Na początku należy zauważyć, że pojęcie branży dekoracyjnej, ma niezwykle szeroki zakres. Owa dekoracja może dotyczyć wnętrz w mieszkaniach prywatnych, przygotowania sal na różne okoliczności typu śluby, wesela, bale, a nawet aranżacja przestrzeni zewnętrznych. Jak zatem stworzyć nazwę dla firmy dekoracyjnej?
Branża dekoratorska obejmuje szeroki zakres dziedzin, która zajmuje się aranżacją oraz nadawaniem estetycznego wyglądu mieszkań i domów. Poprawa kondycji finansowej gospodarstw domowych oraz rosnąca skłonność do remontu wpływają na coraz większą popularność rynku home decor. Globalny rynek branży dekoratorskiej w 2019 roku został wyceniony na 663,1 mld dolarów, a prognozy wskazują, że w 2025 roku będzie wynosił 792,6 mld dolarów. Największy przychód w branży wygenerowała Europa. W Polsce przychód uplasował się na poziomie 535 mln dolarów, a w 2024 jest prognozowana na wartość 1005 mln dolarów. Wyniki te wskazują, że Polska jest ważnym graczem na rynku meblarskim. Wg przeprowadzonych badań przez PMP z 2021 roku niemal 80% badanych planowało kupić meble do domu. Można zauważyć, że w branży meblarskiej z roku na rok rośnie zainteresowanie e-commerce. Wg danych umieszczonych przez PKO BP w 2020 roku, sklepy internetowe wygenerowały 14% wartości całej sprzedaży mebli i akcesorii do domu, czyli o 2% więcej niż w 2019 roku. Zmieniające się preferencje klientów, dążenie przedsiębiorców do stworzenia oferty cyfrowej, dopasowanie do nowej generacji klientów, tworzy nowe możliwości dla branży.
Branża dekoratorska w związku z szerokim zakresem usług charakteryzuje się dużym zróżnicowaniem. W grę wchodzą zarówno prace z zakresu zwyczajnej dekoracji, czy przybierania wnętrz: kwiaty, balony, koncepcja kolorystyczna, motyw przewodni... ale także czynności dużo poważniejsze typu dobór oraz ustawienie mebli, czy nawet burzenie ścianek działowych, aranżacja oświetlenia, jak i wiele innych.
Co więcej, branża dekoratorska zajmuje się szeroko pojęta estetyką, schludnością i kreatywnymi rozwiązaniami. Nazwa dla firmy dekoracyjnej powinna zatem odzwierciedlać te właśnie cechy.
Przyjrzyjmy się zatem rozwiązaniom często i chętnie wykorzystywanym przez właścicieli firmy dekoratorskich świadczących usługi z różnych zakresów dekoracji:
ARS BALONICA
Firma znajduje się na rynku już od 1996 roku. Jak sama nazwa wskazuje, świadczą oni usługi z zakresu wystroju imprez okazjonalnych przy pomocy balonów. Pierwszy człon nazwy „ars” z języka łacińskiego oznacza sztukę. Całą nazwę firmy należy zatem rozumieć jako sztukę balonów.
METAFLORA
Jest to firma zajmująca się wystrojem wnętrz kwiatami na różnego rodzaju przyjęcia okazjonalne. W przypadku tej nazwy dla firmy dekoracyjnej również zauważamy, że została stworzona z połączenia dwóch słów, prawdopodobnie metamorfozy i flory. Trzeba przyznać, że takie połączenie jest niezwykle interesujące i stwarza jasny i rzetelny przekaz.
ARTQUALITY
Firma dekoratorska oferująca szeroki zakres usług: dekoracja kościołów, dekoracje sal weselnych, dekoracje samochodów oraz wiele innych. Ponownie zauważamy, że nazwa została stworzona z dwóch wyrazów, które swój źródłosłów mają w języku angielskim quality – jakość i art -sztuka.
STREFA ŚWIATŁA
Firma dekoracyjna, która zajmuje się nieco innym zakresem usług, a mianowicie obsługą oświetlenia podczas przyjęć okolicznościowych. Kolejną różnicą w porównaniu do poprzednich jest dosyć tradycyjna polska nazwa. Cechuje się prostym i jasnym przekazem, co do zakresu działalności.
PERFECT SPACE
Firmą zajmującą się wystrojem wnętrz, aranżacji mieszkań i domów, a także wykończeń lokali usługowych. Nazwa i w tym przypadku jest anglojęzyczna i składa się z dwóch członów. W języku polskim oznacza perfekcyjną przestrzeń.
IKEA (0926155)
Firma o globalnym zasięgu, która została założona w 1943 roku. Obecnie jej meble i akcesoria znajdują się w prawie każdym domu na świecie. Założycielem firmy jest Ingvar Kamprad, który mając 17 lat rozpoczął swoją przygodę z biznesem sprzedając długopisy i portfele. Twórca Ikea pochodzi ze Smalandi, gdzie w ówczesnych czasach życie nie było zbyt proste. W 1948 roku Ingvar rozpoczął sprzedaż mebli, tym samym dając początek asortymentowi marki, który do dziś opiera się na minimalizmie i prostocie. Podczas transportu meble były często narażone na uszkodzenia, dlatego zaczęto dostarczać klientom meble do samodzielnego montażu. Do dziś wiele firm meblarskich wykorzystuje ten sposób pakowania produktów w sprzedaży. Od początku, założeniem marki było oferowanie produktu w jak najlepszej cenie, ale nigdy kosztem jakości. Nazwa IKEA pochodzi od inicjałów imienia i nazwiska założyciela Ingvara Kamprada, litera E to pierwsza litera farmy Elmtaryd, na której się wychował, natomiast litera A to pierwsza litera nazwy wioski, która była związana z miejscem zamieszkania twórcy marki. Na przestrzeni lat logo firmy się zmieniło aby ostatecznie wyglądać tak jak prezentujemy poniżej.
Jeżeli szukasz chwytliwej nazwy dla firmy z branży dekoracyjnej warto pozbyć się utartych schematów i łatwych rozwiązań. Stwórz unikalne rozwiązania nazewnicze, które pozwoli Ci się wyróżnić na rynku. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć unikalne i atrakcyjne oznaczenie.
Przeprowadź badanie rynku. Sprawdź jakie nazwy są używane przez Twoją konkurencję. Zwróć uwagę na style nazewnicze oraz wybieraj takie nazwy, które oddadzą charakter branży.
Twoją inspiracją może być najbliższe otoczenie. Nazwy ulubionych książek, filmów, tytułów piosenek, ulubionych postaci z bajek mogą okazać się trafne i zaskoczyć odbiorcę.
Zbadaj nazwy firm dekoratorskich i sprawdź jakie elementy są popularne, a które stały się niewypałem.
Dzięki kombinacji różnych słów możesz stworzyć unikalne rozwiązanie nazewnicze. Dobrym tropem jest zestawienie różnych słów w różnych językach. Neologizmy tworzą ciekawe nazwy, które stają się bardzo popularne.
Wybieraj takie metafory lub alegorie, które odzwierciedlają wartości Twojej firmy.
Czasem słowa używane w innej branży mogą dobrze wkomponowywać się w rynek, na którym działasz. Nazwy nie oczywiste tworzą oznaczenie abstrakcyjne.
Przeprowadzenie burzy mózgu wśród członków Twojego zespołu lub znajomych jest dobrym pomysłem. Często osoby trzecie obiektywnie podchodzą do projektu nazewniczego, co daje możliwość stworzenia fajnej nazwy dla firmy.
Branża dekoracyjna jest dziedziną, która staje się coraz bardziej popularna. Znalazła swoje miejsce w naszych domach, mieszkaniach a nawet ogrodach. Odpowiedzią na dość duże zainteresowania tą gałęzią jest pojawianie się dużej konkurencji na rynku. Firmy chcąc zyskać coraz więcej klientów podążają za nowymi trendami i modą, dostosowując ofertę do zapotrzebowania odbiorcy. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które naszym zdaniem pomogą Ci znaleźć swoje miejsce w branży dekoracyjnej.
DEKORDIA
Projekt nazewniczy powstał na zlecenie sklepu internetowego, który oferuje produkty do wykończenie wnętrz. Specjalizacją sklepu są produkty łazienkowe w tym płytki, brodziki oraz baterie. Nazwa nawiązuje do słowa DEKORACJA, DEKOROWAĆ. Morfem CORDIA w łacinie oznacza SERCE. I takie właśnie jest przesłanie marki, która podchodzi do klienta z sympatią, dobrą emocją, oferując mu to co ma najlepsze.
BALTURE
Nazwa powstała dla producenta mebli kuchennych. Firma zgłaszając się do naszej kancelarii posiadała już długie doświadczenie w branży meblarskiej. Chciała aby oznaczenie nawiązywało do regionu, w którym działa, czyli terenów nadmorskich. I tak właśnie powstała BALTURE. Inspiracją w tworzeniu nazwy był BAŁTYK, oraz morfem TURE, który wywodzi się od angielskiego słowa FURNITURE. Dopełnienie całego projektu było stworzenie logo, które prezentujemy poniżej.
FORNIRO
Meble FRONIRO to połączenie innowacyjnych rozwiązań z korzeniami branży. Projekt był zainspirowany słowem FORNIR, czyli składnikiem, który jest używany przy tworzeniu luksusowych mebli. Nawiązanie do tego słowa podkreśla piękno oraz wytrzymałość produktów. Nazwa FORNIRO to nawiązanie do wysokiej jakości produktów.
MIRORE
Nazwa powstała dla producenta luster. Inspiracją do stworzenia nazwy było angielske słowo MIRROR oznaczające lustro. W nazwie można również zauważyć francuskie MIRORE oznaczające to samo. Dopełnieniem projektu było stworzenie logo, które zaprezentowaliśmy poniżej. W logotypie można dopatrzeć się litery M oraz lustrzanego odbicia sygnetu co nadaje spójność dla całego projektu.
FARROS
Nazwa powstała dla produktów zapachowych, głównie przywieszek i dyfuzorów zapachu. Inspiracją do powstania nazwy była starożytna morska latarnia mieszcząca się na wyspie Faros. Wybierając nazwę dla pięknego zapachu, chcieliśmy podkreślić jego wyjątkowość oraz przywołać piękne wspomnienia z przeszłości. Nazwa wzbudza ciekawość oraz wprowadza odrobinę tajemniczości. Celem projektu było przypomnienie odbiorcy marki o jego beztroskim wypoczynku w egzotycznym miejscu, gdzie unosi się cudowny zapach. Tworząc nazwę, chcieliśmy aby sprawiała, że korzystanie z niego w domu przynosi same piękne wspomnienia, pełne przyjemnych zapachów.
Zastrzeżenie znaku towarowego jest ważnym etapem w budowaniu marki. Jednak przed zgłoszeniem nazwy do Urzędu Patentowego należy poddać oznaczenie wstępnej weryfikacji, która sprawdzi czy Twoja nazwa nie koliduje z istniejącym już znakiem w tej samej klasie towarowo-usługowej. Analiza ta pomaga również ustalić czy zgłoszenie jest pozbawione bezwzględnych i względnych przeszkód do rejestracji. Jeżeli ekspert urzędu nie znajdzie przeszkód w rejestracji i zgłoszenie spełnia wszystkie wymogi formalne znak jest publikowany w biuletynie i wchodzi w etap okresu sprzeciwowego, w którym osoba trzecia ma czas na złożenie sprzeciwu do rejestracji. Jeżeli taki wniosek nie zostanie złożony następuje rejestracja znaku.
Nie ma gotowego przepisu na idealną nazwę dla firmy dekoracyjnej, ale istnieje kilka wskazówek technicznych, o których warto pamiętać przy tworzeniu nazwy:
Podsumowując, przy tworzeniu nazwy dla firmy dekoracyjnej często stosowane są rozwiązania o dużej pomysłowości i kreatywności. Nie jest to dziwne biorąc pod uwagę specyfikę tej branży. Jeśli szukasz zatem najlepszej nazwy dla swojej firmy dekoracyjnej, otwórz się na przeróżne pomysły i nie bój się zaszaleć. Pamiętaj, że dobra nazwa jest wiodącym elementem każdego przedsiębiorstwa, ponieważ stanowi jego wizytówkę w oczach klientów, dlatego jeżeli nadal nie masz pomysłów na dobrą nazwę, warto skorzystać z pomocy agencji namingowych, które na pewno przedstawią szeroki zakres propozycji.
Branża dekoracyjna ma bardzo szeroki zakres działalności. Dlatego tworząc nazwę firmy dla tej dziedziny warto na samym początku jasno określić czym dokładnie będziesz się zajmować i do kogo kierujesz swoja ofertę. Każdy przedsiębiorca chce wymyślić ciekawą i chwytliwą nazwę, która przyciągnie jak największą grupę odbiorców. Obecnie na rynku panuje duża konkurencja, dlatego Twoja nazwa powinna być oryginalna, unikalna oraz posiadać właściwości odróżniające.
Kreując nazwę dla firmy dekoracyjnej należy unikać znaków, które są zbyt długie. Skompilowana nazwa stanowi problem w pisowni jak i w wymowie, co utrudnia przekaz znaku potencjalnemu odbiorcy. Aby zaoszczędzić czas poświęcony na tworzenie atrakcyjnej i chwytliwej marki możesz skorzystać z naszych propozycji nazw firm klikając tutaj.
Zastrzegając nazwę firmy w Urzędzie Patentowym zapewniasz sobie jej ochronę. Od tego momentu możesz używać symbolu R w kółeczku, który jednoznacznie wskazuję, że Twoja nazwa produktu, towaru i usługi jest już zarezerwowana. Jest to sygnał dla Twojej konkurencji, że w momencie zastrzeżenie znaku stajesz się jego właścicielem i możesz go używać na wyłączność. Jak wygląda zastrzeżenie nazwy firmy dowiesz się klikając tutaj.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >