Młodzi przedsiębiorcy, zakładający własną firmę hydrauliczną, stawiają przede wszystkim na jakość wykonywanych usług. Jest to wspaniałe podejście do biznesu. Niestety na dalszym planie pozostaje stworzenie dobrej nazwy firmy hydraulicznej, co w dzisiejszych czasach jest niemałym błędem. Nazwa firmy jest jej wizytówką, więc postaraj się by była jak najlepsza.
Źródło: Fotolia.com
1. Pierwsze co musisz zrobić, to scharakteryzować grupę docelową odbiorców. Chodzi o określenie cech Twoich przyszłych klientów – pozwoli na dopasowanie oferty oraz całej strategii marketingowej. Żeby zarysować charakter tej grupy, zadaj sobie kilka pytań: w jakim wieku są Twoi odbiorcy? Skąd pochodzą? Czy są obeznani w branży hydraulicznej, czy są totalnymi amatorami? Im więcej pytań, tym Twoja grupa docelowa będzie precyzyjniejsza, a to ułatwi Ci stworzenie odpowiedniej nazwy firmy.
2. Jeżeli pierwszy krok masz za sobą, stwórz jak największą bazę słów, zwrotów i wyrażeń, które kojarzą się z Twoim biznesem lub go opisują. W tym miejscu możesz zorganizować popularną burzę mózgów – zaproś do działania swoich znajomych i zapisujcie wszystko, co przyjdzie wam do głowy. Wymyślając wszystkie określenia, możecie kierować się, np. specyficznym położeniem geograficznym, czy też niestandardowymi usługami, które oferuje Twoja firma. Otwórzcie słowniki, które macie pod ręką i prześledźcie po kolei wyrazy, zatrzymując się nad najciekawiej brzmiącymi.Nie zapomnijcie zajrzeć do Internetu, m.in. na strony branżowe, które zawierają mnóstwo słów związanych z hydrauliką.
3. Jeżeli lista jest już zrobiona, czas na przefiltrowanie listy zebranych wyrażeń. Omijaj wyrażenia zawierające znaki diakrytyczne, czyli polskie znaki – ą, ź, ó. Taki wyraz jest trudniej zapisać i zapamiętać, tym bardziej powtórzyć przez telefon bez zbędnych pytań. Ryzykowne jest wstawianie w nazwę firmy swojego nazwiska. Niestety, obce nazwisko, które z niczym konkretnym się nie kojarzy, jest trudne do zapamiętania. Unikaj wszelkich skrótów czy zagadek słownych, które jasne są tylko dla Ciebie.
4. Przyszedł czas na wyłonienie zwycięzcy. Istnieje niezawodny sposób na wybranie najlepszej nazwy firmy. Zadzwoń do kilkunastu bliskich osób, poinformuj, że szukasz nazwy dla firmy – przeczytaj listę wyrażeń i oznajmij, że zadzwonisz na drugi dzień w celu sprawdzenia, która z nazw zapadła w pamięć. Prosty i skuteczny sposób.
Szukając nazwy, pamiętaj o klientach. Niestety wielu biznesmenów o nich zapomina i skupia się tylko na sobie i swoich pragnieniach, pomijając przy tym potrzeby klientów – a przecież firma istnieje właśnie dla nich. Przez to, że przedsiębiorca ma takie nastawienie, nie osiąga zakładanych zysków.
Po przeczytaniu artykułu, podejmij się stworzenia nazwy firmy. Wiesz jak to zrobić i wiesz również, gdzie szukać inspiracji. Jeżeli to zadanie Cię lekko przerasta, nie wahaj się i zgłoś się do agencji namingowej, która stworzy dobrą nazwę dla firmy hydraulicznej – spełniającą wszystkie ważne aspekty, gotową do zastrzeżenia, z wolną domeną, o tym samym brzmieniu.
Już na początku budowania marki, przedsiębiorca zadaje sobie pytanie - Jak wymyślić nazwę firmy, która będzie chwytliwa i oryginalna, a zarazem wskazywała na jakość wykonywanych usług?. Tworząc nazwę firmy hydraulicznej stwórz obraz Twojego odbiorcy. Zastanów się czego klient oczekuje od Ciebie i Twojego produktu. Wymyślając nazwę firmy hydraulicznej posługuj się sloganem branżowym, stwórz bazę słów i zwrotów używanych w tej określonej dziedzinie. Taka burza mózgu pozwoli Ci wybrać fajną nazwę dla Twojej firmy.
Po pierwsze tworząc nazwę firmy unikaj pośpiechu. Cały proces tworzenia nazwy powinien być prowadzony w sposób dokładny i skrupulatny. Należy sprawdzić czy wybrana przez Ciebie nazwa firmy jest wolna na rynku branżowym. Oznacza to, że nie należy używać znaków już zajętych, ponieważ może to przyczynić się do powstania sporów i kolizji oraz niechcianych procesów sądowych. Pamiętaj, że zbyt długa i skomplikowana nazwa może być zbyt trudna dla odbiorcy, czytaj Twojego klienta.
Fajna i uniwersalna nazwa firmy to nie wszystko aby bezpiecznie funkcjonowała na rynku. O ochronę znaku towarowego zadbasz zastrzegając go w odpowiednim urzędzie patentowym. Zarejestrowanie wymyślonej nazwy firmy daje wiele korzyści prawnych jak również finansowych dla właściciela marki. Więcej na temat korzyści zastrzeżenie znaku towarowego znajdziesz klikając tutaj.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >