Nazwy dla firm marketingowych i reklamowych

Chcesz założyć własną firm? Obecnie jesteś na etapie poszukiwania dla niej dobry nazwy? W takim razie świetnie trafiłeś. W ty artykule znajdziesz wiele wskazówek mówiących, jak nazwa firmę marketingowo lub reklamową. 

Sytuacja na rynku

Wśród marketingowych rozwiązań znacząco rozpędzonym trendem jest marketing online. Jest on szczególnie widoczne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Według raportu przygotowanego przez CS Group Polska “Rynek marketingu online dla MSP w Polsce” sektor MSP stanowi 99.8% przedsiębiorstw w Polsce. 75% z nich zleca działania e-marketingowe. Marketingowcy najczęściej wspierają sprzedaż oraz odpowiedzialni są za promocję i budowanie strategii.

Rynek reklamy w Polsce w roku 2018 wart był 9,5 mld złotych według Starcom. Do dobrej kondycji rynku przyczyniło się między innymi duże wydarzenie sportowe jakim były Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, który odbył się w Rosji. Według analiz IAB Polska/PwC AdEx firmy w Polsce wydały na reklamę online 4,5 mld złotych, co równo jest wzrostowi 17 procent.

Niewiele poniżej połowy tych środków wydana została na reklamy graficzne. W drugiej kolejności, trochę ponad 30% swojego budżetu reklamowego przedsiębiorstwa przeznaczały na marketing w wyszukiwarkach.

Zadbaj o odpowiednią nazwę

Jak widać po powyższych akapitach, sytuacja na rynku reklamy i marketingu jest dobra. Prognozy są równie optymistyczne. Agencja Zenith prognozuję dalszy wzrost branży w roku 2019 o 5.3%.

Jak odnaleźć się na tak dużym rynku, na którym działa wiele firm? Wysokiej jakości usługa, dobra komunikacja i obsługa klienta są bezdyskusyjnym elementami wpływającymi na Twój sukces. Jednak oferując usługi z zakresu marketingu i reklamy nie zapomnij o potrzebie promocji własnej marki.

Na branding składa się wiele elementów. Jednak pierwszym z nich, który spotkają Twoi klienci jest nazwa Twojej firmy. Dobra nazwa wyróżni Cię na rynku. Unikalne nazewnictwo sprawia, że Twoja firma przyciągnie nowych klientów i zostanie na długo w ich świadomości. Dodatkowo, oryginalna strategia namingowa umożliwi Ci zapewnienie ochrony Twojej nazwy

5 cech dobrej nazwy

Szukając idealnej nazwy dla swojej firmy, na pewno zastanawiałeś się, czym powinna się ona charakteryzować. Jest kilka wskazówek, które pomagają kształtować chwytliwe nazwy. Jeśli wybierając nazwę, będziesz ich przestrzegać, to jest duże prawdopodobieństwo, że będzie ona skuteczna. Tak więc po kolei, dobra nazwa powinna: 

  1. Być krótka i treściwa – aby nazwa była łatwa do zapamiętania, warto zadbać o jej zwięzły charakter. Krótkie nazwy są bowiem bardziej przystępne w odbiorze, a także łatwiejsze w pisowni.
  2. Posiadać wolną domenę – domena umożliwia promowanie firmy, a także prowadzenie równoległych działań sprzedażowych w internecie, dlatego ważne jest, aby jej brzmienie było zbieżne z samą nazwą. 
  3. Nie nawiązywać do obraźliwych kwestii – zastanawiając się, jak nazwać firmę z branży marketingowej lub reklamowej, nie powinieneś wybierać nazw, które zawierają wulgaryzmy lub treści uznawane powszechnie za obraźliwe.
  4. Mieć bezpieczne znaczenie w językach obcych – punkt ten jest szczególnie ważny dla firm, które planują rozszerzyć swoją działalność na skalę międzynarodową. Konieczne jest bowiem w takim wypadku przeprowadzenie analizy językowej obranej nazwy, w celu uniknięcia ewentualnych wpadek nazewniczych. 
  5. Mieć merytoryczny przekaz – dobrze jest, aby dobra nazwa nawiązywała do rodzaju prowadzonej działalności. Nie jest to konieczne, ale może znacznie ułatwić kreowanie jednolitego wizerunku danej marki. 

Nazwa dla firmy marketingowej i reklamowej

Trendy nazewnicze branży marketingowo-reklamowej

Teraz kiedy znasz już podstawowe wytyczne, które trzeba wziąć pod uwagę przy wyborze dobrej nazwy, przejdźmy do konkretów. Specjalnie dla Ciebie przeprowadziliśmy analizę wielu nazw z branży marketingowo-reklamowej ze szczególnym uwzględnieniem: agencji reklamowych, agencji PR, agencji interaktywnych oraz studiów fotograficznych. 

  • Agencje reklamowe – wśród agencji reklamowych powszechne są nazwy ze słowem design, np. Sputnik Design, czy Partners Design. Drugim dosyć powszechnie wykorzystywanym trendem są nazwy, sugerujące dostępność dla wszystkich, np. 4all, Vision4you oraz lam4you. W nazwach tych można też zauważyć użycie 4 zamiast wyrazu for, wykorzystując podobne anglojęzyczne brzmienie wyrazów four i for. Do mniej tendencyjnych, a zarazem bardziej chwytliwych nazw możemy zaliczyć: Taste oraz True Colors.
  • Agencje PR – Agencje PRowe w swoich nazwach często pokazują, jak ważna jest komunikacja i dialog międzyludzki. Stąd wiele nazw takich jak: Be Communications, Public Dialog oraz Media Connect. Z bardziej oryginalnych nazw możemy wyróżnić Hungry PR, Vision Group oraz Propublic.
  • Agencje interaktywne – Wśród agencji interaktywnych zauważyliśmy dwa wiodące trendy. Pierwszy z nich to nazwy bezpośrednio wskazujące na działalność związaną z mediami, np. Migomedia, Synermedia oraz M3 Media. Drugi natomiast to nazwy nawiązujące do artystycznego charakteru usług agencji interaktywnych, np. Imaginarium Art, Fear Art, ARTSem. Do ciekawszych nazw zaliczamy: Hotchili oraz Be Social.
  • Studia fotograficzne – w przypadku zakładów fotograficznych wiele nazw wygląda bardzo tendencyjnie. Wykorzystują one słowa takie jak: studio, foto oraz art, np. Foto-Balladyn, Foto Fan, Rejchel Art, Verre Studio, Bracia Studio oraz Art Foto. 

Nazwy takie, jak powyższe nie mają zdolności wyróżniających, przez co nie spełniają swojego podstawowego zadania. Odnaleźliśmy jednak kilka ciekawych przykładów dobrych nazw zakładów fotograficznych: COTAM, Zygzak oraz nieco humorystyczne Robi Foto.

Wydawać się może, że pośród firm marketingowych i reklamowych istnieją jedynie niepowtarzalne, oryginalne nazwy. Nic bardziej mylnego. Można wyróżnić kilka głównych trendów. Agencje reklamowe chętnie wybierają nazwy ze słowem "design". Równie często sugerują, że agencja jest dostępna dla wszystkich, wykorzystując anglojęzyczne słowa.
Z kolei agencje PR wskazują na wysoki priorytet dialogu oraz komunikację międzyludzką. W obydwu agencjach znajdą się oczywiście nazwy mniej tendencyjne.


Agencje interaktywne jasno wskazują na powiązania z mediami, inne, poprzez nazwę, pokazują swój kunszt wykonywanych usług. 


Studia fotograficzne są już mniej ciekawe, bo najczęściej wykorzystują słowo "foto", tym samym wprost nawiązując do branży. Naturalnie istnieją też bardziej wyróżniające lub humorystyczne nazwy.

Nazwa dla firmy marketingowej i reklamowej

Znając już liczne tendencje nazewniczych branży marketingowo-reklamowej możesz iść tą drogą, ale możesz również postawić na nazwy oryginalne. Pozytywnie wpłyną one bowiem na kreowanie własnej niepowtarzalnej marki. 

Podsumowując, różnorodność nazw branży marketingowo-reklamowej jest bardzo duża. Poczynając od nazw tradycyjnych, nawiązujących do powszechnych tendencji nazewniczych, a kończąc na naprawdę fajnych i chwytliwych nazwach. 

Teraz kiedy wiesz już, na co zwrócić uwagę przy wyborze nazwy dla swojej firmy, zachęcamy do zapoznania się z bazą nazw dostępnych na portalu rmarket.pl. Znajdziesz tam wiele ciekawych nazw, spełniających wszystkie omawiane powyżej cechy dobrej nazwy. 

Na koniec, pamiętaj również o ochronie swojej marki. Możesz tego dokonać, zastrzegając swój znak towarowy. Dodatkowym aspektem sprzyjającym ochronie tego znaku jest również zalecany monitoring ewentualnych zagrożeń i prób jego naruszenia.

Podobne wpisy

Uniwersalne nazwy dla firm-image

Uniwersalne nazwy dla firm

Czy warto zastrzec nazwę firmy jako znak towarowy?-image

Czy warto zastrzec nazwę firmy jako znak towarowy?

Ze sceny paryskich teatrów do torebki każdej kobiety - Bourjois -image

Ze sceny paryskich teatrów do torebki każdej kobiety - Bourjois

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

BALLENS

poznaj naszą realizację >

PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PREMERSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
REFINSON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
PROMERON .pl 2340 PLN
1 domena
REFINENCE .pl 2340 PLN
1 domena
SELVES .pl 2740 PLN
1 domena
SEVIS .pl negocjuj
1 domena
IUVENE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook