Nazwy dla firm edukacyjnych i z branży HR

Założenie firmy zawsze wiąże się z potrzebą stworzenia dla niej dobrej nazwy. Jeśli nie wiesz jak nazwać swoją firmę z branży edukacja i HR, to w tym artykule znajdziesz wiele praktycznych wskazówek i porad.

Rynek firm edukacyjnych i z branży HR w Polsce 

Jak wygląda rynek pracy w Polsce? Stopa bezrobocia wynosi 5.8%. Według LeasingTeam Group, w roku 2018, w stosunku do roku poprzedniego, przybyło 165 tysięcy wolnych stanowisk pracy. To wzrost o 33%.

Jak firmy HRowe odnajdują się na rynku? Popyt na pracowników zewnętrznych firmy te witają z otwartymi rękami. Jednak problemem jest 165 tysięcy brakujących pracowników. Odpowiedzią na ten problem jest rosnący popyt na pracowników ze Wschodu. Głównie to obywatele Ukrainy, których dotychczas przybyło około 1,5 miliona.

Branża HR zmienia się aby dostosować się do tych poszukujących pracy. Coraz częściej używa się ścieżek kontaktu obejmujących narzędzia takie jak Whatsupp czy Messenger. Rośnie również znaczenie portali społecznościowych w celach rekrutacyjnych.

Aby dzisiaj odnaleźć się na rynku pracy, niezbędna jest chęć uczenia się. Rynek oferuje coraz więcej narzędzi i rozwiązań, które są niezbędne w pracy na wielu stanowiskach. W szalonym tempie postępuje cyfryzacja. Elastyczność i umiejętność szybkiego uczenia coraz częściej widnieje w ofertach pracy.

Rynek usług edukacyjnych upatruje w tym swoich szans. Szkolenia, kursy oraz inne formy podnoszenia kwalifikacji wydają się nieodłącznym elementem dzisiejszej kariery zawodowej. Rosnąca popularnością cieszą się szkolenia internetowe. Nazywa różnie, e-szkoleniami, m-szkoleniami, szkoleniami moose czy webinariami stanowią atrakcyjną alternatywę dla szkoleń stacjonarnych.

Polska polubiła e-learning. Możemy pochwalić się wysokim miejscem wśród krajach europy pod względem tego jak szybko rozwijają się tego typu usługi. Raport firmy WeAreSocial ze stycznia 2018 roku, plasuje nas w pierwszej piątce.

Jak zdobyć przewagę na rynku?

Jak widać oba rynki są bardzo atrakcyjne dla przedsiębiorców. Duży potencjał drzemiący w potencjalnych rozwiązaniach istniejących problemów oraz ułatwieniach w procesach rekrutacyjnych i edukacyjnych przyciąga chcących wejść na rynek.

Jak wyróżnić się spośród rosnącej konkurencji? Technologiczne oraz organizacyjne rozwiązania pozwalają na bycie o krok przed konkurencją. To, oraz trafianie w oczekiwania Twoich klientów pozwala przyciągnąć klientów.

Jednak równie istotnym elementem jest branding. Innymi słowy, jeśli Twój potencjalny klient jest świadomy, że Twoja firma istnieje i świadczy usługi dobrej jakości, bardzo pomaga to w skutecznym prowadzeniu Twojej działalności.

Budowa wizerunku nie jest łatwa. Musisz być świadomy kto jest Twoim klientem i jakie ma oczekiwania. Spójność Twojego wizerunku jest także istotna. Jednak to co jest swoistą wizytówką Twojej firmy to jej nazwa.

Odpowiednia strategia nazewnicza pozwoli Ci przyciągnąć nowych klientów. Dzięki unikalnej nazwie pozostaniesz też w świadomości klientów, którzy skorzystali z Twojej usługi. Wyróżnisz się na rynku, a oryginalna nazwa pozwoli na ochronę prawną i spokój z nieuczciwymi konkurentami.

Jaka powinna być skuteczna nazwa?

Wybór nazwy to bardzo odpowiedzialny proces, ponieważ raz wybrana nazwa powinna służyć firmie przez długie lata. Ciężko podać jedną niezmienną receptę na stworzenie trafionej i chwytliwej nazwy, ale można wyróżnić kilka cech, które sprzyjają jej skuteczności: 

  1.  Przede wszystkim prostota, ponieważ krótkie i łatwe nazwy sprzyjają szybszemu zapamiętywaniu. Niewskazane jest zatem użycie słów o trudnej lub skomplikowanej pisowni i wymowie. Dzięki temu znacznie szybciej będziesz mógł pozyskiwać potencjalnych klientów. 
  2.  Kolejnym aspektem jest kwestia bezpiecznego przekazu merytorycznego, jaki płynie z nazwy. Dlaczego bezpiecznego? Otóż Dobra nazwa powinna zostać odpowiednio sprawdzona pod kątem jej tłumaczenia na języki obce. Taki zabieg pozwoli uniknąć niezręcznych wpadek językowych, takich jak np. w przypadku koncernu samochodowego Chevrolet. Posiada on w swoim dorobku model Chevrolet Nova, co po hiszpańsku oznacza „nie jedzie”. Trzeba przyznać, że jest to bardzo niefortunna, jak dla samochodu nazwa.
  3.  Dobra nazwa dla firmy powinna mieć też wolną domenę. Jest to niezwykle ważne, ponieważ zarówno sama obecność, jak i promocja firmy w internecie jest obecnie niemalże koniecznością. 
  4.  Inną ważną kwestią jest poprawność pod kątem gramatyki, pisowni. Nazwy nie powinny również zawierać wulgaryzmów lub słów powszechnie uważanych za obraźliwe. 

Tworząc dobrą nazwę dla firmy, powinieneś wziąć pod uwagę kilka podstawowych spraw, jakimi są: prostota nazwy, jej znaczenie w językach obcych, wolna domena internetowa, a także poprawność gramatyczna.

 

Nazwa dla firm edukacyjnych i z branży HR

 

Jakie nazwy dla firm z branży edukacyjnej i HR?

Teraz kiedy poznałeś już najważniejsze wymogi nazewnicze i wiesz, jaka powinna być chwytliwa nazwa, możemy pójść o krok dalej. Przyjrzymy się wielu nazwom istniejących już firm z branży edukacyjnej i HR.

Specjalnie dla Ciebie przeprowadziliśmy dokładną analizę setki nazw: firm szkoleniowych, doradztwa personalnego i coachingu oraz agencji pracy. Na tej podstawie odnaleźliśmy pewne tendencje nazewnicze wykorzystywane w branży, jak również odnaleźliśmy niespotykane i oryginalne okazy wśród analizowanych przykładów: 

  • Firmy szkoleniowe – firmy oferujące usługi szkoleniowe w swoim nazwach często odnoszą się do edukacji, wybierając nazwy typu: Edu Skills, Educom, czy Szkoltex. Odnajdziemy także nazwy, które podkreślają specyfikę usług ukierunkowaną na klienta biznesowego, np. BusinessHome lub Biznes Edukator. Jest również wiele nazw niezwiązanych z działalnością przedsiębiorstwa, między innymi: Creator, Lechaa i Gamma. 
  • Coaching i doradztwo personalne – Coaching zyskuje obecnie coraz więcej zwolenników, co przekłada się na powstawanie wielu nowych firm. Często, nawiązując do oferowanych usług, przedsiębiorstwa te przybierają nazwy, których członem jest właśnie słowo coaching, np. Evolution Coaching, ZEST Coaching, Coachform. Drugą grupę nazw stanowią te, które sugerują możliwość nabycia nowej wiedzy. Wśród tych nazw odnajdziemy między innymi: House of Skills, Rozwój Integralny i Neuroedukacja. Wśród dobrych i ciekawych nazw można wyróżnić: Uskrzydleni oraz TimeForChange. 
  • Agencje pracy – W przypadku agencji pracy występują dwie główne tendencje: nazwy z wykorzystaniem słowa job oraz słowa work. Powstałe w ten sposób nazwy prezentują się następująco: JobMan, Job Land, Workstreet oraz WorkService. Wśród nazw poza głównym nurtem nazewniczym możemy odnaleźć, np. Tempus, Manna, czy Korgo. 

 

Nazwa dla firmy edukacyjnej lub z branży HR

 

Edukacja i branża HR kojarzona jest z poważnymi nazwami firm. I tak: firmy szkoleniowe wybierają nazwy odnoszące się do edukacji lub podkreślają swoje usługi skierowane do klienta biznesowego.
Coraz bardziej popularny coaching wybiera nazwy właśnie ze słowem "coaching" lub nazwy, które zapewniają nabycie nowej wiedzy.
Agencje pracy za bardzo się nie wysilają i wykorzystują najczęściej słowa "work" lub "job". 
Głównych tendencji jest kilka i możesz je z powodzeniem wykorzystać, jednak możesz stworzyć coś swojego i wyróżnić swoją firmę na tle innych.

Jeśli już wiesz, jaka powinna być nazwą dla Twojej firmy, zastanówmy się co dalej. W celu zapewnienia swojej marce bezpieczeństwa powinieneś zarejestrować nazwę jako znak towarowy. Dzięki temu zabezpieczysz ją przed bezprawnym nadużywaniem ze strony konkurencji. 

Na końcu pozostało już tylko wybrać idealną nazwę dla Twojej firmy. Zapoznaj się więc z bazą nazw dla branży edukacyjnej lub HR dostępną w serwisie rmarket.pl. Jeżeli jednak potrzebujesz nazwy stworzonej według Twoich indywidualnych potrzeb, zgłoś się do nas, a na pewno pomożemy Ci w realizacji Twoich celów namingowych. 

 

Często zadawane pytania

Jaką wybrać nazwę dla firmy z branży edukacyjnej i HR?

Wybierając nazwę firmy staraj się przeanalizować otoczenie branżowe. Stwórz prostą nazwę, która będzie szybko zapamiętywana. Nazwa Twojej firmy powinna być pozbawiona polskich znaków, sprawdź ją pod kątem znaczeniowym w obcych językach aby uniknąć wpadek nazewniczych. Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa była chwytliwa, oryginalna oraz ciekawa, a co najważniejsze przyciągała jak najwięcej klientów zgłoś się do nas.

Czego unikać przy wyborze nazwy dla firmy z branży edukacyjnej i HR?

Cały proces tworzenia nazwy dla firmy jest dość długotrwały i wymagający pracy. Nie jeden przedsiębiorca zastanawia się skąd wziąć pomysł na nazwę firmy albo jak stworzyć nazwę firmy? Gotowe nazwy firmy znajdziesz na naszym serwisie, jeżeli natomiast chcesz aby powstała nazwa indywidualnie stworzona dla Ciebie i odpowiadała Twoim preferencjom kliknij tutaj. Niemniej jednak jeżeli sam tworzysz nazwę dla firmy, zbuduj ją w sposób kreatywny, tak aby była ciekawa, atrakcyjna i unikalna. 

Jak chronić nazwę firmy z branży edukacyjnej i HR?

Podstawą ochrony nazwy firmy jest jej zastrzeżenie w odpowiednim urzędzie patentowym. Zastrzeżenia znaku towarowego można dokonać w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, Urzędzie ds. Własności Intelektualnej Unii Europejskiej oraz Światowej Organizacji Własności Intelektualnej. Wszystko zależy na jakim terenie chcesz aby Twój znak był chroniony. Jeżeli przejdziesz pozytywnie cały etap rejestracji nazwy i otrzymasz certyfikat ochronny, stajesz się  jedynym właścicielem marki. Prawo ochronne znaku pozwala Ci zapobiec działań podmiotów, które naruszają Twoje prawo. Zastrzeżony znak towarowy może zapewnić Ci korzyści finansowe, poprzez jego sprzedaż, licencjonowanie oraz sporządzanie umów franczyzowych. 

Podobne wpisy

Nazwa dla produktu-image

Nazwa dla produktu

Od apteki do ciasta, czyli historia marki Dr. Oetker-image

Od apteki do ciasta, czyli historia marki Dr. Oetker

Nazwa firmy jako zastrzeżony znak towarowy-image

Nazwa firmy jako zastrzeżony znak towarowy

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

NANQ

poznaj naszą realizację >

SUDETTI .com .pl negocjuj
2 domeny
SYNCORE .pl 2840 PLN
1 domena
PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
SALVER .pl 2840 PLN
1 domena
SELVES .pl 2740 PLN
1 domena
SEVIS .pl negocjuj
1 domena
IUVENE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PRAKTIN .pl 2670 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook