Przedsiębiorstwo świadczące usługi transportowe może okazać się świetnym pomysłem na biznes. Tworząc nazwę dla firmy transportowej warto bliżej poznać tę dynamicznie rozwijającą się branżę – jej charakterystyka może znacznie pomóc przy tworzeniu idealnego oznaczenia dla Twojego biznesu.
Źródło: Fotolia
Trendy w nazewnictwie firm sektora usług transportowych są dość stałe. To, co można zauważyć, to że nazwa dla firmy transportowej powinna sprawiać wrażenie dynamicznej, kojarzyć się z szybkością, ruchem, podróżowaniem. Popularne jest również zamieszczanie w nazwie słowa transport, trans, travel. Niekiedy w nazwie firmy transportowej zawierane jest nazwisko właściciela. Warto przy tym pamiętać, iż samo nazwisko nie mówi zbyt wiele o rodzaju świadczonych usług i wartościach firmy.
Firmy transportowe mogą funkcjonować na rynku lokalnym, krajowym lub międzynarodowym. Podczas ustalania nazwy, przedsiębiorstwo powinno kierować się swoim obszarem działania. Dzięki dobrej nazwie stanie się kojarzone w odpowiedni sposób, przekazując klientom specyfikę usług. Firma działająca lokalnie może nawiązywać w swojej nazwie do miasta czy gminy, w obrębie jakiego działa. Firma krajowa może nawiązywać do państwa np. może powstać trans – Poland, Polska – trans, a międzynarodowa do słów takich jak Europa, Europe, International.
Na uwagę zasługuje także rodzaj transportu – czy jest to transport powietrzny, lądowy, morski. Każdy z wymienionych rodzajów różni się wymaganiami kadrowymi, prawnymi i charakterystyką klientów. Ma to wpływ na język, w jakim powstanie nazwa. Np. FJORD LINE to nazwa firmy transportowej oferującej połączenia promowe, a Usługi Przewozowe POLA wynajem busów na wyjazdy okolicznościowe.
Źródło; Fotolia
Kiedy obszar działania firmy oraz rodzaj transportu zostaną określone, należy zastanowić się nad sposobem tworzenia nazwy. Pierwszym z nich może być wybranie jednego, konkretnego słowa. Tak może powstać firma transportowa o nazwie Aria, Przewozowy, Travel. Znanym przykładem może być linia lotnicza Lot, czy podkarpacka komunikacja autobusowa Marcel.
Drugim sposobem na wykreowanie dobrej nazwy firm transportowych może być połączenie dwóch słów, które będą niosły jakiś przekaz, tworzący odpowiednie skojarzenia u potencjalnych pasażerów. Firma oferująca przewozy autokarowe na terenie Europy może nosić na przykład nazwę Eurolines, Eurobus, EuroTrans.
Nazwa firmy transportowej powinna być unikatowa. Oryginalna nazwa pozwoli wyróżnić się na tle innych na rynku. Dobrym przykładem może być firma WizzAir. Po drugie, nazwa dla firmy transportowej nie powinna być złożona lub powinna dać się skrócić. Krótsze i zwięzłe nazwy bardziej utkwią w pamięci pasażerom i będą łatwe do powtórzenia. Po trzecie, nazwa firmy transportowej powinna być atrakcyjna. Powinna zwracać uwagę i skutecznie zachęcać do zapoznania się z ofertą i skorzystania z usług.
Pomysłów na nazwę firmy możesz szukać w swoim otoczeniu, internecie jak również analizować nazewnictwo i trendy w branży. Opierając się na cechach, które charakteryzują branżę transportową, stworzysz uniwersalną i unikatową markę. Aby sobie ułatwić zadanie możesz skorzystać z generatora nazw firmy udostępnionego w internecie lub kupić gotowe ozaczenie. Nasze propozycje dla nazwy firmy transportowej znajdziesz klikając tutaj.
Podczas tworzenia nazwy dla firmy transportowej unikaj znaków, które są zbyt trudne do zapamiętania przez Twojego odbiorcę lub kontrahenta biznesowego. Pamiętaj, że tworzenie nazwy to proces wymagający czasu i kreatywnej pracy. Wybierając nazwę możesz skorzystać z gotowych nazw firm transportowych albo zwrócić się o fachową pomoc do specjalisty firmy brandingowej. Unikaj nazw, które zostały już zarezerwowane przez innych przedsiębiorców i wybierz taką nazwę firmy transportowej, która będzie unikalna i chwytliwa.
Jeśli wybrałeś chwytliwą nazwę dla firmy transportowej, to dobry początek budowania Twojej marki na rynku. Ale teraz idź za ciosem, nie spoczywaj na laurach. Dokonaj zastrzeżenia znaku towarowego w odpowiednim urzędzie patentowym, co da Ci gwarancję bezpiecznego funkcjonowania w branży oraz stabilny rozwój. Dlaczego zastrzeżenie znaku towarowego jest tak ważne dla Twojego biznesu dowiesz się klikając tutaj.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >