEED oraz Galicja Express. Trzecim zauważalnym nurtem są nazwy wskazujące na szeroki zasięg oferowanych usług: Eurospiner, czy TransportGLOB. Na szczęście doszukaliśmy się również nazw mniej tendencyjnych takich jak: Bajmax, Marmad oraz Pandera. 
  • Car detaling – w tej grupie dobre nazwy często dostosowane są do typu oferowanych usług. Wiele firm nawiązuje do czystości, tworząc nazwy typu: Autobłysk, FRESH czy Fabryka Blasku. Popularną tendencją jest również stosowanie nazw, które gwarantują stały dostęp do oferowanych usług, np. Żółta Myjnia 24, 7 dni oraz Myjnia 24h.
  • Warsztaty samochodowe – warsztaty samochodowe często wykorzystują nazwy z imionami ich właścicieli, np. AutoZbych, Leon, Darkus, Auto Mirek oraz nazwy ze słowem „moto” lub jego pochodnymi, np. Moto Ciler, Asmot. Do mniej tendencyjnych nazw możemy z kolei zaliczyć Garrison oraz Akropol. 
  • Sklepy z częściami samochodowymi – Sklepy z częściami samochodowymi ze względu na szerokie możliwości asortymentowe zazwyczaj już w nazwie pokazują specyfikę swoich produktów, np. wskazując na kraj pochodzenia: NIPPON  Auto lub Azja Cars. Wiele nazw wykorzystuje także słowo „car” Ew-Car, Walkar, czy Amkar. Do ciekawszych nazw z tej grupy zaliczyć można: Auto Zatoka, Tramp oraz Deko. 
  • Firmy kurierskie – Wśród firm kurierskich zdecydowanie przeważają nazwy gwarantujące szybkość wykonania oferowanych usług, np. 1-Minute, City Express, Sprinter oraz Maraton.  Odnaleźliśmy również wiele chwytliwych nazw o przyciągającym uwagę zabarwieniu humorystycznym: Szybki Lopez, kurJerzy oraz Pakersi.

Tendencje w branży motoryzacyjnej i transportowej wydają się dość jednolite. Nie do końca. Zobacz, że komisy samochodowe rzeczywiście często używają przedrostka "auto", jednak wśród nich z pewnością znajdziesz bardziej interesujące nazwy. Firmy transportowe często korzystają z przedrostka "trans", podkreślając tym samym branżę, w której pracują. Inne firmy wykorzystują słowa, które pokazują szybkość wykonywanych usług. Ale i tutaj znajdziemy nazwy odbiegające od głównych nurtów.
Car detaling dopasowuje nazwy do typu usług, które oferują. Jeżeli są to myjnie, to zazwyczaj używają słów związanych z czystością. Niektóre wskazują na stałą dostępność swoich usług.
Warsztaty samochodowe nazywane są najczęściej imieniem właścicieli. Można spotkać różne wariacje ze słowem "moto" lub podobnymi. 
Inaczej ma to się do sklepów z częściami samochodowymi, które nazwą od razu sugerują, jakimi częściami samochodowymi te firmy handlują.
Ostatnie z tej grupy to firmy kurierskie, które nazwą wskazują na wiele różnych cech. Jedne podkreślają szybkość swoich usług, inne posługują się zdecydowanie humorystycznymi nazwami.
Widzisz, że w branży motoryzacyjno - transportowej jest mnóstwo. Możesz wybrać swoją ścieżkę spośród wyżej przedstawionych. Jeżeli chcesz, to możesz również znaleźć nazwę, która będzie skutecznie wyróżniać Twoją firmę na tle innych. 

Nazwa dla firmy motoryzacyjnej i transportowej

Pamiętaj, że przy wyborze nazwy powinieneś raczej unikać nazw tendencyjnych, ponieważ nie są one wystarczająco charakterystyczne, aby mogły pomóc Twojej firmie zaistnieć wśród konkurencji. Jak mogłeś zauważyć po powyższych przykładach, wiele jest nazw tendencyjnych, ale można również wyłapać przykłady ciekawych i oryginalnych nazw.

Oprócz wyboru chwytliwej nazwy ważna jest również jej ochrona. W tym celu zarejestruj znak towarowy oraz zapewnij jej monitoring. Dzięki temu uchronisz się przed nieczystymi zagraniami ze strony konkurencji, która może wykorzystywać Twoją markę w celu promocji swoich usług. 

Ochrona nazwy jest tak samo ważna, jak i sam jej wybór. Zagwarantuj więc swojej marce bezpieczeństwo i zastrzeż nazwę jako znak towarowy.

Jeżeli poznałeś już najważniejsze wymogi i tendencje nazewnicze w branży transportowo-motoryzacyjnej, to czas na wybór dobrej nazwy dla swojej firmy. W tym celu zapoznaj się z bazą nazw dostępną na naszym serwisie Rmarket.pl. Jeżeli natomiast poszukujesz nazwy ukierunkowanej na Twoje indywidualne potrzeby, to skontaktuj się z nami, a na pewno postaramy się stworzyć nazwę spełniającą Twoje wymagania. 

Podobne wpisy

Przyjemność pisania od Watermana-image

Przyjemność pisania od Watermana

Historia lodowej potęgi marki Koral-image

Historia lodowej potęgi marki Koral

Nazwy dla firm z branży IT-image

Nazwy dla firm z branży IT

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

CALLIOE

poznaj naszą realizację >

PROMERON .pl 2340 PLN
1 domena
PROVERY .pl 2470 PLN
1 domena
SALVER .pl 2840 PLN
1 domena
SEVIS .pl negocjuj
1 domena
ERLO .pl negocjuj
1 domena
HORNE .pl negocjuj
1 domena
HOORIDE .eu .pl 2870 PLN
2 domeny
ELOWAY .pl 2650 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook