Współcześnie można zauważyć bardzo szybki postęp technologicznego rozwoju. Przyczyniło się to do popularyzacji zawodu fotografa. Aktualnie fotografowie łączą pracę ze swoją pasją, co przyczynia się do tego, że fotograficzny rynek staje się jeszcze bardziej wymagający. Jak znaleźć właściwą nazwę dla fotografa? Poniższy artykuł pokaże Ci, w jaki sposób nazwą firmy fotograficznej wyróżnić się wśród konkurencji.
Źródło: fotolia.com
Podczas zakładania firmy fotograficznej należy pamiętać, że fotografia to bardzo rozbudowane pojęcie i bardzo szybko rozwijające się. Na rynku w tej branży przybywa coraz więcej firm fotograficznych, które zajmują się profesjonalnym wykonywaniem różnorodnych zdjęć: plenerowych, okolicznościowych czy też portretowych. Warto więc dokładnie określić obszar i profil działalności swojej firmy fotograficznej oraz dokładnie zastanowić się nad nazwą firmy. Pierwszym krokiem właściwego budowania pozycji na fotograficznym rynku powinno być wybranie odpowiedniego sposobu prowadzenia firmy. Należy ustalić również czy będzie to działalność jednoosobowa, agencja składająca się z wielu fotografów czy duet fotografów. To jest podstawa do stworzenia bardzo dobrze prosperującej firmy fotograficznej, która zostanie wyróżniona wśród, współcześnie, bardzo wielkiej konkurencji. Jako drugi krok przedstawia się zazwyczaj wybór kategorii, w której firma fotograficzna będzie działała. Selekcja jest bardzo ważna, żeby móc skupić się na jednym (lub dwóch) rodzajach fotografii a nie na większej ilości, ponieważ jest wielkie prawdopodobieństwo, że to się nie uda. Trzeba konkretnie i bardzo szczegółowo dokonać wyboru dziedzin, w których najlepiej się czujesz (nie więcej niż dwie dziedziny). Dzięki temu potencjalny klient będzie miał pewność, że ma do czynienia z profesjonalistą w danym zakresie fotografii, a nie z laikiem, który nie będzie potrafił zrobić zdjęć, na których najbardziej zależy klientowi. Należy pamiętać, że na pewno nie ułatwia kontaktu z klientem myślenie o sobie, jako o wielotematycznym i wszechwiedzącym fotografie, który posiada “dobre oko” oraz zna się na całej dziedzinie z zakresu makrotografii, artystycznej fotografii, fotografii okolicznościowej czy fotoreportaży. Pamiętaj - jak ktoś jest od wszystkiego, to jest tak naprawdę od niczego. Bezpieczniej jest zająć się dziedziną, w której najlepiej się czujesz. Zaufaj, to się na pewno opłaci!
Bardzo często firmy fotograficzne w swoich nazwach zawierają miejscowość, w której działają. Jest to jednak mało oryginalne. Może to oznaczać brak jakiegokolwiek pomysłu na nazwę działalności fotograficznej, a to nie wróży najlepszej przyszłości dla firmy. Niestety, ale właściciele firm o takich nazwach nie są w pełni świadomi, że współcześnie fotografia jest bardzo popularna i aby wybić się wśród konkurencji trzeba, między innymi nazwą, przyciągnąć i zachęcić potencjalnych klientów do swoich usług. Dlatego trzeba pamiętać, aby nie korzystać w nazwie firmy fotograficznej z nazw lokalizacji.
Bardzo wielu fotografów prowadzi samodzielnie interes. W takim przypadku nazwa firmy fotograficznej odgrywa bardzo ważną rolę, dlatego też należy dobrać ją umiejętnie. Są na to dwa sposoby:
Tworząc nazwę dla swojej firmy fotograficznej warto również odpowiedzieć sobie na dwa pytania:
Bez względu na to, jaki został wybrany rodzaj działalności - czy będzie to praca na rachunek własny, całego, większego zespołu w agencji czy z jednym partnerem biznesowym - najważniejsze jest, aby wybrać najwłaściwszą i najbardziej zapadającą w pamięć nazwę dla firmy fotograficznej. Musi ona przyciągać i zrobić naprawdę dobre pierwsze wrażenie oraz wzbudzić zaufanie klientów. Wyłącznie nazwa nieprzeciętna i innowacyjna będzie mogła zwrócić ich uwagę i sprawi, że będziesz wyróżniony wśród innych firm. Odpowiedni dobór słów, kreatywna, niebanalna, chwytliwa i pomysłowa nazwa pozwoli na wypromowanie usług firmy fotograficznej niezależnie od tego, czy zajmuje się ona sprzedażą fotograficznego sprzętu czy też wykonywaniem zdjęć tematycznych.
Na samym początku zakładania działalności gospodarczej nie jeden przedsiębiorca zadaje sobie pytanie - Jak nazwać firmę?, Skąd wziąć pomysł na nazwę firmy? Niestety na to pytanie nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy jak chcesz działać, na jakim terytorium, czy Twoja firma będzie jednososobową działalności gospodarczą czy będziesz współpracować z zespołem. Wybierając nazwę dla Twojej marki możesz posilić się generatorem nazw firmy, który jest udostępniany na stronach internetowych. Jednak taki kreator może być jedynie inspiracją, nie znajdziesz tam wolnej nazwy, która została odpowiednio zbadana pod kątem wymogów formalnych i prawnych. Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa spełniała wszystkie warunki znaku towarowego i w przyszłości nie przysporzyła kłopotów kliknij tutaj.
Podczas wyboru nazwy firmy należy unikać oznaczeń, które bezpośrednio nawiązują do obszaru (miejscowości), w której działasz. Po pierwsze jest to nazwa zbyt mało oryginalna. Ogranicza ona zakres Twojej działalności, co oczywiście oddziałowuje niekorzystnie na Twoją firmę. Stwórz uniwersalną nazwę, która pozwoli Ci na działanie w różnych sferach Twojej branży. Nie ograniczaj się do nazw tendencyjnych, aluzyjnych, które jednoznacznie określają konkretną dziedzinę Twojej marki. Myśl przyszłościowo i perspektywicznie, co pozwoli Ci zbudować fajna i często wybiraną nazwę.
Już podczas budowania Twojej marki, należy wybrać odpowiednią nazwę, która pozwoli na bezpieczne funkcjonowanie na rynku branżowym. Bezpieczna nazwa to taka, która jest unikalna, oryginalna i abstrakcyjna. Odpowiednie działanie, które podejmiesz już na początku tworzenia nazwy firmy fotograficznej powinno być oparte na szczegółowym badaniem znaku pod kątem wymogów formalnych i prawnych. Po co badać znak przed rejestracją znaku dowiesz się klikając tutaj. Ubiegając się o ochronę znaku towarowego, stwarzasz sobie obszar, na którym możesz działać jako jedyny właściciel marki. Dzięki czemu Twoją nazwę możesz umieszczać na swoich produktach, towarach oraz dokumentach związanych z działalnością.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >