Nazwa dla firmy transportowej
Przedsiębiorstwo świadczące usługi transportowe może okazać się świetnym pomysłem na biznes. Tworzącnazwę dla firmy transportowejwarto bliżej poznać tę dynamicznie rozwijającą się branżę – jej charakterystyka może znacznie pomóc przy tworzeniu idealnego oznaczenia dla Twojego biznesu.


Przedsiębiorstwo świadczące usługi transportowe może okazać się świetnym pomysłem na biznes. Tworzącnazwę dla firmy transportowejwarto bliżej poznać tę dynamicznie rozwijającą się branżę – jej charakterystyka może znacznie pomóc przy tworzeniu idealnego oznaczenia dla Twojego biznesu.
Trendy w nazewnictwie firm sektora usług transportowych są dość stałe. To, co można zauważyć, to żenazwa dla firmy transportowejpowinna sprawiać wrażenie dynamicznej, kojarzyć się z szybkością, ruchem, podróżowaniem. Popularne jest również zamieszczanie w nazwie słowa transport, trans, travel. Niekiedy w nazwie firmy transportowej zawierane jest nazwisko właściciela. Warto przy tym pamiętać, iż samo nazwisko nie mówi zbyt wiele o rodzaju świadczonych usług i wartościach firmy.
Obszar działania
Firmy transportowe mogą funkcjonować na rynku lokalnym, krajowym lub międzynarodowym. Podczas ustalania nazwy, przedsiębiorstwo powinno kierować się swoim obszarem działania. Dzięki dobrej nazwie stanie się kojarzone w odpowiedni sposób, przekazując klientom specyfikę usług. Firma działająca lokalnie może nawiązywać w swojej nazwie do miasta czy gminy, w obrębie jakiego działa. Firma krajowa może nawiązywać do państwa np. może powstać trans – Poland, Polska – trans, a międzynarodowa do słów takich jak Europa, Europe, International.
Rodzaj transportu
Na uwagę zasługuje także rodzaj transportu – czy jest to transport powietrzny, lądowy, morski. Każdy z wymienionych rodzajów różni się wymaganiami kadrowymi, prawnymi i charakterystyką klientów. Ma to wpływ na język, w jakim powstanie nazwa. Np. FJORD LINE to nazwa firmy transportowej oferującej połączenia promowe, a Usługi Przewozowe POLA wynajem busów na wyjazdy okolicznościowe.

Źródło; Fotolia
Sposoby na powstanie nazwy
Kiedy obszar działania firmy oraz rodzaj transportu zostaną określone, należy zastanowić się nad sposobemtworzenia nazwy. Pierwszym z nich może być wybranie jednego, konkretnego słowa. Tak może powstać firma transportowa o nazwie Aria, Przewozowy, Travel. Znanym przykładem może być linia lotnicza Lot, czy podkarpacka komunikacja autobusowa Marcel.
Drugim sposobem na wykreowanie dobrejnazwy firm transportowychmoże być połączenie dwóch słów, które będą niosły jakiś przekaz, tworzący odpowiednie skojarzenia u potencjalnych pasażerów. Firma oferująca przewozy autokarowe na terenie Europy może nosić na przykład nazwę Eurolines, Eurobus, EuroTrans.
Unikatowa, zwięzła, atrakcyjna nazwa
Nazwa firmy transportowejpowinna być unikatowa. Oryginalna nazwa pozwoli wyróżnić się na tle innych na rynku. Dobrym przykładem może być firmaWizzAir. Po drugie,nazwa dla firmy transportowejnie powinna być złożona lub powinna dać się skrócić. Krótsze i zwięzłe nazwy bardziej utkwią w pamięci pasażerom i będą łatwe do powtórzenia. Po trzecie,nazwa firmy transportowejpowinna być atrakcyjna. Powinna zwracać uwagę i skutecznie zachęcać do zapoznania się z ofertą i skorzystania z usług.
Często zadawane pytania
Poznaj odpowiedzi na popularne pytania
Pomysłów na nazwę firmy możesz szukać w swoim otoczeniu, internecie jak również analizować nazewnictwo i trendy w branży. Opierając się na cechach, które charakteryzują branżę transportową, stworzysz uniwersalną i unikatową markę. Aby sobie ułatwić zadanie możesz skorzystać z generatora nazw firmy udostępnionego w internecie lub kupić gotowe ozaczenie. Nasze propozycje dla nazwy firmy transportowej znajdziesz klikająctutaj.
Podczas tworzenia nazwy dla firmy transportowej unikaj znaków, które są zbyt trudne do zapamiętania przez Twojego odbiorcę lub kontrahenta biznesowego. Pamiętaj, że tworzenie nazwy to proces wymagający czasu i kreatywnej pracy. Wybierając nazwę możesz skorzystać z gotowych nazw firm transportowych albo zwrócić się o fachową pomoc do specjalisty firmy brandingowej. Unikaj nazw, które zostały już zarezerwowane przez innych przedsiębiorców i wybierz taką nazwę firmy transportowej, która będzie unikalna i chwytliwa.
Jeśli wybrałeś chwytliwą nazwę dla firmy transportowej, to dobry początek budowania Twojej marki na rynku. Ale teraz idź za ciosem, nie spoczywaj na laurach. Dokonaj zastrzeżenia znaku towarowego w odpowiednim urzędzie patentowym, co da Ci gwarancję bezpiecznego funkcjonowania w branży oraz stabilny rozwój. Dlaczego zastrzeżenie znaku towarowego jest tak ważne dla Twojego biznesu dowiesz się klikająctutaj.

Marcin Setlak
Prawnik, CEO w kancelarii Brandelaw. Specjalizuje się kreacji marek oraz własności intelektualnej. Stworzył ponad 300 marek firm i produktów. Wykładowca w Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza oraz Akademii Leona Koźmińskiego.