Nazwy dla firm budowlanych, remontowych i wykończeniowych

Branża budowlana czy remontowa niestety nie mogą się pochwalić oryginalnymi nazwami firm. Rzeczywiście, rynek jest już przepełniony sztampowymi nazwami z członem – bud czy – rem. Dlatego dobrym posunięciem z Twojej strony jest szukanie oryginalnej nazwy dla swojej firmy, która skutecznie przyciągnie klientów. 

Cechy gwarantujące dobrą nazwę firmy

  1.  Dobra nazwa jest krótka – jest to podstawowa zasada przy tworzeniu nazw firm. I nie bez przyczyny, ponieważ zwięzła nazwa firmy szybciej zapada w pamięć, a przez to nietrudno ją powtórzyć. A chyba o to właśnie chodzi?
  2.  Wywołuje pozytywne skojarzenia – nic to, że żarówki firmy Osram dobrze się sprzedają – lepiej, gdyby nazwa początkującego przedsiębiorstwa dobrze kojarzyła się odbiorcom od samego początku.
  3.  Koniecznie sprawdź nazwę w innych językach – być może na początku nie planujesz ekspansji   na rynki zagraniczne, jednak warto jest sprawdzić nazwę firmy, przynajmniej w podstawowych językach, m.in. angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim. Uwierz, że taki ruch uchroni Cię przed niezręcznymi sytuacjami.
  4.  Uprość sobie życie i nie twórz nazw firmy z polskimi znakami – możesz wierzyć lub nie, ale bardzo często będziesz podawać nazwę firmy przez telefon. Postaraj się, żeby nazwa nie była kłopotliwa przy wymowie, ale również na piśmie. Dzięki temu unikniesz zbędnych pytań i nieporozumień.
  5.  Wolna domena internetowa – w końcu mamy XXI wiek, dlatego domena internetowa jest kluczową cechą przy kreowaniu nazw firm. Może nie od razu stworzysz stronę internetową swojej firmy, ale lepiej zadbać o to, by mieć w zanadrzu wolną domenę dla swojego przedsiębiorstwa.

Pamiętaj, że idealna nazwa jest przede wszystkim krótka i wywołuje pozytywne skojarzenia u odbiorców. Oprócz tego warto zadbać o wolną domenę przy tworzeniu nazwy – najlepiej z klasycznym rozszerzeniem .pl. 

 

Nazwa dla firm budowlanych, remontowych i wykończeniowych

 

Charakterystyka nazw w branży budowlanej, remontowej i wykończeniowej

Przejrzeliśmy mnóstwo nazw firm z branży budowlanej, remontowej i wykończeniowej w poszukiwaniu głównych nurtów nazewnictwa. 

  • Firmy remontowe i wykończeniowe – najczęściej można spotkać nazwy, które zawierają człon "art", podkreślając tym samym artystyczne podejście do wykańczania wnętrz, np. Art Remo, Art – Mat, Art – Fliz. Innym trendem jest pewna obietnica zawarta w nazwie, m.in. Easy Finish, New Home, Solid Bud. 
  • Materiały budowlane – tutaj tworzący nazwę dla swojej firmy, ciekawie podeszli do tematu – przedsiębiorstwo przedstawione jako wykonawcę remontu lub budowy, np. Konstruktor, Odnowiciel czy Lider. Jest to bardzo ciekawa propozycja dla branży materiałów budowlanych. Często można się natknąć na nazwy firm tworzonych w oparciu o imiona zapewne właścicieli i np.:  Peter – Bud, Iwan, Staszko. Niestety nadal utrzymującym się trendem w branży ogólnobudowlanej, jest kreowanie nazw firm z dość powszechnym członem "bud", i tak: AmikoBud, MetBud, Budopunkt oraz wiele innych. Istnieją też inne, całkowicie oryginalne nazwy firm, np. Terca, Syke, Naptun.
  • Stolarstwo – tutaj widzimy urzekające nawiązanie do nazw drzew, m.in. Sosna, Jawor, Modrzew. Idąc dalej, branża stolarska nawiązuje po prostu do drewna, pokazuje to kreując nazwy z członem "drew" lub nawiązując bezpośrednio do słowa "drewno", i tak: Akademia Drewna, Drewmat, GoodWood, Drewmer. Ponadto można zaobserwować inne, ciekawe nazwy, m.in.: Knitter, Bistol, Abaco.
  • Producenci drzwi i okien – tutaj w nazwach używane są często przedrostki "eko", gwarantujące klientowi ekologiczne tworzywa, np. Eko – Okna, Eko – Elmar, Eko – Okna, Thermal Eko. Drugą, bardzo ciekawą tendencją jest tworzenie neologizmów, i tutaj: Oknoteka, OknoDoor, Drzwialnia. Można dostrzec inne, interesujące neologizmy: Oculux, Fenstral, Pagen.

Po przejrzeniu nazw firm, możemy wyodrębnić parę nutrów w namingu. Zaczynając od przedsiębiorstw remontowych i wykończeniowych: wielu biznesmenów podkreśla cząstkę "art", inni zaś, zawierają w nazwie przypuszczalną obietnicę w nazwie.
Firmy handlujące materiałami budowlanymi zostały postawione jako wykonawcy remontu lub budowy - jest to całkiem interesujące podejście do namingu. Inni biznesmeni nazwali firmę imieniem - zapewne swoim, a jeszcze inni stworzyli nazwę z cząstką "bud", tacy przedsiębiorcy mogą sobie pozwolić na taki ruch, jeżeli działają na rynku lokalnym.
Stolarze są mocno związani ze swoją branża i ich firmy biorą nazwę od nazw drzew. Inni biznesmeni podobnie tworzą nazwy i po prostu odwołują się do słowa "drewno". 
Producenci drzwi i okien wybierają nazwy z cząstką "eko", gwarantując klientowi ekologiczne tworzywa. 
Jeżeli chcesz, możesz wybrać całkowicie świeżą nazwę, którą podkreślisz charakter swojej firmy, lecz możesz też wybrać nazwę firmy zgodnie z powyższyim trendami. 

 

Nazwa dla firm budowlanych, remontowych i wykończeniowych

 

Zapoznałeś się z naszym artykułem i wiesz, jak powinna wyglądać idealna nazwa firmy. Teraz zachęcamy do rozejrzenia się po naszym serwisie, w którym znajdziesz mnóstwo nazw firm, spełniających wszystkie wymienione cechy – wystarczy, że znajdziesz coś dla siebie. Jeżeli jednak nie widzisz nic interesującego, śmiało możesz się do nas zgłosić, a stworzymy idealną nazwę dla Twojej firmy.

Nie zapomnij też o odpowiedniej ochronie swojej nazwy! Możesz ją chronić poprzez zastrzeżenie znaku towarowego oraz późniejszy monitoring. Więcej informacji na temat rejestracji i ochrony znaku towarowego znajdziesz w serwisie zastrzezone.pl  

 

Często zadawane pytania

Jak nazwać firmę remontową?

Tworząc nazwę firmy wybieraj oznaczenia krótkie, mało skomplikowane, które wywołują pozytywne skojarzenia. Jeżeli chcesz promować się w Internecie, zadbaj aby wybrana domena internetowa była tożsama z Twoją nazwą firmy. Jest to o tyle ważne, że synchronizacja nazw pozwoli Ci działać w sposób spójny na rynku. Jeżeli szukasz chwytliwej i wyróżniającej się nazwy prześledź swoją konkurencję oraz otoczenie branżowe. Wybieraj słowa kluczowe, które mogą stać się Twoją inspiracją. Budując nazwę firmy możesz skorzystać z naszych gotowych propozycji udostępnionych na naszym serwisie klikając tutaj.    

 Czego unikać przy tworzeniu nazwy firmy remontowej?

Podczas tworzenia nazwy dla firmy remontowej unikaj podobieństw do nazw, które już funkcjonują w branży. Wzorowanie się na znakach zajętych przez inne podmioty mogą przysporzyć Ci wiele kłopotów finansowych jak i prawnych. Jeżeli chcesz uniknąć takich sytuacji kliknij tutaj. Pomożemy wybrać Ci bezpieczną, a zarazem atrakcyjną nazwę dla Twojej firmy, która spełni wymogi rejestracji znaku w urzędzie.        

Jak chronić nazwę firmy remontowej?

Jeżeli chcesz zapewnić bezpieczeństwo swojej marki, należy dokonać zastrzeżenia nazwy firmy w odpowiednim urzędzie patentowym. Rejestrując znak towarowy nie tylko zyskujesz prawo na jego wyłączne używanie. Otrzymujesz narzędzia prawne, które chronią Cię przed działaniem nieuczciwych przedsiębiorców. Prawo ochronne znaku towarowego pozwoli Ci szybko reagować na takie sytuacje i ewentualnie egzekwować prawa na drodze sądowej lub komorniczej. Jak ważne jest ochrona nazwy marki dowiesz w naszym artykule.

Podobne wpisy

Jak wymyślić nazwę firmy-image

Jak wymyślić nazwę firmy

Siła napędowa Michelin-image

Siła napędowa Michelin

Nazwy dla firm z branży zdrowie i uroda-image

Nazwy dla firm z branży zdrowie i uroda

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

TOSCANTI

poznaj naszą realizację >

PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
AVEREN .pl 2790 PLN
1 domena
PROVERY .pl 2470 PLN
1 domena
ARCHOE .com .pl negocjuj
2 domeny
PROVIRE .pl 2370 PLN
1 domena
SALVER .pl 2840 PLN
1 domena
SELVES .pl 2740 PLN
1 domena
SEVIS .pl negocjuj
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook