Założenie firmy zawsze wiąże się z potrzebą stworzenia dla niej dobrej nazwy. Jeśli nie wiesz jak nazwać swoją firmę z branży edukacja i HR, to w tym artykule znajdziesz wiele praktycznych wskazówek i porad.
Jak wygląda rynek pracy w Polsce? Stopa bezrobocia wynosi 5.8%. Według LeasingTeam Group, w roku 2018, w stosunku do roku poprzedniego, przybyło 165 tysięcy wolnych stanowisk pracy. To wzrost o 33%.
Jak firmy HRowe odnajdują się na rynku? Popyt na pracowników zewnętrznych firmy te witają z otwartymi rękami. Jednak problemem jest 165 tysięcy brakujących pracowników. Odpowiedzią na ten problem jest rosnący popyt na pracowników ze Wschodu. Głównie to obywatele Ukrainy, których dotychczas przybyło około 1,5 miliona.
Branża HR zmienia się aby dostosować się do tych poszukujących pracy. Coraz częściej używa się ścieżek kontaktu obejmujących narzędzia takie jak Whatsupp czy Messenger. Rośnie również znaczenie portali społecznościowych w celach rekrutacyjnych.
Aby dzisiaj odnaleźć się na rynku pracy, niezbędna jest chęć uczenia się. Rynek oferuje coraz więcej narzędzi i rozwiązań, które są niezbędne w pracy na wielu stanowiskach. W szalonym tempie postępuje cyfryzacja. Elastyczność i umiejętność szybkiego uczenia coraz częściej widnieje w ofertach pracy.
Rynek usług edukacyjnych upatruje w tym swoich szans. Szkolenia, kursy oraz inne formy podnoszenia kwalifikacji wydają się nieodłącznym elementem dzisiejszej kariery zawodowej. Rosnąca popularnością cieszą się szkolenia internetowe. Nazywa różnie, e-szkoleniami, m-szkoleniami, szkoleniami moose czy webinariami stanowią atrakcyjną alternatywę dla szkoleń stacjonarnych.
Polska polubiła e-learning. Możemy pochwalić się wysokim miejscem wśród krajach europy pod względem tego jak szybko rozwijają się tego typu usługi. Raport firmy WeAreSocial ze stycznia 2018 roku, plasuje nas w pierwszej piątce.
Jak widać oba rynki są bardzo atrakcyjne dla przedsiębiorców. Duży potencjał drzemiący w potencjalnych rozwiązaniach istniejących problemów oraz ułatwieniach w procesach rekrutacyjnych i edukacyjnych przyciąga chcących wejść na rynek.
Jak wyróżnić się spośród rosnącej konkurencji? Technologiczne oraz organizacyjne rozwiązania pozwalają na bycie o krok przed konkurencją. To, oraz trafianie w oczekiwania Twoich klientów pozwala przyciągnąć klientów.
Jednak równie istotnym elementem jest branding. Innymi słowy, jeśli Twój potencjalny klient jest świadomy, że Twoja firma istnieje i świadczy usługi dobrej jakości, bardzo pomaga to w skutecznym prowadzeniu Twojej działalności.
Budowa wizerunku nie jest łatwa. Musisz być świadomy kto jest Twoim klientem i jakie ma oczekiwania. Spójność Twojego wizerunku jest także istotna. Jednak to co jest swoistą wizytówką Twojej firmy to jej nazwa.
Odpowiednia strategia nazewnicza pozwoli Ci przyciągnąć nowych klientów. Dzięki unikalnej nazwie pozostaniesz też w świadomości klientów, którzy skorzystali z Twojej usługi. Wyróżnisz się na rynku, a oryginalna nazwa pozwoli na ochronę prawną i spokój z nieuczciwymi konkurentami.
Wybór nazwy to bardzo odpowiedzialny proces, ponieważ raz wybrana nazwa powinna służyć firmie przez długie lata. Ciężko podać jedną niezmienną receptę na stworzenie trafionej i chwytliwej nazwy, ale można wyróżnić kilka cech, które sprzyjają jej skuteczności:
Tworząc dobrą nazwę dla firmy, powinieneś wziąć pod uwagę kilka podstawowych spraw, jakimi są: prostota nazwy, jej znaczenie w językach obcych, wolna domena internetowa, a także poprawność gramatyczna.
Teraz kiedy poznałeś już najważniejsze wymogi nazewnicze i wiesz, jaka powinna być chwytliwa nazwa, możemy pójść o krok dalej. Przyjrzymy się wielu nazwom istniejących już firm z branży edukacyjnej i HR.
Specjalnie dla Ciebie przeprowadziliśmy dokładną analizę setki nazw: firm szkoleniowych, doradztwa personalnego i coachingu oraz agencji pracy. Na tej podstawie odnaleźliśmy pewne tendencje nazewnicze wykorzystywane w branży, jak również odnaleźliśmy niespotykane i oryginalne okazy wśród analizowanych przykładów:
Edukacja i branża HR kojarzona jest z poważnymi nazwami firm. I tak: firmy szkoleniowe wybierają nazwy odnoszące się do edukacji lub podkreślają swoje usługi skierowane do klienta biznesowego.Coraz bardziej popularny coaching wybiera nazwy właśnie ze słowem "coaching" lub nazwy, które zapewniają nabycie nowej wiedzy.Agencje pracy za bardzo się nie wysilają i wykorzystują najczęściej słowa "work" lub "job". Głównych tendencji jest kilka i możesz je z powodzeniem wykorzystać, jednak możesz stworzyć coś swojego i wyróżnić swoją firmę na tle innych.
Jeśli już wiesz, jaka powinna być nazwą dla Twojej firmy, zastanówmy się co dalej. W celu zapewnienia swojej marce bezpieczeństwa powinieneś zarejestrować nazwę jako znak towarowy. Dzięki temu zabezpieczysz ją przed bezprawnym nadużywaniem ze strony konkurencji.
Na końcu pozostało już tylko wybrać idealną nazwę dla Twojej firmy. Zapoznaj się więc z bazą nazw dla branży edukacyjnej lub HR dostępną w serwisie rmarket.pl. Jeżeli jednak potrzebujesz nazwy stworzonej według Twoich indywidualnych potrzeb, zgłoś się do nas, a na pewno pomożemy Ci w realizacji Twoich celów namingowych.
Wybierając nazwę firmy staraj się przeanalizować otoczenie branżowe. Stwórz prostą nazwę, która będzie szybko zapamiętywana. Nazwa Twojej firmy powinna być pozbawiona polskich znaków, sprawdź ją pod kątem znaczeniowym w obcych językach aby uniknąć wpadek nazewniczych. Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa była chwytliwa, oryginalna oraz ciekawa, a co najważniejsze przyciągała jak najwięcej klientów zgłoś się do nas.
Cały proces tworzenia nazwy dla firmy jest dość długotrwały i wymagający pracy. Nie jeden przedsiębiorca zastanawia się skąd wziąć pomysł na nazwę firmy albo jak stworzyć nazwę firmy? Gotowe nazwy firmy znajdziesz na naszym serwisie, jeżeli natomiast chcesz aby powstała nazwa indywidualnie stworzona dla Ciebie i odpowiadała Twoim preferencjom kliknij tutaj. Niemniej jednak jeżeli sam tworzysz nazwę dla firmy, zbuduj ją w sposób kreatywny, tak aby była ciekawa, atrakcyjna i unikalna.
Podstawą ochrony nazwy firmy jest jej zastrzeżenie w odpowiednim urzędzie patentowym. Zastrzeżenia znaku towarowego można dokonać w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, Urzędzie ds. Własności Intelektualnej Unii Europejskiej oraz Światowej Organizacji Własności Intelektualnej. Wszystko zależy na jakim terenie chcesz aby Twój znak był chroniony. Jeżeli przejdziesz pozytywnie cały etap rejestracji nazwy i otrzymasz certyfikat ochronny, stajesz się jedynym właścicielem marki. Prawo ochronne znaku pozwala Ci zapobiec działań podmiotów, które naruszają Twoje prawo. Zastrzeżony znak towarowy może zapewnić Ci korzyści finansowe, poprzez jego sprzedaż, licencjonowanie oraz sporządzanie umów franczyzowych.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >