Jak nazwać agencję marketingową?

Jeżeli uważasz, że agencja marketingowa nie powinna szukać pomocy przy tworzeniu nazwy firmy, to jesteś w błędzie. Agencja marketingowa, w momencie kreowania nazwy dla siebie, jest najbardziej krytyczna i odrzuca wszystkie, nawet dobre pomysły. Jeżeli nie wiesz, jak nazwać agencję marketingową, nie martw się – po zapoznaniu się z artykułem, na pewno wpadniesz na świeży, świetny pomysł.


Czym kierować się przy tworzeniu nazwy firmy marketingowej?

Poniżej zaprezentowane wskazówki są jedynie delikatnymi sugestiami, ale jeżeli dobrze z nich skorzystasz, to możesz być pewny swojego zwycięstwa. Rzecz jasna, że chwytliwa nazwa dla agencji marketingowej to już połowa sukcesu i to ona może zdecydować, czy klient wybierze właśnie Twoją agencję marketingową.


1. Nazwa biznesu powinna być tożsama z branżą, jaką się zajmujesz. Odbiorcy wolą, gdy nazwa podpowiada, na jakim polu działasz. Jest to podwójny zysk, ponieważ określona grupa klientów zwraca uwagę na firmę, nie tracąc przy tym czasu na zastanawianie się, czym się zajmujesz.

nazwa dla agencji marketingowejŹródło: pl.fotolia.com

 

2. W  tym miejscu możemy płynnie przejść do drugiej zasady, która mówi, jak odpowiednio określić docelową grupę odbiorców, do której ma dotrzeć Twoja oferta. Zadaj sobie kilka pytań dotyczących potrzeb Twoich odbiorców. W jakim wieku są klienci, w jak dużych miejscowościach żyją, jaki styl życia prowadzą? Im więcej konkretnych pytań, tym Twoja grupa docelowa będzie ściślej określona, a dzięki temu lepiej dopasujesz nazwę firmy, która będzie dla nich wyrazista.Przedsiębiorcy często popełniają podstawowy błąd – definiują swoje cele i pragnienia przez swoją markę – skupiają się tylko na sobie, nie myśląc przy tym o klientach, do których skierowana jest przecież cała oferta firmy.


3. Jeżeli już określiłeś swoich odbiorców, to podpowiem Ci, że nazwa musi być krótka. Powinna składać się, mniej więcej, z trzech sylab. Naturalnie, im krótsza nazwa firmy marketingowej, tym odbiorcy szybciej ją zapamiętują, a potem mogą ją bezbłędnie powtórzyć i zapisać.


4. Nie stosuj polskich znaków diakrytycznych, a są to np. ą, ę, ś, ż, bo nigdy nie wiesz, czy Twoje usługi nie trafią na rynek zagraniczny. A w związku z tym, sprawdź stworzoną nazwę firmy w kilku najważniejszych językach, jest to niezbędna czynność, bo nazwa firmy nie może oznaczać dla obcokrajowców czegoś obraźliwego czy niestosownego.

 

jak nazwać firmę marketingową

Źródło: istockphoto.com/pl

 


5. Jako agencja reklamowa, działająca na różnych poziomach marketingu, sprawdź wolną domenę internetową dla nazwy. Dzisiaj, w dobie Internetu, pominięcie tego kroku, może wygenerować w przyszłości poważne straty, więc pomyśl o efektach. Dostępność domen możesz sprawdzić na stronach, które je oferują.


Istnieje jeszcze kilka niezwykle ważnych kwestii, jedna z nich to wymogi prawne. Biznesmeni i agencje namingowe często pomijają ten krok, a koniecznie trzeba sprawdzić, czy nazwa firmy nie jest już zastrzeżona. Dzięki temu unikniesz konsekwencji wynikających z polskiego prawa. 

Pamiętaj również, że istnieją profesjonalne agencje namingowe, które profesjonalnie stworzą nazwę dla firmy marketingowej. Więc jeżeli wszystkie Twoje pomysły wydają się jedną wielką pomyłką, nie wahaj się i skontaktuj się z wybraną agencją. 

 

Często zadawane pytania

Jaką wybrać nazwę dla agencji marketingowej?

Nazwa firmy jest ważnym elementem, który składa się na pełny obraz Twojej marki. Aby ułatwić sobie proces tworzenia znaku możesz skorzystać z gotowych nazw, które są generowane przez dostępne kreatory. Jednak takie oznaczenia mogą być jedynie Twoją inspiracją, ponieważ nazwy te nie są sprawdzane pod kątem dostępności i używalności znaku. Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa spełniała wszystkie wymogi kliknij tutaj.

Czego unikać przy tworzeniu nazwy dla agencji marketingowej?

Podczas tworzenia nazwy dla firmy unikaj oznaczeń długich, skomplikowanych, które utrudniają ich odczytanie i zapamiętanie. Już na początku tworzenia marki sprawdź dostępność domen internetowych, ponieważ ważne jest aby nazwa firmy, a wybrana przez Ciebie domena była tożsame. Takie powiązanie ułatwia budowanie pozycji w różnych płaszczyznach Twojej działalności. 

Jak chronić nazwę agencji marketingowej?

Podstawą do ochrony nazwy firmy jest jej zastrzeżenie w Urzędzie Patentowym. Jednak aby Twój znak mógł uzyskać ochronę należy dokonać dokładną weryfikację oznaczenia pod kątem występowania bezwzględnych i względnych przesłanek, które uniemożliwiają ich zastrzeżenie. Taka analiza jest dość pracochłonna, wymagająca czasu i wiedzy. Jeżeli chcesz aby Twoja nazwa agencji marketingowej spełniała wszystkie wymogi rejestracyjne kliknij tutaj.      

 

Podobne wpisy

Jak nazwać firmę ogrodniczą-image

Jak nazwać firmę ogrodniczą

Przyjemność pisania od Watermana-image

Przyjemność pisania od Watermana

Czym się różni oznaczenie R od TM?-image

Czym się różni oznaczenie R od TM?

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

BRETTO

poznaj naszą realizację >

PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PREMERSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
REFINSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PROMERON .pl 2340 PLN
1 domena
REFINENCE .pl 2340 PLN
1 domena
SELVES .pl 2740 PLN
1 domena
SEVIS .pl negocjuj
1 domena
IUVENE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook