Nazwy dla firm edukacyjnych i z branży HR

Założenie firmy zawsze wiąże się z potrzebą stworzenia dla niej dobrej nazwy. Jeśli nie wiesz jak nazwać swoją firmę z branży edukacja i HR, to w tym artykule znajdziesz wiele praktycznych wskazówek i porad.

Jaka powinna być skuteczna nazwa?

Wybór nazwy to bardzo odpowiedzialny proces, ponieważ raz wybrana nazwa powinna służyć firmie przez długie lata. Ciężko podać jedną niezmienną receptę na stworzenie trafionej i chwytliwej nazwy, ale można wyróżnić kilka cech, które sprzyjają jej skuteczności: 

  1.  Przede wszystkim prostota, ponieważ krótkie i łatwe nazwy sprzyjają szybszemu zapamiętywaniu. Niewskazane jest zatem użycie słów o trudnej lub skomplikowanej pisowni i wymowie. Dzięki temu znacznie szybciej będziesz mógł pozyskiwać potencjalnych klientów. 
  2.  Kolejnym aspektem jest kwestia bezpiecznego przekazu merytorycznego, jaki płynie z nazwy. Dlaczego bezpiecznego? Otóż Dobra nazwa powinna zostać odpowiednio sprawdzona pod kątem jej tłumaczenia na języki obce. Taki zabieg pozwoli uniknąć niezręcznych wpadek językowych, takich jak np. w przypadku koncernu samochodowego Chevrolet. Posiada on w swoim dorobku model Chevrolet Nova, co po hiszpańsku oznacza „nie jedzie”. Trzeba przyznać, że jest to bardzo niefortunna, jak dla samochodu nazwa.
  3.  Dobra nazwa dla firmy powinna mieć też wolną domenę. Jest to niezwykle ważne, ponieważ zarówno sama obecność, jak i promocja firmy w internecie jest obecnie niemalże koniecznością. 
  4.  Inną ważną kwestią jest poprawność pod kątem gramatyki, pisowni. Nazwy nie powinny również zawierać wulgaryzmów lub słów powszechnie uważanych za obraźliwe. 

Tworząc dobrą nazwę dla firmy, powinieneś wziąć pod uwagę kilka podstawowych spraw, jakimi są: prostota nazwy, jej znaczenie w językach obcych, wolna domena internetowa, a także poprawność gramatyczna.

Nazwa dla firm edukacyjnych i z branży HR

Jakie nazwy dla firm z branży edukacyjnej i HR?

Teraz kiedy poznałeś już najważniejsze wymogi nazewnicze i wiesz, jaka powinna być chwytliwa nazwa, możemy pójść o krok dalej. Przyjrzymy się wielu nazwom istniejących już firm z branży edukacyjnej i HR. Specjalnie dla Ciebie przeprowadziliśmy dokładną analizę setki nazw: firm szkoleniowych, doradztwa personalnego i coachingu oraz agencji pracy. Na tej podstawie odnaleźliśmy pewne tendencje nazewnicze wykorzystywane w branży, jak również odnaleźliśmy niespotykane i oryginalne okazy wśród analizowanych przykładów: 

  • Firmy szkoleniowe – firmy oferujące usługi szkoleniowe w swoim nazwach często odnoszą się do edukacji, wybierając nazwy typu: Edu Skills, Educom, czy Szkoltex. Odnajdziemy także nazwy, które podkreślają specyfikę usług ukierunkowaną na klienta biznesowego, np. BusinessHome lub Biznes Edukator. Jest również wiele nazw niezwiązanych z działalnością przedsiębiorstwa, między innymi: Creator, Lechaa i Gamma. 
  • Coaching i doradztwo personalne – Coaching zyskuje obecnie coraz więcej zwolenników, co przekłada się na powstawanie wielu nowych firm. Często, nawiązując do oferowanych usług, przedsiębiorstwa te przybierają nazwy, których członem jest właśnie słowo coaching, np. Evolution Coaching, ZEST Coaching, Coachform. Drugą grupę nazw stanowią te, które sugerują możliwość nabycia nowej wiedzy. Wśród tych nazw odnajdziemy między innymi: House of Skills, Rozwój Integralny i Neuroedukacja. Wśród dobrych i ciekawych nazw można wyróżnić: Uskrzydleni oraz TimeForChange. 
  • Agencje pracy – W przypadku agencji pracy występują dwie główne tendencje: nazwy z wykorzystaniem słowa job oraz słowa work. Powstałe w ten sposób nazwy prezentują się następująco: JobMan, Job Land, Workstreet oraz WorkService. Wśród nazw poza głównym nurtem nazewniczym możemy odnaleźć, np. Tempus, Manna, czy Korgo. 

Nazwa dla firmy edukacyjnej lub z branży HR

Edukacja i branża HR kojarzona jest z poważnymi nazwami firm. I tak: firmy szkoleniowe wybierają nazwy odnoszące się do edukacji lub podkreślają swoje usługi skierowane do klienta biznesowego.
Coraz bardziej popularny coaching wybiera nazwy właśnie ze słowem "coaching" lub nazwy, które zapewniają nabycie nowej wiedzy.
Agencje pracy za bardzo się nie wysilają i wykorzystują najczęściej słowa "work" lub "job". 
Głównych tendencji jest kilka i możesz je z powodzeniem wykorzystać, jednak możesz stworzyć coś swojego i wyróżnić swoją firmę na tle innych.

Jeśli już wiesz, jaka powinna być nazwą dla Twojej firmy, zastanówmy się co dalej. W celu zapewnienia swojej marce bezpieczeństwa powinieneś zarejestrować nazwę jako znak towarowy. Dzięki temu zabezpieczysz ją przed bezprawnym nadużywaniem ze strony konkurencji. 

Na końcu pozostało już tylko wybrać idealną nazwę dla Twojej firmy. Zapoznaj się więc z bazą nazw dla branży edukacyjnej lub HR dostępną w serwisie rmarket.pl. Jeżeli jednak potrzebujesz nazwy stworzonej według Twoich indywidualnych potrzeb, zgłoś się do nas, a na pewno pomożemy Ci w realizacji Twoich celów namingowych. 

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w Polsce?

Prowadzisz firmę w Polsce i chcesz chronić swoją markę? W takim razie powinieneś zastrzec krajowy znak towarowy. Zanim jednak to zrobisz, dowiedz się, ile kosztuje rejestracja znaku towarowego w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej.

czytaj więcej

Nazwy dla firm z branży IT

Jeśli chcesz założyć własną firmę, to na pewno zastanawiałeś się również, jak ją nazwać. W tym artykule znajdziesz praktyczne informacje dotyczące nameingu, a także analizę nazw firm z branży IT, która jest obecnie jedną z najlepiej rozwijających się branży na rynku. Dowiedz się więcej już teraz!

czytaj więcej

Nazwy dla firm z branży wypoczynkowej i eventowej

Jeśli zastanawiasz się, jak nazwać swoją firmę, to w tym artykule znajdziesz praktyczne wskazówki, trendy i sugestie. Specjalnie dla Ciebie przeanalizowaliśmy setki nazw z branży wypoczynowej. Nie zwlekaj więc i zapoznaj się z nimi już dziś!

czytaj więcej

Unikalne i bezpieczne nazwy na sprzedaż

Każda nazwa posiada wolną domenę i jest gotowa do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.

f