Jak nazwać agencję ubezpieczeniową

Od dawien dawna ludzie decydują się na wspólne ponoszenie ryzyka. Rynek ubezpieczeń to istotny element dla każdej gospodarki. Niniejszy artykuł pomoże Ci skutecznie nazwać agencję ubezpieczeniową.

Jak to się zaczęło?

Już czasy starożytne były świadkiem organizowania się ludzi celem ponoszenia wspólnego ryzyka. Tyczyło się to tych działań, które przynosiły największą wartość, a jednocześnie, były istotnie narażone na niebezpieczeństwa.

Ubezpieczenia, jako autonomiczna instytucja gospodarcza, pojawiła się wraz z rozwojem żeglugi morskiej. Pierwsze instytucje ubezpieczeniowe powstały we Włoszech. Rozwijał się handel co przyczyniło się do rozprzestrzenienia się ubezpieczeń morskich na inne kraje.

Następnie, przez okres XV i XVI wieku, znaczenie ubezpieczeń morskich przesuwało się przez Holandię i Francję do wysp brytyjskich. Tam, po raz pierwszy, ubezpieczenia były regulowane prawnie. W Anglii, powstał do dziś działająca, najstarsza instytucja ubezpieczeń morskich, Llyod’s.

W okolicach tego samego czasu, swój początek miały również ubezpieczenia majątkowe. Wywodzą się one z cechów i gildii. Rozwijały się różnego rodzaju kasy powodziowe czy ogniowe. To właśnie pożary przynoszące ogromne straty były istotnym powodem rosnącej popularności tego rodzaju ubezpieczeń.

 

Pierwsze ubezpieczenia w Polsce

Podobnie sytuacja wyglądała w Polsce. Kasy ogniowe pobierały składki z góry. Pieniądze te wykorzystywane były do pomocy ludziom dotkniętym pożarami.

Pierwsze zakłady ubezpieczeniowe powstały na początku XIX wieku, na terenie zaboru pruskiego. Towarzystwo Ogniowe dla Miast w Prusach Południowych oraz Towarzystwo Ogniowe Wiejskie Prowincji Prus Południowych uważane są za pierwsze ubezpieczenia powstałe na ziemiach polskich. 

 

 

Rynek agencji ubezpieczeniowych w Polsce

Polacy coraz chętniej kupują polisy ubezpieczeniowe. Rośnie świadomość wśród klientów, a produktów oferowanych na rynku przybywa. Odzwierciedla to raport Polskie Izby Ubezpieczeń (PIU) opisujący rynek ubezpieczeń w Polsce w roku 2018.

Polska plasuje się na czternastej pozycji wśród krajów europejskich jeżeli chodzi o wartość składki przypisanej brutto w roku 2017. Wartość ta dla Polski wynosi 14,4 miliarda euro. Na pewno daleko nam do krajów z największym rynkiem ubezpieczeń takich jak Wielka Brytania czy Francja, z wysokościami składek odpowiednio na poziomie 283,6 miliarda oraz 211,6 miliarda euro.

Łącznie Polacy w 2018 wydali na składki ubezpieczeniowe 62,2 miliarda zł. W tym ponad 20 miliardów to wartość składek na życie, a pozostała część to pieniądze przeznaczone na ubezpieczenia majątkowe.

Wypłacone świadczenia oscylowały w okolicach 42 miliardów złotych. 21,5 miliardów złotych suma wartości odszkodowań i świadczeń z ubezpieczeń na życie. 20,2 miliardów złotych to odszkodowania i świadczenia wypłacone z tytułu ubezpieczeń majątkowych.

Ponad 50,5 miliona to liczba ubezpieczeń osobowych i majątkowych, które pozostają na koniec 2018 r. Polacy wpłacili łącznie ponad 820 miliardów złotych na składki z prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych.


Uwarunkowania prawne

Polacy coraz bardziej zainteresowani są usługami ubezpieczeniowymi. Co jednak trzeba zrobić, z punktu prawnego, żeby założyć agencję ubezpieczeniową? 

Na początku musisz znaleźć zakład ubezpieczeniowy, z którym chcesz nawiązać współpracę. Warunkami współpracy jest spełnienie pewnych wymagań.

Jednym z warunków jest posiadanie działalności gospodarczej. Musisz również posiadać zaświadczenie o tym, że nie byłeś karany. Jeżeli chodzi o poziom wykształcenia, dyplom szkoły średniej musi znaleźć się wśród reszty dokumentów.

Kolejnym etapem procesu jest zdanie egzaminu organizowanego przez zakład ubezpieczeniowy, z którym chcesz nawiązać współpracę. Następnie zakład ubezpieczeniowy wnosi do Komisji Nadzoru Finansowego o wpisanie Cię do rejestru agentów ubezpieczeniowych. 

Możesz prowadzić agencję ubezpieczeniową jako jednoosobowa działalność gospodarczą wpisana do CEIDG. Oprócz tego rozwiązania możliwe jest również działanie jako spółka prawa handlowego, która wpisana jest do KRS. Wyjątkiem tutaj jest spółka partnerska.

W przypadku gdy decydujesz się na sprzedaż polis wielu towarzystw ubezpieczeniowych, stajesz się multiagentem. Obowiązują Cię te same wymagania, jednak dodatkowo odpowiadasz cywilnie za swoją działalność. Wymaga się od Ciebie ubezpieczenia OC.



Co dalej? Nazwa agencji!

Już wiesz jakie wymagania musisz spełnić aby założyć własną agencję ubezpieczeniową. Jednak na pewno nie jesteś jedyny. Rynek ubezpieczeń, jak pokazały nam liczby z raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) jest duży. Jeśli chcesz się na nim wyróżnić, zadbaj o dobrą nazwę swojej agencji ubezpieczeniowej.

Co to znaczy dobra nazwa? To taka, która odróżni Cię konkurencji. Warto przejrzeć rynek i zaobserwować panujące trendy. Nie chcesz aby Twoja działalność przepadła w tłumie podobnie brzmiących nazw. Druga istotna kwestia to klient. Twój klient pierwszy raz wchodzi w kontakt z Twoją agencją ubezpieczeniową gdy spotyka się z jej nazwą.

Zadbaj o to aby nazwa była niezbyt rozbudowana. Najczęstszym rozwiązaniem jest użycie jednego słowa. Sprawia to, że klient nie ma problemów z zapamiętaniem jak nazywa się Twoja agencja. 

 

Wspólnie ponoszone ryzyko

Jednym z motywów przewijających się wśród nazw agencji ubezpieczeniowych jest nazwa odwołująca się do wspólnoty, która ponosi ryzyko wspólnie. Nazwy tego typu odnoszą się do czym są ubezpieczenia.

Nazwy najczęściej tworzone są ze słów anglojęzycznych lub włoskich, co odzwierciedla również rozwój instytucji ubezpieczeń opisany na początku tego artykułu.

Przykłady takich nazw to Allianz, które odnosi się do angielskiego słowa Alliance, które znajdziemy również w języku francuskim. Oznacza ono przymierze lub sojusz. Inny przykład to Concordia. Nazwa ta wywodzi się z łacińskiego ‘concorns’ i oznacza jednomyślność. 

 

Odwołaj się do rodzaju polisy

Jeśli Twoja działalność skupia się mocniej na pewnego rodzaju ubezpieczeniach, pomysł jak nawiązać do tego w nazwie. Przykładem mogą być agencje takie jak MediCover lub Tu Zdrowie. Nazwy te sugerują w jakiej rodzaju polisie specjalizują się te agencje ubezpieczeniowe.

 

Nazwij się oryginalnie

Postaw na nazwę oryginalną. To właśnie taka nazwa dołoży do sukcesu Twojej agencji ubezpieczeniowej. Czerp inspiracje ze świata ubezpieczeń czy finansów.

Jak pamiętasz z pierwszych akapitów tego artykułu, ubezpieczenia mają swoje korzenie we Włoszech. To może stanowić źródło inspiracji. Z tego również języka pochodzi wiele słów używanych w branży. Między innymi, polisa, które jest włoskim słowem, które początkowo oznaczało pokwitowanie. Inne pojęcia to casco, oznaczające kask. Storno zaś pochodzi od czasownika “stornare” - odwracać.

Jeśli chcesz wyróżnić się na rynku agencji ubezpieczeniowych zadbaj o odpowiednią nazwę. Niech nazwa ta będzie prosta i łatwo wpadająca w ucho. Zbadaj rynek i zobacz jakie trendy w nim panują. Zobaczysz tam wiele nazw, które mogą Cię zainspirować. 

Postaw na nazwy oryginalne. To takie nazwy pozwolą Ci na osiągnięcie sukcesu. Możesz inspirować się historią branży lub czerpać z innych języków. Jeśli specjalizujesz się w danego rodzaju polisie, spróbuj ciekawie nawiązać do tego w nazwie swojej agencji ubezpieczeniowej.

Twoja agencja będzie widoczna na rynku, a Twoi klienci łatwo jej nazwę. Oryginalna nazwa pozwoli Ci również aby starać się o ochronę prawną. Unikalność Twojej nazwy nie będzie zagrożona ze strony nieuczciwej konkurencji.

 

Często zadawane pytania

Jaką wybrać nazwę dla agencji ubezpieczeniowej?

Rynek firm ubezpieczeniowych ciągle się powiększa, ponieważ zwiększa się świadomość klientów którzy zdają sobie sprawę z niebezpieczeństw czyhających na nich i ich rodziny. Tworzenie nazwy firmy ubezpieczeniowej powinno się opierać na zbadaniu konkurencji i otoczenia branżowego. To wszystko pozwoli Ci wymyślić chwytliwą i oryginalną nazwę, która będzie się wyróżniać na rynku. Aby ułatwić Ci pracę przygotowaliśmy gotowe nazwy firm ubezpieczeniowych, które możesz  znaleźć klikając tutaj.

Czego unikać przy tworzeniu nazwy agencji ubezpieczeniowej?

Tworzenie nazwy firmy ubezpieczeniowej jest bardzo ważnym etapem budowania marki. Jednak aby Twoja firma mogła się stabilnie rozwijać należy stworzyć oznaczenie, które nie będzie podobna lub identyczne do tego funkcjonującego na rynku. Podobieństwo znaku może przysporzyć Ci wielu kłopotów prawnych i finansowych. Jeżeli chcesz uniknąć takich problemów skorzystaj z naszej usługi i kliknij tutaj.

Jak chronić nazwę agencji ubezpieczeniowej? 

Chcąc skutecznie chronić nazwę agencji ubezpieczeniowej należy dokonać zastrzeżenia jej w urzędzie patentowym. Zanim jednak zgłosisz nazwę firmy do rejestracji, powinieneś skrupulatnie weryfikować znak pod kątem możliwości występowania przeszkód zastrzeżenie znaku towarowego. Więcej na temat wstępnej weryfikacji znaku znajdziesz klikając tutaj.

Podobne wpisy

Nazwa dla firmy fotograficznej-image

Nazwa dla firmy fotograficznej

Nazwa firmy jako zastrzeżony znak towarowy-image

Nazwa firmy jako zastrzeżony znak towarowy

Jak nazwać firmę medyczną-image

Jak nazwać firmę medyczną

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

CALLIOE

poznaj naszą realizację >

SIRONES .com .pl negocjuj
2 domeny
AVERTEN .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PREMERSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
REFINSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
AVEREN .pl 2790 PLN
1 domena
PROMERON .pl 2340 PLN
1 domena
REFINENCE .pl 2340 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook