Branża reklamowa stanowi jeden z najbardziej wymagających sektorów gospodarki. Jej specyfika polega na potrzebie ciągłego rozwoju, aby stosowane kampanie były skuteczne. Jako że firmy reklamowe mają na celu szeroko pojętą promocję, to powinny też godnie promować same siebie. Pierwszym aspektem, który reprezentuje każdą firmę, jest jej nazwa. Jak więc nazwać firmę reklamową?
Rynek reklamowy z roku na rok się rozwija. Firmy głównie z branża handlowej przeznaczają coraz wiecej części swojego budżetu na reklamę. Na pierwszym miejscu są sklepy sprzedające sprzęt elektroniczny i gospodarstwa domowego - RTV AGD czy Media Expert oraz takie dyskonty jak Lidl, Biedronka czy portal internetowy Allegro. Na drugim miejscu są firmy sprzedające produkty farmaceutyczne, w tym leki oraz suplementy diety. Natomiast na trzecim miejscu są firmy sprzedające produkty żywnościowe. W 2021 roku wartość budżetu reklam telewizyjnych wzrosła o 460,1 mln złotych więcej niż w roku poprzednim. Podobnie było z wydatkami na reklamę w radio, gdzie wartość wzrosła o prawie 14%. Dane te wskazują jak bardzo dochodowa jest branża reklamowa. Ciągły rozwój marketingu daje Ci szansę na stworzenie firmy z branży marketingowej, która może przynieść Ci sukces, realizując marzenia biznesowe, spełnienie zawodowe oraz oczywiście ogromne zyski finansowe. Jednak aby wszystko to zostało spełnione, należy przyłożyć się do stworzenia nazwy firmy, która będzie atrakcyjna i przyciągnie duże grono klientów. Tworząc nazwę, wyróżniaj się na rynku, stwórz unikatowe oznaczenie, które pozwoli Ci zbudować popularną firmę marketingową. Branża reklamowa cechuje się dużą kreatywnością oraz tworzeniem dobrych kontaktów z klientem. Dlatego wybieraj przemyślane i innowacyjne rozwiązania. Swoją oryginalnością zaciekaw klienta, który będzie chciał skorzystać z Twojej usługi.
Z uwagi na specyfikę używanego słownictwa możemy przypuszczać, że podobne tendencje pojawią się również w nazwach firm reklamowych.
Trendy nazewnicze są nieuniknionym elementem każdej branży. Warto korzystać z doświadczenia innych, ale mieszając je ze swoimi nowymi pomysłami. Jest to istotne, aby nadać swojej firmy indywidualny i niepowtarzalny charakter. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm marketingowych, które na co dzień dbają o oryginalność ofert swoich klientów.
Tworzenie nazwy firmy jest zadaniem gdzie potrzebna jest kreatywność i zaangażowanie. Inspiracji może być wiele. Poniżej znajdziesz kilka przykładów, które pomogą Ci stworzyć innowacyjne rozwiązania nazewnicze.
Przeprowadź burzę mózgu, zapisuj wszystko co przyjdzie Ci do głowy. Skup się na słowach kluczowych oraz pojęciach związanych z reklamą, komunikacją oraz nowościami, które charakteryzują branże.
Sprawdź jak nazywa się Twoja konkurencja. Zobacz jakie nazwy się sprzedają i są skuteczne. Stwórz nazwę unikalną związaną z działalnością marketingową.
Weź do ręki słownik wyrazów obcych, języka polskiego czy słownik synonimów. Kombinacja słów pomoże Ci stworzyć ciekawe rozwiązanie nazewnicze.
Do tworzenia nazwy możesz wykorzystywać symbolikę związaną z reklamą i marketingiem. Możesz szukać inspiracji w nazwach geograficznych, sztuce oraz literaturze. Dobrym pomysłem jest nadanie marce osobowości oraz przedstawić ją jako postać.
Eksperymentowanie ze słowami pochodzącymi z różnych języków może przynieść Ci oryginalne rozwiązanie nazewnicze. Tworząc kombinację wybieraj dobrze brzmiące słowa, które łatwo zapadają w pamięć.
W wyborze nazwy mogą pomóc Ci inni, ponieważ ich podejście do projektu jest obiektywne, pozbawione emocji. Poproś o ich opinię i sprawdź co im się podoba.
Światowe firmy z branży mogą być Twoją najlepszą inspiracją. W przypadku wzorowania się na innych bądź ostrożny. Unikaj podobieństwa lub identyczności do oznaczeń już zarezerwowanych.
Marketing jest branżą, która ciągle się rozwija, tworząc nowe miejsca na biznes. Rozwój technologii, cyfryzacji oraz sprzedaż internetowa napędzają rynek reklamowy. Poniżej znajdziesz obecne trendy i tendencje, które warto wykorzystać tworząc markę w branży reklamowej.
ADVERCITY
Advercity to rebranding nazwy firmy Maj - Max Art Studio. Powodem zmiany nazwy było prowadzenie różnych działalności pod tą samą nazwą co wprowadzało klienta w błąd. Zadaniem naszego zespołu było stworzenie takiej nazwy, która pasowałaby do strategii marki, wpisując się w branżę reklamową. Inspiracja do stworzenia nazwy było słowo ADVER oznaczjaace REKLAMODAWCÓW oraz słowo CITY czyli miasto. Połączenie tych dwóch słów miało na celu podkreślić, że mamy do czynienia z agencją reklamy, która świadczy swoje usługi na najwyższym poziomie w każdym mieście. Dopełnieniem naszej pracy było stworzenie logo, które pasuje idealnie do strategii marki. Dobrze dobrana kolorystyka oraz nowoczesna grafika przedstawiające miasto odzwierciedla strategię marki.
ASISSTUM
Nazwa powstała dla firmy zajmującej się marketingiem internetowym. Jej głównym zadaniem jest tworzenie stron internetowych oraz ich pozycjonowanie. Nazwa kojarzona jest z angielskim słowem ASSISTANT, które tłumacząc oznacza pomagać i wspierać. Zadaniem firmy jest pomoc specjaliście w jego pracy. ASISSTUM to marka, która jest blisko swojego klienta i pomaga mu w działaniach marketingowych oraz promocyjnych.
CREONIUM
Nazwa powstała dla agencji interaktywnej działającej zarówno w Polsce jak i Wielkiej Brytanii. CREONIUM to rebranding nazwy marki, który był konieczny gdyż poprzednie oznaczenie się nie spędzało. Głównym celem naszej pracy było stworzenie nazwy, która będzie kreatywna oraz wskazywała na zaradność firmy radzącej sobie nawet z trudnymi zadaniami. CREONIUM podkreśla kreatywne i twórcze podejście do klienta i powierzonych przez niego zadań. Dodatkowo nazwa posiadała wolną domenę z rozszerzeniem com, pl, oraz co.uk, więc była idealna dla firmy o międzynarodowym zasięgu.
Zastrzeżenie znaku towarowego jest ważnym etapem, który pozwala na budowanie silnej marki. Jednak oznaczenie firmy przed jego rejestracją należy odpowiednio przygotować. Wstępna analiza znaku pomoże Ci uniknąć wystąpienia bezwzględnych i względnych przesłanek odmowy rejestracji znaku. Badanie nazwy przed jej zgłoszeniem do Urzędu Patentowego pomoże Ci wybrać unikalne rozwiązanie nazewnicze pozbawione podobieństwa i identyczności do tych już zarezerwowanych przez innych przedsiębiorców. Samo złożenie wniosku rejestracyjnego może nie wystarczyć. Śledź uważnie cały proces rejestracyjny, który można podzielić na kilka etapów. Po otrzymaniu prawa ochronnego możesz poczuć się swobodnie w branży reklamowej. Od tego momentu możesz używać symbolu R w kółeczku, który podnosi rangę i prestiż firmy, jednocześnie informując klienta, ze nazwa jest zastrzeżona w Urzędzie Patentowym.
Nikt nie jest w stanie przewidzieć konkretnej nazwy, która zagwarantuje sukces firmy. Można jednak wyróżnić kilka wskazówek, których lepiej unikać:
1. Zbyt złożona budowa – nazwy skomplikowane nie sprzyjają zapamiętywaniu, dlatego warto unikać długich i skomplikowanych nazw, a także takich, które zawierają dużo polskich znaków.
2. Brak uniwersalności nazwy – problem ten pojawia się szczególnie wtedy, kiedy prowadzimy działalność międzynarodową. Wybrana nazwa powinna być bowiem na tyle uniwersalna, aby sprawdzała się również w innych językach. Dzięki takiej przeprowadzonej analizie unikniemy wstydliwych wpadek nazewniczych, jak np. Ford Pinto, który w Brazylii oznacza męskie genitalia...
3. Brak dostępnych domen – w XXI wieku, gdzie króluje internet, niezwykle ważnym aspektem jest posiadanie swojej strony internetowej. Wybrana domena powinna być jak najbardziej zbliżona do realnej nazwy przedsiębiorstwa, Jeżeli dana nazwa nie ma wolnych domen, to lepiej z niej zrezygnować.
4. Nieodpowiedni przekaz – dobra nazwa powinna mieć jasny i rzetelny przekaz nawiązujący do profilu działalności firmy. Nie warto więc stosować nazw, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd.
5. Niestosowny charakter – chwytliwa nazwa dla firmy reklamowej nie powinna zawierać treści uważanych powszechnie za obraźliwe lub niestosowne. Taka nazwa może i przyniesie firmie rozgłos, ale pamiętajmy, że nie każdy rozgłos jest pożądany.
Podsumowując, pamiętaj, że dobra nazwa firmy jest podstawą na drodze do jej sukcesu. Zanim więc zdecydujesz się na konkretną nazwę, korzystając z powyższych wskazówek, dokładnie przeanalizuj krok po kroku, czy spełnia ona podstawowe kryteria. W przypadku branży reklamy i marketingu nie bój się stosować nazw zarówno polskich, jak i w językach obcych. Wszelka kreatywność z pewnością będzie Ci potrzebna. Jeśli jednak nadal zastanawiasz się, jak nazwać swoją firmę z branży reklamowej, pamiętaj, że istnieje wiele agencji namingowych, które służą pomocą z zakresu tworzenia nazw.
Wybór odpowiedniej nazwy dla firmy reklamowej jest ważnym krokiem, który wpływa na wizerunek i rozpoznawalność. Dlatego warto temu zadaniu poświęcić trochę czasu i stworzyć nazwę łatwą do zapamiętania, która nie będzie wprowadzała klienta w błąd.
Tworzenie i wybór nazwy dla firmy reklamowej jest dość trudnym zadaniem ponieważ nie wszystkie Twoje pomysły mogą być trafnym rozwiązaniem. Unikanie zbyt skomplikowanych nazwa oraz podobnych do tych już używanych przez konkurencję może wprowadzić w błąd klienta, a marka zamiast zyskać może stracić.
Rejestracji znaku towarowego należy dokonać zgłaszając oznaczenie firmy do odpowiedniego Urzędu Patentowego. Jeżeli ubiegasz się o ochronę nazwy na terenie kraju tym miejscem będzie UPRP, natomiast jeżeli chcesz działać poza granicami kraju odpowiednim urzędem będzie EUIPO lub WIPO.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >