Jak nazwać firmę medyczną

 

Firmy medyczne to w ostatnich latach jeden z prężniej rozwijających się sektorów rynku. W związku z dużym rozwojem możliwości technologicznych firmy te oferują coraz szerszą skalę produktów i usług. Co za tym idzie, powstaje wiele nowych przedsiębiorstw. Jak stworzyć dobrą nazwę dla firmy medycznej, aby zostać zauważonym?

 

nazwa - branża medyczna

 

Specyfika branży medycznej

Branża medyczna jest dość rozległą dziedziną, która zapewnia opiekę medyczną, diagnozowanie, leczenie i profilaktykę. Rosnące potrzeby zdrowotne oraz starzejące się społeczeństwo daje szansę na rozwój branży medycznej. W Polsce większość usług medycznych jest finansowana ze środków publicznych. Wydatki w naszym kraju na usługi medyczne wynoszą ok. 4,5% PKB. Natomiast światowy rynek to ok. 188 mld USD. Konkurencja w branży jest ogromna, część podmiotów medycznych działa na rynku prywatnym stosując marketing, która pozwala im pozycjonować firmę na rynku. Inwestycje w branże są spowodowane wzrastającym popytem na produkty i zabiegi medyczne. Rośnie również zapotrzebowanie na artykuły medyczne oraz ochronne. Co ciekawe wzrasta wartość rynku prywatnego opieki zdrowotnej, gdzie w 2021 roku jej wartość wynosiła 64,3 mld zł.  Jak już zostało wspomniane, branża medyczna oferuje bardzo różnorodny zakres usług. Tak więc nazwy dla firm medycznych też muszą być odpowiednio zróżnicowane. Zacznijmy od tego, jak szerokim pojęciem jest „firma medyczna”. Otóż reprezentantem tej branży są przychodnie, zakłady stomatologiczne, apteki, sklepy ze sprzętem medycznym i rehabilitacyjnym, firmy farmaceutyczne a także wiele innych. W związku z tym należy mieć na uwadze, że każda z wymienionych powyżej działalności może cechować się indywidualnymi potrzebami oraz tendencjami nazewniczymi. 

 

Tendencje nazewnicze w branży medycznej

Omówmy zatem poszczególne trendy wykorzystywane w nazwach firm medycznych z różnych kategorii: 

  • Apteki – W tym przypadku nie występują wiodące schematy nazewnicze, jednak można zauważyć, że w nazwach chętnie wykorzystywane są różnego rodzaju nazwy roślin, ziół lub kwiatów, czego przykładem są apteki Arnika, ale także nazwy mające swój źródłosłów w mitologii. Sposób ten wykorzystują np. apteki eskulap, co w mitologii grecko-rzymskiej oznacza boga sztuki lekarskiej. Co więcej w nazwach aptek wykorzystywane są też aspekty związane z ich lokalizacją, np. Apteka Hempla5.
  • Gabinety stomatologiczne – W tym wypadku często wykorzystywane są nazwy zawierające przedrostek dent, takie jak np. BioDent lub Neo-Dent, ale także nawy zupełnie odmienne o polskim brzmieniu takie jak fabryka uśmiechu. 
  • Przychodnie lekarskie – Nazwy dla przychodni lekarskich są bardzo różnorodne z uwagi na zakres prowadzonej działalności. W zależności od specjalizacji danej przychodni często wykorzystywane są takie przedrostki jak, np. kardio lub neuro. Jeżeli natomiast mowa o przychodniach ogólnych, to często w nazwach pojawia się przedrostek med. Nazwy wykorzystujące ten trend prezentują się następująco: Proelmed, Euro-Med.
  • Sklepy medyczne – sklepy medyczne również prezentują szeroki zakres produktów i usług, mogą to być sklepy z materiałami rehabilitacyjnymi, ortodontycznymi, lekami z zakresu zielarstwa i medycyny naturalnej. Z tego powodu nazwy dla takich firm medycznych są bardzo różnorodne. Właściciele sklepów często decydują się na nazwy abstrakcyjne, aczkolwiek nawiązujące do prowadzonej działalności.  Wyróżniamy kilka przykładowych nazw: sklep medyczny ambulans, sklep Ortopus Stomia, sklep zielarsko-medyczny Imbir.

Na podstawie powyższych przykładów, zauważyć można pewne tendencje nazewnicze wykorzystywane przez firmy z branży medycznej. Mogą one stanowić inspirację przy tworzeniu nazw firmy medycznej, ale pamiętaj, że to tylko inspiracje. Nie da się ukryć, że najlepszą nazwą dla twojej firmy będzie taka, która jest zupełnie oryginalna i niepowtarzalna. Pozwoli to na efektywną jej promocję na rynku, co więcej unikniesz przykrych konsekwencji związanych z naruszeniem czyjegoś znaku towarowego. 

 

Poznaj historię największych firm medycznych w Polsce

LUX MED  - “Kilka tradycji - jeden zdrowy cel”

Grupa Lux Med powstała w 2007 roku i była wynikiem połączenia placówek medycznych CM LIM, Lux Med, Medycyna Rodzinna, PROMEDIS. Celem powstania grupy było stworzenie miejsca świadczącego usługi na najwyższym poziomie. Wykorzystując praktyki każdej z sieci i w myśl hasła “Klika tradycji - jeden zdrowy cel” powstała profesjonalna i nowoczesna firma medyczna. Grupa zatrudnia ok.18 000 osób w tym ponad 8 000 lekarzy. Nazwa Lux Med pochodzi od jednej z placówek medycznych, które stału się częścią grupy. Nazwa składa się z dwóch członów. MED to nawiązanie do MEDYCYNY. Natomiast LUX opisuję firmę jako podmiot, który wykonuje swoje usługi w profesjonalny sposób, zapewniając wygodę swoim klientom. 

ADAMED  

Firma farmaceutyczno-biotechnologiczna, założona przez dr. n. med. Marianna Adamkiewicza. Jest firmą w 100 % z kapitałem polskim, która wspiera rozwój krajowej innowacyjności w branży medycznej. Eksportuje swoje produkty do ponad 70 krajów i współpracuje z uniwersytetami i instytucjami naukowymi, a także prowadzi społeczną i edukacyjną działalność. Nazwa Adamed pochodzi od nazwiska założyciela Mariana Adamkiewicza. Morfem Med jest nawiązaniem do branży, w której działa firma. Połączenie tych dwóch słów dało unikatową i atrakcyjna nazwę, która wpada w ucho i jest kojarzona i rozpoznawalna w branży medycznej. 

Skąd czerpać inspirację do tworzenia nazwy dla marki medycznej?

Wymyślenie nazwy dla firmy medycznej nie jest prostą sprawą jakby się mogło wydawać na początku. Na pewno zastanawiasz się skąd czerpać pomysły i jak je zrealizować. Wybranie dobrej nazwy to sposób na przekonanie klienta do Twojej oferty. Może być wiele źródeł inspiracji i wszystkie warto dokładnie przeanalizować. 

Zbadaj otoczenie branżowe 

Jeżeli prowadzisz dokładną analizę rynku będziesz miał pojęcie o tym co jest ważne w branży medycznej. Sprawdź jak działa konkurencja i wybierz takie rozwiązanie, które Cię odróżnia od innych.  

Upodobania odbiorców

Kiedy zgłębisz rynek, na którym chcesz działać, dowiedz się co jest istotne w Twoje branży. Ważne jest abyś tworząc markę odpowiedział na potrzeby klienta i zwróciłuwagę na jego preferencje oraz oczekiwania co do marki. 

Burza mózgów

Pomyśl o słowach i koncepcjach związanych z branżą, nawiąż kontakt z Twoją grupą docelową. Spróbuj łączyć słowa. Pracuj w grupie i wybieraj najlepsze rozwiązania. 

Zbierz opinię od najbliższych 

Nie wszystko co podoba się Tobie, może podobać się Twojemu klientowi. Stwórz nazwę, która będzie przemawiać do odbiorcy oraz zostanie przez niego szybko zapamiętana. 

Ponadczasowość 

Tworzenie nazwy uniwersalnej i ponadczasowej to trudne zadanie, które wymaga sporo pracy, strategicznego myślenia i wychodzenia poza utarte schematy. Dlatego wybieraj rozwiązania, które zapewniają wysoką jakość, budując silną markę oraz rozpoznawalność na rynku. Wymyślając nazwę dla firmy medycznej myśl przyszłościowo, stwórz najlepszą wizytówkę, która będzie Cię reprezentować. 

Ucz się od najlepszych  

Wielkie, światowe marki mogą być dobrym źródłem inspiracji. Jednak pamiętaj, że ważne jest zachowanie swojego unikalnego stylu co ochroni Cię przed byciem podobnym do innych. Pamiętaj - granica jest wąska i nawet najmniejsze podobieństwo może prowadzić do sprzeciwu rejestracji znaku. Trzeba być naprawdę ostrożnym, aby uniknąć potencjalnych problemów.

 

Perspektywy rozwoju dla marki z branży medycznej  

Branża medyczna jest gałęzią, która się rozwija tworząc nowe miejsca na biznes. Poniżej znajdziesz kilka aspektów, które wpływają na rozwój branży medycznej. 

  • postęp technologiczny - rozwój technologii medycznej i sztuczna inteligencja otwierają nowe możliwości dla firm medycznych. Innowacyjne rozwiązania mogą usprawnić diagnostykę, leczenie i opiekę nad pacjentami
  • zapotrzebowanie na opiekę zdrowotną - proces starzenia się społeczeństwa oraz rosnąca świadomość zdrowotna sprawia, że zapotrzebowanie na opiekę medyczną ciągle rośnie
  • personalizacja usług  -  coraz częściej pacjenci oczekują od podmiotów medycznych indywidualnego podejścia do kwestii medycznej. Dostarczenie spersonalizowanych usług, wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych pomaga firmom medycznym zdobywać zaufanie pacjentów
  • globalizacja  - marki medyczne mają większą możliwość ekspansji na rynki zagraniczne, co daje jeszcze większe możliwości na zdobycie większej grupy docelowej 

 

Poznaj wybrane marki medyczne stworzone przez naszą kancelarię

 

MEDIVUS 

Nazwa powstała dla firmy handlowej, która funkcjonuje w branży medycznej sprzedając produkty na rynek niemiecki. Inspiracja do stworzenia nazwy było słowo MED, które nawiązuje do branży medycznej i pochodzi od słowa MEDYCYNA, MEDYCZNY. Natomiast drugi człon nazwy pochodzi od słowa VIVUS, który tłumacząc z łaciny oznacza ZDROWIE. Nazwa firmy dobrze brzmi zarazem w języku polskim jak i niemiecki, co daje możliwość sprzedaży produktów za zachodnią granicą. 

OVARIS 

Nazwa została stworzona dla przychodni lekarskiej, specjalizującej się w ginekologii i położnictwie. Głównym celem znaku było zainteresować odbiorcę unikalną i oryginalną nazwa OVARIS. Wiele kobiet uważa, że mężczyźni są lepszymi ginekologami, dlatego doświadczenie pacjentek wpłynęło na decyzję powstania nazwy z pierwiastkiem męski i źeńskim.  Nawiązując do wspólnej współpracy lekarza z pacjentką. Nazwa OVARIS dotyka typowej terminologii medycznej, a dokładnie słowa JAJNIKI. Pierwszy człon nazwy OVA jest nawiązaniem do kobiecości, natomiast morfem RIS buduje poczucie bezpieczeństwa, które często jest chronione właśnie przez mężczyznę.

Jak zastrzec znak towarowy w branży medycznej? 

Zastrzeżenie nazwy firmy z branży medycznej jest kolejnym krokiem, zaraz po tworzeniu nazwy, który pozwala zbudować silną i bezpieczną markę na rynku. Jeżeli zadbałeś o unikatową i oryginalną nazwę, posiadającą zdolność odróżniającą możesz z pewnością ubiegać się o jej rejestrację w Urzędzie Patentowym. Jednak przed zgłoszeniem potrzebna jest analiza nazwy czyli dokonanie tzw. wstępnej weryfikacji znaku. Takie zadanie możesz przekazać kancelarii brandingowej, która dzięki doświadczeniu i wiedzy ekspertów sprawdzi czy Twoja nazwa firmy może uzyskać prawo ochronne. 

 

Co zarejestrować nazwę czy logo firmy?

Decyzja należy do Ciebie! Ty wybierasz rodzaj znaku towarowego, który chcesz zastrzec w Urzędzie Patentowym. Wśród wielu opcji najpopularniejsze są słowny znak towarowy lub słowno-graficzny znak towarowy. Oczywiście najlepiej jest uzyskać ochronę na oba z tych form znaku. Im większa ochrona tym lepiej dla Twojego biznesu. Znak słowny chroni po prostu nazwę Twoje firmy, jej brzmienie niezależnie w jaki sposób jest zapisane. Natomiast znak słowno-graficzny chroni postać wizualną marki czyli logo firmy. Zabezpiecza grafikę i i słowo pod warunkiem, że te dwa elementy występują razem. Z różnych powodów nie zawsze jest możliwość zastrzeżenia znaku słownego, dlatego wtedy dobrym pomysłem jest możliwość rejestracja znaku słowno-graficznego, który posiada więcej elementów odróżniających, a co za tym idzie daje większą szansę na rejestrację znaku. 

 

Recepta na dobrą nazwę dla firmy medycznej  

Poniżej znajdziesz kilka cech, które charakteryzują dobrą nazwę dla firmy.

  1. Prosta - krótsza nazwa szybciej zostanie zapamiętana, zbyt skomplikowane nazwy utrudniają komunikację z klientem
  2. Wolne domeny internetowe  - dobrze jest aby nazwa Twojej firmy była tożsama z nazwą domeny internetowej, ułatwia to identyfikację marki na rynku.
  3. Unikalna - stwórz nazwę, która będzie się odróżniać, nie brnij w tworzenie znaków podobnych, unikaj potyczek językowych ponieważ one mogą wprowadzić klienta w błąd
  4. Uniwersalna - nazwa Twojej firmy ma służyć Ci na lata. Wybierz rozwiązania, które pomogą Ci stać się marką ponadczasową, pokoleniową
  5. Atrakcyjna - tylko oryginalne nazwy wpadają w pamięć odbiorcy. Zbadaj co podoba się grupie docelowej i wybierz najbardziej optymalne rozwiązanie.

 

Czego unikać przy tworzeniu nazw firmy medycznej?

Przy tworzeniu nazwy dla firmy ważne jest unikanie kilku kluczowych pułapek. Należy zrezygnować z nazw zbyt skomplikowanych, trudnych do powtórzenia. A co najważniejsze unikaj oznaczeń podobnych i identycznych do konkurencji.    

  • Nazwy zbyt skomplikowane – takie nazwy utrudniają zapamiętywanie. Zadbaj więc, aby nazwa dla twojej firmy była prosta i chwytliwa.
  • Polskie znaki – pamiętaj, że nazwy przeładowane polskimi znakami mogą okazać się problematyczne np. przy wyborze domen internetowych, a także w pisowni przez obcokrajowych klientów.
  • Kontrowersyjne nazwy – zachowaj stosowny umiar pomiędzy oryginalnością nazwy a przesadą. Kontrowersyjne nazwy bywają użyteczne, ale uważaj, aby nie naruszyć w ten sposób dobrej opinii firmy. 

 

Podsumowując, branża medyczna cechuje się ogromną różnorodnością. Chwytliwa nazwa dla firmy medycznej powinna być zatem dostosowana do potrzeb konkretnej działalności oraz oferowanych produktów i usług. Unikając podstawowych błędów, z pewnością zwiększysz swoje szanse na stworzenie nazwy, która okaże się sukcesem. 

 

Często zadawane pytania

Jaką nazwę wybrać dla firmy medycznej?

Branża medyczna jest dziedziną, która obecnie się szybko rozwija. Co za tym idzie konkurencja jest coraz większa. Dlatego podczas tworzenia nazwy firmy medycznej należy stworzyć obraz Twojego klienta. Zwróć uwagę czego oczekuje od branży i jakie są jego potrzeby. Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa była chwytliwa i zapamiętywana możesz skorzystać z gotowych nazw dla firmy medycznej, które dla Ciebie przygotowaliśmy sprawdź tutaj. Natomiast jeśli chcesz aby powstała nazwa przygotowana indywidualnie dla Ciebie, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami kliknij tutaj.   

Czego unikać przy wyborze nazwy firmy medycznej?

Moment wymyślenia nazwy firmy jest ważnym etapem budowania silnej i stabilnej marki. To jaki wybierzesz znak może zaważyć na przyszłości Twojej działalności. Podczas tworzenia nazwy firmy medycznej unikaj zbyt skomplikowanych i kontrowersyjnych znaków. Sprawdzaj dostępność domen i wybieraj uniwersalne znaki, które pomogą uniknąć nazewniczych nieporozumień.   

Jak chronić nazwę firmy medycznej?

Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa firmy medycznej była chroniona należy dokonać jej zastrzeżenia w Urzędzie Patentowym. Rejestrując znak towarowy stajesz się jego jedynym właścicielem i możesz go umieszczać na swoich produktach, towarach, etykietach. Posiadanie prawa ochronnego daje Ci narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją poprzez możliwość wstrzymania rejestracji znaków identycznych i podobnych jak również szybkie egzekwowanie swoich praw na drodze sądowej lub komorniczej.    

Podobne wpisy

Ze sceny paryskich teatrów do torebki każdej kobiety - Bourjois -image

Ze sceny paryskich teatrów do torebki każdej kobiety - Bourjois

Nazwa dla firmy, z którą odniesiesz sukces -image

Nazwa dla firmy, z którą odniesiesz sukces

Jaka nazwa dla startupu?-image

Jaka nazwa dla startupu?

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

GRAZZIO

poznaj naszą realizację >

ALLEMED .pl 2690 PLN
1 domena
BARONE .pl 2440 PLN
1 domena
IUVENE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
CALLIEU .com .pl negocjuj
2 domeny
FIFFI .pl negocjuj
1 domena
ILERI .pl 2240 PLN
1 domena
ZINKE .pl 2620 PLN
1 domena
BORGMANN .pl 2840 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook