Nazwa dla firmy fotograficznej

 

Współcześnie można zauważyć bardzo szybki postęp technologicznego rozwoju. Przyczyniło się to do popularyzacji zawodu fotografa. Aktualnie fotografowie łączą pracę ze swoją pasją, co przyczynia się do tego, że fotograficzny rynek staje się jeszcze bardziej wymagający. Jak znaleźć właściwą nazwę dla fotografa? Poniższy artykuł pokaże Ci, w jaki sposób nazwą firmy fotograficznej wyróżnić się wśród konkurencji.

nazwa dla firmy fotograficznejŹródło: fotolia.com

Jak wybrać najlepszą kategorię?

Podczas zakładania firmy fotograficznej należy pamiętać, że fotografia to bardzo rozbudowane pojęcie i bardzo szybko rozwijające się. Na rynku w tej branży przybywa coraz więcej firm fotograficznych, które zajmują się profesjonalnym wykonywaniem różnorodnych zdjęć: plenerowych, okolicznościowych czy też portretowych.  Warto więc dokładnie określić obszar i profil działalności swojej firmy fotograficznej oraz dokładnie zastanowić się nad nazwą firmy. Pierwszym krokiem właściwego budowania pozycji na fotograficznym rynku powinno być wybranie odpowiedniego sposobu prowadzenia firmy. Należy ustalić również czy będzie to działalność jednoosobowa, agencja składająca się z wielu fotografów czy duet fotografów. To jest podstawa do stworzenia bardzo dobrze prosperującej firmy fotograficznej, która zostanie wyróżniona wśród, współcześnie, bardzo wielkiej konkurencji. Jako drugi krok przedstawia się zazwyczaj wybór kategorii, w której firma fotograficzna będzie działała. Selekcja jest bardzo ważna, żeby móc skupić się na jednym (lub dwóch) rodzajach fotografii a nie na większej ilości, ponieważ jest wielkie prawdopodobieństwo, że to się nie uda. Trzeba konkretnie i bardzo szczegółowo dokonać wyboru dziedzin, w których najlepiej się czujesz (nie więcej niż dwie dziedziny). Dzięki temu potencjalny klient będzie miał pewność, że ma do czynienia z profesjonalistą w danym zakresie fotografii, a nie z laikiem, który nie będzie potrafił zrobić zdjęć, na których najbardziej zależy klientowi. Należy pamiętać, że na pewno nie ułatwia kontaktu z klientem myślenie o sobie, jako o wielotematycznym i wszechwiedzącym fotografie, który posiada “dobre oko” oraz zna się na całej dziedzinie z zakresu makrotografii, artystycznej fotografii, fotografii okolicznościowej czy fotoreportaży. Pamiętaj - jak ktoś jest od wszystkiego, to jest tak naprawdę od niczego. Bezpieczniej jest zająć się dziedziną, w której najlepiej się czujesz. Zaufaj, to się na pewno opłaci!

 

Nie nazywaj firmy posługując się nazwą swojej miejscowości!

 Bardzo często firmy fotograficzne w swoich nazwach zawierają miejscowość, w której działają. Jest to jednak mało oryginalne. Może to oznaczać brak jakiegokolwiek pomysłu na nazwę działalności fotograficznej, a to nie wróży najlepszej przyszłości dla firmy. Niestety, ale właściciele firm o takich nazwach nie są w pełni świadomi, że współcześnie fotografia jest bardzo popularna i aby wybić się wśród konkurencji trzeba, między innymi nazwą, przyciągnąć i zachęcić potencjalnych klientów do swoich usług. Dlatego trzeba pamiętać, aby nie korzystać w nazwie firmy fotograficznej z nazw lokalizacji. 

Samodzielna działalność

 Bardzo wielu fotografów prowadzi samodzielnie interes. W takim przypadku nazwa firmy fotograficznej odgrywa bardzo ważną rolę, dlatego też należy dobrać ją umiejętnie. Są na to dwa sposoby:

  1. Najbardziej powszechny sposób to nazwanie firmy opierając się na nazwisku bądź inicjałach imienia i nazwiskiem właściciela. Dodaje się do tego wyraz “fotografia” bądź jego angielski odpowiednik, czyli “photography”. Taki sposób jest najprostszy dla osób, które koncentrują się na osobistym brandingu i bardzo przydaje się podczas budowania swojej marki na przedsiębiorczym rynku.
  2. Drugim sposobem jest tworzenie nazwy stawiając na nazwę nietypową i nieszablonową dla firmy fotograficznej. Sposób ten wykorzystuje się zazwyczaj podczas tworzenia marki opierając się głównie na Internecie.
Tworząc nazwę dla swojej firmy fotograficznej warto również odpowiedzieć sobie na dwa pytania:
  • czy działalność ma być kojarzona ze świadczoną przez nas usługą (na przykład ślubna fotografia, okolicznościowa, plenerowa, portretowa, itd.)
  • czy nazwa ma wypromować naszą osobę jako profesjonalistę w jednej, konkretnej dziedzinie fotografii.

Bez względu na to, jaki został wybrany rodzaj działalności - czy będzie to praca na rachunek własny, całego, większego zespołu w agencji czy z jednym partnerem biznesowym - najważniejsze jest, aby wybrać najwłaściwszą i najbardziej zapadającą w pamięć nazwę dla firmy fotograficznej. Musi ona przyciągać i zrobić naprawdę dobre pierwsze wrażenie oraz wzbudzić zaufanie klientów. Wyłącznie nazwa nieprzeciętna i innowacyjna będzie mogła zwrócić ich uwagę i sprawi, że będziesz wyróżniony wśród innych firm. Odpowiedni dobór słów, kreatywna, niebanalna, chwytliwa i pomysłowa nazwa pozwoli na wypromowanie usług firmy fotograficznej niezależnie od tego, czy zajmuje się ona sprzedażą fotograficznego sprzętu czy też wykonywaniem zdjęć tematycznych.

Podobne wpisy

Dobra nazwa dla firmy-image

Dobra nazwa dla firmy

Jak nazwać firmę handlową-image

Jak nazwać firmę handlową

Nazwa dla firmy reklamowej-image

Nazwa dla firmy reklamowej

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image

Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image

Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image

Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image

Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image

Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

TAIDER

poznaj naszą realizację >

PREMERON .com .eu .pl negocjuj
#szkolenia #finanse #moda
SEVIS .pl negocjuj
#budownictwo #biznes #transport
IUNONE .com .eu .pl negocjuj
#kosmetyka #moda #perfumy
FAMILA .pl negocjuj
#rozrywka #matki #dzieci
FIFFI .pl negocjuj
#moda #fryzjer #kosmetyczka
ILERI .pl 2040 PLN
#biznes #marketing #abstrakcyjna
GEEB .pl negocjuj
#aplikacje #uniwersalna #it
MUSKETER .com .eu .pl negocjuj
#restauracja #finanse #biznes
pokaż więcej

Prosty sposób na nazwę Twojej firmy

Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.

f
facebook