Nazwa dla firmy zajmującej się rękodziełem

Biznes rękodzielniczy ma bardzo szerokie pole do popisu, jeżeli chodzi o tworzenie nazwy firmy. Rękodzieło charakteryzuje się nowatorstwem, pomysłowością i estetyką – takie same cechy powinna mieć nazwa firmy, która się tym zajmuje. Jeżeli stoisz przed problemem stworzenia nazwy dla swojej firmy, po przeczytaniu artykułu nie będzie to już kłopot, a sama przyjemność.

Marcin Setlak
Artykuł napisany pod redakcją
Marcin Setlak
22.04.2025 - 1 min czytania
Nazwa dla firmy zajmującej się rękodziełem

Biznes rękodzielniczy ma bardzo szerokie pole do popisu, jeżeli chodzi o tworzenie nazwy firmy. Rękodzieło charakteryzuje się nowatorstwem, pomysłowością i estetyką – takie same cechy powinna mieć nazwa firmy, która się tym zajmuje. Jeżeli stoisz przed problemem stworzenia nazwy dla swojej firmy, po przeczytaniu artykułu nie będzie to już kłopot, a sama przyjemność.

rekodziela.jpg

Źródło: fotolia.com

Wskazówki, które pomogą Ci stworzyć dobrą nazwę firmy

Może być tak, że masz wiele pomysłów na nazwę, ale wiele z nich wydaje się "wyświechtana", zbyt pretensjonalna lub zwyczajnie nietrafiona. Stosując się do poniższych zasad, możesz zweryfikować dotychczasowe propozycje.

Nie zapomnij również o zagadnieniach prawnych, które często są pomijane, a powinny stanowić podstawę tworzenia nazw dla firm. Chodzi tutaj przede wszystkim o zastrzeżone nazwy firm. Jeżeli jesteś już zdecydowany na konkretną nazwę, sprawdź, czy nie jest zarejestrowana. Możesz to zrobić w wyszukiwarkach zastrzeżonych znaków towarowych. Koniecnzość ta, wynika z ustawy, która przewiduje karę dla podmiotu, który nie jest upoważniony do posługiwania się danym znakiem towarowym. Tych przykrych konsekwencji można uniknąć, jeżeli wcześniej sprawdzi się dostępność wykreowanej nazwy.

Żródło: fotolia.com

Jeżeli nie wiesz gdzie szukać inspiracji, zacznij od Internetu. W każdej minucie powstaje masa treści w postaci wpisów na blogach, vlogów czy grafik. W tym miejscu posłuż się swoją inwencją twórczą i wykorzystaj tę treść. Może słownik synonimów lub języka polskiego kojarzy się tylko z latami szkolnymi, jednak tam znajdziesz mnóstwo ciekawie brzmiących słów, a jeżeli dobrze je ze sobą zestawisz czy pomieszasz, nie musisz się bać, że wyjdzie banalna nazwa. Opierając się o tradycyjne źródła, nie zapomnij o baśniach i mitologii, w których zawartych jest sporo osobliwych wyrazów i terminów. Jeżeli boisz się, że nie sprawdzisz się jako twórca nazwy dla swojej firmy, nie zastanawiaj się i skontaktuj się z profesjonalną firmą namingową. Oni stworzą taką nazwę, która z pewnością przyniesie oczekiwany zysk.

Marcin Setlak

Marcin Setlak

Prawnik, CEO w kancelarii Brandelaw. Specjalizuje się kreacji marek oraz własności intelektualnej. Stworzył ponad 300 marek firm i produktów. Wykładowca w Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza oraz Akademii Leona Koźmińskiego.

Podobne wpisy

W tym miejscu znajdziesz wartościowe artykuły i porady, w których dzielimy się wiedzą
z zakresu tworzenia nazw i zastrzegania znaków towarowych.

Wszystkie artykuły

Masz pytania? Chcesz nawiązać współpracę?

Napisz wiadomość na [email protected] lub skorzystaj z formularza kontaktowego. Odpowiemy w ciągu 24 godzin.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie. Przeczytaj jak przetwarzamy Twoje dane. Dowiedz się więcej na polityka prywatności .