Biznes rękodzielniczy ma bardzo szerokie pole do popisu, jeżeli chodzi o tworzenie nazwy firmy. Rękodzieło charakteryzuje się nowatorstwem, pomysłowością i estetyką – takie same cechy powinna mieć nazwa firmy, która się tym zajmuje. Jeżeli stoisz przed problemem stworzenia nazwy dla swojej firmy, po przeczytaniu artykułu nie będzie to już kłopot, a sama przyjemność.
Źródło: fotolia.com
Może być tak, że masz wiele pomysłów na nazwę, ale wiele z nich wydaje się "wyświechtana", zbyt pretensjonalna lub zwyczajnie nietrafiona. Stosując się do poniższych zasad, możesz zweryfikować dotychczasowe propozycje.
Nie zapomnij również o zagadnieniach prawnych, które często są pomijane, a powinny stanowić podstawę tworzenia nazw dla firm. Chodzi tutaj przede wszystkim o zastrzeżone nazwy firm. Jeżeli jesteś już zdecydowany na konkretną nazwę, sprawdź, czy nie jest zarejestrowana. Możesz to zrobić w wyszukiwarkach zastrzeżonych znaków towarowych. Koniecnzość ta, wynika z ustawy, która przewiduje karę dla podmiotu, który nie jest upoważniony do posługiwania się danym znakiem towarowym. Tych przykrych konsekwencji można uniknąć, jeżeli wcześniej sprawdzi się dostępność wykreowanej nazwy.
Żródło: fotolia.com
Jeżeli nie wiesz gdzie szukać inspiracji, zacznij od Internetu. W każdej minucie powstaje masa treści w postaci wpisów na blogach, vlogów czy grafik. W tym miejscu posłuż się swoją inwencją twórczą i wykorzystaj tę treść. Może słownik synonimów lub języka polskiego kojarzy się tylko z latami szkolnymi, jednak tam znajdziesz mnóstwo ciekawie brzmiących słów, a jeżeli dobrze je ze sobą zestawisz czy pomieszasz, nie musisz się bać, że wyjdzie banalna nazwa. Opierając się o tradycyjne źródła, nie zapomnij o baśniach i mitologii, w których zawartych jest sporo osobliwych wyrazów i terminów. Jeżeli boisz się, że nie sprawdzisz się jako twórca nazwy dla swojej firmy, nie zastanawiaj się i skontaktuj się z profesjonalną firmą namingową. Oni stworzą taką nazwę, która z pewnością przyniesie oczekiwany zysk.