Powstawanie i rozwój nowych firm, nie tylko korporacji, ale i sektora MŚP sprzyja rozwojowi branży oferującej usługi sprzątania. Na sukces w tej branży składa się wiele czynników, jednym z nich jest odpowiednia nazwa firmy. Poniższy artykuł pomoże Ci wybrać właściwą i najbardziej chwytliwą nazwę firmy sprzątającej, dzięki której wyróżnisz się wśród konkurencji.
Wybór usług sprzątania jako branży, w której chcemy prowadzić działalność gospodarczą, nie jest jedyną ważną decyzją, jaką podejmujemy przed wejściem na rynek. Kolejnym kamieniem milowym jest precyzyjne, szczegółowe określenie, jakie usługi konkretnie oferujemy, to znaczy decydujemy, co nasza firma będzie sprzątać i gdzie. Ustalamy, czy oferowane przez nas usługi będą wykonywane w hotelach, restauracjach, szkołach i uniwersytetach, czy może wykonywana działalność będzie dotyczyła mycia okien w miejskich wieżowcach. Określenie profilu działania ułatwi nam podjęcie decyzji jak wybrać nazwę dla firmy sprzątającej, piorącej lub zajmującej się innymi profilami usług zapewniania czystości.
Wśród nazw firm sprzątających, w procesie namingowym panuje trend wzorowania się na języku angielskim. Na rynku usług sprzątania systematycznie pojawiają się firmy o charakterystycznych, obcojęzycznych nazwach typu: „Clean”, „AutoCleaner”, „White Clean House” itp. Przedsiębiorcy nagminnie korzystają z tego utartego schematu, zapominając o naszej polskiej jakości. Działając lokalnie warto się zastanowić czy „Błysk” naprawdę odstaje brzmieniem i strukturą od „White Clean House”. Co więcej, polska nazwa dla firmy sprzątającej jest łatwiejsza do zapamiętania i wymówienia przez potencjalnych klientów. Zważywszy na specyfikę tej branży, znaczna część firm ogranicza swoje działanie do rynku lokalnego, dlatego zadbanie o polską, łatwą do zapamiętania i wymówienia nazwę jest pierwszym krokiem, jaki należy uczynić przy decydowaniu, jak wybrać nazwę dla firmy.
Jak nazwać firmę sprzątającą? Po prostu zabawnie? Każdy z nas pamięta kultowe zwroty i wyrażenia z filmów Machulskiego i Lubaszenki. Żartobliwa, prosta nazwa firmy łatwo zapada w pamięć klientom, tak samo jak dialogi filmów lat 90-tych zostały zapamiętane przez wielbicieli kina. Stworzenie humorystycznej, żartobliwej nazwy firmy sprzątającej, tak by przedsiębiorstwo sprawiało jednocześnie wrażenie profesjonalnego jest nie lada wyzwaniem, dlatego trzeba uważać i robić to ostrożnie i z głową. Warto jednak zainwestować w takie działanie, ponieważ humorystyczna nazwa nie tylko przyciąga uwagę potencjalnych klientów, ale także wyróżnia firmę na tle konkurencji. „Pucuś”, „Szop pracz”- to jedne z wielu przykładów takich humorystycznych nazw.
Krótka nazwa to dobra nazwa. Nie odkryjemy Ameryki tym stwierdzeniem, ale nie o to chodzi. Ważne byśmy o tym pamiętali i korzystali z tej maksymy w procesie tworzenia nazwy dla firmy sprzątającej. To nie wszystko, o czym warto pamiętać. Nawet jeśli postaramy się o nazwę polską, krótką, żartobliwą, jednak nie będzie ona wywoływać pozytywnych skojarzeń z branżą, to nasza ciężka namignowa praca, pójdzie na marne. Jakże trafną nazwę dla firmy sprzątającej prezentuje firma „Tekla”. Podkreślony został w ten sposób dynamizm i wszechstronność usług oferowanych przez to przedsiębiorstwo.
Minął czas, kiedy ludzie szukali informacji o usługach sprzątania poprzez anonse zawarte w różnego rodzaju dziennikach. Radiowe i prasowe ogłoszenia zostały wyparte przez Internet. Ciężko sobie wyobrazić wyszukanie tej najlepszej oferty pomijając Internet. Co więcej, aby firma mogła rywalizować z najlepszymi, musi znaleźć swoje miejsce w sieci. Aby tak się stało, potrzebna jest strona internetowa. Poza znalezieniem wolnej domeny warto zadbać, by była ona jak najlepsza i najpowszechniejsza, to znaczy pokusić o założenie strony z końcówką: -.pl, -.com lub -.eu.
Aby stworzyć nazwę firmy sprzątającej na początku dobrze jest określić nasz profil działania, co i gdzie konkretnie chcemy zaproponować klientowi. W procesie tworzenia nazwy dla firmy, weź pod uwagę słowa, które nawiązują do branży. Stwórz nazwę krótką, która będzie szybko zapamiętywana oraz wywoływała pozytywne emocje wśród odbiorców. Nazwa firmy, która jest chwytliwa i nowoczesna pomoże Ci stworzyć markę często wybieraną na rynku oraz zyskać popularność klientów.
Często przedsiębiorcy zastanawiają się jak wymyślić nazwę firmy, która będzie chwytliwa i nowoczesna. Jednak w procesie tworzenia marki należy unikać przesłanek, które jednoznacznie wykluczają możliwości rejestracji znaku towarowego oraz mogą przyczynić się do powstania problemów prawnych i finansowych. Informacje o przeszkodach rejestracji znaku towarowego znajdziesz klikając tutaj.
Jeżeli chcesz chronić swoją nazwę firmy, należy ją zarejestrować w odpowiednim urzędzie patentowym. Ubiegając się o prawo ochronne należy przejść pozytywnie przez proces rejestracji znaku towarowego. Aby jednak znak nie został odrzucony przez urząd musi spełniać określone warunki rejestracyjne. Dlatego tak ważne jest aby nazwa Twojej firmy spełniała określone wymogi. Jeżeli chcesz uniknąć błędów oraz zaoszczędzić czas na przygotowanie nazwy dla Twojej firmy zgłoś się do nas klikając tutaj.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >