Od dawien dawna ludzie decydują się na wspólne ponoszenie ryzyka. Rynek ubezpieczeń to istotny element dla każdej gospodarki. Niniejszy artykuł pomoże Ci skutecznie nazwać agencję ubezpieczeniową.
Obecnie branża ubezpieczeniowa charakteryzuje się dużą dynamiką i różnorodnością. Na wysoką pozycję rynku ubezpieczeniowego wpływają różne zmienne czynniki takie jak ekonomia, prawo, demografia czy środowisko. Przed rynkiem ubezpieczeniowym jest sporo wyzwań i oczekiwań oraz coraz większa konkurencja. Dlatego aby Twoją firma ubezpieczeniowa mogła wyróżnić się, musisz stworzyć wyjątkową nazwę, która przyciągnie szerokie grono klientów. Wykorzystując rozwój gospodarczy i coraz większą świadomość społeczną możesz zbudować silną firmę ubezpieczeniową. Polacy coraz częściej cenią sobie swój dorobek i zabezpieczają zdrowie i życie. Eksperci uznają rynek ubezpieczeniowy za bardzo perspektywiczny. Wskazuje na to ciągły wzrost sprzedawanych polis. Zysk netto polskich ubezpieczycieli w I kwartale 2023 r. wyniósł 2,25 mld zł. Dodatkowym motorem napędzającym branżę ubezpieczeniową jest wzrost liczby mieszkań. Powyższe dane wskazuje, że branża ubezpieczeniowa jest szansą na stworzenia silnej marki, która dzięki dostosowaniu się do potrzeb klienta może odnieść zamierzony sukces.
Gdy spojrzymy na obecny rynek ubezpieczeniowy można zauważyć kilka trendów i tendencji nazewniczych, które zostały wykorzystane przez największe firmy ubezpieczeniowe. Poniższy podział może stać się Twoją wskazówką do stworzenia unikalnej i atrakcyjnej nazwy firmy.
PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Powstała w 1991 roku z przekształcenia z Państwowego Zakładu Ubezpieczeń, a jej historia sięga początku XX wieku kiedy to powstała Polska Dyrekcja Ubezpieczeń Wzajemnych. Od 2010 roku PZU jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych, gdzie znajduje się w czołówce najwyżej wycenianych płynnych spółek. W 2016 roku PZU i PFR podpisało umowę z UniCredit dotyczącą kupna 32,8 % akcji Banku Pekao, co było jedną z największych transakcji w sektorze bankowym w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Nazwa firmy pochodzi od skrótu Powszechny Zakład Ubezpieczeń, który powstał po przekształceniu z państwowej spółki. PZU jest liderem na polskim rynku ubezpieczeniowym, oferując pełny pakiet ubezpieczeń majątkowych i osobistych. Logo firmy to nazwa “PZU” wpisana w okrąg. Gdzie charakterystyczna jest litera Z, którą powiększono. Obecne logo jest oszczędne graficznie, utrzymane w barwach niebieskich z efektem trójwymiarowym, co symbolizuje połączenie tradycji z nowoczesnością.
Tworzenie nazwy firmy to ważny krok, który może wpłynąć na Twój sukces w branży ubezpieczeniowej. Logo firmy powinno być oryginalne, profesjonalne oraz łatwe do zapamiętania. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć dobrą nazwę dla firmy.
Sprawdź jakie nazwy używają inni. Unikaj jednak naśladowania, aby Twoja nazwa była unikalna.
Często ulubione postacie z filmu lub książki mogą być Twoją inspiracją do tworzenia oryginalnej nazwy firmy.
Weź do ręki słownik języka polskiego lub synonimów. Użyte w nim hasła mogą podsunąć Ci dobre rozwiązania nazewnicze, które przyciągną klienta.
Poproś znajomych o pomoc. Popracuj w grupie. Zapisuj wszystko co Wam przyjdzie na myśl.
Każdy pomysł nazewniczy wymaga weryfikacji. Nie każdą nazwę można wykorzystać, chociażby z powodu takiego, że jest już używana przez innych. Często osoby nie związane z projektem podchodzą do kreacji nazwy w sposób obiektywny, wybierając niejednokrotnie najlepsze rozwiązania.
Podążanie za obecnymi trendami jest dobrym posunięciem pod warunkiem, że nazwa będzie uniwersalna i ponadczasowa. Nazwa firmy ma służyć na lata. Jest najlepszą wizytówką Twojej firmy. Wybierz taką, która zapadanie w pamięć odbiorcy na długo i za kilka lat będzie również odnosiła się do branży ubezpieczeniowej jak obecnie.
Wszystkie wyżej wymienione perspektywy mogą być Twoją przepustką do zbudowania silnej marki oraz pozycji na rynku ubezpieczeniowym. Twoim zadaniem jest jedynie odpowiedzieć na rosnące oczekiwania klienta podążać za jego potrzebami, wspierać go w codziennym życiu.
Nasza kancelaria tworzy unikalne, oryginalne i bezpieczne nazwy firm. Pomagamy również w rejestracji znaku towarowego, oczywiście pod warunkiem spełnienia wszystkich wymogów formalno-prawnych. Warto dodać, że dostarczamy gotowe nazwy, które są odpowiedzią na obecne trendy branży ubezpieczeniowej. Dowodem naszej pracy są poniższe realizacje.
Nazwa powstała dla przeglądarki ubezpieczeniowej. Właściciele marki chcieli aby nazwa pomogła im w działaniach marketingowych i promocji firmy. Nazwa odnosi się do hasła “ WOLĘ TO, CHCĘ TO” tym samym daje klientowi możliwość wyboru. VOLETO to obietnica pomocy w dokonywaniu jak najlepszego wyboru spośród wielu alternatyw. Dopełnieniem projektu było stworzenie logo, którego litery występują w dwóch kolorach. Pierwszy człon nazwy - VOLE został przedstawiony w kolorze ciemnoniebieskim, natomiast morfen TO w kolorze zielonym. Taki zabieg graficzny sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z nowoczesną marką, która jest stworzona dla klienta, odpowiadając na jego potrzeby.
Została stworzona dla serwisu porównującego i sprzedającego ubezpieczenia komunikacyjne. W obecnych czasach trudno powiedzieć co się stanie za chwilę. Wiemy dobrze jak bezpieczeństwo jest dla wszystkich ważne. Dlatego właściciele firmy chcieli stworzyć firmę, która zapewni bezpieczeństwo swoim klientom i ułatwi znalezienie oferty odpowiedniej dla ich potrzeb w łatwy i szybki sposób. Mubi to nowoczesna nazwa, która świetnie pasuje do dzisiejszego tempa życia. Jest kojarzona z mobilnością, transportem i co ważne jest łatwa do zapamiętania. Uzupełnieniem projektu było stworzenie logo, które dzięki prostocie i przyjaznej wizualizacji przyciąga wzrok odbiorcy i szybko zostaje przez niego zapamiętana.
Konkurencja w branży ubezpieczeniowej jest coraz większa. Wynika ze wzrostu świadomości społeczeństwa, chęci zabezpieczenia swojej rodziny i mienia przed zagrożeniami. Zastrzegając znak towarowy zapewnisz sobie bezpieczne funkcjonowanie na rynku ubezpieczeniowym, a używanie symbolu R pomoże Ci podnieść prestiż i zyskać renomę na rynku. Ale zanim to się stanie, należy wybraną przez Ciebie nazwę zbadać pod kątem możliwości jej zastrzeżenia w Urzędzie Patentowym. Wstępna analiza znaku jest potrzebna aby sprawdzić czy można ją chronić prawnie. Wykonywaniem pełnowymiarowej analizy nazwy zajmuje się nasz zespół składający z ekspertów. Posiadają oni fachową wiedzę oraz doświadczenie, które pozwala określić czy dane oznaczenie spełnia wymogi formalno-prawne. Badanie znaku przed rejestracją pozwolą Ci uniknąć bezwzględnych i względnych przesłanek odmowy rejestracji nazwy lub logo. Wstępna weryfikacja znaku jest bardzo ważna i dość skomplikowana. Nie ryzykuj - prześlij nam swoją nazwę, a my resztę zrobimy za Ciebie.
W Urzędzie Patentowym panuje zasada “Kto pierwszy ten lepszy”. Dlatego nie zwlekaj ze zgłoszeniem nazwy/logo firmy. Tutaj czas działa na Twoją niekorzyść. Ktoś może Cię uprzedzić, rezerwując Twoją nazwę. Wybranie oznaczenia unikalnego i oryginalnego, posiadającego moc odróżniającą umożliwi Ci uzyskanie prawa ochronnego do znaku.
Rejestracja znaku towarowego przynosi ze sobą sporo korzyści. Jednym z nich jest możliwość interweniowania, gdy ktoś będzie próbował zarejestrować podobne lub identyczne oznaczenie, przez co narusza Twoje prawa. Dzięki zastrzeżeniu znaku towarowego masz możliwość dostępu do takich platform jak Strefa Dobrych Marek Allegro czy Amazon Brand Registry. Programy te pomagają w promocji marki i wyróżnią Twoją ofertę na portalach sprzedażowych.
Wybór odpowiedniej nazwy dla firmy ubezpieczeniowej, może być naprawdę trudnym zadaniem. Każdy projekt wymaga indywidualnego podejścia. Konkurencja na rynku jest coraz większa, dlatego Twoim zadaniem jest wybrać taką nazwę, która zrobi dobre wrażenie na potencjalnych odbiorcach. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać dobrą nazwę dla branży ubezpieczeniowej.
Już wiesz jakie wymagania musisz spełnić aby założyć własną agencję ubezpieczeniową. Jednak na pewno nie jesteś jedyny. Rynek ubezpieczeń, jak pokazały nam liczby z raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) jest duży. Jeśli chcesz się na nim wyróżnić, zadbaj o dobrą nazwę swojej agencji ubezpieczeniowej.
Co to znaczy dobra nazwa? To taka, która odróżni Cię konkurencji. Warto przejrzeć rynek i zaobserwować panujące trendy. Nie chcesz aby Twoja działalność przepadła w tłumie podobnie brzmiących nazw. Druga istotna kwestia to klient. Twój klient pierwszy raz wchodzi w kontakt z Twoją agencją ubezpieczeniową gdy spotyka się z jej nazwą.
Zadbaj o to aby nazwa była niezbyt rozbudowana. Najczęstszym rozwiązaniem jest użycie jednego słowa. Sprawia to, że klient nie ma problemów z zapamiętaniem jak nazywa się Twoja agencja.
Jednym z motywów przewijających się wśród nazw agencji ubezpieczeniowych jest nazwa odwołująca się do wspólnoty, która ponosi ryzyko wspólnie. Nazwy tego typu odnoszą się do czym są ubezpieczenia.
Nazwy najczęściej tworzone są ze słów anglojęzycznych lub włoskich, co odzwierciedla również rozwój instytucji ubezpieczeń opisany na początku tego artykułu.
Przykłady takich nazw to Allianz, które odnosi się do angielskiego słowa Alliance, które znajdziemy również w języku francuskim. Oznacza ono przymierze lub sojusz. Inny przykład to Concordia. Nazwa ta wywodzi się z łacińskiego ‘concorns’ i oznacza jednomyślność.
Jeśli Twoja działalność skupia się mocniej na pewnego rodzaju ubezpieczeniach, pomysł jak nawiązać do tego w nazwie. Przykładem mogą być agencje takie jak MediCover lub Tu Zdrowie. Nazwy te sugerują w jakiej rodzaju polisie specjalizują się te agencje ubezpieczeniowe.
Postaw na nazwę oryginalną. To właśnie taka nazwa dołoży do sukcesu Twojej agencji ubezpieczeniowej. Czerp inspiracje ze świata ubezpieczeń czy finansów.
Jak pamiętasz z pierwszych akapitów tego artykułu, ubezpieczenia mają swoje korzenie we Włoszech. To może stanowić źródło inspiracji. Z tego również języka pochodzi wiele słów używanych w branży. Między innymi, polisa, które jest włoskim słowem, które początkowo oznaczało pokwitowanie. Inne pojęcia to casco, oznaczające kask. Storno zaś pochodzi od czasownika “stornare” - odwracać.
Jeśli chcesz wyróżnić się na rynku agencji ubezpieczeniowych zadbaj o odpowiednią nazwę. Niech nazwa ta będzie prosta i łatwo wpadająca w ucho. Zbadaj rynek i zobacz jakie trendy w nim panują. Zobaczysz tam wiele nazw, które mogą Cię zainspirować.
Postaw na nazwy oryginalne. To takie nazwy pozwolą Ci na osiągnięcie sukcesu. Możesz inspirować się historią branży lub czerpać z innych języków. Jeśli specjalizujesz się w danego rodzaju polisie, spróbuj ciekawie nawiązać do tego w nazwie swojej agencji ubezpieczeniowej.
Twoja agencja będzie widoczna na rynku, a Twoi klienci łatwo jej nazwę. Oryginalna nazwa pozwoli Ci również aby starać się o ochronę prawną. Unikalność Twojej nazwy nie będzie zagrożona ze strony nieuczciwej konkurencji.
Rynek firm ubezpieczeniowych ciągle się powiększa, ponieważ zwiększa się świadomość klientów którzy zdają sobie sprawę z niebezpieczeństw czyhających na nich i ich rodziny. Tworzenie nazwy firmy ubezpieczeniowej powinno się opierać na zbadaniu konkurencji i otoczenia branżowego. To wszystko pozwoli Ci wymyślić chwytliwą i oryginalną nazwę, która będzie się wyróżniać na rynku. Aby ułatwić Ci pracę przygotowaliśmy gotowe nazwy firm ubezpieczeniowych, które możesz znaleźć klikając tutaj.
Tworzenie nazwy firmy ubezpieczeniowej jest bardzo ważnym etapem budowania marki. Jednak aby Twoja firma mogła się stabilnie rozwijać należy stworzyć oznaczenie, które nie będzie podobna lub identyczne do tego funkcjonującego na rynku. Podobieństwo znaku może przysporzyć Ci wielu kłopotów prawnych i finansowych. Jeżeli chcesz uniknąć takich problemów skorzystaj z naszej usługi i kliknij tutaj.
Chcąc skutecznie chronić nazwę agencji ubezpieczeniowej należy dokonać zastrzeżenia jej w urzędzie patentowym. Zanim jednak zgłosisz nazwę firmy do rejestracji, powinieneś skrupulatnie weryfikować znak pod kątem możliwości występowania przeszkód zastrzeżenie znaku towarowego. Więcej na temat wstępnej weryfikacji znaku znajdziesz klikając tutaj.
Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.
Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową. Domeny są zarejestrowane i znajdują się w naszych zasobach.
Dodaj swoje typy nazw do schowka a następnie porównaj.Poproś też znajomych aby pomogli Ci w wyborze.
Sprawdź czy wśród konkurencyjnych marek nie ma nazwy podobnej.My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.
Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie. Wyłączność obejmuje określone branże tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.
Chroń swoją markę tam, gdzie prowadzisz główne interesy.Opłaty urzędowe w UE są wyższe, ale w zamian otrzymujesz ochronę w 28 krajach na 10 lat.
poznaj naszą realizację >