Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w UE?

Nie ważne, jaki rodzaj działalności gospodarczej prowadzisz. Sprzedajesz towary, produkujesz wyroby, czy świadczysz usługi. Jeżeli zależy Ci na zachowaniu pozytywnego wizerunku swojej marki, od razu zadbaj o jej bezpieczeństwo i zastrzeż nazwę firmy jako znak towarowy Unii Europejskiej.

Rejestracja nazwy firmy w EUIPO

Rozwijając skrót EUIPO, to Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Siedziba urzędu znajduje się w hiszpańskim mieście Alicante. Przedsiębiorca nie musi jednak osobiście udawać się do kraju corridy, aby zarejestrować nazwę swojej firmy jako unijny znak towarowy. Istnieje możliwość zgłoszenia znaku drogą pocztową, faxem lub za pośrednictwem formularza online. Zgłaszając znak przez Internet masz dodatkową możliwość wyboru procedury tradycyjnej lub przyspieszonej (Fast track).

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w UE?

Rejestracja znaku towarowego w EUIPO jest bardzo wygodnym rozwiązaniem dla firm działających na rynku europejskim. W jednym miejscu można uzyskać ochronę prawną nazwy firmy obowiązującą na terenie wszystkich 28 państw wspólnoty.

W EUIPO, za jednym razem możesz uzyskać ochronę prawną na unijny znak towarowy, respektowany na terenie 28 państw członkowskich Unii Europejskiej.

Koszty rejestracji unijnego znaku towarowego

Koszty zastrzeżenia znaku towarowego unii europejskiej dzielą się na koszty, które ponosi się tylko raz podczas procedury rejestracyjnej oraz koszty ponoszone cyklicznie, co 10 lat w celu przedłużenia ochrony prawnej.

Koszty ponoszone jednorazowo:

1 000 EUR – zgłoszenie znaku drogą tradycyjną (znak obejmujący jedną klasę towarów)

850 EUR – zgłoszenie znaku przez formularz internetowy (znak obejmujący jedną klasę towarów)

50 EUR – opłata za drugą klasę towarów (jeżeli do jednej podstawowej klasy dobierzemy drugą, którą ma obejmować znak)

150 EUR – opłata za każdą kolejną klasę towarów i usług (jeżeli zastrzeżona nazwa ma obejmować więcej niż dwie klasy towarów)

Koszty zastrzeżenia znaku towarowego ponoszone cyklicznie:

1 000 EUR – przedłużenie ochrony znaku wnioskiem w formie tradycyjnej

850 EUR – przedłużenie ochrony znaku przez Internet

50 EUR –opłata za przedłużenie ochrony w drugiej wybranej klasie towarów i usług

150 EUR – opłata za przedłużenie ochrony na każdą kolejną klasę towarów i usług.

Ochrona prawna zarejestrowanej nazwy firmy obowiązuje 10 lat. Po upływie dekady konieczne jest złożenie wniosku o przedłużenie, oraz uiszczenie odpowiednich opłat.

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w UE?

Czy to się opłaca?

Wydawać by się mogło, że znacznie wyższe koszty całkowite niż w przypadku rejestracji krajowego znaku towarowego są nieuzasadnione i rejestracja w EUIPO się nie opłaca. Zwróć jednak uwagę, że uzyskana ochrona prawna obowiązuje nie na terenie jednego kraju lecz wszystkich 28 państw UE. Jeżeli koszty całkowite podzielisz na jednostkowe, to rejestracja w jednym kraju wyniesie zaledwie 30 euro (ok.130 zł) za 10 lat ochrony prawnej znaku towarowego UE.

Planując budżet niezbędny do zastrzeżenia nazwy Twojej firmy nie zapomnij o dodatkowych opłatach, nie związanych bezpośrednio z działaniem EUIPO. Jeżeli posiadasz niezbędną wiedze i zgłaszasz znak samodzielnie, dodatkowe wydatki nie będą zbyt wysokie, bowiem zaliczą się do nich ewentualne koszty korespondencji, energii oraz poświęconego czasu. Znacznie większe koszty wiążą się z wynajęciem pełnomocnika. Na rzeczników patentowych stać na ogół jedynie duże firmy z ugruntowaną pozycją na rynku i oddzielnym budżetem przeznaczonym na tego typu kwestie. Sektor małych i średnich firm dop niedawna był skazany na własne siły lub na nadwyrężanie swojego kapitału usługami kancelarii rzecznikowskich. Obecnie istnieje możliwość skorzystania z usług kancelarii brandingowej, która za uczciwe pieniądze pomaga w zastrzeganiu znaków towarowych.

Na koszty zastrzeżenia znaku towarowego składają się opłaty jednorazowe i cykliczne poszczególnych urzędów oraz dodatkowe wydatki związane choćby z obsługą korespondencyjną lub pomocą kancelarii.

Nazwy dla firm marketingowych i reklamowych

Jeśli zastanawiasz się, jak nazwać własną firmę, to w tym artykule znajdziesz wiele wskazówek nazewniczych. Pamiętaj, że nazwa jest elementem wyróżniającym przedsiębiorstwo wśród konkurencji, więc warto zadbać, aby była oryginalna i skuteczna. Dzięki informacjom zawartym w artykule dowiesz się, jak tego dokonać.

czytaj więcej

Wybór nazwy domeny

Strona internetowa, to niezbędny element budowania wizerunku firmy w Internecie. Niegdyś, to przedsiębiorca szukał klientów, co wymagało nie lada uporu, umiejętności interpersonalnych i zaangażowania. Dzisiaj wystarczy dobra strona www, odpowiednia nazwa domeny, a klienci znajdą Cię sami.

czytaj więcej

Nazwa dla firmy

Zastanawiałeś się, co stanowi pierwszy kontakt klienta z firmą? Czasami jest to produkt, niekiedy osoba reprezentująca firmę, innym razem będzie to znaczek z logo. W zdecydowanej większości przypadków będzie to jednak nazwa firmy, dlatego tak ważne jest, aby wybrać dla firmy dobrą i chwytliwą nazwę. Dowiedz się, jak tego dokonać już dziś.

czytaj więcej

Unikalne i bezpieczne nazwy na sprzedaż

Każda nazwa posiada wolną domenę i jest gotowa do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.

f