Firmy medyczne to w ostatnich latach jeden z prężniej rozwijających się sektorów rynku. W związku z dużym rozwojem możliwości technologicznych firmy te oferują coraz szerszą skalę produktów i usług. Co za tym idzie, powstaje wiele nowych przedsiębiorstw. Jak stworzyć dobrą nazwę dla firmy medycznej, aby zostać zauważonym?
Branża medyczna jest dość rozległą dziedziną, która zapewnia opiekę medyczną, diagnozowanie, leczenie i profilaktykę. Rosnące potrzeby zdrowotne oraz starzejące się społeczeństwo daje szansę na rozwój branży medycznej. W Polsce większość usług medycznych jest finansowana ze środków publicznych. Wydatki w naszym kraju na usługi medyczne wynoszą ok. 4,5% PKB. Natomiast światowy rynek to ok. 188 mld USD. Konkurencja w branży jest ogromna, część podmiotów medycznych działa na rynku prywatnym stosując marketing, która pozwala im pozycjonować firmę na rynku. Inwestycje w branże są spowodowane wzrastającym popytem na produkty i zabiegi medyczne. Rośnie również zapotrzebowanie na artykuły medyczne oraz ochronne. Co ciekawe wzrasta wartość rynku prywatnego opieki zdrowotnej, gdzie w 2021 roku jej wartość wynosiła 64,3 mld zł. Jak już zostało wspomniane, branża medyczna oferuje bardzo różnorodny zakres usług. Tak więc nazwy dla firm medycznych też muszą być odpowiednio zróżnicowane. Zacznijmy od tego, jak szerokim pojęciem jest „firma medyczna”. Otóż reprezentantem tej branży są przychodnie, zakłady stomatologiczne, apteki, sklepy ze sprzętem medycznym i rehabilitacyjnym, firmy farmaceutyczne a także wiele innych. W związku z tym należy mieć na uwadze, że każda z wymienionych powyżej działalności może cechować się indywidualnymi potrzebami oraz tendencjami nazewniczymi.
Omówmy zatem poszczególne trendy wykorzystywane w nazwach firm medycznych z różnych kategorii:
Na podstawie powyższych przykładów, zauważyć można pewne tendencje nazewnicze wykorzystywane przez firmy z branży medycznej. Mogą one stanowić inspirację przy tworzeniu nazw firmy medycznej, ale pamiętaj, że to tylko inspiracje. Nie da się ukryć, że najlepszą nazwą dla twojej firmy będzie taka, która jest zupełnie oryginalna i niepowtarzalna. Pozwoli to na efektywną jej promocję na rynku, co więcej unikniesz przykrych konsekwencji związanych z naruszeniem czyjegoś znaku towarowego.
LUX MED - “Kilka tradycji - jeden zdrowy cel”
Grupa Lux Med powstała w 2007 roku i była wynikiem połączenia placówek medycznych CM LIM, Lux Med, Medycyna Rodzinna, PROMEDIS. Celem powstania grupy było stworzenie miejsca świadczącego usługi na najwyższym poziomie. Wykorzystując praktyki każdej z sieci i w myśl hasła “Klika tradycji - jeden zdrowy cel” powstała profesjonalna i nowoczesna firma medyczna. Grupa zatrudnia ok.18 000 osób w tym ponad 8 000 lekarzy. Nazwa Lux Med pochodzi od jednej z placówek medycznych, które stału się częścią grupy. Nazwa składa się z dwóch członów. MED to nawiązanie do MEDYCYNY. Natomiast LUX opisuję firmę jako podmiot, który wykonuje swoje usługi w profesjonalny sposób, zapewniając wygodę swoim klientom.
ADAMED
Firma farmaceutyczno-biotechnologiczna, założona przez dr. n. med. Marianna Adamkiewicza. Jest firmą w 100 % z kapitałem polskim, która wspiera rozwój krajowej innowacyjności w branży medycznej. Eksportuje swoje produkty do ponad 70 krajów i współpracuje z uniwersytetami i instytucjami naukowymi, a także prowadzi społeczną i edukacyjną działalność. Nazwa Adamed pochodzi od nazwiska założyciela Mariana Adamkiewicza. Morfem Med jest nawiązaniem do branży, w której działa firma. Połączenie tych dwóch słów dało unikatową i atrakcyjna nazwę, która wpada w ucho i jest kojarzona i rozpoznawalna w branży medycznej.
Wymyślenie nazwy dla firmy medycznej nie jest prostą sprawą jakby się mogło wydawać na początku. Na pewno zastanawiasz się skąd czerpać pomysły i jak je zrealizować. Wybranie dobrej nazwy to sposób na przekonanie klienta do Twojej oferty. Może być wiele źródeł inspiracji i wszystkie warto dokładnie przeanalizować.
Jeżeli prowadzisz dokładną analizę rynku będziesz miał pojęcie o tym co jest ważne w branży medycznej. Sprawdź jak działa konkurencja i wybierz takie rozwiązanie, które Cię odróżnia od innych.
Kiedy zgłębisz rynek, na którym chcesz działać, dowiedz się co jest istotne w Twoje branży. Ważne jest abyś tworząc markę odpowiedział na potrzeby klienta i zwróciłuwagę na jego preferencje oraz oczekiwania co do marki.
Pomyśl o słowach i koncepcjach związanych z branżą, nawiąż kontakt z Twoją grupą docelową. Spróbuj łączyć słowa. Pracuj w grupie i wybieraj najlepsze rozwiązania.
Nie wszystko co podoba się Tobie, może podobać się Twojemu klientowi. Stwórz nazwę, która będzie przemawiać do odbiorcy oraz zostanie przez niego szybko zapamiętana.
Tworzenie nazwy uniwersalnej i ponadczasowej to trudne zadanie, które wymaga sporo pracy, strategicznego myślenia i wychodzenia poza utarte schematy. Dlatego wybieraj rozwiązania, które zapewniają wysoką jakość, budując silną markę oraz rozpoznawalność na rynku. Wymyślając nazwę dla firmy medycznej myśl przyszłościowo, stwórz najlepszą wizytówkę, która będzie Cię reprezentować.
Wielkie, światowe marki mogą być dobrym źródłem inspiracji. Jednak pamiętaj, że ważne jest zachowanie swojego unikalnego stylu co ochroni Cię przed byciem podobnym do innych. Pamiętaj - granica jest wąska i nawet najmniejsze podobieństwo może prowadzić do sprzeciwu rejestracji znaku. Trzeba być naprawdę ostrożnym, aby uniknąć potencjalnych problemów.
Branża medyczna jest gałęzią, która się rozwija tworząc nowe miejsca na biznes. Poniżej znajdziesz kilka aspektów, które wpływają na rozwój branży medycznej.
MEDIVUS
Nazwa powstała dla firmy handlowej, która funkcjonuje w branży medycznej sprzedając produkty na rynek niemiecki. Inspiracja do stworzenia nazwy było słowo MED, które nawiązuje do branży medycznej i pochodzi od słowa MEDYCYNA, MEDYCZNY. Natomiast drugi człon nazwy pochodzi od słowa VIVUS, który tłumacząc z łaciny oznacza ZDROWIE. Nazwa firmy dobrze brzmi zarazem w języku polskim jak i niemiecki, co daje możliwość sprzedaży produktów za zachodnią granicą.
OVARIS
Nazwa została stworzona dla przychodni lekarskiej, specjalizującej się w ginekologii i położnictwie. Głównym celem znaku było zainteresować odbiorcę unikalną i oryginalną nazwa OVARIS. Wiele kobiet uważa, że mężczyźni są lepszymi ginekologami, dlatego doświadczenie pacjentek wpłynęło na decyzję powstania nazwy z pierwiastkiem męski i źeńskim. Nawiązując do wspólnej współpracy lekarza z pacjentką. Nazwa OVARIS dotyka typowej terminologii medycznej, a dokładnie słowa JAJNIKI. Pierwszy człon nazwy OVA jest nawiązaniem do kobiecości, natomiast morfem RIS buduje poczucie bezpieczeństwa, które często jest chronione właśnie przez mężczyznę.
Zastrzeżenie nazwy firmy z branży medycznej jest kolejnym krokiem, zaraz po tworzeniu nazwy, który pozwala zbudować silną i bezpieczną markę na rynku. Jeżeli zadbałeś o unikatową i oryginalną nazwę, posiadającą zdolność odróżniającą możesz z pewnością ubiegać się o jej rejestrację w Urzędzie Patentowym. Jednak przed zgłoszeniem potrzebna jest analiza nazwy czyli dokonanie tzw. wstępnej weryfikacji znaku. Takie zadanie możesz przekazać kancelarii brandingowej, która dzięki doświadczeniu i wiedzy ekspertów sprawdzi czy Twoja nazwa firmy może uzyskać prawo ochronne.
Decyzja należy do Ciebie! Ty wybierasz rodzaj znaku towarowego, który chcesz zastrzec w Urzędzie Patentowym. Wśród wielu opcji najpopularniejsze są słowny znak towarowy lub słowno-graficzny znak towarowy. Oczywiście najlepiej jest uzyskać ochronę na oba z tych form znaku. Im większa ochrona tym lepiej dla Twojego biznesu. Znak słowny chroni po prostu nazwę Twoje firmy, jej brzmienie niezależnie w jaki sposób jest zapisane. Natomiast znak słowno-graficzny chroni postać wizualną marki czyli logo firmy. Zabezpiecza grafikę i i słowo pod warunkiem, że te dwa elementy występują razem. Z różnych powodów nie zawsze jest możliwość zastrzeżenia znaku słownego, dlatego wtedy dobrym pomysłem jest możliwość rejestracja znaku słowno-graficznego, który posiada więcej elementów odróżniających, a co za tym idzie daje większą szansę na rejestrację znaku.
Poniżej znajdziesz kilka cech, które charakteryzują dobrą nazwę dla firmy.
Przy tworzeniu nazwy dla firmy ważne jest unikanie kilku kluczowych pułapek. Należy zrezygnować z nazw zbyt skomplikowanych, trudnych do powtórzenia. A co najważniejsze unikaj oznaczeń podobnych i identycznych do konkurencji.
Podsumowując, branża medyczna cechuje się ogromną różnorodnością. Chwytliwa nazwa dla firmy medycznej powinna być zatem dostosowana do potrzeb konkretnej działalności oraz oferowanych produktów i usług. Unikając podstawowych błędów, z pewnością zwiększysz swoje szanse na stworzenie nazwy, która okaże się sukcesem.
Branża medyczna jest dziedziną, która obecnie się szybko rozwija. Co za tym idzie konkurencja jest coraz większa. Dlatego podczas tworzenia nazwy firmy medycznej należy stworzyć obraz Twojego klienta. Zwróć uwagę czego oczekuje od branży i jakie są jego potrzeby. Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa była chwytliwa i zapamiętywana możesz skorzystać z gotowych nazw dla firmy medycznej, które dla Ciebie przygotowaliśmy sprawdź tutaj. Natomiast jeśli chcesz aby powstała nazwa przygotowana indywidualnie dla Ciebie, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami kliknij tutaj.
Moment wymyślenia nazwy firmy jest ważnym etapem budowania silnej i stabilnej marki. To jaki wybierzesz znak może zaważyć na przyszłości Twojej działalności. Podczas tworzenia nazwy firmy medycznej unikaj zbyt skomplikowanych i kontrowersyjnych znaków. Sprawdzaj dostępność domen i wybieraj uniwersalne znaki, które pomogą uniknąć nazewniczych nieporozumień.
Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa firmy medycznej była chroniona należy dokonać jej zastrzeżenia w Urzędzie Patentowym. Rejestrując znak towarowy stajesz się jego jedynym właścicielem i możesz go umieszczać na swoich produktach, towarach, etykietach. Posiadanie prawa ochronnego daje Ci narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją poprzez możliwość wstrzymania rejestracji znaków identycznych i podobnych jak również szybkie egzekwowanie swoich praw na drodze sądowej lub komorniczej.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >