Uniwersalne nazwy dla firm

Pasują do firmy handlowej, usługowej lub produkcyjnej.
Są na tyle ogólne, że na pewno znajdziesz coś dla siebie.
przeczytaj poradnik kupującego
ACMER .eu .pl negocjuj
2 domeny
FEINZ .eu .pl negocjuj
2 domeny
ERCENO .com .pl negocjuj
2 domeny
ERKENO .com .pl negocjuj
2 domeny
ERKERO .com .pl negocjuj
2 domeny
ESNETO .com .pl negocjuj
2 domeny
HOSNETO .com .pl negocjuj
2 domeny
VIRE .pl negocjuj
1 domena
MUBI

poznaj naszą realizację >

KALNER .pl negocjuj
1 domena
GRANZ .pl negocjuj
1 domena
BAREM .eu .pl negocjuj
2 domeny
BARSEN .eu .pl negocjuj
2 domeny
ELLASTINE .pl .pl negocjuj
2 domeny
KELDEN .pl negocjuj
1 domena
ADVERA .pl negocjuj
1 domena
SOLICAR .eu .pl negocjuj
2 domeny
OBARE .eu .pl negocjuj
2 domeny
TOSCANTI

poznaj naszą realizację >

HILONE .pl negocjuj
1 domena
VICINE .pl negocjuj
1 domena
ABARUM .eu .pl negocjuj
2 domeny
BARRIN .eu .pl negocjuj
2 domeny
BARVEN .eu .pl negocjuj
2 domeny
EBARO .eu .pl negocjuj
2 domeny
INVITIA .pl negocjuj
1 domena
EDISSO .pl negocjuj
1 domena
CALLOS .pl negocjuj
1 domena
REPOMPER

poznaj naszą realizację >

SELNETO .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
NETTERO .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
ZIXEN .eu .pl negocjuj
2 domeny
VILMAR .pl negocjuj
1 domena
FINESSA .pl .pl negocjuj
2 domeny
PROMERSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
BARRUM .eu .pl negocjuj
2 domeny
LUXINA .pl negocjuj
1 domena
ICOTEC .pl 2450 PLN
1 domena
SEVRA

poznaj naszą realizację >

NETIXER .eu .pl negocjuj
2 domeny
NETTERIS .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
NETTISE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
SOLNERIS .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
ZETTIS .eu .pl negocjuj
2 domeny
ZETTEC .eu .pl negocjuj
2 domeny
TECTER .eu .pl negocjuj
2 domeny
NETISER .eu .pl negocjuj
2 domeny
TINETIC .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
SILKUM

poznaj naszą realizację >

LUXIRA .pl 2520 PLN
1 domena
LUXEO .pl negocjuj
1 domena
EFINET .eu .pl negocjuj
2 domeny
FINEZIA .pl negocjuj
1 domena
GLORINE .pl negocjuj
1 domena
CONNET .pl negocjuj
1 domena
ADNETIC .eu .pl negocjuj
2 domeny
CONETIC .pl 2480 PLN
1 domena
CLEERU .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
DELEGATE

poznaj naszą realizację >

KASBERG .pl 2870 PLN
1 domena
SITTNER .pl 2540 PLN
1 domena
VORAB .pl 2530 PLN
1 domena
ZINTIC .pl 2620 PLN
1 domena
ASSITUM .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
GOLDHORN .pl 2280 PLN
1 domena
AXIN .pl negocjuj
1 domena
ETIR .pl negocjuj
1 domena
EXIR .pl negocjuj
1 domena
TAXIMO

poznaj naszą realizację >

PREBER .pl 2770 PLN
1 domena
DYDACTA .pl 2190 PLN
1 domena
LUFTIN .pl 2340 PLN
1 domena
LUFTER .pl 2340 PLN
1 domena
EREND .eu .pl negocjuj
2 domeny
FOTNER .eu .pl negocjuj
2 domeny
GEITZ .eu .pl negocjuj
2 domeny
KALLERT .pl negocjuj
1 domena
LINDRUS .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
VITESI

poznaj naszą realizację >

OXOR .pl negocjuj
1 domena
PEMERSON .pl negocjuj
1 domena
POSLER .eu .pl negocjuj
2 domeny
TIVLI .pl negocjuj
1 domena
VULL .pl negocjuj
1 domena
ROSSLER .pl 3270 PLN
1 domena
KELLERT .pl 2650 PLN
1 domena
SYNTRIC .eu .pl 3350 PLN
2 domeny
LUNNIZ .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
VINDICAT

poznaj naszą realizację >

DELLER .pl 2470 PLN
1 domena
FELBER .pl 2550 PLN
1 domena
GERZ .pl negocjuj
1 domena
LOEW .pl negocjuj
1 domena
RAMSER .pl 2680 PLN
1 domena
ZICKER .pl 2650 PLN
1 domena
COTIRA .pl negocjuj
1 domena
VIKTE .pl negocjuj
1 domena
ETTNER .pl 2430 PLN
1 domena
GRAZZIO

poznaj naszą realizację >

GANTER .pl negocjuj
1 domena
KENK .pl negocjuj
1 domena
BENNER .pl 2470 PLN
1 domena
BORST .pl negocjuj
1 domena
BRANZ .pl negocjuj
1 domena
HARTER .pl negocjuj
1 domena
MATTERN .pl 2570 PLN
1 domena
NELLER .pl negocjuj
1 domena
TERNUS .pl negocjuj
1 domena
CLETT

poznaj naszą realizację >

RATNER .pl 2720 PLN
1 domena
ZEITER .pl 2630 PLN
1 domena
TEKK .pl negocjuj
1 domena
PRAKTIN .pl 2670 PLN
1 domena
HORNE .pl negocjuj
1 domena
TECHMANIC .pl 2780 PLN
1 domena
ERLO .pl negocjuj
1 domena
AVERTEN .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
INUBI

poznaj naszą realizację >

REFINSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
AVEREN .pl 2790 PLN
1 domena
PROMERON .pl 2340 PLN
1 domena
PROVERY .pl 2470 PLN
1 domena
PROVIRE .pl 2370 PLN
1 domena
REFINENCE .pl 2340 PLN
1 domena
SALVER .pl 2840 PLN
1 domena
SELVES .pl 2740 PLN
1 domena
SEVIS .pl negocjuj
1 domena
CALLIOE

poznaj naszą realizację >

REID .pl negocjuj
1 domena
SINTRIC .pl 2870 PLN
1 domena
SIRONES .com .pl negocjuj
2 domeny
SUDETTI .com .pl negocjuj
2 domeny
SYNCORE .pl 2840 PLN
1 domena
CREER .pl 2780 PLN
1 domena
CEMICON .pl 2570 PLN
1 domena
CERAUX .com .pl negocjuj
2 domeny
DOTHIC .com .pl negocjuj
2 domeny
SPEDLINE

poznaj naszą realizację >

EXIME .pl negocjuj
1 domena
FERONIE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
FYNN .pl negocjuj
1 domena
HOOWAY .eu .pl 2870 PLN
2 domeny
KEMISK .pl 1870 PLN
1 domena
KEMP .pl negocjuj
1 domena
UXER .pl negocjuj
1 domena
POWELL .pl 2340 PLN
1 domena
APPENINO .com .pl negocjuj
2 domeny
MANSOR

poznaj naszą realizację >

AZALEE .pl 2390 PLN
1 domena
BALTIZZI .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
BIELER .pl 2480 PLN
1 domena
RHINS .eu .pl negocjuj
2 domeny
RUTICO .pl 2320 PLN
1 domena
TOSE .eu .pl negocjuj
2 domeny
VIPSA .pl negocjuj
1 domena
VIPSO .pl negocjuj
1 domena
VLAR .eu .pl negocjuj
2 domeny
VOLL

poznaj naszą realizację >

VYTE .pl negocjuj
1 domena
VYVO .pl negocjuj
1 domena
BERGERAC .pl 1970 PLN
1 domena
CONIFE .pl negocjuj
1 domena
COTRA .pl 2870 PLN
1 domena
COSSON .pl 2580 PLN
1 domena
DYNAMISK .pl 2470 PLN
1 domena
EXATIO .pl 2680 PLN
1 domena
GROPEN .pl 2470 PLN
1 domena
BRETTO

poznaj naszą realizację >

INTIGER .pl 2780 PLN
1 domena
KEPS .pl negocjuj
1 domena
KIVER .pl 2540 PLN
1 domena
KRUAG .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
OSTE .pl negocjuj
1 domena
ROVO .pl negocjuj
1 domena
CORETA .pl 2640 PLN
1 domena
PRAGMATICO .pl negocjuj
1 domena
KOLE .pl negocjuj
1 domena
VELLBERG

poznaj naszą realizację >

VUBE .pl negocjuj
1 domena
RUTIV .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
TARGIS .pl negocjuj
1 domena
KERTON .pl 2620 PLN
1 domena
BRETER .pl 2680 PLN
1 domena
KETT .pl negocjuj
1 domena
LOKE .pl negocjuj
1 domena
SEPTIME .pl 2480 PLN
1 domena
KYGGEN .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
MNIAMU

poznaj naszą realizację >

HALVE .eu .pl 3780 PLN
2 domeny
FRIGATE .pl 2870 PLN
1 domena
KOLNOR .pl 2470 PLN
1 domena
UNIVI .pl negocjuj
1 domena
ZEME .pl negocjuj
1 domena
ZUME .pl negocjuj
1 domena
XITE .pl negocjuj
1 domena
ACTEN .pl negocjuj
1 domena
BRAINWARE .pl 2670 PLN
1 domena
TRYGER

poznaj naszą realizację >

ONOR .pl negocjuj
1 domena
VEPO .pl negocjuj
1 domena
BIVA .pl negocjuj
1 domena
ALFO .pl negocjuj
1 domena
BIME .pl negocjuj
1 domena
DAGE .pl negocjuj
1 domena
BIFA .pl negocjuj
1 domena
HELCARE .pl 2470 PLN
1 domena
ELARD .pl negocjuj
1 domena
VOLETO

poznaj naszą realizację >

OMNIVA .pl negocjuj
1 domena
RICHFIELD .pl 2560 PLN
1 domena
ALLICARE .pl negocjuj
1 domena
ZUMIA .pl negocjuj
1 domena
ZISSON .eu .pl negocjuj
2 domeny
ZINON .pl 2780 PLN
1 domena
ZIXON .pl 2980 PLN
1 domena
ZEVIO .eu .pl negocjuj
2 domeny
PRIMIA .pl 2790 PLN
1 domena
MIRORE

poznaj naszą realizację >

SOLVATO .pl 2390 PLN
1 domena
CONTANTIS .com .pl negocjuj
2 domeny
FERMES .pl 2390 PLN
1 domena
FINISS .pl 1980 PLN
1 domena
MOERS .pl 2170 PLN
1 domena
ROVATO .pl 2290 PLN
1 domena
TORISTO .pl 2780 PLN
1 domena
ALLEMED .pl 2690 PLN
1 domena
ARCHOE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
TAIDER

poznaj naszą realizację >

BARONE .pl 2440 PLN
1 domena
FENISE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
ILERI .pl 2240 PLN
1 domena
LERNIKA .com .pl negocjuj
2 domeny
MESSAE .com .pl negocjuj
2 domeny
MOBIFUN .pl .pl 2730 PLN
2 domeny

Otwierasz swoją firmę albo chcesz wypromować własną markę? Nie wiesz od czego zacząć i jak się za to zabrać? Musisz pamiętać, że nazwa firmy to jej wizytówka i zaważy na pierwszym kontakcie z klientem oraz identyfikuje odpowiednie dane marki bądź produktu. Poniższy artykuł pokaże Ci przykładowe nazwy firm jednoosobowych oraz w jaki sposób zadbać o to, aby nazwa firmy stała się rozpoznawalna.

Tworząc swoją firmę bardzo ważne jest, aby wybrać chwytliwą, ciekawą oraz przyciągającą klientów nazwę. Gotowe nazwy dla firmy możesz znaleźć między innymi na stronie rmarket.pl. Znajdziesz tam również przykładowe nazwy firm, które mogą być dla Ciebie inspiracją. Jednak na samym początku należy zastanowić się nad dwiema najważniejszymi kwestiami. Po pierwsze, trzeba zastanowić się do kogo skierowana jest oferta. Można w tym celu stworzyć coś w rodzaju profilu klienta. Warto wykorzystać tutaj Internet, statystyczne dane czy marketingowe badania. Pozwoli to sprecyzować stan cywilny, wiek, hobby, zamożność czy inne dane, które wskazywałyby na osoby mogące kupić dany produkt czy zainteresować się usługą przedsiębiorstwa. Drugą kwestią jest idea produktu. Wszystkie usługi i marki posiadają konkretne zadania. Muszą posiadać w sobie odpowiednią wartość, której poszukuje konsument, chociaż czasami sam nie jest jeszcze tego świadomy. Przedsiębiorca musi pamiętać, że aby właściwie sprzedać usługę musi w odpowiedni sposób przedstawić i opowiedzieć jej historię. Wskazać zalety i scharakteryzować wszystko, co zyska klient po wybraniu firmy.

Rynek przedsiębiorczy posiada różne rodzaje branż. Wynikiem tego jest postrzeganie i rozumienie określonych zawodów przez ludzi. Dlatego też istnieje tak zwana konwencja nazewnicza, która ma za zadanie sklasyfikować i ułatwić przedsiębiorcom nazywanie ich firm czy produktów. Do najczęstszych sposobów nazywania firm zaliczane jest:

  • dodawanie przedrostka lub przyrostka kojarzącego się z daną branżą (w przypadku firm budowlanych czy remontowych jest to -bud; przykładowe nazwy firm to POLBUD, REMBUD);
  • firmy modowe czy odzieżowe stawiają na nazwy związane z wyglądem zewnętrznym (zazwyczaj nazwy zagraniczne; przykłady nazwy firmy to BIG STAR czy GINO ROSSI);
  • rynek IT stawia głównie na nazwy anglojęzyczne, które najczęściej nawiązują do geograficznych oznaczeń, profesji bądź są zupełnie abstrakcyjne.

Jeśli przedsiębiorca nie jest w stanie sam wymyślić nazwy dla swojej firmy bądź produktu można zgłosić się do firm zajmujących się namingiem. Czym jest naming? Jest jednym z podstawowych obszarów dziedziny kreowania wizerunku firmy. Polega na tworzeniu nazw dla reklamowych, produktów oraz firm. Firma namingowa przedstawi Ci przykładowe nazwy firmy jednoosobowej lub wykreuje Ci gotową nazwę dla firmy. Każdy wie, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Jeśli firma posiada dobrą nazwę, pomaga to w wywołaniu dobrego pierwszego wrażenia. Wyróżnić więc można pięć rad, które sprawią, że naming będzie skuteczny:

  • podstawą sukcesu jest myślenie kreatywne - schematyczne myślenie nie pomoże w  wybraniu właściwej nazwy, należy pozwolić na działanie wyobraźni;
  • nie należy być “za szybkim”, trzeba przemyśleć swoją decyzję - “pierwsza myśl jest najlepsza”, owszem, jednak jeśli chodzi o odnalezienie odpowiedniej nazwy dla firmy warto “przespać się” ze swoim pomysłem i dopiero zdecydować czy to jest właściwa decyzja;
  • najlepszy jest prosty przekaz - hasła reklamowe i slogany powinny być ograniczone w liczbie słów, chociaż nie zawsze jest to łatwe; należy również pamiętać, że nazwa nie może zawierać akronimów ani skrótowców;
  • skrajności nie są mile widziane - należy zachować równowagę między prostotą a przepychem; nazwa firmy musi budzić zainteresowanie i przyciągać uwagę konsumentów, jak i konkurencji;
  • zawsze najlepsza jest zespołowa praca - zdarza się, że dopiero osoba postronna potrafi rzucić inne spojrzenie na dany temat, może pomóc to w ustaleniu czy to, nad czym myślimy zapada w pamięć oraz czy nazwa w odpowiedni sposób identyfikuje usługi bądź produkty przedsiębiorstwa.

Nie wszystkie nazwy znajdują swoje miejsce w konwencji nazewniczej. Mnóstwo firm nie idzie za trendami co sprawia, że powstają zupełnie oryginalne i kreatywne nazwy, które są zarazem uniwersalne dla wielu branż, co jest wielkim plusem. Nazwa uniwersalna sprawia, że firma bądź marka jest bardziej rozpoznawalna i łatwiejsza do zapamiętania dla klientów oraz można ją łatwiej odróżnić od konkurencyjnych firm. Posiadają one zarówno całkowitą abstrakcję, jak i logiczne wytłumaczenie. Nazwy te mogą być tak samo skuteczne jak nazwy branżowe. Taka nazwa może zdobyć bardzo szeroką ochronę prawną, czyli stać się towarowym słownym znakiem.

Wyróżnić również można nazwy generyczne lub branżowe, które są całkowitym przeciwieństwem uniwersalnych nazw. W przypadku takich nazw należy wiedzieć, że posiadają one ścisłe skojarzenie z daną branżą przedsiębiorstwa. Główną zaletą tego sposobu nazewnictwa jest bardzo łatwe kojarzenie przez konsumenta nazwy z działalnością firmy. Wadą zaś jest fakt, iż podczas rozszerzenia działalności nazwa będzie musiała zostać zmieniona (przez wąski zakres nazwy). Ponadto na konkurencyjnym rynku można znaleźć wiele podobnych nazw a nazwa generyczna nie jest prawnie chroniona jako towarowy znak słowny.

Jak efektywnie nazwać firmę?

Dla skuteczności działania nazwy przedsiębiorstwa bądź marki ważne jest, aby zachowane były cechy wspólne. Wypromowanie danej marki bez jednej z cech wspólnych jest możliwe, jednak nie jest to takie łatwe i kosztuje bardzo dużo czasu oraz znaczniejszych nakładów. Należy więc pamiętać, że nazwa firmy musi być:

  1. unikalna - taka nazwa zawiera indywidualny przekaz i sens, co sprawia, że jest wyjątkowa wśród konkurencji. Czasami jest ona abstrakcyjna i może odnosić się do konkretnego rodzaju oferty czy działalności.
  2. dopasowana - jak sama cecha mówi, nazwa powinna być dostosowana do rynku i działalności oraz być przekonująca dla konsumenta. Powinna również poprzez samo swoje brzmienie wywoływać pozytywne skojarzenia, emocje oraz uczucia u klientów. Dzięki temu łatwiej jest również wypromować firmę.
  3. bezpieczna - nazwa nie może być taka sama, jak nazwa przedsiębiorstwa o innej działalności. Pomaga w tym zastrzeżenie nazwy jako towarowego znaku. Nazwa bezpieczna musi być również przystosowana do językowego oraz kulturowego kontekstu. Nie może być obraźliwa czy posiadać słowa, których w potocznym znaczeniu nie należy używać.

Podczas wyboru nazwy przedsiębiorstwa bądź marki należy więc pamiętać, aby była ona bardzo fantazyjna i przede wszystkim unikalna. W celu wyróżnienia się wśród konkurencji nie można zapominać o uczynieniu nazwy abstrakcyjnej a dzięki jej niepowtarzalności nie będzie problemu z rejestracją nazwy jako towarowego znaku.

Tworząc nazwę firmy warto pamiętać, aby była ona językowo uniwersalna, to znaczy, aby jej znaczenie nie było niestosowne w innych językach (przede wszystkim angielskim, niemieckim, francuskim oraz hiszpańskim). Pomocne może być również przeszukanie Internetu, jednak nie tylko stron stricte rozrywkowych, ale również typowo związanych z daną branżą. Dobrym pomysłem jest również tworzenie neologizmów i łączenie nieoczywistych słów. Bardzo dobrą inspiracją do utworzenia nazwy firmy jest po prostu najbliższe otoczenie. Następnym krokiem może być sięgnięcie do literatury (baśnie, mitologia). Na samym końcu warto również zajrzeć do słowników. Nazwa dla przedsiębiorstwa powinna być pod ochroną UPRP (urząd patentowy), a w tym celu należy zgłosić ją jako znak towarowy. Dzięki temu nazwa zabezpieczona będzie na 10 lat.

Znak towarowy - co to jest?

Warto w tym miejscu określić czym jest znak towarowy oraz kto ma prawo do zarejestrowania takiego znaku. Współcześnie znak towarowy uważany jest nie tylko jako wizytówka firmy, ale także jako środek przekazu reklamy oraz informacji. Może nim być rysunek, logo, wyraz, melodia, slogan reklamowy czy symbol. Ma on za zadanie ustalić skąd pochodzi usługa czy produkt, a także sprecyzować zakres ochrony praw, które przysługują właścicielowi. Można wyróżnić cztery korzyści, które niesie za sobą zarejestrowanie nazwy firmy jako znaku towarowego:

  1. Po zastrzeżeniu znaku firma posiada wyłączne prawo do danej nazwy i może beż żadnych obaw czy problemów reklamować i rozwijać przedsiębiorstwo bądź markę.
  2. Znak towarowy jest najlepszym aparatem do walki z konkurencją, szczególnie nieuczciwą.
  3. Po zarejestrowaniu znaku towarowego przedsiębiorca otrzymuje ochronne świadectwo posiadające gwarancję posiadanych praw. Świadectwo to przedstawia bardzo dokładnie czyja jest dana firma, kiedy została zgłoszona do urzędu oraz usługi bądź produkty, których nazwa została zastrzeżona.
  4. Każdy znak towarowy posiada swoją wartość, co oznacza, że zarejestrowanie znaku może przynieść korzyści majątkowe właścicielowi przedsiębiorstwa. Podczas promocji danej marki firma musi nie tylko poświęcić wiele czasu, ale również sporo kapitału. Im więcej czasu i finansów wkłada się w wyrobienie odpowiedniej renomy firmy, tym większą wartość zyskuje samo przedsiębiorstwo. Jeśli zajdzie taka potrzeba, można swój znak towarowy sprzedać, obciążyć bądź wynająć.

 

Każdy znak towarowy należy zgłosić w Urzędzie Patentowym RP. Jeśli firma ma działać na rynkach zagranicznych należy zgłosić jej nazwę w wybranym przez siebie kraju poprzez system rejestracji znaków towarowych tego kraju albo, dzięki międzynarodowym systemów rejestracji, zgłosić nazwę firmy w wielu krajach jednocześnie. W takim przypadku znak towarowy zastrzega się w EUIPO czyli Urzędzie Unii Europejskiej  ds. Własności Intelektualnej. W podaniu o znak towarowy należy podać dane osoby zgłaszającej, nazwę znaku jak i skalę ochrony. Osobą zgłaszającą znak towarowy może być zarówno osoba fizyczna, która posiada własną działalność gospodarczą, jak i osoba prawna (spółka jawna, cywilna, akcyjna czy partnerska). Do osób zgłaszających wliczane są także banki, fundacje, wyższe uczelnie, spółdzielnie, kościoły, jednostki terytorialnego samorządu czy stowarzyszenia.

pokaż więcej
f
facebook