Znalezienie świeżej idei na konkurencyjnym rynku hotelowo – gastronomicznym to nie lada wyzwanie dla inwestora. Oprócz tego koniecznie musi zadbać o interesujący przekaz marketingowy.
Hotele mieszczące się na obszarach mających przeszłość historyczną, łatwiej tworzą swoją ofertę dla klientów. Znalezienie fabuły dla obiektu jest problemem, gdy hotel nie wiąże się w żaden sposób z historią miejsca.
Przygotowana nazwa dla hotelu miała być krótka, elegancka, a jednocześnie miała być związana z historią. Źródłem nazwy jest wystrój wnętrza hotelu oraz serwowane posiłki, które to umożliwiły poszukiwania nazwy wokół tematyki monetarnej i historycznej.
Samo słowo BRANT słowo stosowane w XVII i XVIII wieku w Polsce. Oznaczało zarówno szlachetny kruszec, jak również napój alkoholowy.
Ponadto BRANT to nazwisko rodowe o tysiącletniej tradycji w Wielkiej Brytanii. Brzmienie określenia, ze względu na swoje bogate pochodzenie, nie będzie stanowić żadnej trudności zarówno dla Polaków, ale również dla obcokrajowców.