Tworzenie nazw dla firmy meblowej jest nie lada wyzwaniem, a to dlatego, że branża świetnie się rozwija. Aby się wyróżnić, potrzeba skutecznego marketingu, a przede wszystkim dobrej nazwy firmy. W Polsce możemy spotkać kilka przykładów przedsiębiorstw meblowych, które osiągnęły sukces, a nazwa im w tym pomogła.
Polska jest jednym z ważnych eksporterów mebli na Świecie. Najwięcej ich dostarczamy do Niemiec, Czech oraz Wielkiej Brytani. Branża meblarska odpowiada za 2,3% krajowego PKB. Wg danych GUS w 2020 roku produkcja polskiego rynku meblowego była szacowana na ok. 42 mld złotych, a w 2021 roku wyniosła ok. 70 mld złotych. W ostatnich latach w branży pojawiła się spora konkurencja w postaci nowych producentów z Azji. Pomimo tego, polska branża meblarska rozwija się szybko dzięki wprowadzeniu nowatorskich rozwiązań i dbałości o jakość produktów. W dzisiejszych czasach rynek jest mocno konkurencyjny co zmusza przyszłych przedsiębiorców do stworzenia marki, która wyróżni się i przyciągnie uwagę klientów. Dlatego tak ważne jest spełnić ich oczekiwania i stworzyć unikalną nazwę firmy, która zostanie zapamiętana na dłużej. Wychodź poza utarte schematy działania, a stworzysz atrakcyjną nazwę dla firmy meblarskiej.
Branża meblarska jest szeroką gałęzią gospodarki, która cechuje się różnorodnością. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek nazewniczych, które pozwolą Ci stworzyć atrakcyjną nazwę dla firmy.
KLER - czyli jak połączyć muzykę Chopina z meblami?
Historia marki sięga 1973 roku kiedy to Piotr Kler obdarzył swój pierwszy zakład tapicerski w Dobrodzieniu. Na początku firma skupiła się na produkcji sof i foteli, teraz już sztandarowych produktów przedsiębiorstwa, wykonanych z prawdziwej skóry z precyzją i dużą dokładnością. Marka Kler używając hasła Meble na dobre akcentuje swoją ponadczasowość oraz stylowe wykonanie. Dodatkowo wykorzystywanie muzyki klasycznej i utworów Chopina w swoich spotach reklamowych podkreśla wysoką jakość produktów, elegancję oraz innowacyjność produktów. Firma wspiera nowych artystów i angażuje się w działalność społeczną.
BLACK RED WHITE
Firma została założona w 1991 roku przez Tadeusza Chmiela w Biłgoraju. Nazwa firma pochodzi od trzech kolorów (czerwony, czarny, biały), które są używane w jej logo lub często służą do oznakowania produktów. Nazwa jest anglojęzyczna, co podczas tworzenia marki miało sprawiać wrażenie, że klient ma do czynienia z międzynarodową marką. Strategia firmy wpisuje się w obecne mocne trendy ekologiczne występujące w branży meblarskiej o czym świadczy hasło reklamowe Moja Planeta. Dom.
Tworzenie nazwy to kreatywny proces, który wymaga pomysłowości ale i spójności. Podobnie jak podczas zakładania biznesu warto przemyśleć strategię, stworzyć plan działania. To pozwoli Ci wymyślić oryginalną i niepowtarzalną nazwę. Dzisiejszy wysiłek i wykonywana praca zaprocentuje w przyszłości. Poniższe porady pomogą Ci stworzyć oryginalną i zapadającą w pamięć nazwę dla firmy meblarskiej. Podzieliliśmy się kilkoma wskazówkami, które warto wykorzystać - sprawdź naszą ofertę a razem stworzymy coś ciekawego!
Zbadaj branże, w której działasz, sprawdź charakterystyczne słowa, możesz je łączyć, skracać, modyfikować lub tworzyć z nich akronimy.
Przy wyborze nazwy możesz wykorzystać swoje hobby, pasję, ulubione cytaty, tytuły piosenek itd.
Możesz skorzystać z opcji wykorzystywania imienia, nazwiska, pseudonimu lub miejsca powstania marki.
Podczas tworzenia nazwy warto wykorzystać słowa zaczerpnięte z języka obcego w tym łaciny.
Tworzenie nazwy firmy może być dobrą zabawą, wybieraj nazwy humorystyczne, takie które dobrze kojarzą się i są przyjazne dla ucha.
Zanim wymyślisz nazwę dla swojej marki, warto sprawdzić kto jest Twoim potencjalnym klientem. Sprawdź jakie ma zainteresowania, czego oczekuje od produktu. Twoja nazwa powinna zwracać uwagę i zachęcać do jej zakupu.
Przed nazwaniem swojego biznesu zrób research i poznaj swoją konkurencję - sprawdź jak się nazywa i co robi. Dzięki temu unikniesz podobieństwa i identyczności do nazw już używanych.
Twoim zadaniem w tworzeniu nazwy jest się wyróżniać na rynku. Ale pamiętaj, że nazwa Twojej marki powinna być ponadczasowa i perspektywiczna. Niektóre trendy nazewnicze są modne tylko w danym przedziale czasowym, dlatego staraj się nawiązywać do klasyki, która ma ponadczasowy wymiar.
Perspektywy rozwoju marki są uwarunkowane trendami rynkowymi, oczekiwaniami klientów, konkurencją. Wg specjalistów, polska branża meblarska jest jedną z sił napędowych gospodarki i ma duży potencjał na rynkach międzynarodowych. Oto niektóre obecnie występujące trendy branży:
Nasza kancelaria brandingowa pomoże Ci stworzyć fajną nazwę dla Twojej firmy bądź usługi. Brandelaw realizuje projekty zarówno na rynkach krajowych jak i zagranicznych. Wybrane projekty z realizacji prezentujemy poniżej.
GERET
Nazwa powstała dla sklepu, który zajmuje się sprzedażą mebli biurowych. W ofercie firmy znalazły się krzesła, pufy i stołki - wszystko co jest potrzebne przy biurku w biurze. Geret to słowo, które nie ma konkretnego znaczenia w językach europejskich. Jest nazwą abstrakcyjną złożoną z 5 liter i 2 sylab, co sprawia, że jest łatwa do zapamiętania. Celem marki jest zapewnienie klientowi idealnych warunków pracy, dlatego tworzy meble o ergonomicznym kształcie tak aby były najbardziej wygodne i praktyczne. Założeniem marki jest zapewnić komfort przy pracy dbając o zdrowy kręgosłup.
CLETT
Nazwa powstała dla firmy zajmującej się sprzedażą mebli wypoczynkowych. Została dostosowana do rynku brazylijskiego, ponieważ jest to główne miejsce zbytu mebli. Zadanie nie było najłatwiejsze, ponieważ naszym celem było stworzenie nazwy, która będzie dobrze brzmiała po portugalsku oraz zachęcała klienta do zakupu. Inspiracją do tworzenia nazwy była szkocka wyspa o nazwie Klett. Uzupełnieniem projektu było stworzenie logo, które prezentujemy poniżej.
Aby być bezpiecznym na rynku meblarskim należy chronić nazwę. Dokonasz tego rejestrując znak towarowy w Urzędzie Patentowym. Posiadanie zastrzeżonego znaku towarowego daje Ci możliwość przystąpienia do programów promujących markę. Do nich zaliczamy Strefę Dobrych Marek Allegro czy Amazon Brand Registry. Programy te nie tylko dają możliwość zwiększenia Twoich zasobów sprzedażowych ale co ważne zabezpieczają markę przed działaniem nieuczciwej konkurencji. Warto inwestować w ochronę swojego znaku towarowego. Zastrzeżenie nazwy firmy pozwala na łatwiejsze ekzekwowanie swoich prawa, jak również ochrony przed plagiatem a nawet kradzieżą.
Nie tylko cena, ale i wygląd Twojego produktu przyciąga uwagę klientów. Atrakcyjne wzornictwo i oryginalny styl może być kluczem do sukcesu. Dlatego jeśli sądzisz, że jesteś posiadaczem wzoru przemysłowego pamiętaj aby zabezpieczyć jego unikalność rejestrując go w Urzędzie Patentowym. Pozwoli to ochronić Twoje pomysły przed kopiowaniem i powielaniem.
Jeżeli zastanawiasz się, jak stworzyć nazwę dla firmy meblowej, bierz przykład z największych na rynku. Nie podrabiaj ich nazw, nie naśladuj nadto. Sukces osiągniesz jedynie dzięki obserwacji najlepszych przy jednoczesnym wypracowaniu swojego własnego sposobu na funcjonowanie. Stać Cię na nowatorską nazwę, która wyróżni firmę spośród innych. Poznaj kilka zasad, które z pewnością ułatwią Ci tworzenie wyjątkowej nazwy dla swojego biznesu.
Określ czy klientem będą ludzie młodzi, starsi, a może małżeństwa z dzieckiem? Nie bez znaczenia jest to, skąd pochodzą – większa wieś czy może miasto? Wszystkie czynniki wpływające na to, jakie potrzeby mogą mieć Twoi potencjalni klienci.
Szukając inspiracji, zapewne zajrzysz do Internetu, to dobry kierunek, jednak nie zapomnij o dostępnej literaturze, która jest gigantycznym zbiorem wyrażeń, ciekawych słów, fascynujących nazw własnych. Zorganizuj burzę mózgów z grupą przyjaciół, bo w końcu co dwie głowy to nie jedna. Może się zdarzyć, że nie czujesz się dobrze w roli kreatora nazwy firmy. Nie marudź i zgłoś się do profesjonalnej agencji namingowej, która z chęcią stworzy nazwę dla firmy meblowej i każdego innego przedsięwzięcia.
Tworząc nazwę firmy meblowej warto czerpać inspiracje z najbliższego otoczenia. Ciekawa i unikalna nazwa firmy będzie działać jak magnes dla klienta, tylko wtedu gdu odpowiesz na jego potrzeby i preferencje. Podczas wyboru nazwy dla firmy meblowej kieruj się zasadą “im prościej tym lepiej” Zbuduj taką markę, która będzie prosta w odbiorze, nigdy nie wiesz gdzie Twoje produkty będą sprzedawane. Stwórz nazwę firmy, która będzie zapamiętywana i łatwa do powtórzenia przez obcokrajowców, ponieważ to oni mogą być Twoim odbiorcą.
Aby nazwa firmy spełniała wymogi prawne niezwykle ważne jest sprawdzenie czy wybrany przez Ciebie znak nie jest przypadkiem już zarejestrowany przez innego przedsiębiorcę. Unikaj sytuacji, która mogłaby doprowadzić do powstania sporów, a nawet wypłat odszkodowań. Podczas budowania marki możesz posilić się generatorem nazwy firmy, który jest udostępniony przez darmowe strony internetowe. Jednak pamiętaj, że wygenerowane nazwy mogą nie spełniać wymogów formalnych jak również być już zastrzeżone i opublikowane w bazie znaków Urzędu Patentowego.
Wybór wolnej i unikalnej nazwy firmy nie wystarczy aby ją skutecznie chronić. Proces tworzenia znaku firmy powinien opierać się na wymogach formalno-prawnych, których przestrzeganie jest warunkiem do zastrzeżenia znaku towarowego. Wymyślenie atrakcyjnej i oryginalnej nazwy firmy, którą można zastrzec jest procesem wymagającym czasu i pieniędzy. Jeżeli nie czujesz się na sile, a chcesz aby Twoja nazwa firmy była nowoczesna, atrakcyjna, unikatowa kliknij tutaj. Stworzymy lub wybierzemy dla Ciebie taką nazwę, która spełnia Twoje i co najważniejsze klienta oczekiwania.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >