Nazwa dla firmy dekoracyjnej

 

Na początku należy zauważyć, że pojęcie branży dekoracyjnej, ma niezwykle szeroki zakres. Owa dekoracja może dotyczyć wnętrz w mieszkaniach prywatnych, przygotowania sal na różne okoliczności typu śluby, wesela, bale, a nawet aranżacja przestrzeni zewnętrznych. Jak zatem stworzyć nazwę dla firmy dekoracyjnej?


Specyfika branży dekoratorskiej

Branża dekoratorska obejmuje szeroki zakres dziedzin, która zajmuje się aranżacją oraz nadawaniem estetycznego wyglądu mieszkań i domów. Poprawa kondycji finansowej gospodarstw domowych oraz rosnąca skłonność do remontu wpływają na coraz większą popularność rynku home decor. Globalny rynek branży dekoratorskiej w 2019 roku został wyceniony na 663,1 mld dolarów, a prognozy wskazują, że w 2025 roku będzie wynosił 792,6 mld dolarów. Największy przychód w branży wygenerowała Europa. W Polsce przychód uplasował się na poziomie 535 mln dolarów, a w 2024 jest prognozowana na wartość 1005 mln dolarów. Wyniki te wskazują, że Polska jest ważnym graczem na rynku meblarskim. Wg przeprowadzonych badań przez PMP z 2021 roku niemal 80% badanych planowało kupić meble do domu. Można zauważyć, że w branży meblarskiej z roku na rok rośnie zainteresowanie e-commerce. Wg danych umieszczonych przez PKO BP w 2020 roku, sklepy internetowe wygenerowały 14% wartości całej sprzedaży mebli i akcesorii do domu, czyli o 2% więcej niż w 2019 roku. Zmieniające się preferencje klientów, dążenie przedsiębiorców do stworzenia oferty cyfrowej, dopasowanie do nowej generacji klientów, tworzy nowe możliwości dla branży. 

Branża dekoratorska w związku z szerokim zakresem usług charakteryzuje się dużym zróżnicowaniem. W grę wchodzą zarówno prace z zakresu zwyczajnej dekoracji, czy przybierania wnętrz: kwiaty, balony, koncepcja kolorystyczna, motyw przewodni... ale także czynności dużo poważniejsze typu dobór oraz ustawienie mebli, czy nawet burzenie ścianek działowych, aranżacja oświetlenia, jak i wiele innych. 

Co więcej, branża dekoratorska zajmuje się szeroko pojęta estetyką, schludnością i kreatywnymi rozwiązaniami. Nazwa dla firmy dekoracyjnej powinna zatem odzwierciedlać te właśnie cechy. 


Trendy nazewnicze firm dekoratorskich

Przyjrzyjmy się zatem rozwiązaniom często i chętnie wykorzystywanym przez właścicieli firmy dekoratorskich świadczących usługi z różnych zakresów dekoracji:

 

ARS BALONICA

Firma znajduje się na rynku już od 1996 roku. Jak sama nazwa wskazuje, świadczą oni usługi z zakresu wystroju imprez okazjonalnych przy pomocy balonów. Pierwszy człon nazwy „ars” z języka łacińskiego oznacza sztukę. Całą nazwę firmy należy zatem rozumieć jako sztukę balonów. 

 

nazwa dla firmy dekoracyjnej



METAFLORA

Jest to firma zajmująca się wystrojem wnętrz kwiatami na różnego rodzaju przyjęcia okazjonalne. W przypadku tej nazwy dla firmy dekoracyjnej również zauważamy, że została stworzona z połączenia dwóch słów, prawdopodobnie metamorfozy i flory. Trzeba przyznać, że takie połączenie jest niezwykle interesujące i stwarza jasny i rzetelny przekaz. 

nazwa dla firmy dekoracyjnej

ARTQUALITY 

Firma dekoratorska oferująca szeroki zakres usług: dekoracja kościołów, dekoracje sal weselnych, dekoracje samochodów oraz wiele innych. Ponownie zauważamy, że nazwa została stworzona z dwóch wyrazów, które swój źródłosłów mają w języku angielskim quality – jakość i art -sztuka. 

nazwa dla firmy dekoracyjnej


STREFA ŚWIATŁA

Firma dekoracyjna, która zajmuje się nieco innym zakresem usług, a mianowicie obsługą oświetlenia podczas przyjęć okolicznościowych. Kolejną różnicą w porównaniu do poprzednich jest dosyć tradycyjna polska nazwa. Cechuje się prostym i jasnym przekazem, co do zakresu działalności. 

 

nazwa dla firmy dekoracyjnej


PERFECT SPACE

Firmą zajmującą się wystrojem wnętrz, aranżacji mieszkań i domów, a także wykończeń lokali usługowych. Nazwa i w tym przypadku jest anglojęzyczna i składa się z dwóch członów. W języku polskim oznacza perfekcyjną przestrzeń. 

 

Poznaj jedną z największych firm meblarskich na świecie. 

IKEA (0926155)

Firma o globalnym zasięgu, która została założona w 1943 roku. Obecnie jej meble i akcesoria znajdują się w prawie każdym domu na świecie. Założycielem firmy jest Ingvar Kamprad, który mając 17 lat rozpoczął swoją przygodę z biznesem sprzedając długopisy i portfele. Twórca Ikea pochodzi ze Smalandi, gdzie w ówczesnych czasach życie nie było zbyt proste. W 1948 roku Ingvar rozpoczął sprzedaż mebli, tym samym dając początek asortymentowi marki, który do dziś opiera się na minimalizmie i prostocie. Podczas transportu meble były często narażone na uszkodzenia, dlatego zaczęto dostarczać klientom meble do samodzielnego montażu. Do dziś wiele firm meblarskich wykorzystuje ten sposób pakowania produktów w sprzedaży. Od początku, założeniem marki było oferowanie produktu w jak najlepszej cenie, ale nigdy kosztem jakości. Nazwa IKEA pochodzi od inicjałów imienia i nazwiska założyciela Ingvara Kamprada, litera E to pierwsza litera farmy Elmtaryd, na której się wychował, natomiast litera A to pierwsza litera nazwy wioski, która była związana z miejscem zamieszkania twórcy marki. Na przestrzeni lat logo firmy się zmieniło aby ostatecznie wyglądać tak jak prezentujemy poniżej.

 

 

Skąd czerpać inspirację do stworzenia nazwy dla marki dekoracyjnej?

Jeżeli szukasz chwytliwej nazwy dla firmy z branży dekoracyjnej warto pozbyć się utartych schematów i łatwych rozwiązań. Stwórz unikalne rozwiązania nazewnicze, które pozwoli Ci się  wyróżnić na rynku. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć unikalne i atrakcyjne oznaczenie. 

Badanie rynku  

Przeprowadź badanie rynku. Sprawdź jakie nazwy są używane przez Twoją konkurencję. Zwróć uwagę na style nazewnicze oraz wybieraj takie nazwy, które oddadzą charakter branży. 

Bądź kreatywny 

Twoją inspiracją może być najbliższe otoczenie. Nazwy ulubionych książek, filmów, tytułów piosenek, ulubionych postaci z bajek mogą okazać się trafne i zaskoczyć odbiorcę. 

Analiza konkurencji    

Zbadaj nazwy firm dekoratorskich i sprawdź jakie elementy są popularne, a które stały się niewypałem. 

Mieszanie słów 

Dzięki kombinacji różnych słów możesz stworzyć unikalne rozwiązanie nazewnicze. Dobrym tropem jest zestawienie różnych słów w różnych językach. Neologizmy tworzą ciekawe nazwy, które stają się bardzo popularne.    

Tworzenie metafor 

Wybieraj takie metafory lub alegorie, które odzwierciedlają wartości Twojej firmy. 

Inne branże  

Czasem słowa używane w innej  branży mogą dobrze wkomponowywać się w rynek, na którym działasz. Nazwy nie oczywiste tworzą oznaczenie abstrakcyjne.

Burza mózgu

Przeprowadzenie burzy mózgu wśród członków Twojego zespołu lub znajomych jest dobrym pomysłem. Często osoby trzecie obiektywnie podchodzą do projektu nazewniczego, co daje możliwość stworzenia fajnej nazwy dla firmy. 

 

Perspektywy rozwoju marki dla firmy dekoracyjnej    

 

Branża dekoracyjna jest dziedziną, która staje się coraz bardziej popularna. Znalazła swoje miejsce w naszych domach, mieszkaniach a nawet ogrodach. Odpowiedzią na dość duże zainteresowania tą gałęzią jest pojawianie się dużej konkurencji na rynku. Firmy chcąc zyskać coraz więcej klientów podążają za nowymi trendami i modą, dostosowując ofertę do zapotrzebowania odbiorcy. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które naszym zdaniem pomogą Ci znaleźć swoje miejsce w branży dekoracyjnej.

 

  • personalizacja - klienci szukają unikalnych rozwiązań, a branża dekoracyjna stara się temu wyzwaniu sprostać. Dlatego coraz częściej na rynku pojawiają się spersonalizowanie produkty. Projektowanie nietypowych mebli oraz renowacja starych są tego dobrym dowodem. 
  • ekologiczne podejście do produkcji - rosnąca świadomość ekologiczna stwarza możliwość znalezienia niszy dla swojego biznesu. W branży dekoracyjnej wykorzystywane są materiały odnawialne, recykling oraz podejście energooszczędne i ekologiczne zmniejszające koszty produkcji, co tworzy nowe możliwości dla rozwoju w branży meblarskiej.
  • technologia i innowacja  - technologia ma duży wpływ na różne dziedziny, w tym również na branże dekoracyjną. Składa się to na wykorzystanie nowoczesnych narzędzi jak również oferowanie usług projektowania i aranżacji wnętrz z wizualizacją 3D.
  • E-commerce - podejście do sprzedaży online stwarza nowe możliwości dla firm dekoratorskich. Wykorzystanie mediów społecznościowych do promocji swoich produktów i usług oraz coraz bardziej popularne blogi kształtują obecny obraz branży dekoracyjnej. 
  • segmentacja rynku  -  branża dekoracyjna ma zastosowanie w innych gałęziach gospodarki tj. hotelarskiej, gastronomicznej czy turystyce. Relacja branży dekoracyjnej i dostosowanie się do potrzeb innych dziedzin - stwarza szansę na rozszerzenie swojego biznesu.   

 

Poznaj wybrane marki z branży dekoracyjnej stworzone przez naszą kancelarię

 

DEKORDIA 

Projekt nazewniczy powstał na zlecenie sklepu internetowego, który oferuje produkty do wykończenie wnętrz. Specjalizacją sklepu są produkty łazienkowe w tym płytki, brodziki oraz baterie. Nazwa nawiązuje do słowa DEKORACJA, DEKOROWAĆ. Morfem CORDIA w łacinie oznacza SERCE. I takie właśnie jest przesłanie marki, która podchodzi do klienta z sympatią, dobrą emocją, oferując mu to co ma najlepsze. 

 

BALTURE     

Nazwa powstała dla producenta mebli kuchennych. Firma zgłaszając się do naszej kancelarii posiadała już długie doświadczenie w branży meblarskiej. Chciała aby oznaczenie nawiązywało do regionu, w którym działa, czyli terenów nadmorskich. I tak właśnie powstała  BALTURE. Inspiracją w tworzeniu nazwy był BAŁTYK, oraz morfem TURE, który wywodzi się od angielskiego słowa FURNITURE. Dopełnienie całego projektu było stworzenie logo, które prezentujemy poniżej.  

FORNIRO 

Meble FRONIRO to połączenie innowacyjnych rozwiązań z korzeniami branży. Projekt był zainspirowany słowem FORNIR, czyli składnikiem, który jest używany przy tworzeniu luksusowych mebli. Nawiązanie do tego słowa podkreśla piękno oraz wytrzymałość produktów. Nazwa FORNIRO to nawiązanie do wysokiej jakości produktów.    

MIRORE 

Nazwa powstała dla producenta luster. Inspiracją do stworzenia nazwy było angielske słowo MIRROR oznaczające lustro. W nazwie można również zauważyć francuskie MIRORE oznaczające to samo. Dopełnieniem projektu było stworzenie logo, które zaprezentowaliśmy poniżej. W logotypie można dopatrzeć się litery M oraz lustrzanego odbicia sygnetu co nadaje spójność dla całego projektu. 

FARROS 

Nazwa powstała dla produktów zapachowych, głównie przywieszek i dyfuzorów zapachu. Inspiracją do powstania nazwy była starożytna morska latarnia mieszcząca się na wyspie Faros. Wybierając nazwę dla pięknego zapachu, chcieliśmy podkreślić jego wyjątkowość oraz przywołać piękne wspomnienia z przeszłości. Nazwa wzbudza ciekawość oraz wprowadza odrobinę tajemniczości. Celem projektu było przypomnienie odbiorcy marki o jego beztroskim wypoczynku w egzotycznym miejscu, gdzie unosi się cudowny zapach. Tworząc nazwę, chcieliśmy aby sprawiała, że korzystanie z niego w domu przynosi same piękne wspomnienia, pełne przyjemnych zapachów.   

 

Jak zastrzec znak towarowy w branży dekoratorskiej?  

Zastrzeżenie znaku towarowego jest ważnym etapem w budowaniu marki. Jednak przed zgłoszeniem nazwy do Urzędu Patentowego należy poddać oznaczenie wstępnej weryfikacji, która sprawdzi czy Twoja nazwa nie koliduje z istniejącym już znakiem w tej samej klasie towarowo-usługowej. Analiza ta pomaga również ustalić czy zgłoszenie jest pozbawione bezwzględnych i względnych przeszkód do rejestracji. Jeżeli ekspert urzędu nie znajdzie przeszkód w rejestracji i zgłoszenie spełnia wszystkie wymogi formalne znak jest publikowany w biuletynie i wchodzi w etap okresu sprzeciwowego, w którym osoba trzecia ma czas na złożenie sprzeciwu do rejestracji. Jeżeli taki wniosek nie zostanie złożony następuje rejestracja znaku. 


Cechy dobrej nazwy 

 

Nie ma gotowego przepisu na idealną nazwę dla firmy dekoracyjnej, ale istnieje kilka wskazówek technicznych, o których warto pamiętać przy tworzeniu nazwy:

  • Krótka – ważne jest, aby nazwa była zwięzła, ponieważ dzięki temu będzie łatwiejsza do zapamiętania przez konsumentów. Zbyt skomplikowana nazwa stanowiłaby problem zarówno w pisowni, jak i w wymowie. 
  • Poprawna gramatycznie – dobra nazwa nie powinna zawierać błędów ortograficznych, stylistycznych, czy interpunkcyjnych. Czasem zdarza się, że firmy świadomie decydują się na umieszczenie w swojej nazwie błędu, należy jednak pamiętać, że jest to zabieg ryzykowny i może nadszarpnąć wizerunek firmy. 
  • Uniwersalna – firmy o międzynarodowym zakresie działalności powinny zadbać o to, co ich nazwa oznacza w językach obcych. Dzięki temu unikniemy wpadek, jakich dopuściły się niektóre znane światowe koncerny np. Chevrolet Nova, w języku hiszpańskim „no va” oznacza „nie jedzie”. W Polsce przykładem takiej kontrowersyjnej nazwy jest znana wszystkim firma Osram.
  • Zgodna z obowiązującymi normami – chwytliwa nazwa nie powinna także zawierać treści ani słów uważanych powszechnie za obraźliwie. 
  • Dostępność domen – kolejną ważną wskazówką jest wybór takiej nazwy, która będzie miała dostępną domenę internetową. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, jak ważna w dzisiejszych czasach jest działalność prowadzona przez internet. Dostępna domena jest zatem kluczowym elementem przy wyborze nazwy dla firmy dekoratorskiej.


Podsumowując, przy tworzeniu nazwy dla firmy dekoracyjnej często stosowane są rozwiązania o dużej pomysłowości i kreatywności. Nie jest to dziwne biorąc pod uwagę specyfikę tej branży. Jeśli szukasz zatem najlepszej nazwy dla swojej firmy dekoracyjnej, otwórz się na przeróżne pomysły i nie bój się zaszaleć. Pamiętaj, że dobra nazwa jest wiodącym elementem każdego przedsiębiorstwa, ponieważ stanowi jego wizytówkę w oczach klientów, dlatego jeżeli nadal nie masz pomysłów na dobrą nazwę, warto skorzystać z pomocy agencji namingowych, które na pewno przedstawią szeroki zakres propozycji. 

 

Często zadawane pytania

Jaką wybrać nazwę dla firmy dekoracyjnej?

Branża dekoracyjna ma bardzo szeroki zakres działalności. Dlatego tworząc nazwę firmy dla tej dziedziny warto na samym początku jasno określić czym dokładnie będziesz się zajmować i do kogo kierujesz swoja ofertę. Każdy przedsiębiorca chce wymyślić ciekawą i chwytliwą nazwę, która przyciągnie jak największą grupę odbiorców. Obecnie na rynku panuje duża konkurencja, dlatego Twoja nazwa powinna być oryginalna, unikalna oraz posiadać właściwości odróżniające.  

Czego unikać przy wyborze nazwy dla firmy dekoracyjnej?

Kreując nazwę dla firmy dekoracyjnej należy unikać znaków, które są zbyt długie. Skompilowana nazwa stanowi problem w pisowni jak i w wymowie, co utrudnia przekaz znaku potencjalnemu odbiorcy. Aby zaoszczędzić czas poświęcony na tworzenie atrakcyjnej i chwytliwej marki możesz skorzystać z naszych propozycji nazw firm klikając tutaj.

Jak chronić nazwę firmy dekoracyjnej?

Zastrzegając nazwę firmy w Urzędzie Patentowym zapewniasz sobie jej ochronę. Od tego momentu możesz używać symbolu R w kółeczku, który jednoznacznie wskazuję, że Twoja nazwa produktu, towaru i usługi jest już zarezerwowana. Jest to sygnał dla Twojej konkurencji, że w momencie zastrzeżenie znaku stajesz się jego właścicielem i możesz go używać na wyłączność. Jak wygląda zastrzeżenie nazwy firmy dowiesz się klikając tutaj.  

Podobne wpisy

„Zippo Moment”, czyli historia kultowej marki-image

„Zippo Moment”, czyli historia kultowej marki

Nazwa dla firmy z branży modowo-odzieżowej-image

Nazwa dla firmy z branży modowo-odzieżowej

Krokodyl w grze, czyli historia marki Lacoste-image

Krokodyl w grze, czyli historia marki Lacoste

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

NANQ

poznaj naszą realizację >

ARCHOE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
SEVIS .pl negocjuj
1 domena
IUNONE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
CALLIEU .com .pl negocjuj
2 domeny
FENISE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
INNIS .pl 2440 PLN
1 domena
ETTNER .pl 2430 PLN
1 domena
GRONER .pl negocjuj
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook