Na początku należy zauważyć, że pojęcie branży dekoracyjnej, ma niezwykle szeroki zakres. Owa dekoracja może dotyczyć wnętrz w mieszkaniach prywatnych, przygotowania sal na różne okoliczności typu śluby, wesela, bale, a nawet aranżacja przestrzeni zewnętrznych. Jak zatem stworzyć nazwę dla firmy dekoracyjnej?
Branża dekoratorska w związku z szerokim zakresem usług charakteryzuje się dużym zróżnicowaniem. W grę wchodzą zarówno prace z zakresu zwyczajnej dekoracji, czy przybierania wnętrz: kwiaty, balony, koncepcja kolorystyczna, motyw przewodni... ale także czynności dużo poważniejsze typu dobór oraz ustawienie mebli, czy nawet burzenie ścianek działowych, aranżacja oświetlenia, jak i wiele innych.
Co więcej, branża dekoratorska zajmuje się szeroko pojęta estetyką, schludnością i kreatywnymi rozwiązaniami. Nazwa dla firmy dekoracyjnej powinna zatem odzwierciedlać te właśnie cechy.
Przyjrzyjmy się zatem rozwiązaniom często i chętnie wykorzystywanym przez właścicieli firmy dekoratorskich świadczących usługi z różnych zakresów dekoracji:
1. Ars Balonica – Firma znajduje się na rynku już od 1996 roku. Jak sama nazwa wskazuje, świadczą oni usługi z zakresu wystroju imprez okazjonalnych przy pomocy balonów. Pierwszy człon nazwy „ars” z języka łacińskiego oznacza natomiast sztukę. Całą nazwę firmy należy zatem rozumieć jako sztukę balonów.
2. Metaflora – Jest to firma zajmująca się wystrojem wnętrz kwiatami na różnego rodzaju przyjęcia okazjonalne. W przypadku tej nazwy dla firmy dekoracyjnej również zauważamy, że została stworzona z połączenia dwóch słów, prawdopodobnie metamorfozy i flory. Trzeba przyznać, że takie połączenie jest niezwykle interesujące i stwarza jasny i rzetelny przekaz.
3. QualityArt – firma dekoratorska oferująca szeroki zakres usług: dekoracja kościołów, dekoracje sal weselnych, dekoracje samochodów oraz wiele innych. Ponownie zauważamy, że nazwa została stworzona z dwóch wyrazów, które swój źródłosłów mają w języku angielskim quality – jakość i art -sztuka.
4. Strefa światła – tym razem pod lupę bierzemy firmę dekoracyjną, która zajmuje się nieco innym zakresem usług, a mianowicie obsługą oświetlenia podczas przyjęć okolicznościowych. Kolejną różnicą w porównaniu do poprzednich jest dosyć tradycyjna polska nazwa. Cechuje się prostym i jasnym przekazem, co do zakresu działalności.
5. Perfect Space – w tym przypadku mamy do czynienia z firmą zajmującą się wystrojem wnętrz, aranżacji mieszkań i domów, a także wykończeń lokali usługowych. Nazwa i w tym przypadku jest anglojęzyczna i składa się z dwóch członów. W języku polskim oznacza perfekcyjną przestrzeń.
Nie ma gotowego przepisu na idealną nazwę dla firmy dekoracyjnej, ale istnieje kilka wskazówek technicznych, o których warto pamiętać przy tworzeniu nazwy:
Podsumowując, przy tworzeniu nazwy dla firmy dekoracyjnej często stosowane są rozwiązania o dużej pomysłowości i kreatywności. Nie jest to dziwne biorąc pod uwagę specyfikę tej branży. Jeśli szukasz zatem najlepszej nazwy dla swojej firmy dekoracyjnej, otwórz się na przeróżne pomysły i nie bój się zaszaleć. Pamiętaj, że dobra nazwa jest wiodącym elementem każdego przedsiębiorstwa, ponieważ stanowi jego wizytówkę w oczach klientów, dlatego jeżeli nadal nie masz pomysłów na dobrą nazwę, warto skorzystać z pomocy agencji namingowych, które na pewno przedstawią szeroki zakres propozycji.
Branża dekoracyjna ma bardzo szeroki zakres działalności. Dlatego tworząc nazwę firmy dla tej dziedziny warto na samym początku jasno określić czym dokładnie będziesz się zajmować i do kogo kierujesz swoja ofertę. Każdy przedsiębiorca chce wymyślić ciekawą i chwytliwą nazwę, która przyciągnie jak największą grupę odbiorców. Obecnie na rynku panuje duża konkurencja, dlatego Twoja nazwa powinna być oryginalna, unikalna oraz posiadać właściwości odróżniające.
Kreując nazwę dla firmy dekoracyjnej należy unikać znaków, które są zbyt długie. Skompilowana nazwa stanowi problem w pisowni jak i w wymowie, co utrudnia przekaz znaku potencjalnemu odbiorcy. Aby zaoszczędzić czas poświęcony na tworzenie atrakcyjnej i chwytliwej marki możesz skorzystać z naszych propozycji nazw firm klikając tutaj.
Zastrzegając nazwę firmy w Urzędzie Patentowym zapewniasz sobie jej ochronę. Od tego momentu możesz używać symbolu R w kółeczku, który jednoznacznie wskazuję, że Twoja nazwa produktu, towaru i usługi jest już zarezerwowana. Jest to sygnał dla Twojej konkurencji, że w momencie zastrzeżenie znaku stajesz się jego właścicielem i możesz go używać na wyłączność. Jak wygląda zastrzeżenie nazwy firmy dowiesz się klikając tutaj.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >