Nazwa dla firmy fotograficznej

Współcześnie można zauważyć bardzo szybki postęp technologicznego rozwoju. Przyczyniło się to do popularyzacji zawodu fotografa. Aktualnie fotografowie łączą pracę ze swoją pasją, co przyczynia się do tego, że fotograficzny rynek staje się jeszcze bardziej wymagający. Jak znaleźć właściwąnazwę dla fotografa? Poniższy artykuł pokaże Ci, w jaki sposóbnazwą firmy fotograficznejwyróżnić się wśród konkurencji.

Marcin Setlak
Artykuł napisany pod redakcją
Marcin Setlak
28.04.2025 - 2 min czytania
firma fotograficzna

Współcześnie można zauważyć bardzo szybki postęp technologicznego rozwoju. Przyczyniło się to do popularyzacji zawodu fotografa. Aktualnie fotografowie łączą pracę ze swoją pasją, co przyczynia się do tego, że fotograficzny rynek staje się jeszcze bardziej wymagający. Jak znaleźć właściwąnazwę dla fotografa? Poniższy artykuł pokaże Ci, w jaki sposóbnazwą firmy fotograficznejwyróżnić się wśród konkurencji.

Źródło: fotolia.com

Jak wybrać najlepszą kategorię?

Podczas zakładaniafirmy fotograficznejnależy pamiętać, że fotografia to bardzo rozbudowane pojęcie i bardzo szybko rozwijające się. Na rynku w tej branży przybywa coraz więcej firm fotograficznych, które zajmują się profesjonalnym wykonywaniem różnorodnych zdjęć: plenerowych, okolicznościowych czy też portretowych.  Warto więc dokładnie określić obszar i profil działalności swojejfirmy fotograficznejoraz dokładnie zastanowić się nad nazwą firmy. Pierwszym krokiem właściwego budowania pozycji na fotograficznym rynku powinno być wybranie odpowiedniego sposobu prowadzenia firmy. Należy ustalić również czy będzie to działalność jednoosobowa, agencja składająca się z wielu fotografów czy duet fotografów. To jest podstawa do stworzenia bardzo dobrze prosperującejfirmy fotograficznej, która zostanie wyróżniona wśród, współcześnie, bardzo wielkiej konkurencji. Jako drugi krok przedstawia się zazwyczaj wybór kategorii, w którejfirma fotograficznabędzie działała. Selekcja jest bardzo ważna, żeby móc skupić się na jednym (lub dwóch) rodzajach fotografii a nie na większej ilości, ponieważ jest wielkie prawdopodobieństwo, że to się nie uda. Trzeba konkretnie i bardzo szczegółowo dokonać wyboru dziedzin, w których najlepiej się czujesz (nie więcej niż dwie dziedziny). Dzięki temu potencjalny klient będzie miał pewność, że ma do czynienia z profesjonalistą w danym zakresie fotografii, a nie z laikiem, który nie będzie potrafił zrobić zdjęć, na których najbardziej zależy klientowi. Należy pamiętać, że na pewno nie ułatwia kontaktu z klientem myślenie o sobie, jako o wielotematycznym i wszechwiedzącym fotografie, który posiada “dobre oko” oraz zna się na całej dziedzinie z zakresu makrotografii, artystycznej fotografii, fotografii okolicznościowej czy fotoreportaży. Pamiętaj - jak ktoś jest od wszystkiego, to jest tak naprawdę od niczego. Bezpieczniej jest zająć się dziedziną, w której najlepiej się czujesz. Zaufaj, to się na pewno opłaci!

Nie nazywaj firmy posługując się nazwą swojej miejscowości!

Bardzo częstofirmy fotograficznew swoich nazwach zawierają miejscowość, w której działają. Jest to jednak mało oryginalne. Może to oznaczać brak jakiegokolwiek pomysłu na nazwę działalności fotograficznej, a to nie wróży najlepszej przyszłości dla firmy. Niestety, ale właściciele firm o takich nazwach nie są w pełni świadomi, że współcześnie fotografia jest bardzo popularna i aby wybić się wśród konkurencji trzeba, między innymi nazwą, przyciągnąć i zachęcić potencjalnych klientów do swoich usług. Dlatego trzeba pamiętać, aby nie korzystać w nazwie firmy fotograficznej z nazw lokalizacji.

Samodzielna działalność

Bardzo wielu fotografów prowadzi samodzielnie interes. W takim przypadku nazwa firmy fotograficznej odgrywa bardzo ważną rolę, dlatego też należy dobrać ją umiejętnie. Są na to dwa sposoby:

Tworząc nazwę dla swojejfirmy fotograficznejwarto również odpowiedzieć sobie na dwa pytania:

Bez względu na to, jaki został wybrany rodzaj działalności - czy będzie to praca na rachunek własny, całego, większego zespołu w agencji czy z jednym partnerem biznesowym - najważniejsze jest, aby wybrać najwłaściwszą i najbardziej zapadającą w pamięć nazwę dlafirmy fotograficznej. Musi ona przyciągać i zrobić naprawdę dobre pierwsze wrażenie oraz wzbudzić zaufanie klientów. Wyłącznie nazwa nieprzeciętna i innowacyjna będzie mogła zwrócić ich uwagę i sprawi, że będziesz wyróżniony wśród innych firm. Odpowiedni dobór słów, kreatywna, niebanalna, chwytliwa i pomysłowa nazwa pozwoli na wypromowanie usługfirmy fotograficznejniezależnie od tego, czy zajmuje się ona sprzedażą fotograficznego sprzętu czy też wykonywaniem zdjęć tematycznych.

Poznaj odpowiedzi na popularne pytania

Marcin Setlak

Marcin Setlak

Prawnik, CEO w kancelarii Brandelaw. Specjalizuje się kreacji marek oraz własności intelektualnej. Stworzył ponad 300 marek firm i produktów. Wykładowca w Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza oraz Akademii Leona Koźmińskiego.

Podobne wpisy

W tym miejscu znajdziesz wartościowe artykuły i porady, w których dzielimy się wiedzą
z zakresu tworzenia nazw i zastrzegania znaków towarowych.

Wszystkie artykuły

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nie znalazłeś nazwy dla siebie? Skontaktuj się z nami
  • Nazwy z wolną domeną internetową

    Nazwy z wolną domeną internetową

    Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
    Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.

  • Jak wybrać najlepszą nazwę?

    Jak wybrać najlepszą nazwę?

    Dodaj swoje typy nazw do schowka, a następnie porównaj.
    Poproś też znajomych, aby pomogli Ci w wyborze.

  • Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?

    Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

    Sprawdź, czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.
    My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

  • Zadbaj o bezpieczeństwo

    Zadbaj o bezpieczeństwo

    Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
    Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

  • Co daje zastrzeżenie nazwy?

    Co daje zastrzeżenie nazwy?

    Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
    Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

  • Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

    Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

    Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.
    Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.

Negocjuj
SEVIS
.PL
Negocjuj
ZEVIO
.PL, .EU
2 680 PLN
EXATIO
.PL
Negocjuj
RHINS
.PL, .EU
Negocjuj
ALFO
.PL
Negocjuj
REID
.PL
2 780 PLN
INTIGER
.PL
Negocjuj
TETT
.PL
AGREN

Poznaj naszą realizację

Pokaż więcej

Masz pytania? Chcesz nawiązać współpracę?

Napisz wiadomość na [email protected] lub skorzystaj z formularza kontaktowego. Odpowiemy w ciągu 24 godzin.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie. Przeczytaj jak przetwarzamy Twoje dane. Dowiedz się więcej na polityka prywatności .