Jak nazwać agencję ubezpieczeniową

Od dawien dawna ludzie decydują się na wspólne ponoszenie ryzyka. Rynek ubezpieczeń to istotny element dla każdej gospodarki. Niniejszy artykuł pomoże Ci skutecznie nazwać agencję ubezpieczeniową.

 

 

Co warto wiedzieć o branży ubezpieczeniowej?

Obecnie branża ubezpieczeniowa charakteryzuje się dużą dynamiką i różnorodnością. Na wysoką pozycję rynku ubezpieczeniowego wpływają różne zmienne czynniki takie jak ekonomia, prawo, demografia czy środowisko. Przed rynkiem ubezpieczeniowym jest sporo wyzwań i oczekiwań oraz coraz większa konkurencja. Dlatego aby Twoją firma ubezpieczeniowa mogła wyróżnić się, musisz stworzyć wyjątkową nazwę, która przyciągnie szerokie grono klientów. Wykorzystując rozwój gospodarczy i coraz większą świadomość społeczną możesz zbudować silną firmę ubezpieczeniową. Polacy coraz częściej cenią sobie swój dorobek i zabezpieczają zdrowie i życie. Eksperci uznają rynek ubezpieczeniowy za bardzo perspektywiczny. Wskazuje na to ciągły wzrost sprzedawanych polis. Zysk netto polskich ubezpieczycieli w I kwartale 2023 r. wyniósł 2,25 mld zł. Dodatkowym motorem napędzającym branżę ubezpieczeniową jest wzrost liczby mieszkań. Powyższe dane wskazuje, że branża ubezpieczeniowa jest szansą na stworzenia silnej marki, która dzięki dostosowaniu się do potrzeb klienta może odnieść zamierzony sukces.

 

Czym charakteryzują się nazwy z branży ubezpieczeniowej?

Gdy spojrzymy na obecny rynek ubezpieczeniowy można zauważyć kilka trendów i tendencji nazewniczych, które zostały wykorzystane przez największe firmy ubezpieczeniowe. Poniższy podział może stać się Twoją wskazówką do stworzenia unikalnej i atrakcyjnej nazwy firmy.

  • akronim -  nazwy firmy są zaczerpnięte ze zdań (wyrazów) i przedstawione w postaci skróconej. Tak jest w przypadku PZU. Skrót jest obecnie używany, pochodzi od pełnej nazwy czyli Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Podobnym skrótowcem jest firma AXA pochodząca od Ancienne Mutuelle, które z języka francuskiego oznacza dawnej, wzajemnie.  
  • języki obce - nazwy wywodzą się z innych języków - tutaj przykładem jest UNIQA, słowo to w łacinie oznacza unikalny, wyjątkowy przez co jest nawiązaniem do indywidualnego podejścia do klienta i jego potrzeb. Innym przykładem nazwy firmy wywodzącej się z języka włoskiego jest nazwa Generali, która oznacza ogólny, uniwersalny. To z kolei nawiązanie do szerokiego zakresu usług ubezpieczeniowych. 
  • postacie z mitologii i literatury -  przykładem takiej nazwy jest Ergo Hestia. Inspiracją do stworzenia marki była grecka bogini Hestia, która jest symbolem domowego ogniska, opieki i rodziny - wszystkich wartości ważnych dla ubezpieczonych. 
  • połączenie dwóch słów -  często zdarza się, że nazwy składają się z dwóch wyrazów, które są aluzyjne. Przykładem takiej nazwy jest InterRisk, gdzie słowo Inter oznacza  między, pomiędzy, natomiast wyraz Risk oznacza ryzyko lub zagrożenie. Nazwa InterRisk wskazuje, że stoi na straży swoich klientów, którzy potrzebują ochrony przed zagrożeniami.

 

Poznaj historię jednej z najważniejszych marek ubezpieczeniowych w Polsce

PZU - Przezorny Zawsze Ubezpieczony  

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce. Powstała w 1991 roku z przekształcenia z Państwowego Zakładu Ubezpieczeń, a jej historia sięga początku XX wieku kiedy to powstała Polska Dyrekcja Ubezpieczeń Wzajemnych. Od 2010 roku PZU jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych, gdzie  znajduje się w czołówce najwyżej wycenianych płynnych spółek. W 2016 roku PZU i PFR podpisało umowę z UniCredit dotyczącą kupna 32,8 % akcji Banku Pekao, co było jedną z największych transakcji w sektorze bankowym w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Nazwa firmy pochodzi od skrótu Powszechny Zakład Ubezpieczeń, który powstał po przekształceniu z państwowej spółki. PZU jest liderem na polskim rynku ubezpieczeniowym, oferując pełny pakiet ubezpieczeń majątkowych i osobistych. Logo firmy to nazwa “PZU” wpisana w okrąg. Gdzie charakterystyczna jest litera Z, którą powiększono. Obecne logo jest oszczędne graficznie, utrzymane w barwach niebieskich z efektem trójwymiarowym, co symbolizuje połączenie tradycji z nowoczesnością.

 

 

Skąd czerpać inspirację do stworzenia nazwy dla marki ubezpieczeniowej? 

Tworzenie nazwy firmy to ważny krok, który może wpłynąć na Twój sukces w branży ubezpieczeniowej. Logo firmy powinno być oryginalne, profesjonalne oraz łatwe do zapamiętania. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć dobrą nazwę dla firmy. 

Analiza konkurencji 

Sprawdź jakie nazwy używają inni. Unikaj jednak naśladowania, aby Twoja nazwa była unikalna. 

Mitologia i literatura 

Często ulubione postacie z filmu lub książki mogą być Twoją inspiracją do tworzenia oryginalnej nazwy firmy.  

Korzystaj ze słowników 

Weź do ręki słownik języka polskiego lub synonimów. Użyte w nim hasła mogą podsunąć Ci dobre rozwiązania nazewnicze, które przyciągną klienta. 

Burza mózgu

Poproś znajomych o pomoc. Popracuj w grupie. Zapisuj wszystko co Wam przyjdzie na myśl. 

Przeanalizuj wszystkie propozycje

Każdy pomysł nazewniczy wymaga weryfikacji. Nie każdą nazwę można wykorzystać, chociażby z powodu takiego, że jest już używana przez innych. Często osoby nie związane z projektem podchodzą do kreacji nazwy w sposób obiektywny, wybierając niejednokrotnie najlepsze rozwiązania.  

Ponadczasowość 

Podążanie za obecnymi trendami jest dobrym posunięciem pod warunkiem, że nazwa będzie uniwersalna i ponadczasowa. Nazwa firmy ma służyć na lata. Jest najlepszą wizytówką Twojej firmy. Wybierz taką, która zapadanie w pamięć odbiorcy na długo i za kilka lat będzie również odnosiła się do branży ubezpieczeniowej jak obecnie.

 

Perspektywy rozwoju marki ubezpieczeniowej

  • personalizacja i dostosowanie usług ubezpieczeniowych do wymagań klientów
  • innowacyjność i wykorzystanie nowych technologii tj. sztuczna inteligencja, analiza danych czy używanie aplikacji mobilnych 
  • zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna. Branża ubezpieczeniowa zwraca uwagę na potrzeby klienta i dostosowuje ofertę do ich potrzeb
  • edukacja, uświadamianie odbiorcy jak ważne jest bezpieczeństwo osobiste jak i materialne
  • wzrost zaufania społecznego, wzrost jakości obsługi powoduje, że branża ubezpieczeniowa wzrasta na sile

Wszystkie wyżej wymienione perspektywy mogą być Twoją przepustką do zbudowania silnej marki oraz pozycji na rynku ubezpieczeniowym. Twoim zadaniem jest jedynie odpowiedzieć na rosnące oczekiwania klienta podążać za jego potrzebami, wspierać go w codziennym życiu. 

 

Poznaj wybrane marki z branży ubezpieczeniowej stworzone przez naszą kancelarię   

Nasza kancelaria tworzy unikalne, oryginalne i bezpieczne nazwy firm. Pomagamy również w rejestracji znaku towarowego, oczywiście pod warunkiem spełnienia wszystkich wymogów formalno-prawnych. Warto dodać, że dostarczamy gotowe nazwy, które są odpowiedzią na obecne trendy branży ubezpieczeniowej. Dowodem naszej pracy są poniższe realizacje. 

 

VOLETO

Nazwa powstała dla przeglądarki ubezpieczeniowej. Właściciele marki chcieli aby nazwa pomogła im w działaniach marketingowych i promocji firmy. Nazwa odnosi się do hasła “ WOLĘ TO, CHCĘ TO” tym samym daje klientowi możliwość wyboru. VOLETO to obietnica pomocy w dokonywaniu jak najlepszego wyboru spośród wielu alternatyw. Dopełnieniem projektu było stworzenie logo, którego litery występują w dwóch kolorach. Pierwszy człon nazwy - VOLE został przedstawiony w kolorze ciemnoniebieskim, natomiast morfen TO w kolorze zielonym. Taki zabieg graficzny sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z nowoczesną marką, która jest stworzona dla klienta, odpowiadając na jego potrzeby. 

MUBI     

Została stworzona dla serwisu porównującego i sprzedającego ubezpieczenia komunikacyjne. W obecnych czasach trudno powiedzieć co się stanie za chwilę. Wiemy dobrze jak bezpieczeństwo jest dla wszystkich ważne. Dlatego właściciele firmy chcieli stworzyć firmę, która zapewni bezpieczeństwo swoim klientom i ułatwi znalezienie oferty odpowiedniej dla ich potrzeb w łatwy i szybki sposób. Mubi to nowoczesna nazwa, która świetnie pasuje do dzisiejszego tempa życia. Jest kojarzona z mobilnością, transportem i co ważne jest łatwa do zapamiętania. Uzupełnieniem projektu było stworzenie logo, które dzięki prostocie i przyjaznej wizualizacji przyciąga wzrok odbiorcy i szybko zostaje przez niego zapamiętana. 

Jak zastrzec znak towarowy w branży ubezpieczeniowej?

Konkurencja w branży ubezpieczeniowej jest coraz większa. Wynika ze wzrostu świadomości społeczeństwa, chęci zabezpieczenia swojej rodziny i mienia przed zagrożeniami. Zastrzegając znak towarowy zapewnisz sobie bezpieczne funkcjonowanie na rynku ubezpieczeniowym, a używanie symbolu R pomoże Ci podnieść prestiż i zyskać renomę na rynku. Ale zanim to się stanie, należy wybraną przez Ciebie nazwę zbadać pod kątem możliwości jej zastrzeżenia w Urzędzie Patentowym. Wstępna analiza znaku jest potrzebna aby sprawdzić czy można ją chronić prawnie. Wykonywaniem pełnowymiarowej analizy nazwy zajmuje się nasz zespół składający z ekspertów. Posiadają oni fachową wiedzę oraz doświadczenie, które pozwala określić czy dane oznaczenie spełnia wymogi formalno-prawne. Badanie znaku przed rejestracją pozwolą Ci uniknąć bezwzględnych i względnych przesłanek odmowy rejestracji nazwy lub logo. Wstępna weryfikacja znaku jest bardzo ważna i dość skomplikowana. Nie ryzykuj  - prześlij nam swoją nazwę, a my resztę zrobimy za Ciebie. 

 

Kto pierwszy ten lepszy!

W Urzędzie Patentowym panuje zasada “Kto pierwszy ten lepszy”. Dlatego nie zwlekaj ze zgłoszeniem nazwy/logo firmy. Tutaj czas działa na Twoją niekorzyść. Ktoś może Cię uprzedzić, rezerwując Twoją nazwę. Wybranie oznaczenia unikalnego i oryginalnego, posiadającego moc odróżniającą umożliwi Ci uzyskanie prawa ochronnego do znaku. 

 

Korzystaj z przywilejów zastrzeżonego znaku towarowego  

Rejestracja znaku towarowego przynosi ze sobą sporo korzyści. Jednym z nich jest możliwość interweniowania, gdy ktoś będzie próbował zarejestrować podobne lub identyczne oznaczenie, przez co narusza Twoje prawa. Dzięki zastrzeżeniu znaku towarowego masz możliwość dostępu do takich platform jak Strefa Dobrych Marek Allegro czy Amazon Brand Registry. Programy te pomagają w promocji marki i wyróżnią Twoją ofertę na portalach sprzedażowych.

 

Recepta na dobrą nazwę w branży ubezpieczeniowej 

Wybór odpowiedniej nazwy dla firmy ubezpieczeniowej, może być naprawdę trudnym zadaniem. Każdy projekt wymaga indywidualnego podejścia. Konkurencja na rynku jest coraz większa, dlatego Twoim zadaniem jest wybrać taką nazwę, która zrobi dobre wrażenie na potencjalnych odbiorcach. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać dobrą nazwę dla branży ubezpieczeniowej. 

  • krótka - postaraj się aby nazwa nie była zbyt skomplikowana, proste i krótkie oznaczenie ułatwia jego zapamiętanie
  • tematyczna -  postaraj się aby nazwa była związana z tematyką ubezpieczeniową. Dobra nazwa to taka, która odzwierciedla czym zajmuje się agencja ubezpieczeniowa.
  • unikalna - upewnij się czy nazwa jest oryginalna i wyróżniająca się spośród innych
  • profesjonalna - dopasowanie nazwy do branży, w której działasz oraz jej dobre pozycjonowanie powoduje, że Twoja marka zyskuje popularność oraz otrzymuje renomę. 
  • wolna domena internetowa  - obecnie internet jest kluczowym miejscem gdzie klienci szukają odpowiedzi na swoje pytania i potrzeby. Coraz więcej osób korzysta z sklepów internetowych oraz portali sprzedażowych. Dlatego dobrze jest aby nazwa Twojej firmy i nazwa domeny były tożsame. Ułatwia to komunikację z klientem i jest pomocne w budowaniu dobrych relacji pomiędzy przedsiębiorcą, a kupującym

 

Co dalej? Nazwa agencji!

Już wiesz jakie wymagania musisz spełnić aby założyć własną agencję ubezpieczeniową.  Jednak na pewno nie jesteś jedyny. Rynek ubezpieczeń, jak pokazały nam liczby z raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) jest duży. Jeśli chcesz się na nim wyróżnić, zadbaj o dobrą nazwę swojej agencji ubezpieczeniowej.

Co to znaczy dobra nazwa? To taka, która odróżni Cię konkurencji. Warto przejrzeć rynek i zaobserwować panujące trendy. Nie chcesz aby Twoja działalność przepadła w tłumie podobnie brzmiących nazw. Druga istotna kwestia to klient. Twój klient pierwszy raz wchodzi w kontakt z Twoją agencją ubezpieczeniową gdy spotyka się z jej nazwą.

Zadbaj o to aby nazwa była niezbyt rozbudowana. Najczęstszym rozwiązaniem jest użycie jednego słowa. Sprawia to, że klient nie ma problemów z zapamiętaniem jak nazywa się Twoja agencja. 

 

Tendencje nazewnicze w branży ubezpiczeniowej 

Wspólnie ponoszone ryzyko

Jednym z motywów przewijających się wśród nazw agencji ubezpieczeniowych jest nazwa odwołująca się do wspólnoty, która ponosi ryzyko wspólnie. Nazwy tego typu odnoszą się do czym są ubezpieczenia.

Nazwy najczęściej tworzone są ze słów anglojęzycznych lub włoskich, co odzwierciedla również rozwój instytucji ubezpieczeń opisany na początku tego artykułu.

Przykłady takich nazw to Allianz, które odnosi się do angielskiego słowa Alliance, które znajdziemy również w języku francuskim. Oznacza ono przymierze lub sojusz. Inny przykład to Concordia. Nazwa ta wywodzi się z łacińskiego ‘concorns’ i oznacza jednomyślność. 

 

Odwołaj się do rodzaju polisy

Jeśli Twoja działalność skupia się mocniej na pewnego rodzaju ubezpieczeniach, pomysł jak nawiązać do tego w nazwie. Przykładem mogą być agencje takie jak MediCover lub Tu Zdrowie. Nazwy te sugerują w jakiej rodzaju polisie specjalizują się te agencje ubezpieczeniowe.

 

Nazwij się oryginalnie

Postaw na nazwę oryginalną. To właśnie taka nazwa dołoży do sukcesu Twojej agencji ubezpieczeniowej. Czerp inspiracje ze świata ubezpieczeń czy finansów.

Jak pamiętasz z pierwszych akapitów tego artykułu, ubezpieczenia mają swoje korzenie we Włoszech. To może stanowić źródło inspiracji. Z tego również języka pochodzi wiele słów używanych w branży. Między innymi, polisa, które jest włoskim słowem, które początkowo oznaczało pokwitowanie. Inne pojęcia to casco, oznaczające kask. Storno zaś pochodzi od czasownika “stornare” - odwracać.

Jeśli chcesz wyróżnić się na rynku agencji ubezpieczeniowych zadbaj o odpowiednią nazwę. Niech nazwa ta będzie prosta i łatwo wpadająca w ucho. Zbadaj rynek i zobacz jakie trendy w nim panują. Zobaczysz tam wiele nazw, które mogą Cię zainspirować. 

Postaw na nazwy oryginalne. To takie nazwy pozwolą Ci na osiągnięcie sukcesu. Możesz inspirować się historią branży lub czerpać z innych języków. Jeśli specjalizujesz się w danego rodzaju polisie, spróbuj ciekawie nawiązać do tego w nazwie swojej agencji ubezpieczeniowej.

Twoja agencja będzie widoczna na rynku, a Twoi klienci łatwo jej nazwę. Oryginalna nazwa pozwoli Ci również aby starać się o ochronę prawną. Unikalność Twojej nazwy nie będzie zagrożona ze strony nieuczciwej konkurencji.

 

Często zadawane pytania

Jaką wybrać nazwę dla agencji ubezpieczeniowej?

Rynek firm ubezpieczeniowych ciągle się powiększa, ponieważ zwiększa się świadomość klientów którzy zdają sobie sprawę z niebezpieczeństw czyhających na nich i ich rodziny. Tworzenie nazwy firmy ubezpieczeniowej powinno się opierać na zbadaniu konkurencji i otoczenia branżowego. To wszystko pozwoli Ci wymyślić chwytliwą i oryginalną nazwę, która będzie się wyróżniać na rynku. Aby ułatwić Ci pracę przygotowaliśmy gotowe nazwy firm ubezpieczeniowych, które możesz  znaleźć klikając tutaj.

Czego unikać przy tworzeniu nazwy agencji ubezpieczeniowej?

Tworzenie nazwy firmy ubezpieczeniowej jest bardzo ważnym etapem budowania marki. Jednak aby Twoja firma mogła się stabilnie rozwijać należy stworzyć oznaczenie, które nie będzie podobna lub identyczne do tego funkcjonującego na rynku. Podobieństwo znaku może przysporzyć Ci wielu kłopotów prawnych i finansowych. Jeżeli chcesz uniknąć takich problemów skorzystaj z naszej usługi i kliknij tutaj.

Jak chronić nazwę agencji ubezpieczeniowej? 

Chcąc skutecznie chronić nazwę agencji ubezpieczeniowej należy dokonać zastrzeżenia jej w urzędzie patentowym. Zanim jednak zgłosisz nazwę firmy do rejestracji, powinieneś skrupulatnie weryfikować znak pod kątem możliwości występowania przeszkód zastrzeżenie znaku towarowego. Więcej na temat wstępnej weryfikacji znaku znajdziesz klikając tutaj.

Podobne wpisy

Jak nazwać agencję marketingową?-image

Jak nazwać agencję marketingową?

Nazwa firmy jako zastrzeżony znak towarowy-image

Nazwa firmy jako zastrzeżony znak towarowy

Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi -image

Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

INTIGRIS

poznaj naszą realizację >

SIRONES .com .pl negocjuj
2 domeny
AVERTEN .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PREMERSON .com .pl negocjuj
2 domeny
REFINSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
AVEREN .pl 2790 PLN
1 domena
PROMERON .pl 2340 PLN
1 domena
REFINENCE .pl 2340 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook