Jak nazwać agencję marketingową?
Jeżeli uważasz, że agencja marketingowa nie powinna szukać pomocy przy tworzeniu nazwy firmy, to jesteś w błędzie. Agencja marketingowa, w momencie kreowania nazwy dla siebie, jest najbardziej krytyczna i odrzuca wszystkie, nawet dobre pomysły. Jeżeli nie wiesz, jak nazwać agencję marketingową, nie martw się – po zapoznaniu się z artykułem, na pewno wpadniesz na świeży, świetny pomysł.


Jeżeli uważasz, że agencja marketingowa nie powinna szukać pomocy przy tworzeniu nazwy firmy, to jesteś w błędzie. Agencja marketingowa, w momencie kreowania nazwy dla siebie, jest najbardziej krytyczna i odrzuca wszystkie, nawet dobre pomysły. Jeżeli nie wiesz, jak nazwać agencję marketingową, nie martw się – po zapoznaniu się z artykułem, na pewno wpadniesz na świeży, świetny pomysł.
Czym kierować się przy tworzeniu nazwy firmy marketingowej?
Poniżej zaprezentowane wskazówki są jedynie delikatnymi sugestiami, ale jeżeli dobrze z nich skorzystasz, to możesz być pewny swojego zwycięstwa. Rzecz jasna, żechwytliwa nazwadla agencji marketingowej to już połowa sukcesu i to ona może zdecydować, czy klient wybierze właśnie Twoją agencję marketingową.
1. Nazwa biznesu powinna być tożsama z branżą, jaką się zajmujesz. Odbiorcy wolą, gdy nazwa podpowiada, na jakim polu działasz. Jest to podwójny zysk, ponieważ określona grupa klientów zwraca uwagę na firmę, nie tracąc przy tym czasu na zastanawianie się, czym się zajmujesz.
Źródło: pl.fotolia.com
2. W tym miejscu możemy płynnie przejść do drugiej zasady, która mówi, jak odpowiednio określić docelową grupę odbiorców, do której ma dotrzeć Twoja oferta. Zadaj sobie kilka pytań dotyczących potrzeb Twoich odbiorców. W jakim wieku są klienci, w jak dużych miejscowościach żyją, jaki styl życia prowadzą? Im więcej konkretnych pytań, tym Twoja grupa docelowa będzie ściślej określona, a dzięki temu lepiej dopasujesz nazwę firmy, która będzie dla nich wyrazista.Przedsiębiorcy często popełniają podstawowy błąd – definiują swoje cele i pragnienia przez swoją markę – skupiają się tylko na sobie, nie myśląc przy tym o klientach, do których skierowana jest przecież cała oferta firmy.
3. Jeżeli już określiłeś swoich odbiorców, to podpowiem Ci, że nazwa musi być krótka. Powinna składać się, mniej więcej, z trzech sylab. Naturalnie, im krótsza nazwa firmy marketingowej, tym odbiorcy szybciej ją zapamiętują, a potem mogą ją bezbłędnie powtórzyć i zapisać.
4. Nie stosuj polskich znaków diakrytycznych, a są to np. ą, ę, ś, ż, bo nigdy nie wiesz, czy Twoje usługi nie trafią na rynek zagraniczny. A w związku z tym, sprawdź stworzoną nazwę firmy w kilku najważniejszych językach, jest to niezbędna czynność, bo nazwa firmy nie może oznaczać dla obcokrajowców czegoś obraźliwego czy niestosownego.

Źródło: istockphoto.com/pl
5. Jako agencja reklamowa, działająca na różnych poziomach marketingu, sprawdźwolną domenę internetową dla nazwy. Dzisiaj, w dobie Internetu, pominięcie tego kroku, może wygenerować w przyszłości poważne straty, więc pomyśl o efektach. Dostępność domen możesz sprawdzić na stronach, które je oferują.
Istnieje jeszcze kilka niezwykle ważnych kwestii, jedna z nich to wymogi prawne. Biznesmeni i agencje namingowe często pomijają ten krok, a koniecznie trzeba sprawdzić, czy nazwa firmy nie jest już zastrzeżona. Dzięki temu unikniesz konsekwencji wynikających z polskiego prawa.
Pamiętaj również, że istnieją profesjonalne agencje namingowe, które profesjonalnie stworzą nazwę dla firmy marketingowej. Więc jeżeli wszystkie Twoje pomysły wydają się jedną wielką pomyłką, nie wahaj się i skontaktuj się z wybraną agencją.
Często zadawane pytania
Poznaj odpowiedzi na popularne pytania
Nazwa firmy jest ważnym elementem, który składa się na pełny obraz Twojej marki. Aby ułatwić sobie proces tworzenia znaku możesz skorzystać z gotowych nazw, które są generowane przez dostępne kreatory. Jednak takie oznaczenia mogą być jedynie Twoją inspiracją, ponieważ nazwy te nie są sprawdzane pod kątem dostępności i używalności znaku. Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa spełniała wszystkie wymogi kliknijtutaj.
Podczas tworzenia nazwy dla firmy unikaj oznaczeń długich, skomplikowanych, które utrudniają ich odczytanie i zapamiętanie. Już na początku tworzenia marki sprawdź dostępność domen internetowych, ponieważ ważne jest aby nazwa firmy, a wybrana przez Ciebie domena była tożsame. Takie powiązanie ułatwia budowanie pozycji w różnych płaszczyznach Twojej działalności.
Podstawą do ochrony nazwy firmy jest jej zastrzeżenie w Urzędzie Patentowym. Jednak aby Twój znak mógł uzyskać ochronę należy dokonać dokładną weryfikację oznaczenia pod kątem występowania bezwzględnych i względnych przesłanek, które uniemożliwiają ich zastrzeżenie. Taka analiza jest dość pracochłonna, wymagająca czasu i wiedzy. Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa agencji marketingowej spełniała wszystkie wymogi rejestracyjne kliknijtutaj.

Marcin Setlak
Prawnik, CEO w kancelarii Brandelaw. Specjalizuje się kreacji marek oraz własności intelektualnej. Stworzył ponad 300 marek firm i produktów. Wykładowca w Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza oraz Akademii Leona Koźmińskiego.