Nazwy dla firm budowlanych, remontowych i wykończeniowych

Branża budowlana czy remontowa niestety nie mogą się pochwalić oryginalnymi nazwami firm. Rzeczywiście, rynek jest już przepełniony sztampowymi nazwami z członem – bud czy – rem. Dlatego dobrym posunięciem z Twojej strony jest szukanie oryginalnej nazwy dla swojej firmy, która skutecznie przyciągnie klientów. 

Cechy gwarantujące dobrą nazwę firmy

  1.  Dobra nazwa jest krótka – jest to podstawowa zasada przy tworzeniu nazw firm. I nie bez przyczyny, ponieważ zwięzła nazwa firmy szybciej zapada w pamięć, a przez to nietrudno ją powtórzyć. A chyba o to właśnie chodzi?
  2.  Wywołuje pozytywne skojarzenia – nic to, że żarówki firmy Osram dobrze się sprzedają – lepiej, gdyby nazwa początkującego przedsiębiorstwa dobrze kojarzyła się odbiorcom od samego początku.
  3.  Koniecznie sprawdź nazwę w innych językach – być może na początku nie planujesz ekspansji   na rynki zagraniczne, jednak warto jest sprawdzić nazwę firmy, przynajmniej w podstawowych językach, m.in. angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim. Uwierz, że taki ruch uchroni Cię przed niezręcznymi sytuacjami.
  4.  Uprość sobie życie i nie twórz nazw firmy z polskimi znakami – możesz wierzyć lub nie, ale bardzo często będziesz podawać nazwę firmy przez telefon. Postaraj się, żeby nazwa nie była kłopotliwa przy wymowie, ale również na piśmie. Dzięki temu unikniesz zbędnych pytań i nieporozumień.
  5.  Wolna domena internetowa – w końcu mamy XXI wiek, dlatego domena internetowa jest kluczową cechą przy kreowaniu nazw firm. Może nie od razu stworzysz stronę internetową swojej firmy, ale lepiej zadbać o to, by mieć w zanadrzu wolną domenę dla swojego przedsiębiorstwa.

Pamiętaj, że idealna nazwa jest przede wszystkim krótka i wywołuje pozytywne skojarzenia u odbiorców. Oprócz tego warto zadbać o wolną domenę przy tworzeniu nazwy – najlepiej z klasycznym rozszerzeniem .pl. 

Nazwa dla firm budowlanych, remontowych i wykończeniowych

Charakterystyka nazw w branży budowlanej, remontowej i wykończeniowej

Przejrzeliśmy mnóstwo nazw firm z branży budowlanej, remontowej i wykończeniowej w poszukiwaniu głównych nurtów nazewnictwa. 

  • Firmy remontowe i wykończeniowe – najczęściej można spotkać nazwy, które zawierają człon "art", podkreślając tym samym artystyczne podejście do wykańczania wnętrz, np. Art Remo, Art – Mat, Art – Fliz. Innym trendem jest pewna obietnica zawarta w nazwie, m.in. Easy Finish, New Home, Solid Bud. 
  • Materiały budowlane – tutaj tworzący nazwę dla swojej firmy, ciekawie podeszli do tematu – przedsiębiorstwo przedstawione jako wykonawcę remontu lub budowy, np. Konstruktor, Odnowiciel czy Lider. Jest to bardzo ciekawa propozycja dla branży materiałów budowlanych. Często można się natknąć na nazwy firm tworzonych w oparciu o imiona zapewne właścicieli i np.:  Peter – Bud, Iwan, Staszko. Niestety nadal utrzymującym się trendem w branży ogólnobudowlanej, jest kreowanie nazw firm z dość powszechnym członem "bud", i tak: AmikoBud, MetBud, Budopunkt oraz wiele innych. Istnieją też inne, całkowicie oryginalne nazwy firm, np. Terca, Syke, Naptun.
  • Stolarstwo – tutaj widzimy urzekające nawiązanie do nazw drzew, m.in. Sosna, Jawor, Modrzew. Idąc dalej, branża stolarska nawiązuje po prostu do drewna, pokazuje to kreując nazwy z członem "drew" lub nawiązując bezpośrednio do słowa "drewno", i tak: Akademia Drewna, Drewmat, GoodWood, Drewmer. Ponadto można zaobserwować inne, ciekawe nazwy, m.in.: Knitter, Bistol, Abaco.
  • Producenci drzwi i okien – tutaj w nazwach używane są często przedrostki "eko", gwarantujące klientowi ekologiczne tworzywa, np. Eko – Okna, Eko – Elmar, Eko – Okna, Thermal Eko. Drugą, bardzo ciekawą tendencją jest tworzenie neologizmów, i tutaj: Oknoteka, OknoDoor, Drzwialnia. Można dostrzec inne, interesujące neologizmy: Oculux, Fenstral, Pagen.

Po przejrzeniu nazw firm, możemy wyodrębnić parę nutrów w namingu. Zaczynając od przedsiębiorstw remontowych i wykończeniowych: wielu biznesmenów podkreśla cząstkę "art", inni zaś, zawierają w nazwie przypuszczalną obietnicę w nazwie.
Firmy handlujące materiałami budowlanymi zostały postawione jako wykonawcy remontu lub budowy - jest to całkiem interesujące podejście do namingu. Inni biznesmeni nazwali firmę imieniem - zapewne swoim, a jeszcze inni stworzyli nazwę z cząstką "bud", tacy przedsiębiorcy mogą sobie pozwolić na taki ruch, jeżeli działają na rynku lokalnym.
Stolarze są mocno związani ze swoją branża i ich firmy biorą nazwę od nazw drzew. Inni biznesmeni podobnie tworzą nazwy i po prostu odwołują się do słowa "drewno". 
Producenci drzwi i okien wybierają nazwy z cząstką "eko", gwarantując klientowi ekologiczne tworzywa. 
Jeżeli chcesz, możesz wybrać całkowicie świeżą nazwę, którą podkreślisz charakter swojej firmy, lecz możesz też wybrać nazwę firmy zgodnie z powyższyim trendami. 

Nazwa dla firm budowlanych, remontowych i wykończeniowych

Zapoznałeś się z naszym artykułem i wiesz, jak powinna wyglądać idealna nazwa firmy. Teraz zachęcamy do rozejrzenia się po naszym serwisie, w którym znajdziesz mnóstwo nazw firm, spełniających wszystkie wymienione cechy – wystarczy, że znajdziesz coś dla siebie. Jeżeli jednak nie widzisz nic interesującego, śmiało możesz się do nas zgłosić, a stworzymy idealną nazwę dla Twojej firmy.

Nie zapomnij też o odpowiedniej ochronie swojej nazwy! Możesz ją chronić poprzez zastrzeżenie znaku towarowego oraz późniejszy monitoring. Więcej informacji na temat rejestracji i ochrony znaku towarowego znajdziesz w serwisie zastrzezone.pl  

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w Polsce?

Prowadzisz firmę w Polsce i chcesz chronić swoją markę? W takim razie powinieneś zastrzec krajowy znak towarowy. Zanim jednak to zrobisz, dowiedz się, ile kosztuje rejestracja znaku towarowego w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej.

czytaj więcej

Nazwy dla firm instalacyjnych i elektrycznych

Jeżeli szukasz nazwy dla firmy elektrycznej lub wentylacyjnej, to dobrze się składa, bo zebraliśmy dla Ciebie mnóstwo nazw firm, charakterystycznych dla branży instalacyjnej. Ponadto z artykułu dowiesz się, jakie cechy posiada dobra nazwa firmy.

czytaj więcej

Nazwy dla firm marketingowych i reklamowych

Jeśli zastanawiasz się, jak nazwać własną firmę, to w tym artykule znajdziesz wiele wskazówek nazewniczych. Pamiętaj, że nazwa jest elementem wyróżniającym przedsiębiorstwo wśród konkurencji, więc warto zadbać, aby była oryginalna i skuteczna. Dzięki informacjom zawartym w artykule dowiesz się, jak tego dokonać.

czytaj więcej

Unikalne i bezpieczne nazwy na sprzedaż

Każda nazwa posiada wolną domenę i jest gotowa do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.

f