Nazwy dla firm z rynku finansów i nieruchomości

Chciałbyś założyć własną działalność? W takim razie na pewno nie raz zastanawiałeś się, jak nazwać firmę. W tym artykule znajdziesz wiele wskazówek nazewniczych oraz analizę nazw firm z branży finansów i nieruchomości. 

Czym powinna charakteryzować się dobra nazwa?

Ciężko podać jeden konkretny przepis na dobrą nazwę dla firmy, ale postępując zgodnie z podstawowymi wskazówkami, można stworzyć ciekawą i chwytliwą nazwę. A oto kilka z nich: 

  1.  Krótka – kwestią podstawową jest fakt, że dobra nazwa nie powinna być długa. Przekombinowana nazwa będzie nie tylko trudna do zapamiętania, ale także do zapisania. 
  2.  Wolna domena – skoro już mowa o zapisywaniu nazwy, to ma to częściowo związek również z wyszukiwaniem firmy w internecie oraz z wykupieniem dla niej domeny. Skuteczna nazwa zatem powinna posiadać wolą domenę, aby brzmienie nazwy i adresu strony internetowej było ze sobą zbieżne. 
  3.  Dostosowane do konkretnej grupy odbiorców – zastanawiając się, jak nazwać firmę, powinieneś najpierw scharakteryzować grupę docelową, na którą chcesz ukierunkować swoją ofertę, np. młodzi czy starsi. Każda bowiem grupa cechuje się pewnymi preferencjami i oczekiwaniami, które dobra nazwa dla firmy z branży finansów i nieruchomości powinna spełniać.
  4.  Sprawdzona w innych językach – aby uniknąć wpadek nazewniczych, przed podjęciem ostatecznej decyzji sprawdź znaczenie tej nazwy w językach obcych, a szczególnie w językach tych krajów, w których chcesz udostępniać swój produkt. Przykładem 

Nazwa dla firmy z rynku finansów i nieruchomości

Dobra nazwa ma za zadanie kreować pierwsze wrażenie konsumentów na temat danej firmy. W tym celu dla swojej firmy wybieraj nazwy, które są krótkie, posiadają wolną domenę internetową, są uniwersalne językowo oraz dopasowane do grupy docelowych klientów.

Różnorodność nazw firm z branży finansów i nieruchomości

Chwytliwa nazwa  niewątpliwie może pomóc w sukcesie firmy, dlatego warto w nią dobrze zainwestować. Jej zadaniem bowiem jest wyróżnianie przedsiębiorstwa spośród konkurencji. Aby ułatwić Ci wybór jak najlepszej nazwy dla Twojej firmy, przeanalizowaliśmy setki nazw z branży finansów i nieruchomości. W tym celu wzięliśmy pod uwagę głównie biura księgowe, instytucje oferujące kredyty i pożyczki, pośredników nieruchomości, a także agencje ubezpieczeniowe i inwestycyjne. 

  • Biura księgowe – Wśród nazw biur rachunkowych odnaleźć można dużą różnorodność nazewniczą. Pierwszą z omawianych trendów są nazwy z anglojęzycznym słowem tax, czyli podatek, np. Key Tax, Tax Care oraz Libertax. Drugą tendencją są nazwy podkreślające jakość oferowanych usług, do tej grupy należą między innymi: Perfekta, Alfa i Omega i Golden Leader. Trzecim, a zarazem najciekawszym nurtem są nazwy związane z pojęciami pochodzącymi z rachunkowości, np. CashFlow lub Saldo.
  • Instytucje kredytowo-pożyczkowe – w tym przypadku bez wątpienia najpowszechniejsze okazały się nazwy ze słowem kredyt, do nazw z tej grupy należą: ProfiCredit, Business Credit, czy Kredito24. Inną grupą są nazwy podkreślające szybkość wykonywania usługi, np. SMS Kredyt oraz Ekspres Kasa. Do dobrych nazw, które są jednocześnie bardziej oryginalne, zaliczyć można: Monetic, Kasomat oraz Weksel Bank. 
  • Pośrednicy nieruchomości – w tym przypadku zdecydowanie królują nazwy nawiązujące do specyfiki produktów, jakimi są głównie domy i mieszkania. W ten sposób powstało wiele nazw taki jak np. Idea Home, HomeData oraz Inny Dom. Wśród nazw nietypowych wyróżnić można: Belweder Nieruchomości oraz 4te piętro.  
  • Agencje ubezpieczeniowe – podstawowym produktem oferowanym przez agencje są ubezpieczenia na życie i dlatego właśnie wiele nazw nawiązujących do tej terminologii, np. Open Life, Generali Życie, czy Metlife. Do mniej tendencyjnych nazw należą, np. 4value oraz UNIQA.
  • Biura inwestycyjne – Biura inwestycyjne często przybierają nazwy ze słowem consulting, np. 2w consulting oraz SMB consulting, ale również nazwy, które podkreślają działalność na skalę międzynarodową. Chwytliwe nazwy tego typu prezentują się następująco: Euro Direct, Euro Invest, Euro Agro Consulting. Do nazw mniej tendencyjnych zaliczamy np. agencję inwestycyjną Ostoja lub Maritum.

Nazwa dla firmy z rynku finansów i nieruchomości

Zbierzmy najważniejsze trendy w jednym miejscu. Biura księgowe zazwyczaj używają anglojęzycznego słowa "tax". Inne podkreślają nazwą wysoką jakość swoich usług. Najciekawiej wypadają nazwy związane z terminami pochodzącymi z rachunkowości.
Instytucje świadczące kredyty i pożyczki, bardzo często wykorzystują w różnych kombinacjach słowo "kredyt". Niektóre z tych instytucji podkreślają szybkość swoich usług. Inne wybierają inne, oryginalne nazwy.
Pośrednicy nieruchomości najchętniej wybierają nazwy kojarzące sie z ich branżą. Jedne są bardziej oczywiste, inne całkowicie oryginalne, jednak ciągle oscylują wokół branży nieruchomości.
Agencje ubezpieczeniowe bezpośrednio pokazują, że oferują ubezpieczenia na życie i takie są ich nazwy. 
Biura inwestycyjne nierzadko wykorzystują słowo "consulting", a inne biura wskazują na działalność międzynarodową.
Jak widzisz, możesz kierować się wyżej wymienionymi trendami, ale pamiętaj, że możesz wybrać całkowicie oryginalną nazwę firmy. 

Teraz kiedy już wiesz, na co zwrócić uwagę przy wyborze dobrej nazwy dla swojej firmy z branży finansów i nieruchomości, zapraszamy do zapoznania się z bazą nazw dostępną w serwisie rmarket.pl. Warto zaznaczyć, że wszystkie nazwy zamieszczone w bazie spełniają omawiane powyżej kryteria, więc kupując u nas nazwę, nie będziesz już musiał martwić się o nic więcej.  

Kiedy dokonasz już wyboru odpowiedniej nazwy, pamiętaj, że warto również zadbać o jej ochronę i dokonać rejestracji znaku towarowego.

Nazwy dla firm gastronomicznych

Szukasz nazwy dla firmy gastronomicznej? Ten artykuł zawiera wiele wskazówek dotyczących wyboru idealnej nazwy dla Twojego przedsiębiorstwa. Dowiesz się z niego również, gdzie szukać pomocy z zakresu usług namingowych oraz na co zwrócić uwagę, aby nazwa była skuteczna i oryginalna. 

czytaj więcej

Nazwy dla firm z branży metalowej

Branża metalowa jak i wiele innych branż cechuje się pewnymi tendencjami nazewniczymi. Jeśli jednak nie chcesz podążać za tłumem i wolisz zapewnić swojej firmie ciekawą i oryginalną nazwę, to w tym artykule znajdziesz wiele praktycznych wskazówek, jak tego dokonać. 

czytaj więcej

Uniwersalne nazwy dla firm

Zakładasz własną działalność? Zastanawiasz się, jaki typ nazwy dla niej wybrać? W takim razie doskonale trafiłeś. Artykuł ten jest odpowiedzią na wiele pytań i wątpliwości związanych z procesem nazewnictwa. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to zrób to już dziś. 

czytaj więcej

Unikalne i bezpieczne nazwy na sprzedaż

Każda nazwa posiada wolną domenę i jest gotowa do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.

f