Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi

Fundacja Rak n' Roll od 2009 roku organizuje różne akcje, których celem jest zmiana sposobu myślenia o ludziach chorych na raka. Nowa odsłona prowadzonej przez Rak n' Roll kampanii Wygraj życie! wystartowała pod hasłem "Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi". Plakat promujący kampanię przedstawia dwie kobiety w czapkach, które trzymają kartonową tablicę,  na której właśnie znajduje się napisane drukowanymi literami hasło: "Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi". Dopiero tekst umieszczony pod sloganem informuje o prawdziwym celu kampanii, czyli o pomocy osobom dotkniętym nowotworami.

Kampania zachęca do przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji Rak’n’Roll : "Wraz z chorobą nowotworową pojawia się nagle wiele potrzeb. Np. peruki dla kobiet po chemii, pomoc socjalna dla osób, którym brakuje na leki, a także dostęp do rzetelnych informacji na temat mastektomii i rekonstrukcji piersi. Fundacja "Rak n'Roll. Wygraj Życie wspiera chorych na raka psychologicznie i finansowo. Możesz być pewien, że Twój 1% pójdzie na aktywną walkę z rakiem”. Za marketing kampanii odpowiedzialna była agencja Euro RSCG 4D -  pomysłodawca plakatu oraz spotu.

 

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej fundacji.

Projekt logo fundacji Rak’n’roll.

 


O dość szokującym sloganie kampanii “Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” wypowiedziała się  Magdalena Prokopowicz* -  założycielka fundacji Rak’n’roll -  „Przy tak ogromnej liczbie organizacji starających się o jeden procent musieliśmy się jakoś wyróżnić. (...) chcieliśmy mniej konwencjonalnego, bardziej optymistycznego podejścia do tematu. (...) Z poczuciem humoru i dystansem mówimy o dramatycznych i bardzo poważnych problemach. (...) Chcemy pokazać, że ten jeden procent może umożliwić wielu chorym normalne życie.”

Dobra kampania społeczna powinna cechować się zrozumieniem i świadomością:

  • problemu społecznego,
  • motywów, którymi kierują się odbiorcy akcji,
  • efektów jakie podmiot prowadzący akcję chce osiągnąć
  • oraz  prostym, nowatorskim pomysłem na akcję.


Oceniając akcję Fundacji Rak n' Roll pod hasłem “Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” należy zaznaczyć, że spełnia ona podane powyżej założenia.  Akcja jest niesztampowa i bardzo kreatywna. Kontrowersyjne hasło, sygnalizuje potrzeby osób walczących z chorobą, ale co istotne jednocześnie odrzuca cały niepotrzebny, krzywdzący patos i dramat, czym wyróżnia się spośród innych tego typu akcji. Fundacja Rak n' Roll na plakacie przedstawia kobiety, które proszą o pomoc, nie o jałmużnę! Akcja pokazuje, że ludzie chorzy na raka nie potrzebują litości oraz że są to osoby z problemem, z którym starają się uporać, że kochają życie. Fundacja Rak n' Roll przekonuje, że  rak nie jest wyrokiem, że można z nim wygrać. Dzięki temu kampania łamie stereotyp, że osoba chora to ktoś inny, gorszy, bezsilny. 
Jak powiedział Jacek Maciejewski, creative director Euro RSCG 4D: „Przygotowując kampanię zdecydowaliśmy się na przewrotny komunikat, dzięki czemu udało się zrealizować założenia fundacji, która w mówieniu o chorobie nowotworowej przeciwstawia się standardowej – stereotypowej i smutnej – komunikacji. Zależało nam na tym, aby kreacja nie wywoływała częstego przy takich przekazach przygnębienia, ale zarażała pozytywną energią, stanowiąca fundament działalności Rak’n’Roll. Mówiąc językiem nieformalnym i potocznym, skupiliśmy się w przekazie na aspektach bardzo ważnych z punktu widzenia podopiecznych fundacji.” 
Reklama w Internecie oraz wykorzystanie aplikacji dedykowanych użytkownikom takich serwisów jak Facebook czy YouTube spowodowały, że akcja bardzo szybko rozprzestrzeniła się wśród internautów. Np. liczba fanów Rak&Roll na portalu społecznościowym Facebook skoczyła o 1000 w ciągu jednego dnia. Ponadto zastosowana prowokacja  i inteligentna zabawa słowem pozwoliła organizowanej bezkosztowo kampanii wzbudzić zainteresowanie mediów, które dodatkowo ją wypromowały, dzięki czemu jeszcze więcej osób mogło o niej usłyszeć. Dla przykładu ok. 10 mln telewidzów zetknęło się  z komunikatem, a wartość czasu antenowego poświęconego akcji szacowany jest na ponad 800 000 zł. 
Warto zaznaczyć, że kampania „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” uzyskała wyróżnienie w konkursie marketingu bezpośredniego Golden Arrow 2012.

 

U Magdaleny Prokopowicz - założycielk fundacji Rak’n’roll- w wieku 27 lat zdiagnozowano raka, co istotne była ona wówczas w ciąży. Magdaleny Prokopowicz  przeszła chemioterapię, skomplikowaną operację i urodziła zdrowe dziecko. Jak mówiła "wygrała z rakiem". W dniu 22 czerwca 2012 roku niestety zmarła. Warto jednak zaznaczyć, że choć zmagała się z rakiem od 8 lat to potrafiła żyć pełnią życia i cieszyć się nim w każdej danej jej przez los chwili.

Jeśli jeszcze nie odprowadziliście 1% - wypełniając PIT wpisz w rubryce "KRS": 00000 37904, a w rubryce "informacje uzupełniające": 12947 - Fundacja Rak'n'Roll Grupa Zadań OPP numer 47 w Warszawie. Więcej informacji na: http://www.raknroll.pl/

Od apteki do ciasta, czyli historia marki Dr. Oetker-image

Od apteki do ciasta, czyli historia marki Dr. Oetker

Choć doktor, to Cię nie wyleczy. O czym mowa? O marce Dr. Oetker. Poznaj historię pierwszego na świecie producenta porcjowanego proszku do pieczenia, etymologię nazwy Dr. Oetker, projektlogo oraz wiele dotyczących marki ciekawostek. Nie czekaj- czytaj!

czytaj więcej
Nazwa dla firmy z branży modowo-odzieżowej-image

Nazwa dla firmy z branży modowo-odzieżowej

Nazwa jest bardzo ważnym elementem wyróżniającym przedsiębiorstwo wśród konkurencji. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie warunki powinna spełniać dobra nazwa, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Zawiera on bowiem analizę nazw istniejących firm branży modowo-odzieżowej.

czytaj więcej
Nazwy dla firm z branży metalowej -image

Nazwy dla firm z branży metalowej

Branża metalowa jak i wiele innych branż cechuje się pewnymi tendencjami nazewniczymi. Jeśli jednak nie chcesz podążać za tłumem i wolisz zapewnić swojej firmie ciekawą i oryginalną nazwę, to w tym artykule znajdziesz wiele praktycznych wskazówek, jak tego dokonać. 

czytaj więcej

Prosty sposób na nazwę Twojej firmy

Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.

f
facebook