Ciekawa nazwa firmy stanowi klucz do sukcesu. Zasada benchmarkingu mówi, by uczyć się od najlepszych. Warto zatem poznać pochodzenie znanych marek, gdyż mogą okazać się inspiracją do stworzenia Twojej unikalnej nazwy firmy.
Nazwa firmy to ważny element, który wpływa na wizerunek i rozpoznawalność Twojej firmy. Przyczynia się do osiągnięcia sukcesu. Niestety nie ma uniwersalnej recepty na stworzenie dobrego i ciekawego oznaczenia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które naszym zdaniem pomogą Ci w stworzeniu ciekawego brandingu nazwy. Zadając sobie kilka pytań zbudujesz markę o oryginalnym i unikalnym oznaczeniu.
Wszystkie te pytania przybliżą Ci temat kreacji nazwy oraz pomogą Ci odpowiedzieć na najważniejsze pytanie Jaka powinna być nazwa firmy?
Łatwa do zapamiętania - nNazwa firmy powinna być krótka, prosta o dobrym brzmieniu. Dzięki temu, że będzie unikalna i oryginalna odróżni Cię od konkurencji.
Pasująca do firmy - nNazwa, która odzwierciedla cel, wartości, a przede wszystkim ofertę firmy budzi pozytywne emocje i skojarzenia wśród odbiorców.
Elastyczna nazwa - to taka, która w szybki sposób dopasowuje się do sytuacji rynkowej, mimo biegu lat i zmian gospodarczych.
Oryginalna i kreatywna - nazwa, która zaskakuje budząc dobre emocje przyciąga uwagę i wzbudza zainteresowanie.
Nazwa firmy ma ogromny wpływ na prowadzenie biznesu. Dobry marketing oraz pozycjonowanie marki pomoże Ci odnieść zamierzony sukces. Nazwa i logo firmy identyfikuje Twój biznes na rynku. Dlatego tworząc oznaczenie wybierz takie, które zrobi dobre wrażenie. Jeżeli Twoja nazwa firmy będzie się dobrze kojarzyła, przywoływała dobre wspomnienia, stanie się częściej wybieraną marką na rynku. Dobre i oryginalne nazwy zachęcają klienta do skorzystania z Twojej oferty, a tym samym zwiększą poziom sprzedaży.
To Ty decydujesz jak Twoja nazwa będzie brzmieć i wyglądać. Jednak podczas tworzenia nazwy warto podkreślić charakter marki oraz wybrać takie oznaczenie, które budzi zainteresowanie. Jednak przy brandingu nazwy dobrze jest kierować się pewnymi wytycznymi, które wymieniliśmy poniżej.
Ciekawa nazwa firmy stanowi klucz do sukcesu. Zasada benchmarkingu mówi, by uczyć się od najlepszych. Warto zatem poznać pochodzenie znanych marek, gdyż mogą okazać się inspiracją do stworzenia Twojej unikalnej nazwy firmy.Poniżej znajdziesz ciekawe nazwy, które są rozpoznawane na całym Świecie. Sprawdź jak powstały i z czego wynikają ich nazwy. Poniżej znajdziesz kilka przykładów, które mogą być Twoją inspiracją.
Kupując artykuły budowlane we francuskiej Castoramie, dokonujemy zakupów w „świecie bobra”. Nazwa Castorama pochodzi od słów castor-bóbr i rama-środowisko, które we francuskim wolnym tłumaczeniu oznaczają świat bobra. Prawda, że pomysłowa i fajna nazwa firmy? Innym przykładem nazwy firmy, która przyjęła się na międzynarodowym rynku jest IKEA – akronim, składający się z inicjałów założyciela, Ingvara Kamprada (IK) oraz pierwszych liter z nazwy farmy i wioski - Elmtaryd i Agunnaryd (EA).
Na większe zakupy spożywcze można udać się w wiele miejsc, między innymi do Carrefoura. Pierwszy Carrefour został wybudowany na skrzyżowaniu pięciu ulic i stąd nazwa hipermarketu, która w języku francuskim oznacza skrzyżowanie. Na skrzyżowaniach dróg, od zamierzchłych czasów kwitł handel, a więc nazwanie tak wielkiej sieci hipermarketów miało sens. Mniejsze zakupy z kolei można zrobić w sieciach Żabka, Groszek, czy Odido. Dlaczego w oczach klientów są to fajne nazwy firm?Zmiękczone nazwy sprawią wrażenie przystępniejszych i wzbudzają sympatię potencjalnych klientów. Skoro nazwa jest odpowiednio przygotowana, to może drobne też są ceny?
Chcąc wypić coś ciepłego, wiele osób sięga po kawę. Tchibo jest czwartym co do wielkości producentem kaw na świecie. Nazwa stanowi połączenie początkowej części nazwiska Carla Tchilinga-Hiryana ze słowem oznaczającym w języku niemieckim ziarno – bohne. Fani słodkości napewno znają czekoladowe słodycze w kształcie guzików M&M's. Nazwa tych cukierków to skrót od „Mars&Murrie's”, będącymi nazwiskami twórców tych smakołyków.
KFC jest ulubioną restauracją dzieci i młodzieży, która serwuje dania fast-food. Stosowana nazwa pochodząca z Ameryki firmy jest skrótem oznaczającym smażonego kurczaka z Kentucky (Kentucky Fried Chicken). W KFC można wypić m.in. Pepsi. Nazwa tego napoju pochodzi z kolei od enzymu trawiennego pepsyny, jednego ze składników napoju, służący jako lekarstwo na niestrawność.
Klocki LEGO to zabawki przeznaczone dla dzieci, które można dostać aż w 130 krajach na świecie. Na każdego mieszkańca z naszej planety przypada średnio 62 elementy LEGO. Nazwa tych klocków pochodzi od pierwszych sylab „leg godt”, które w języku duńskim oznaczają „baw się dobrze”, czy „dobra zabawa”.
Optimus Net to pierwotna nazwa, największego polskiego portalu, która po skróceniu dała ciekawą nazwę onet.pl. Skype również powstał jako skrót, gdyż początkowo jego nazwa brzmiała Sky-peer-to-peer. Przy kreacji nazwy, w zupełnie innym kierunku poszła firma Adobe – producent oprogramowania. Nazwa Adobe pochodzi od nazwy rzeczki, która płynęła za domem założyciela Johna Warnocka. 15,1 mln miliona – to liczba użytkowników platformy transakcyjnej Allegro z początku 2015. Allegro to termin muzyczny, oznaczający wesołe i szybkie tempo gry – czyli sposób, w jaki mają przebiegać transakcje. Natomiast amerykański sklep internetowy Amazon swoją nazwę zawdzięcza największej rzece świata Amazonce. Nazwa ma symbolizować bardzo szeroki wybór produktów w serwisie.
Jak widać, inspiracją do stworzenia ciekawej nazwy firmy może być tak naprawdę wszystko. Ważne by znaleźć pomysł na nazwę i potrafić ją stworzyć uwzględniając kwestie związane z prawidłową budową nazw, potencjałem marketingowym oraz bezpieczeństwem prawnym.
Tworzenie nazwy jest ważnym zadaniem, które wymaga sporej pracy i zaangażowania. Branding wymaga kreatywnego i innowacyjnego podejścia do sprawy w tworzeniu oznaczenia marki. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu nazwy bądź logo firmy zgłoś się do profesjonalistów. Brandelaw to zespół składający się z doświadczonych specjalistów, którzy podchodzą do procesu namingu w sposób oryginalny oraz co ważne przemyślany. Dodatkowo nasi eksperci pomagają w zastrzeżeniu znaków towarowych. Dzięki nabytemu doświadczeniu i wiedzy wybrane oznaczenie mają możliwość uzyskania prawa ochronnego, co pozwala na bezpiecznie funkcjonowanie Twojej marki na rynku. Jeżeli potrzebujesz unikalnej i chwytliwej nazwy dla firmy sprawdź nasze gotowe propozycje nazw i wybierz tą, która Ci się spodoba.
Tworzenie nazwy firmy wymaga kreatywnego podejścia do sprawy. Jest to proces, który wymaga czasu i pomysłowości. To od Ciebie zależy jak będzie wyglądać i brzmieć Twoja marka. Ale pamiętaj - to jaką nazwę wybierzesz będzie Twoją wizytówką, która posłuży Ci na lata.
Pomysłów na nazwę firmy może być wiele i każdy może być dobry, pod warunkiem unikalnością oraz oryginalności. Tylko unikatowe nazwy firmy zdadzą egzamin i sprawdzą się jako chwytliwa nazwa firmy.